کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز تقریباً به نقطهی نگران کنندهای رسیده است. با هجوم بیسابقهی خریداران برای خرید کراس اوورهای شیک و ترک مدلهای سه جعبهای سنتی، خودروهایی همچون پژو ۵۰۸ به محصولاتی جالبتر تبدیل شدهاند.
و با نگاه به جدیدترین نسل ۵۰۸ شگفتزده میشوید که چرا افراد باید به دنبال خرید یک شاسیبلند جمعوجور باشند. متمایز، نرم و روان و کاملاً زیبا! ۵۰۸ خودرویی است که نه تنها باعث میشود خودروی قبلی شما خسته کننده به نظر برسد بلکه رقبا را نیز در چشمتان همینگونه جلوه میدهد.
جدای از مدل تولیدی محدود و سفارشی فرست ادیشن، چهار تریم برای این خودرو تدارک دیده شده است. مدلهای اکتیو از رینگهای ۱۷ اینچی و صفحه لمسی ۸ اینچی با ناوبری ماهوارهای استفاده میکنند درحالیکه تریم Allure دارای صفحهنمایش ۱۰ اینچی و صندلیهای گرم شونده میباشد. نسخههای GT-Line از رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلوی LED صندلیهای چرمی سود میبرند.
نهایتاً به مدل پرچمدار GT میرسیم که نسخه حاضر در تست نیز از همین مدل میباشد. ۵۰۸ GT دارای صندلیهای تمام چرمی، رینگهای ۱۹ اینچی و… میباشد. برخی ویژگیهای جذاب نیز در لیست آپشن ها به چشم میخورند. برای مثال سیستم دید در شب ۱۳۰۰ پوندی میتواند عابران پیاده و حیوانات را تا ۲۰۰ متر جلوتر تشخیص دهد. این ویژگی برای اولین بار در چنین کلاسی بکار رفته است.
در حرکتی مثبت که برخلاف تمامی خودروسازان دیگر است، نسل جدید ۵۰۸ در مقایسه با نسل قبلی خود کوچکتر و البته سبکتر شده است. این خودرو هماکنون ۱۳ میلیمتر کوتاهتر و ۷۰ میلیمتر کم ارتفاعتر از فولکسواگن پاسات میباشد.
البته پژو ۵۰۸ از نمای جلو خشنتر از پاسات و شاید بامو سری ۳ به نظر میرسد. طراحی داشبورد زیبا بوده و کنسول مرکزی نیز برای ایجاد حس کوپه مانند در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته است. کاکپیت دیجیتالی پژو نیز با پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی حس مدرن بودن را کاملاً به سرنشینان تزریق میکند. کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد.
اما تنگ بودن فضای عقب کابین مایهی شرمساری است. پاسات، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و اشکودا ساپرب مخصوصاً از نظر فضای سر خودروهای جادارتری هستند. در واقع هر فرد قدبلندی که در ۵۰۸ بنشیند باید منتظر سایش سر خود به سقف باشد. فضای صندوق این خودرو نیز کمتر از پاسات بوده اما کمی بیشتر از ب ام و سری ۳ است. البته دسترسی به این محفظه بار آسانتر صورت میگیرد.
پژو ۵۰۸ جدید از همان پلتفرم شاسیبلند ۳۰۰۸ استفاده میکند و سواری نرم آن نیز شباهتهایی به برادر قدبلند خود نشان میدهد. جدای از سواری اندک خودرو در سرعتهای پایین، حتی با استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی نیز شاهد سواری نرم و ریلکسی هستیم. بله این موضوع با هندلینگ عالی همراه نخواهد شد. فرمان ۵۰۸ سبک و دقیق بوده و اگرچه به اندازه ب ام و چابک و فرز نیست اما سواری آن هیجانانگیزتر از پاسات و اینسیگنیا میباشد.
پنج پیشرانه را میتوان انتخاب کرد که سه نمونه دیزلی و دو نمونه هم بنزینی هستند. مدل پلاگین هیبریدی ۵۰۸ نیز سال ۲۰۱۹ از راه میرسد. پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربوی ۲۲۲ اسب بخاری در بالاترین رده قرار میگیرد و عملکرد خوبی دارد. البته این پیشرانه تنها در تریم GT با قیمت نسبتا بالای ۳۵۹۷۵ پوند قابل انتخاب میباشد.
برای خودرویی که احتمالاً برای کارکردهای بالا انتخاب میشود (پژو پیشبینی میکند ۸۰ درصد خریداران این خودرو را سازمانها و ناوگانهای خودرویی تشکیل دهند) احتمالاً پیشرانههای دیزلی گزینهی محبوبتری خواهند بود.
اگرچه پیشرانهی دیزلی ۱.۵ لیتری با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است اما اکثر تریم ها فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تعویضهای نرمی داشته و در حالت دستی نیز پاسخهای خوبی دارد؛ اما زمانی که خودرو میخواهد متوقف شود شاهد برخی حالتهای ناهنجار گیربکس هستیم.
پژو ۵۰۸ جدید خودرویی جذاب، کممصرف و با سواری خوب بوده که برای خریداران خانوادگی گزینهای درخور محسوب میشود. رقبای جادارتری هم وجود دارند اما از نظر طراحی ظاهری نمیتوانند حریف پژو شوند. البته ما مدل پرچمدار و بنزینی GT را توصیه نمیکنیم. اگرچه این تریم خوب است اما نسخههای ارزانتر اما مجهزی هم وجود دارند که توجیه پذیرتر میباشند.
مشخصات پژو ۵۰۸ GT 225PS Auto
- قیمت: 35975 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- قدرت/گشتاور: 222 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Ali.usa
۱۹ مهر ۱۳۹۷تو کلاس خودش کار سختی داره
خوب ها زیادن مالیبو .آکورد.فیوژن.آلتیماو…
ولی خب به نظرم از سوناتا او اوپتیما بهتر
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۷فیوژن سدان لوکس هست و مالیبو و التیما سدان ارزون قیمت. غیر از آکورد هیچ کدوم از این اسمهایی که گفتین در حد اندازه ۵۰۸ نیستن
سورنا
۱۹ مهر ۱۳۹۷من که اپتیمارو به این ترجیح میدم و ارن موقعی که داشتم به هیچ عنوان کوچیکترین مشکلی باهاش نداشتم
ولی این پژو با این قیمتش اصلا به دل نمیشینه و تو این رنج قیمت ده ها انتخاب بهتر دیگه هست …
amir
۱۹ مهر ۱۳۹۷“…کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد.”
حالا یه سری روشنفکر میان و از این جور کامنتها میزارن:
-پدال فازت چیه!؟ماشین فرانسوی را با آلمانی مقایسه میکنی؟ماشین فرانسوی را باید با ماشین چینی مقایسه کرد!!-فرانسویها هیچ گاه خودروسازهای مطرحی نبودن!-پژو اگه کمپانی بود نمیزاشت 405 و آردی و روآ در ایران تولید بشه(!!!)-پژو اگه کمپانی بود که جرمی کلارکسون ازش بد نمیگفت!-فرانسه ماشینای خیلی پراصطهلاک(!) میسازه.-اصلا پژو به لطف فروش 405 در ایران رو پا مونده!-اگه تولید 405 و پارس در ایران نباشه پژو یک روز هم دووم نمیاره!!!-95 در صد فروش و گردش مالی پژو در ایرانه!!
Ali.usa
۱۹ مهر ۱۳۹۷انقدر هم دیگه بد نیست داداش
با کره ای ها یکی میشه دونستش
Mohammad
۱۹ مهر ۱۳۹۷ااخ گفتی پسر معمولا آلمانی باز ها همچین چیزایی میگن ادعا دارن به جز آلمانی ها هیچ کمپانی ماشین خوب بلد نیست بسازه ??
کوروش
۱۹ مهر ۱۳۹۷امریکایی و ماشین خوب ?????مثلا دیمن????????
(Ali (Chevy nova
۱۹ مهر ۱۳۹۷تو لىست بهترىن شاسى بلندهاى سال
امرىکا 4 تا برنده داره و المان 1 برنده
همىن نتىجه نشون دهنده واقعىتى هست که المانى بازها مىخوان قبولش نکنن ولى هىچ تاثىرى هم قبول کرد ىا نکردنشون نداره
پس بشىنىد و موفقىتهاى پى در پى خودروسازان امرىکاى رو ببىنىد
نوید جهرمی
۵ آبان ۱۳۹۷متأسفانه بخش نظرات اینقدر تنزل پیداکرده که ارزش خوندن و نظردادن نداره
Mohammad
۱۹ مهر ۱۳۹۷۱ زیبایی که باید در نگاه اول به چشم بخوره درش موجود نیست یعنی باید از نزدیک ببینیش تا بفهمی چرا اینجوری طراحیش کردن ( طراحیش خیلی خوب البته نه از پشت مانیتور)
۲ قیمتش یکم زیاد به نظر میاد 😎💪
۳ کیفیتش خیلی به روز و خوبه
Arman
۱۹ مهر ۱۳۹۷ول نمیکنن این موتور ۱/۶ رو فرانسوی ها! تا قرن های بعد هم با ۱/۶ لیتری کار میکنن! علاقه خاصی دارن به این!
کاوه
۱۹ مهر ۱۳۹۷به نظر من که فوق العاده زیباست. امیدوارم مسئله قدیمی پژوها یعنی افت کیفیت شدید بعد از ۸۰ هزار کیلومتر گریبانگیر این یکی نشود
هادی
۱۹ مهر ۱۳۹۷در این که مهندسان پژو برای ساخت 508 gt خیلی زحمت کشیدن شکی نیست و انصافا کولاک کردن
ولی توان صنعت خودرو آلمان در حد BMW سری هفت و آئودی a8 و حتی خیلی بیشتره که اصلا فرانسه مال این حرفا نیست!
:::فرشاد:::
۱۹ مهر ۱۳۹۷شاهکار طراحی رو میشه به وضوح تو کابینش دید؛ فقط یه متعصب افراطی میتونه چشمش رو روی همچین ماشین زیبا، با کیفیت، چابک و پر آپشنی ببنده. باریکلو پژو❤
بهزاد
۱۹ مهر ۱۳۹۷نمای جلو همانند پاسات و بی ام و سری 3 مضحکه ؟
این شاید…ولی بی ام و ؟
کدوم مجله ایی همچین چیزی رو نوشته و پدال هم ترجمش کرده ؟
دانیال روشنی
۱۹ مهر ۱۳۹۷بدون شک یکی از زیباترین کابین های بازاررو داره . خیلی زیبا طراحی شده .
نیما
۱۹ مهر ۱۳۹۷طراحیش بد نیست .اما از لحاظ قدرت و شتاب الان بین این .کمپانی .افتضاحه .از 20 سال پیش تا حالا .شتاب صفر تا صد فقط دو ثانیه از پژو 2000 کمتر !!! یکم افتضاحه .برای کسی که عشق سرعت و شتاب و قدرت ماشین داره .ضعیف خیلی ضعیف فکر نکنم .بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه .
فرامرز
۲۰ مهر ۱۳۹۷یعنی شتاب پژو ۲۰۰۰ فقط ۹.۳ ثانیه بوده؟ ۴۰۵ های الآن که تو شرایط استاندارد امکان نداره زیر ۱۲ ثانیه بزنن. بعد اینکه اون پژو ۲۰۰۰ شما حدود ۴۰٪ از این سبک تره! به نظرم شتاب ۷.۳ ثانیه برای قدرت ۲۲۲ اسب بخار خیلی هم خوبه.
Bideski
۱۹ مهر ۱۳۹۷واقعا کابینش محشره?????
Mopar or No Car
۱۹ مهر ۱۳۹۷فقط خدا کنه مثل 206 موتورش تو دمای 500 درجه کار نکنه.
حمیدرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۷خیلی خوب شده این که ابعاد ماشین رو هم کوچیک تر کردن به نظر من خیلی خوبه چون فضای پارکش بیشتر میشه و برای اروپایی ها این خودش یه مزیته
رینگاش خیلی به نسبت بدنه بزرگن کاش میشد این مدل ها هم وارد میشد البته برای ما که معمولی ترین ماشین های اقتصادی دنیا هم لوکس محسوب میشن