همانند هر خودروساز دیگری پژو نیز به دنبال تحقق برنامههای الکتریکی خود بوده و اگر به دنبال محصولی تمام الکتریکی هستید میتوانید سبد محصولات این برند فرانسوی را بررسی کنید. فلسفه پژو این است: “خودرو و قوای محرکه خودت را انتخاب کن” و این فلسفه در شاسیبلند کامپکت و جدید ۲۰۰۸ الکتریکی پدیدار شده است.
نسخههای بنزینی و دیزلی ۲۰۰۸ هنوز هم عرضه میشوند اما حرف e در نام ۲۰۰۸ نشانگر استفاده از قوای محرکه تمام الکتریکی است. این خودرو از مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری سود میبرد. شاید این اعداد برای شما آشنا به نظر برسند که دلیل آن نیز استفاده از معماری e-CMP پژو است که در دیگر محصولات گروه پژو-سیتروئن همچون دی اس ۳ کراس بک E-Tense، اوپل کورسا الکتریکی و پژو ۲۰۸ الکتریکی بکار رفته است.
۲۰۰۸ الکتریکی بزرگتر از خودروها یاد شده بوده و طبیعتاً خودرویی سنگینتر است. به همین خاطر شعاع حرکتی این خودرو ۳۳۱ کیلومتر است. البته اگر از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی استفاده کنید ۸۰ درصد باتری را میتوان در نیم ساعت شارژ کرد. اگر از شارژر خانگی ۷ کیلوواتی استفاده کنید این زمان به هفت و نیم ساعت افزایش خواهد یافت. با توجه به هزینههای شارژ محاسبه شده، هزینهی رانندگی با یک شاسیبلند بنزینی سه برابر این قدبلند الکتریکی خواهد بود.
قوای محرکه تمام الکتریکی این خودرو نه تنها هزینههای کمتری را به مالکان تحمیل میکند بلکه آسایش و رفاه زیادی را نیز به ارمغان میآورد. همچنین فضای بار ۴۳۴ لیتری این خودرو تغییری با نسخه بنزینی نداشته و این هم یک نقطه مثبت دیگر است.
با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری که از همان ابتدا در دسترس است خودرو سواری کاملاً بیدغدغهای را ارائه میکند. ۲۰۰۸ الکتریکی در زمان تخت گاز رفتن آرام و ساکت بوده و با پرفورمنس خوبی به پیش میرود. البته وقتی سرعت بالاتر برود شعاع حرکتی خودرو سریعتر کاهش خواهد یافت. استفاده از حالت اکو به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد اما در این حالت پاسخ کندتر پدال گاز و کاهش قدرت پیشرانه را شاهد خواهید بود.
سواری خودرو نسبتاً راحت بوده و دستاندازها به خوبی جذب میشوند. شما برخی دستاندازها را حس خواهید کرد اما در کل سواری خودرو خوب ارزیابی میشود. البته چالههای بزرگ هنوز هم باعث لرزش شاسی میشوند اما با توجه با یک شاسیبلند کوچک طرف هستیم و نه یک خودروی اسپورت، سواری و هندلینگ در مرتبه خوبی هستند. فرمان سبک نیز با ماهیت ۲۰۰۸ الکتریکی همخوانی داشته و دقت بالایی دارد.
تغییرات بصری زیادی نسبت به نسخههای درونسوز وجود نداشته اما نسبت به این خودروها، ۲۰۰۸ الکتریکی از جلوپنجره متمایز و نشانهای زیاد مختص این خودرو سود میبرد.
داخل کابین نیز مشابه سایر مدلها بوده و این موضوع خوبی است. همچنان پشت فرمان خودرو پشت آمپرهای دیجیتال دیده میشود و یک صفحه مرکزی ۱۰ اینچی هم در مدل GT Line بکار رفته است. این صفحهنمایش از گرافیک و سرعت واکنش خوبی برخوردار بوده و از اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری و… پشتیبانی میکند. از دیگر ویژگیهای خودرو میتوان به شارژ بیسیم گوشی، دوربین دندهعقب رنگی و سه سال سرویسهای ارتباطی اشاره کرد. دیگر تجهیزات ۲۰۰۸ الکتریکی عبارتاند از حسگرهای پارک عقب، صندلیهای گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، چراغهای جلوی LED با دستیار نوربالا و تکنولوژیهای ایمنی زیاد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران و دوچرخهسواران و…
کیفیت کابین پذیرفتنی بوده اما وقتی با قیمت ۳۲۹۱۵ پوندی (پس از اعمال مشوقهای دولتی) روبرو میشوید انتظار کیفیت بالاتری را دارید. این یک مشکل برای خودروهای الکتریکی کوچک در عصر حاضر است زیرا اگرچه ۲۰۰۸ الکتریکی شعاع حرکتی نسبتاً خوبی دارد اما هنوز هم از قیمت بالا رنج میبرد.
البته وقتی هزینههای صرفهجویی شده نسبت به مدل درونسوز را در نظر بگیرید روبرو شدن با نسخه الکتریکی ۲۰۰۸ راحتتر صورت خواهد گرفت.
پژو ۲۰۰۸ الکتریکی یک شاسیبلند کوچک با ظاهر و البته قیمتی تیز است هرچند با گذشت زمان این پول به خود شما باز خواهد گشت. برخلاف برخی خودروهای الکتریکی این خودرو همان فضای کابین و بار نسخه درونسوز را داشته و سواریاش نیز به لطف گشتاور آنی بهبود یافته است. تکنولوژی و تجهیزات ۲۰۰۸ الکتریکی نیز خوب بوده و بنابراین این یک تلاش خوب برای پژو است که برای بار اول قابلستایش میباشد.
مشخصات پژو ۲۰۰۸ الکتریکی GT Line
- قیمت: 32,۹۱۵ پوند (پس از اعمال مشوق دولتی)
- پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۷ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 150 کیلومتر در ساعت
- شعاع حرکتی: 331 کیلومتر
Amir
۲۹ مرداد ۱۳۹۹واقعا زیباست مخصوصا داشبردش
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مرداد ۱۳۹۹اینم شانس مایه
حالا که پژو به خودش اومده داره ماشین خوب میسازه ، مردم ایران نمیتونن به هیچکدومشون دسترسی داشته باشند .
در صورتی که پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ صفر km داره حدود ۷۵۰ خرید فروش میشه ، همون ماشینی که قرار بود زیر ۹۰ میلیون باشه .
نمیدونم چی در پیش داریم ، اما اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور بشه ، دو حالت در پیشه ، یا ۱۰۰٪ جنگ میشه و سر ۸۰ میلیون ایرانی زده میشه یا از داخل میشیم شبیه لیبی که امیدوارم هیچ کدوم اتفاق نیوفته تا ایران زیبامون همیشه زیبا بمونه و این مشکلات اقتصادی برطرف بشه تا به جون هم نیوفتیم سر یه لقمه نون .
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۹چه ترامپ چه بایدن برا هیچ فرقی نداره
مشکل از داخله
مشکل از داخله
مشکل از داخله
ما کشوری هستیم با ۱ درصد مساحت دنیا و ۹ درصد ثروت زمین
میدونی یعنی چه؟!یعنی اگه ما همین حالا استارت بزنیم (با دنیا ارتباط بر قرار کنیم )در عرض یک دهه یکی از ابر قدرت های دنیا میشیم
ADAK
۲۹ مرداد ۱۳۹۹جسارتا عدد 9درصد را کدوم منبع اعلام کرده ؟!
حسین دهمرد
۳۰ مرداد ۱۳۹۹نصف کامنتت درسته بعد در ادامه کامنت خودتو تکذیب میکنی و ربطش میدی به ارتباط با خارج؟ پله پله اول ارتباط با داخل.بعد بقیه ش پیش کش
خارج لابد آمریکا. آمریکا به شاه به اون عظمت در اوج اقتدار خیانت کرد و ساقطش کرد انتظار داری الان واست کاری کنه؟ مسیری که آمریکا در مقابل ایران در پیش گرفته همون مسیریه که واسه لیبی در پیش گرفته بود.
بچه مشهد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹آقا نوید نه اینکه الان هیچ مشکلی نداریم و داخل رفاه و آسایش میغلطیم ! بخدا هر روز صبح ساعت پنج و نیم از خواب بلند میشم و باید سریع صبحانه بخورم و راه بی افتم که سر ساعت ۷ سرکار باشم و تا ۸ شب یک پشت سر کار هستم و فقط نیم ساعت وقت نهار خوردن دارم و وقتی شب میرسم خونه فقط یه دوش میگیرم و مثل جنازه می افتم رو تخت تا فردا صبح دوباره روز از نو روزی از نو ! بخدا قسم بعد از چند هفته وقت کردم یه سر به فضای مجازی بزنم چون فردا رو تعطیل هستم
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مرداد ۱۳۹۹درسته
شرایط همه ما بده
گرونی زندگی نگذاشته
ولی باور کنید ، آمریکا و بقیه دلش واسه ما نسوخته و نمیسوزه و فقط هدف نابودی و به جون هم انداختن کشورهای ثروتمند خلیجفارس و کنترل اون به دست اسرائیل هست .
اسرائیل اگر خوب بود که اروپائیان ، نگهشون میداشتن ، نه اینکه بندازنش قسمت مدیترانه و خاورمیانه .
فقط اینو میدونم که اگر شُل بگیریم ، سفت میخوریم .
در ضمن ، آبان ماه و کاخسفید از هر چیزی برای ما مهمتره و مشخص میکنه در آینده چه اتفاقی برای ما میوفته .
مطمئن باشید ایران بهشت روی زمینه که از تمام زوایا حمله میکنند تا همش تو مشکلات باشیم و از همه مهمتره بیسوادی و خشمطلبی داخلیهاست و سپس خارجیها .
دانیال
۲۹ مرداد ۱۳۹۹چه ترامپ چه بایدن هردو دنبال توافق با ایران و گرفتن امتیازهای جدید و عمل نکردن به قول هاشون خواهند بود، دلتونو خوش نکنید.
فرشاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹یجوری میگی انگار الان وضعمون خوبه
زیزیگولو
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یا حضرت فیل!!! ششصدتا دیسلایک!!!
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مرداد ۱۳۹۹جالبه ، این همه دیسلایک ، بو میده ، خیلی هم بو میده !
زیزیگولو
۲۹ مرداد ۱۳۹۹داخل کابینش تا ۹۰ درصد شبیه پژو ۲۰۸ هستش
Sajjad
۲۹ مرداد ۱۳۹۹فکر کنم این واشر سرباطری بزنه
(Saeed(peugeot
۲۹ مرداد ۱۳۹۹بسیار شیک و با کلاس و خاص ….. و سلطان سگمنتی که توش هست …..
واشر ماله ماشین های ایران فرغونه ….نه ماله ماشینی که بیابان های آفریقا رو اونموقع که گردن کلفت های امریکایی هم توش نمیرفتند و همین پژو جر داده بود….
به قول جرمی کلارکسون ….راهی که فقط چهارپایان یه عمر میرفتند تو آفریقا …….. پژو اومد توش به عنوان وسیله نقلیه که توی اون گرما فقط دوام میاورد ..
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۹۳۳۱ کیلومتر شعاع حرکتیش که بدرد نمیخوره، فقط بدرد یه خانم دکتری میخوره که صبح بره مطب غروب برگرده?
مسافرتم که نمیشه رفت باهاش، یه اسباب بازی داخل شهری!
Malt hill
۲۹ مرداد ۱۳۹۹تا حالا دیدی ماشین های پژو آمار و ارقام دهن پرکنی داشته باشن؟!
دانیال
۲۹ مرداد ۱۳۹۹جلوش چندان جالب نیست، شبیه سوزوکی سویفته، بنظرم با این جثه کوچیک چراغای جلوشو زیادی اوردن بالا که یکم بیشتر شاسی بلند بنظر بیاد همین یخورده نامتناسبش کرده
(Saeed(peugeot
۲۹ مرداد ۱۳۹۹من نمیدونم بعضی از منتقدااااان هم وطن فاز و تفکرشون چیه ….
که از یه کراس اوور شهری مثلا برد ماشین های رده بالای تسلا رو دارند ……
داداشه گلم ….سیاست و کارایی هر خودرویی فرق میکنه ….
برد محصول جدید مینی و برید سرچ کنید …. فولکس id 3 ببینید … حتی نیسان آریا محصول جدید نیسان که تازه کانسپت ش رونمایی شده هم قرارررره با برد ۴۸۰ کیلومتر عرضه بشه …مینی که از همه کمتره…
اونا مثل ما فکر نمیکنن که با پراید هاچ بک با ۵ نفر سرنشین تو نوروز ایران و میگردن ….
چون کراس اوور شهریه پس تا مرز ۳۵۰ کیلومتر کفایت میکنه .
فرشاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹تو اروپا ماشین دیزلی از همشون بهتره
Mercede kaviani
۲۹ مرداد ۱۳۹۹باقیمت سرسام اور
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ایران هم جاده هاش اکثرن گردنست هم هواش گرمتره ماشین بنزینی بیشتر بنزین میسوزونه چه برسه به اینا، بردشو هرچقدر اعلام کنن بیاد ایران ۱۰۰ کیلومتر باید کمتر حساب باز کنی روش اگه بیرون شهر بخوای بری، بعد فرض کن یه شهر دیگه واست کار پیش بیاد بگی من ماشینم بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر نمیره مگه نمیدونی کراس اوور شهریه? اینهمه پول دادم براش فقط برم سوپرمارکت برگردم بزنم تو شارژ اصلا سیاستش همینه فقط خونه تا سوپرمارکت بیشتر ازون باید پراید سوار شی ۵ نفر بریزی توش? ماشین برقی که مال این جنگولک بازیا نیست فقط میری یه تیتاب میخری برمیگردی اصلا کارایی و سیاستش همینه?
ali
۳۰ مرداد ۱۳۹۹فلسفه پژو این است: “خودرو و قوای محرکه خودت را انتخاب کن”
کلا دوتا موتور داره بعدش شعارش اینه ؟!! ولی الکتریکی شدن موتورا به نفع پژو میشه..چون موتور درون سوز جدید و حجم و سیلندر بالا کار هر شرکتی نیست و پژو اصلا حرفی تو این زمینه نداشته.. ولی موتورای الکتریکی توسعه و قوی تر کردنشون راحت تره. و شرکتای هستن که میفروشن …
بی ریا
۳۰ مرداد ۱۳۹۹قیمت حدید پژو ۲۰۰۸ رو دیدید دوستان
اگه فرانسویا بدونن مدل ده دوازده سال پیش پژو ۲۰۰۸ توی ایران این قیمته احتمالا دچار جنون میشن