برای افرادی که فکر میکنند پژو ۳۰۸ GTi به حد کافی داغ نیست، کمپانی جایگزین دیگری را ساخته که ۳۰۸ ریسینگ کاپ نام دارد.
این خودرو جانشین RCZ ریسینگ کاپی شده که تا ۵ سال پیش پاسخگوی مشتریان بخش موتور اسپورت پژو بود.۳۰۸ مورد بحث سریعتر و پر سر و صداتر بوده و انحصاریتر نیز میباشد.
یکی از مدیران برنامههای مسابقهای پژو میگوید:
ما کار خود را با پیشرانهی ۳۰۸ GTi استاندارد شروع کردیم.سپس توربوی حجیمی را در آن جای دادیم.
بخشهای داخلی پیشرانه به منظور کاهش هزینهها بدون تغییر باقی مانده اما این پیشرانهی ۱.۶ لیتری هنوز هم توان خوب ۳۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد که به ترتیب تقریباً ۵۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر از RCZ ریسینگ کاپ میباشد. دیفرانسیل لغزش محدود نیز گشتاور حاصله را بین چرخهای جلو توزیع میکند.
همهی ارتقا یافتگیهای عادی بخش موتور اسپورت در این خودرو حاضر هستند که از آن جمله میتوان به ترمزهای مسابقهای AP و سیستم تعلیق قابل تنظیم کامل، رول کیج، لاستیکهای عریضتر میشلین و قوس چرخهای ورمکرده اشاره کرد. اسپلیتر جلویی و بال عقبی نیروی داون فورسی معادل با ۱۶۰ کیلوگرم تولید میکنند درحالیکه سطح مسطح زیر خودرو نیز به کاهش درگ کمک میکند. وزن خالص خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرم است.
این اصلاحات توانایی عبور از پیچ خارقالعادهای را به ۳۰۸ ریسینگ کاپ بخشیدهاند. در پیست با وجود لاستیکهای مسابقهای، چسبندگی زیادی به همراه کشش خوب وجود دارد حتی اگر در حال عبور از پیچ تند پیست باشید.
و درحالیکه سیستم ABS وجود ندارد، ترمزها نیروی زیادی دارند و مهم نیست که پدال را چگونه فشار میدهید زیرا هرگز قفل نمیکنند. با وجود گیربکس سکونشئال مسابقهای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دستهدنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.
308 ریسینگ کاپ یک خودروی فوقالعاده تواناست و خارج کردن تمام ویژگیهای فنی آن شجاعت و البته ظرافت فراوانی میخواهد. این خودرو به اندازهی کافی دست یافتنی است و یک فرد مسابقه دهنده میتواند لذت کافی را ببرد. این خودرو میتواند در مسابقات موتور اسپورت مختلفی بکار گرفته شود از جمله بخش بینالمللی خودروی تورینگ TCR و مسابقات قهرمانی سری ۲۴ ساعت نوربرگ رینگ.
بخش پژو اسپورت امیدوار است در سال اول عرضهی این مدل،۶۰ دستگاه از آن را با قیمت ۷۴۹۰۰ یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات) به فروش برساند.
جدیدترین خودروی مسابقهای پژو خودرویی واقعاً تواناست. با نیروی بیش از ۳۰۰ اسب بخاری، لاستیکهای مخصوص و داون فورس واقعی،۳۰۸ به حدی از پس پیچها برمیآید که دید شما نسبت به آن عوض خواهد شد. رانندههای ریس حرفهای این خودرو را شایسته خواهند یافت درحالیکه غیر حرفهایها با شناختن حد مرزی محدودیتهای آن، از پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ لذت خواهند برد.
مشخصات پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ
قیمت: 74900 یورو
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 304 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته سکونشئال، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: اعلامنشده
منبع: autoexpress
مجید. بهترین یا هیچ.
۳۰ تیر ۱۳۹۵این عنوان هایی که اول میذارین بعدشم یک علامت تعجب خیلی بامزه و جالبن.
کوچولوهای دوست داشتنی
شیر پرچرب
خوب در برابر شرور
گردهمایی اساتید
یو اس اس اینترپرایز
۳۰ تیر ۱۳۹۵اقا مجید ماشالله خیلی فعالی در سایت.واقعا خوشم اومد دمت گرم
مجید. بهترین یا هیچ.
۳۰ تیر ۱۳۹۵آره داداش
یه هفته ای میشه زیادی تو پدال فعالم. چند روز سرم خلوت بود.
یو اس اس اینترپرایز
۳۰ تیر ۱۳۹۵مشخصات فنی خیلی خوبی داره
پیشرانه 1.6 لیتری تونسته 300 اسب بخار قدرت تولید کنه عالیه
كوروش
۳۰ تیر ۱۳۹۵شیر پر چرب با پالم !!!
چقدر تعداد کامنت ها کم شده اتفاقی رفتم پست زانتیا دیدم بالای ۵۰۰ کامنت بسیار پپپرررر محتوا روانه سایت شده تعجب کردم جدا
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۵قدرت خوبی از این موتور بیرون کشیده.
آرش
۳۱ تیر ۱۳۹۵من این تیکه رو نفهمیدم. ترمزگیری با پای چپ؟ من رو ماشین دنده اتومات که اشتباهی با پای چپ ترمز میکنم شاگرد میره لای باقالیای شیشه جلو ! از دوستان کسی فهمید روشنم کنه:
با وجود گیربکس سکونشئال مسابقهای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دستهدنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.
ضمن اینکه عجیب نیست که ABS نداره؟
وایییی
۳۱ تیر ۱۳۹۵اگه پژو واقعا با ایران همکاری میکنه و میخواد برادریش رو ثابت کنه این 308 رو تولید کنه تو ایران نه ته مونده توفاله هارو
mohsen
۳۱ تیر ۱۳۹۵خدایی این و ایران مونتاژ کنند ها دیگه میرم جلو عیران خودرو گل میزارم
عشق پژو
۹ مرداد ۱۳۹۵به نظر من اگه تو ایران بیاد باید قیمتی بالای 200ملیون داشته باشه
امین
۱۰ مرداد ۱۳۹۵نویسنده ی محترم
اسپویلر به بالچه ی خودرو گفته میشه.
به جلویی ها بامپر گفته میشه همچنین سپر عقب که میشه ریر بامپر rear bumper