فرایند ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن با چالشهایی همراه است اما این امر باعث نشده پژو از بازگشت به بازار خودروی آمریکا چشمپوشی کند.
گروه پژو-سیتروئن چندین سال است که روی بازگشت به آمریکا برنامهریزی میکند و گفته میشود لاری دومنیک مدیرعامل پژو-سیتروئن آمریکای شمالی تائید کرده پژو تا سال ۲۰۲۳ به بازار خودروی آمریکا بازخواهد گشت.
اگرچه تا آن سال فاصله بسیار کمی باقی مانده اما این شرکت هنوز هم در حال تلاش برای رفع مشکلات مربوط به شبکههای نمایندگی خود است. البته قبلاً تصمیماتی اتخاذ شده زیرا پژو بجای استفاده از روش فروش مستقیم اقدام به گرفتن حق امتیاز نمایندگیها خواهد کرد.
این شرکت فرانسوی همچنین فروش آنلاین را در اولویت خود قرار خواهد داد روشی که در زمان شیوع کرونا محبوبیت بالایی داشته است. مدیر پژو اظهار داشته نمایندگیهای این شرکت ساده و نسبتاً کوچک خواهند بود.
او میگوید تحقیقات پژو نشان داده مشتریان به دنبال فرایند خرید سادهتر و کاراتر هستند. لاری دومنیک از صرف هزینههای سنگین نمایندگیها و مجبور کردن آنها به تأسیس شوروم های بزرگ و گرانقیمت انتقاد میکند. بهطور ویژه او به برخی نمایندگیهایی اشاره میکند که مجبور شدهاند در شوروم های خود از سنگهای گرانقیمت مرمر استفاده کنند. شاید این موضوع از نظر یکسانسازی ظاهر نمایندگیها اقدام خوبی باشد اما نتیجه نهایی ضرورتاً مطلوب نخواهد بود.
اگرچه هنوز جزئیات زیادی نهایی نشدهاند اما دومنیک قبلاً گفته پژو برای بازگشت به آمریکا ۱۵ ایالت آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، ایلیونویز، مریلند، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا و واشنگتن را در نظر گرفته است.
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹208 واقعا قشنگ طراحی شده
XLE
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خسته نباشید این راهی که تازه داری میری چینیا هم صافش کردن?
طراحیشم همون حدوداست دیگه رقابت نزدیک شده بنظرم خودشونو باید برای شکست بعدی آماده کنن
والا
بعد وقتی با ۳۰_۴۰هزار دلار میری ی کمری فول میخری چرا باید تقریبا ۵۰ هزار دلار بدی برای۵۰۸ فرانسوی??♂️
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا پژو انقد تو ایران طرفدار داره؟؟؟؟؟
فرشاد
۱۹ مرداد ۱۳۹۹نه فقط پژو ک کلا فرانسوی ها تو ایران طرفدار زیاد دارن
جایی که آلمانی ها و ژاپنی و امریکایی نباشه معلومه قاطی یه مشت کره ای پژو و رنو شاخ حساب میشن
net
۱۹ مرداد ۱۳۹۹پژو در حد بازار امریکا نیست و برندهای معروف به مهمترین بازار دنیا امریکا میروند
فرزاد
۱۹ مرداد ۱۳۹۹حکایت شماها مثل همون گلام میمونه : من میدونم پژو موفق نمیشه , من میدونم پژو شکست میخوره , من میدونم پژو بر میگرده , من میدونم پژو با موتور 1/6 لیتری به امریکا میره در ضمن کره هم در حد و اندازه امریکا نبود ولی به بازار امریکا رفت و امروز خیلی هم موفقه چینیا هم در حد بازار امریکا نیستن ولی دارن میرن انصافا اونقدر که راجع به رفتن پژو به بازار امریکا منفی بافی میکنید راجع به رفتن برندهای چینی به بازار امریکا نظرات منفی نمیدید خداوکیلی فازتون چیه یعنی برندهای چینی رو برتر و با کیفیت تر از فرانسوی میدونید والا الان هندیا هم دارن ماشین الات کشاورزی و جیپ ماهیندرا به امریکا صادر میکنن دیگه پژو و فرانسه که جای خود دارد . انصافا عکس اخری پژو 3008 نگاه میکنی میگی کیه که دلش نخواد سوار این ماشین بشه یا 3008 یا 4008 اونم با اون کیفیت سواری که در خانواده پژو و سیتروئن مثال زدنی هست .
net
۲۰ مرداد ۱۳۹۹من قبلا هم در نظراتم گفته بودم واقعا زشته برای بازار ابرقدرت دنیا امریکا که داره ماشین چینی وارد میکنه و نباید ماشین چینی وارد امریکا بشه
MjM
۱۹ مرداد ۱۳۹۹به لطف مافیای خودروسازی، تو ذهن ایرانیا فقط 405 و 206 نقش بسته و مردم ایران فقط همینارو ازپژو میدونن!
ذهن مردم رو تو زمینه ماشین فقیر کردن!
M
۱۹ مرداد ۱۳۹۹اوج پژو هم همون دوران تولید ۴۰۵ و ۲۰۶ بود …
(Saeed(peugeot
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خیال بافی یه سری دوستان چند سال دیگه معلوم میشه …..
شمایی که میگی آلمانی و آمریکایی نیست ، پس فرانسوی طرفدار داره ….؛ شما اون روزا که تلیسمان و پاسات ، با کولئوس و تیگوان فروخته میشدند آمارشون تو ایران چک میکردید ….همین الان تو بازار خودروهای کارکرده ببین تلیسمان و کولئوس چجور خریدار داره ، و ببین فولکس چجور…..پس ایرانی ها طراحی فرانسوی و بیشتر میپسندن ….
شمایی که میگی کمری خوبه …. هیچکس منکر عالی بودن تویوتا نیست…..ولی این ۵۰۸ خیلی شاخ تر از چیزیه که فکر کنی ….فولکس آرتئون و پاسات هم جلو این ماشین کم میارن ….
شرکتی که داره طراحی هاش جز ۵ تا برترین طراحی های جهان میشه ….( همین ۲۰۸ ) و توی ۷ _ ۸ سال اخیر بیشترین برنده خودروی سال اروپا از بین اون همه غول بوده …… پس حسابی داره کار میکنه و فکر یه موفقیت حتمی رو هم کرده.
AMIR-REZA
۱۹ مرداد ۱۳۹۹همه چی طراحی نیست ولی طراحی فرانسوی ها در اکثر موارد واقعا خوبه……
M
۱۹ مرداد ۱۳۹۹الان بازار آمریکا رو با بازار ایران مقایسه کردی ؟؟
یانکی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خدا وکیلی رو چه حساب طرفدار پژو شدی.آخه هیچی نداره.کلا یه موتور 1600 چهار سیلندر.و تمام ماشینهاشم دف جلو.
فرزاد
۱۹ مرداد ۱۳۹۹بعضی از شماها دارید قصاص قبل از محاکمه میکنید شما بزارید اول پژو وارد بازار امریکا بشه دوباره شکست بخوره بعد بیاید به ریش پژو بخندید و مسخرش کنید هنوز نه به باره نه به داره میان میگن پژو شکست میخوره پژو با موتور 1/6 لیتری میخواد بره امریکا پژو نمیتونه موفق بشه….. شرکت پژو حتما با خوندن نظرات شما از رفتن به بازار امریکا پشیمون میشه ههههههه
بی ریا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹پژو همیشه پژو بوده هست و خواهد بود ، کم خرج ، اقتصادی ، زیبا ، پرفروش
طرفدارای بی ام و سوار لطفا بیاید محصولات پژو رو با محصولات مافوق گرون بی ام و مقایسه کنید ?????????????
XLE
۱۹ مرداد ۱۳۹۹?حاجی چی میگی
پژو کم خرج?
پژو اقتصادی?
پژو پرفروش?
عجب بابا عجب
اگر ایران نبود کارخونه پژو الان توی فرانسه شده بود نمایندگی تویوتا?
پژو ۴۰۵ اصل فرانسه بعد ۱۰۰هزار تا زیر خرجش باید مثل پنگوئن راه بری
حالا ببین محصولات توربوش چی میشن
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹چی میگی داداش پژو که هیچی پدر بنده رنو 5 فرانسوی که البته مونتاژ سایپا بود سال 70 صفر کیلومتر خرید تازه اون ماشین که مونتاژ سایپا بود و فرانسوی اصل نبود 13 سال بدون هیچ خرجی سواری داد تازه سالی دو بار عید نوروز و اخر تابستون باهاش مسافرت میرفتیم به جرات میگم به غیر از بنزین روغن و واسگازین هیچ خرجی نذاشت رو دستمون و سرانجام سال 83 ماشینو فروختیم بعد سال 84 یه 206 در حد صفر خریدیم که کارکردش حدود دوازده هزارتا بود و تا سال 95 که این ماشینو داشتیم 300 هزار تا کار کرده بود و به غیر از همون اب و روغن و پمپ بنزینش که یک بار سوخت و تعویض تسمه تایم لنت ترمز و ترموستات که اونا هم جزو سرویسهای دوره ای میباشد انصافا هیچ خرج دیگه ای نداشت خودروهای فرانسوی به شرط اصل بودن قطعات بسیار با دوام و پر استقامت هستند و به جرات میگم جزو کم اصطحلاک ترین خودروها هستن البته به شرط رسیدگی و مراقبت که اونم لازمه هر ماشینی هست وگرنه اگه بنز هم باشه ولی ازش درست مراقبت نکنی همون بنز هم بعد از 3 4 سال میشه پر خرج
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹((((چرا پای بنزو وسط میکشی؟))))
((((با عرض احترام عصن شما بنز داشتی؟))))
حمید
۲۰ مرداد ۱۳۹۹چندتا پژو۴۰۵ اصل فرانسه و از چند کیلومتری دیدی که در مورد خرجش حرف میزنی؟
رحیم
۲۶ مرداد ۱۳۹۹رانا ایرانی دارم با موتور ایرانی شده tu5 پژو
مدل۱۳۹۲ با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد
تنها خرج فنی غیر عادی که تا حالا داشته یکبار سوختن سنسور اکسیژن یا (سنسور لامبدا) بود.
بقیه خرجهاش:دوبار تعویض کلاچ، یکبار تعویض لنت ترمز!
دوبار تعویض شمع ، یکبار تعویض تسمه تایمر ،تعویض هرزگردها ودوبار تسمه دینام.
به نظرت پژوهای فرانسوی پر خرجتر از اینه؟
نامجو
۱۹ مرداد ۱۳۹۹بازار امریکای شمالی قاعدش اینه: سخت وارد میشی و سخت رقابت میکنی ولی برای رقابت دستت بازه و بدون دخالت هیچ شرکت و سازمان دولتی اضافی میتونی فعالیت کنی. این بر خلاف رگولاتوری های سنگین مالیاتی بازار اروپا و ژاپن و همکاری های زورکی با شرکت های داخلی و دولتی بازار چینه.
(Saeed(peugeot
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ای بابا ……..امان از روزگار
ناموسا شمایی که میگی آدم زیر خرجش مثل پنگوئن راه میره ۴۰۵ فرانسوی بود ، یا اومدی حرفی فقط بزنی ….شایدم پژو آرررردی بوده
……
من به عینه نه ۱۰ تا بلکه ۱۰۰ تا بیشتر ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ قبل از ۹۰ دیدم که بالای ۲۱۰ هزار کیلومتر هنوز واشر سر سیلندر هم نزدن…..
تعمیر موتورشون که بالای ۳۰۰ تا بوده ….
همین پریشب با پارس ELX پسر عموم تو شهرستان ، با کارکرد ۲۶۸ هزار ….دنده ۴ به ۵ میدادی هنوز هم میکند این ماشین…..با حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار کلی ماشین بالای ۱۵۰ اسب و له میکنه ….
البته اگه تاوارس مرد سال صنعت خودروی جهان پشت این حرکت پژو هست خوب بلده چیکار کنه …..
با حرفای آقا امیر هم کاملا موافقم ….چون تجربه شو داشتیم …
ایشالا به نظرات دوستان هم توجهی بشه ….شاید پژو از این حرکت منصرف بشه …..بزاره مثلا هیوندا و کیا و فولکس بقیه اونجا بفروشن …..?
بنیامین
۱۹ مرداد ۱۳۹۹محصولات جدید پژو از سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ به این طرف ….طراحی عالی …کیفیت ساخت بالا …و فروش روبه رشد و خیلی خوبی و تجربه کردند …..که نشان از یه بازنگری اساسی تو مدیریت و طراحی این شرکت بوده ……
پژو لقب بنز فقرا رو تو اروپا داره ….همین الان حدودا سالی ۱ میلیون دستگاه خودرو هم فقط تو اروپا داره میفروشه …و جا برای پیشرفت خیلی هم داره .…و از طرفی به خاطر مالکیت بالایی که تو شرکت psa داره …..۹۰ ٪ مشخصات فنی اعم از پلتفرم و موتور گروه psa رو پژو به زیر برند ها میده …..و در کمتر از ۱۰ سال آینده فروش فوق العاده و به دوران شکوفایی میرسه