پژو ۵۰۰۸ یکی از دو محصول این خودروساز فرانسوی است که انقلاب طراحی پژو را کلید زد؛ اما اخیراً شاسیبلند بزرگ و هفت نفره پژو کمی قدیمی به نظر رسیده و این وضعیت با ورود رقبای تازهنفس تشدید شده است. به همین خاطر فرانسویها اقدام به ارتقای ۵۰۰۸ کردهاند.
تغییرات رخ داده در این خودرو ملایم هستند اما هنوز هم میتوانیم آنها را تشخیص دهیم چراکه اکثر این تغییرات در بدنه اعمال شدهاند. این خودرو دارای چهره آشنای مشابه با سوپرمینی ۲۰۸ و سدان ۵۰۸ بوده و از جلوپنجره بزرگتر، دیلایت های LED و چراغهای جلوی جدید سود میبرد.
خبر بزرگ در کابین اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است که بالای فرمان و در خط دید راننده قرار گرفته و کاملاً استایل i-Cockpit مشهور پژو را دارد.
اساساً تغییری هم در قوای محرکه رخ نداده و بنابراین این شاسیبلند دو قوای محرکه بنزینی و دیزلی در دسترس است. پیشرانههای بنزینی شامل نسخه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۲۹ اسبی و ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری است. نمونههای دیزلی هم شامل پیشرانههای ۱.۵ و ۲ لیتری است. ما مدل دیزلی ۱.۵ لیتری را به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی تست کردیم.
پژو کمی در تریم های ۵۰۰۸ تغییر ایجاد کرده است. تریم پایه با نام اکتیو پریمیوم شناخته شده و دارای تجهیزاتی همچون رینگهای ۱۷ اینچی، استارت بدون کلید و حسگرهای پارک جلو و عقب است. مدل Allure که در تست حضور داشته به رینگهای ۱۸ اینچی، شیشههای تیره، ریلهای سقف آلومینیومی و ناوبری یکپارچه مجهز بوده است. تریم بعدی Allure پریمیوم است که تجهیزات بیشتری همچون میزهای کوچک برای سرنشینان عقب دارد.
مدل GT با تجهیزاتی همچون چراغهای جلوی LED، سقف مشکی، کروز کنترل تطبیقی و آینه وسط بدون فریم عرضه میشود و سرانجام تریم GT پریمیوم با رینگهای ۱۹ اینچی، درب پشتی برقی و صندلیهای جلوی ماساژوردار عرضه میشود.
خودروی ما قطعاً به حد کافی هوشمند حس میشود و قیمت حدود ۳۳ هزار پوندی خود را توجیه میکند. این مدل دارای پلاستیکهای نرم و باکیفیت در تمامی نقاط کلیدی کابین بوده و تریم فیبر کربن غیرواقعی هم روی سطوح سخت کشیده شده است. شاید طراحی کابین کمی شلوغ به نظر برسد هرچند ما از وجود دکمههای کمتر خشنود هستیم. حس و هوای کلی کابین مربوط به خودروهای سطح بالا بوده و از نظر فضا نیز دو سرنشین بزرگسال در جلو به راحتی جای خواهند گرفت و به لطف کف مسطح ۵۰۰۸ نیز سرنشینان عقب مشکلی نخواهند داشت.
دینامیک سواری ۵۰۰۸ به وضوح نشان میدهد که پژو به فرمول قبلی دست نزده است. با فاصله بین محوری بیشتر در این خودرو شما شاهد ترکیب خوبی از سواری راحت و کنترل بدنه مناسب خواهید بود. در واقع پژو ۵۰۰۸ از این نظر بهتر از اکثر مینی ونهای مرسوم عمل میکند.
پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز قدرت کافی برای حمل جثه خودرو را داشته اما هرگز حس سرعت واقعی را تداعی نمیکند. حداکثر گشتاور این نیروگاه آهنین در دور ۱۷۵۰ حاصل میشود اما شاید بخواهید دور پیشرانه را بالای ۲ هزار نگه دارید تا قدرت خودرو در دستتان باشد. حداکثر قدرت تولیدی پیشرانه نیز در دور ۳۷۵۰ به دست میآید اما واقعیت این است که بهترین عملکرد پیشرانه تا دور ۳ هزار ظاهر میشود.
این طیف ارائه حداکثر قدرت نسبتاً کم به نظر میرسد و اینگونه نیز هست؛ اما اگر عجلهای نداشته باشید این پیشرانه را به حد کافی منعطف خواهید یافت. پیشرانه موردبحث آرامش خوبی نیز داشته و در شتاب گیری ها به ندرت صدای خود را بلند میکند.
اگرچه گیربکس دستی ۵۰۰۸ فاصله تعویض دنده کمی دارد اما کمی سخت دندهها را عوض میکند. همچنین دستهدنده کرومی و بزرگ پژو شکل طبیعی برای دست انسان را ندارد. ما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را ترجیح میدهیم.
فرمان کوچک پژو نیز مانور دادن با این شاسیبلند بزرگ در خیابانهای تنگ و پارکینگهای کوچک را راحتتر میکند؛ اما نباید انتظار دقت عالی از فرمان خودرو را داشته باشید.
ردیف دوم صندلیها فضای زیادی دارد اما صندلیهای تاشونده ردیف سوم قطعاً مناسب کودکان هستند تا بزرگسالان. البته نشستن روی صندلیهای ردیف آخر پژو راحتتر از خودرویی همچون اشکودا کودیاک میباشد.
با وجود ردیف سوم صندلیها در جای خود فضای بار ۱۶۷ لیتری وجود خواهد داشت اما اگر آن صندلیها جمع شوند فضای بار به ۹۶۲ لیتر خواهد رسید.
۵۰۰۸ هنوز هم خودرویی با جذابیتهای زیاد است که انعطاف کابین هفتنفره را در لباس یک شاسیبلند عرضه میکند. بهبودهای کیفیتی و تکنولوژی کابین این خودرو باعث شده ۵۰۰۸ یکی از بهترین کابینها از نظر کیفیت را در کلاس خود داشته باشد. همچنین اعتماد دوباره پژو به پیشرانههای قبلی این خودرو تصمیم درستی بوده است. البته شاید نبود پیشرانههای الکتریکی شده شاید یک نقطهضعف برای این خودرو در عصر کنونی باشد.
مشخصات پژو ۵۰۸ Allure 1.5 BlueHDi 130 S&S
- قیمت: 33405 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 129 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: بین ۴.۶ تا ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۹یه خودرو در ابعاد سورنتو و سانتافه با پیشرانه ۳ سیلندر؟؟؟فاز اینا چیه واقعاً؟اگه بخاطر قوانین آلایندگی این کار رو میکنند همون بهتر که نسازند.با ۵ نفر سرنشین و اتاق نسبتاً بزرگ فشار زیادی رو موتوره.وای به حال رانندگی با ۷ نفر سرنشین.
مهدی،:امید اینده
۶ بهمن ۱۳۹۹هه
ما هم داریم ۷۰ اسب
Hadi
۶ بهمن ۱۳۹۹این 5008 همه چیش عالیه…
فقط موتورش…
1.5لیتر؟
دیزلی؟
صد رحمت به 1.6 لیتری توربوش
این که جون نداره راه بره با این مشخصات ?
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۳۹۹هلند هم تصویب کرد تا سال ۲۰۳۰ دیگر خودروسازی حق عرضهی احتراق داخلی نداره و همه برقی یا هیدروژن میشوند ، پس پژو و فرانسویان حق دارند فعلاً با همین موتورها سر کنند تا پولشون را خرج تکنولوژیهای پاک کنند که مطمئناً ابتدا در اروپا و سپس نقاط مختلف جهان همهگیر میشه !
یه جورایی باید گفت دنیای صدا و چربوچیلی و اوستا اوستا گفتنها تمام داره میشه و همه داریم میریم به سمت مهندس مهندس تکنسینها گفتنها !!!
البته تا اون روز را در ایران ببینیم ، مطمئناً نسل ما و کاربران پدالی به فکر خرید کفن و قبر چندین طبقه و نوشتن وصیتنامه برای ارثیه دادنها به فرزندان و تفلعنت شنیدنها که یکیشون میگه به من کم دادی و به اون زیاد و تازه یه ماجرای اکشن خانوادگی شروع میشه و ادامهی ماجراهای سراسری در ایران و دادگاه و گرو کشیهای خانوادگی و….?
ببینید ، مثل من ریزبین باشید و ریشهیابی کنید که متوجه شوید ایران برقی هم بشه ، پس از سالها طول میکشه و مطمئناً پراید هیچگاه نمیمیرد بلکه از قانون پایستگی پیروی میکند و پلتفرمش را با برقی شدن ارائه میکنند ???
تازه ولشون هم کنید ، خودشون هم با تسلا و پورشه مقایسه میکنند و میگویند اونها نمیتوانند به پای پیشرفت ما برسند و واردات ممممممنوع ! پراید پتانسیل جهانی شدن هم دارد ولی ما صادرش نمیکنیم تا در خماری بمانند ? .
Hossein
۹ فروردین ۱۴۰۰?????
??Amin_sto??
۶ بهمن ۱۳۹۹طراحی داخلیش زیاد جالب نیست اما منو یاد کابین خلبان می ندازه ، یجورایی داخلش راننده محوره
!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!
۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی دوستش دارم!!!???
ولی برای ماشینی با این هیکل و هیبت پیشرانه ی نسبتا ضعیفی گذاشتن!!!
Benz
۶ بهمن ۱۳۹۹اینم سانروف نداره؟
(Saeed(peugeot
۶ بهمن ۱۳۹۹تو اروپا به خاطر قوانین سخت گیرانه …. تو این کلاس هم اشکودا و هم سئات چنین حجم موتورهایی دارند ….
این ماشین باید بیاد ایران با همون موتور ۱.۶ ولی توان ۲۲۵ اسبی و ۴ چرخ محرک
…فوق العاده میشه
ارشیا
۶ بهمن ۱۳۹۹پیشرانه ضعیف.
شاسی بلند به این بزرگی چرا نباید اپشن دو دیفرانسیل نداشته باشه.
طراحی بخش عقب زشت.
?????
پدرام
۱۳ اسفند ۱۳۹۹یکم اگه اطلاعات داشته باشید پیشرانه هیبرید ۱/۶ توئین توربو هم داره با ۳۰۰ اسب بخار ، آیا کمه؟ در ضمن نسخه دو دیفرانسیل هم داره ، پدال ضعیف ترین نسخه رو تست و برسی کرده
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹اصلا نمی صرفه،تنها نقطه قوتش اون طراحی داخلی فقط مال قسمت راننده ست وگرنه بقیه اش مثل آش درهم برهمه،طراحی جلوش عین آدمی میمونه که سرشو چسبونده به گردنش تا غب غباشو نشون بده،عقبش اصلا با جلو و کنارش هماهنگ نیست،چرخاش خیلی کوچیکه احساس میکنم،بعدشم،۳۳هزار پوند؟اینکه تقریبا به ۴۰هزاردلار میرسه،واقعا زور داره پولتو بدی به یه شاسی بلندی با این موتور!!!لطفاً تعصب رو بزارید کنار اما یه نگاه به هم رقیباش مثل اشکودا کودیاک بندازید،خیلی زیباست،یا مثلا کیا تلوراید و پالیسید،خیلی خیلی ارزشمند تر از این هستن،به چینیا میگفتیم دست از سر ۱,۵لیتری برنمیدارن اما……
حسین
۶ بهمن ۱۳۹۹مثل آش درهمه خخخخخخ
این هم اندازهی سورنتو و سانتافه هست نه پالیسید و تلوراید
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹مگه ۷سرنشین نیست؟سانتافه ۵سرنشینه هست البته سورنتو ۷نفره ست،اما واقعاً ارزش نداره سانتافه یا سورنتو رو ول کنی برو یه همچین ?رو بخری…
حسین
۶ بهمن ۱۳۹۹اگه ردیف سوم را پرپا کنی فقط ۱۶۷لیتر فضای بار میماند برایش اما تلوراید حدود۵۰۰ لیتر فضای بار میمونه براش اگه ردیف سوم برپا باشه.سابربن هم که اسیووی فولسایز هست هزار و خردهای لیتر فضای بار داره حتی اگه همهی صندلی ها برپا
باشند.تقریبا ۳برابر پژو۴۰۵
فرشاد
۶ بهمن ۱۳۹۹مث بقیه محصولاتشون خوبه ولی این قیمت نمیارزه
از پژو نباید انتظار موتور درست حسابی رو داشت
Ramin
۶ بهمن ۱۳۹۹فکر کنم نظرم داره بر میگرده……
33 هزار پوند… معادل 36 هزار دلار….
سقف پانورامیک سهله…. اصلا نخواستیم…. سانروف هم نداره !!!!!!!
نظرم داره در مورد پژو عوض میشه کم کم….
موتور 1.5 لیتری دیزلی 129 اسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته گشتاور 300 نیوتون متریش خوبه…
زیاد خوب نیع در مجموع…
.
رقباش هم حتما اشکودا و سئات و فیات هست و رنو…. ????
تازه 2 دیفرانسیل هم نیست…. ??
.
از اون 36 هزار دلار اون 6 هزار دلار رو میزارم تو جیبم…
با اون 30 هزار دلار میرم cs95 جدید میگیرم… ( نسخه فول )
هم قوی تره… هم آپشن هاش خیلی خیلی بیشتره….. 2 دیفرانسیل هم هست… آفرودش هم بدک نیست…
تازه خودران هم داره.. ( سطح 2 )
خب فکر کنم پژو دوباره رفت سراغ پول برند گیریش… پژو هم پول برندشو میگیره…
نظرم عوض شد… ?
حسین
۶ بهمن ۱۳۹۹پول برند خخخخخخخخخخخخ چند بار این کلمه را توی سایت نوشتی
ولی پژو هم سودش بالاست
دسته دندشم برای آدم نیست
Mf1
۶ بهمن ۱۳۹۹پدال لطفا درگ جذاب bmw هزار اسبی که با مینی و فورد اسکورت که دوروز پیش برگزار شد بذار
?Ali Hossein?
۶ بهمن ۱۳۹۹اممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم??
این ماشاء… گنده بک رو فقط 1.5 لیتر می خواد بکشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
موتور 206 که از این قویتره?
البته 5008 خیلییییییییییییییییییییییی ماشین خوبیه?? ولی فقط موتورش یکم میلنگه!!!!!!!!!!???
صد رحمت به اون 1.6 توربو!!!!!!!!!!!
انقد اون 1.6 رو مسخره کردیم پژو 1.5 زد ????????????????
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حسام فلاحت
۷ بهمن ۱۳۹۹زمانی پژو ماشین های بادوام می ساخت,زمانی ماشین های اسپرت خیلی عالی می ساخت،ولی الان پژو استاد ساختن ماشین های اشغال هست…