در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد.
تاریخ درخشان خودروهای اسپورت پژو به ۳۵ سال پیش بازمیگردد که این خودروساز موفقیتهای همهجانبهای را در مسابقات گوناگون، از رالی گرفته تا لمانز به دست آورد؛ اما همهی این تکنولوژیها و تجربیات با گذشت از فیلترهایی به خودروهای جادهای این خودروساز نیز راه یافت.
در این لیست ما ۱۰ خودروی اسپورت برتر و سریع از پژو را ذکر کردهایم که دربردارندهی برخی از مشهورترین مدلها همانند ۲۰۵ GTi و ۳۰۸ GTi است.
با هم این لیست را مرور میکنیم. شما کدام یک را بیشتر از همه دوست دارید؟
۱. پژو ۲۰۵ T16
205 T16 هایپر هاچبکی اصیل و یکی از متمایزترین قهرمانان گروه ب مسابقات رالی قهرمانی جهان است که به عنوان افراطیترین خودروی جادهای و اسپورت پژو شناخته میشود و به درستی در رتبهی یک قرار گرفته است.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری این خودرو از توربوشارژ Garrett طراحی شده برای تولید حداکثر قدرت بهره میبرد. این پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتون متر گشتاور را برای ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید میکرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این مدل ۶.۶ ثانیه بوده و میتواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. پرفورمنس این خودرو خیلی با ظاهر خودرو همخوانی ندارد و خودروی از چسبندگی بالایی برخوردار است و توربویی که در دور موتور ۳۰۰۰ غرش میکند، انرژی کافی را برای تاختوتاز خودرو فراهم میکند.
Heuliez تغییراتی را در بدنهی ۲۰۵ GTi های استاندارد ایجاد کرد و پیشرانه را در نزدیکیهای سیستم تعلیق قرار داد. همهی مدلها توسط Simca سرهم شدند و به رنگ خاکستری تیره درآمدند اما شاسی شماره ۱ از رنگ سفید استفاده میکرد.
۲. پژو ۲۰۵ GTi
برای برخی افراد،۲۰۵ GTi بهترین هاچبک دوران است و برای اکثر افراد این خودرویی است که دیگر بهتر از آن یافت نخواهد شد. یک چیز برای اثبات کافی است: پیشرانههای ۱.۶ لیتری ۱۱۳ اسب بخاری و ۱.۹ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری این خودرو ضربتی فوری بودند. ۲۰۵ GTi یک انتخاب عالی برای کسانی بود که خواهان خودرویی سبکوزن با احساسی هیجانانگیز و دینامیکی جذاب بودند.
آنچه که باعث برجسته شدن ۲۰۵ GTi در میان رقبایش میشد، ویژگیهای رانندگی احساسبرانگیز این خودرو بودند. فرمان مستقیم، پرفورمنس عالی و شاسیای که بیشتر به خودروهای اسپورت میخورد تا به هاچبک ها، از جملهی این ویژگیهای دلچسب بودند. برخی رقبا در خط مستقیم سریعتر و قدرتمندتر از این پژو بودند اما هیچ یک نتوانستند طرفداران زیادی به اندازهی ۲۰۵ GTi داشته باشند.
در طول ۳۰ سالی که این خودرو عرضه شده،۲۰۵ GTi هنوز هم سنگ محکی قدر برای همهی هاچبک های داغ است. پژو در جریان توسعهی ۲۰۸ GTi نسخهی ۳۰ سالگی از این خودرو الهام گرفته است.
۳. پژو ۱۰۶ رالی
جذابیت هاچبک های داغ اغلب به این است که برای نشان دادن جادوی خود به اسب بخار زیاد تکیه نمیکنند و پژو با عرضهی نسخههای رالی مدلهایش ثابت کرد که استاد این کار است.
خودروی موردنظر ما ۱۰۶ رالی با پیشرانهی ۱.۳ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری (مدلهای واپسین پیشرانهی ۱.۶ لیتری با ۳ اسب بخار بیشتر داشتند) و ۸۲۶ کیلوگرم وزن است.۱۰۶ رالی با این مشخصات کنترل شاسی عالی و بیش فرمانی کاملاً قابل کنترل داشت. فرمان غیرهیدرولیک خودرو یک لذت دیگر داشت و هرگز خودروی دیگری به این اندازه خنده بر لبان راننده جاری نمیساخت.
بنا بر ماهیت خود، هر دو نسل ۱۰۶ رالی نیازمند پسگردنی بودند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند! اما درراههای پرپیچوخم این مدلها واقعاً دستنیافتنی بودند و حتی امروزه نیز پرفورمنس ۱۰۶ رالی خوب محسوب میشود.
۴. پژو ۳۰۶ رالی
پژو هر آنچه را که با ۲۰۵ و ۱۰۶ رالی آموخته بود به منظور خلق ۳۰۶ رالی با هم ترکیب کرد.۳۰۶ GTi-6 را به عنوان پایهی این خودرو در نظر بگیرید، این نسخهی رالی اکثر مسابقات غیرضروری روزانه را با سربلندی پشت سر میگذاشت و پیشرانه ۱۶۷ اسب بخاری و شاسی درگیر کنندهی آن لذت رانندگی فراوانی را ایجاد میکردند.
هنوز هم با استفاده از پیشرانهی قوی با گشتاور و ردلاین بالا،۳۰۶ رالی هیچ کمبودی احساس نمیکند.
۵. پژو ۲۰۸ GTi 30th
پژو سی امین سال تولید هاچبک های داغ خود را با نمونهای کاملاً مناسب جشن گرفت: ۲۰۵ GTi 30th. زمانی که همهی ۱۰۰ دستگاه در نظر گرفته فروخته شدند،GTi های امروزی توسط پژو اسپورت متولد شدند.
GTi پژو اسپورت مفهوم ساختههای این خودروساز را وارد سطح متفاوتی کرد. قدرت و گشتاور بیشتر، نسبتهای کوتاهتر دنده، شاسی سفتتر و پایینتر، لاستیکهای چسبندهتر میشلن سوپر اسپورت، ترمزهای برمبوی بزرگتر… جای تعجبی هم ندارد که GTi ساخته شده توسط پژو اسپورت تیزتر و احساسبرانگیزتر از نسخهی پایهی خود است.
۶. پژو RCZ R
این خودرو نهایت تجسم یک کوپهی دو در و دو سرنشینه است. پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربو این نسخه از حجمی یکسان با مدل استاندارد برخوردار است اما این خودرو بهطور وحشیانهای با بلوک قویتر، توربوی منحصربهفرد و منیفولد اگزوز و پیستونهای فورج کاری شده بهبود یافته است.
نتیجه این اصلاحات، رسیدن قدرت پیشرانه به ۲۶۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ نیوتون متری است که به مصرفکنندگان این اجازه را میدهد تا چیز بیشتری را از شاسی پایینتر و سفتتر RCZ R به دست بیاورند. این نسخه همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده میکند که کوپهای درگیر کننده را خلق میکند و جایگاه این ساختهی پژو در بازار تثبیت مینماید.
۷. پژو ۳۰۹ GTi
کاتالوگ هاچبک های داغ پژو هر دوستدار خودرویی را به وجد میآورد و بنابراین حضور ۳۰۹ GTi در جایگاه هفتم این لیست به نوعی جرم محسوب میشود!
این خودرو از فرمانی تیز بهره میبرد و اکثر قطعات آن با ۲۰۵ GTi یکسان است. پیشرانهی ۱.۹ لیتری ۱۲۸ اسبی این خودرو برای به حرکت درآوردن این خودروی ۱ تنی کافی بوده و شاسی سفت و پایین آن به همراه بدنهای مستحکم،۳۰۹ GTi را در صدر کلاس خود قرار داده بود.
۸. پژو ۳۰۸ GTi
یکی از جدیدترین ساختههای پژو که شاسی تیز و فرمان حساس و پاسخگویی را دریافت کرده ۳۰۸ GTi است. با پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربو و قدرت ۲۶۶ اسب بخاری، این خودرو کمی خسته احساس میشود اما پیشرانه در هر دوری شاداب احساس میشود. دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به همراه لاستیکهای میشلین سوپر اسپورت، تکمیلکنندهی کار پژو هستند. ۳۰۸ GTi در هر سانت سانت خود حس خالص هاچبک داغ پژو را به همراه دارد.
۹. پژو ۲۰۵ رالی
این مدل از پژو پیشرانهای ۱.۳ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسبی داشت. اما این پیشرانهای نبود که در صدر خبرها قرار بگیرد. پژو بدون نیاز به افزایش قدرت خودرو باعث بهبود پرفورمنس ۲۰۵ رالی شد.
این مهم با حذف کردن هر قطعهی غیرضروری به دست آمد که از جملهی آنها میتوان به حذف پوششهای خفهکنندهی صدای کابین و رادیو اشاره کرد که در کل باعث رساندن وزن خودرو به ۷۹۴ کیلوگرم شد. ۲۰۵ رالی برای اکثر افراد خشن و زمخت بود اما درهرحال حد نهایی یک پژوی سبکوزن را نشان میداد.
۱۰. پژو ۴۰۵ Mi16
اگر چه که این خودرو نه یک هاچبک داغ است و نه یک GTi اما ۴۰۵ Mi16 ارزشی بیش از جایگاه دهمی خود در این لیست دارد.
قلب آهنین خودرو نمونهای ۱.۹ لیتری و ۱۶ سوپاپ با ۱۵۸ اسب بخار بوده و از کیت بدنهی تمیزی استفاده میکند که نشان میدهد یک ۴۰۵ معمولی نیست. وقتی راننده یک جادهی مناسب پیدا کند، رفتارهای سنتی ساختههای اسپورت پژو نمود یافته و شاسی درگیر کننده، فرمان دقیق و مستقیم و… باعث هیجانی زائدالوصف در رانندگی خواهند شد.
منبع: autoexpress
asa
۱۹ خرداد ۱۳۹۵فقط همون ۴۰۵ فوق العادست . واقعا بی نظیره . طراحی ساده و شیک . اگه کسی ۴۰۵ مدل هشتادو چهار به پایین داشته باشه میفهمه که من چی میگم . حداقل می تو نه بفهمه که صنعت فرانسه از بقیه جهان عقب تر نیست بخصوص کره که این قدر بعضی دوستان فرانسه را کم یا کره را بزرگ میشمارند که باعث این طرز فکر اشتباه میشه . به هر حال فکر میکنم اینها اینجوری متسور میشوند که چون فرانسه در امریکا فروش نداره بدرد نمیخوره . البته قضاوتو راجب این مطلب رو به عهده ی خودتون میزارم ولی به نظرم حرف خیلی چرتی هست.
NIKOLA
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ماشینایی که مردم ما به عنوان خودروی فرانسوی میشناسن اصلا فرانسوی نیستن. یک دهم نسخه ی فرانسوی هم نیستن. کاش خودروهای خوبی مثل محصولات PPEUGEOT CITROEN با کیفیت اصلی و قیمت واقعی وارد کشور میشدن بعد همه میفهمیدن ماشین فرانسوی یعنی چی.
amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۵درسته که پژو ماشینای خوبی ساخته که این 10 تا هم جزو اون محسوب میشه و قهرمانیهای زیادی مثل پاریس داکار و لمانز و .. داره ولی کارشناسان وطنی(!) پس از بررسی های فراوان کشف کردند که خودروهای فرانسوی به خصوص پژو آشغال هستند!پس از بررسی های طولانی پژو آردی! و پژو پارس و…و کسب نظرات کارشناسان بلند مرتبه مثل جرمی کلارکسون!! مشخص شد که ماشینای پژو از کره ایها و ژاپنی ها و حتی چینیها هم بدترن به دلایل زیر :
1-ماشینای فرانسوی استهلاک بالایی دارند!
2-ماشینای فرانسوی پیچیدگی فنی الکی!دارند!
3-ماشینای فرانسوی کیفیت پایینی دارند!
و یه مشت اراجیف دیگه …
javad
۱۹ خرداد ۱۳۹۵عزیز اردی روشرکت پژو نساخته تا بخواد در بارش جواب گو باشه و همین طور قرار نیست چوندر تاپ گیر مسخرش میکنن یعنی دگ بدرد نخور باشه
ایران فرانسه
۲۰ خرداد ۱۳۹۵دقیقا تازه به قول دکتر فرانسه کشور کوچکی است در غرب آفریقا که فقط نظر قربونی تولید می کنه و ایرباس مسافربری و میراژ و سوپر اتاندارد جنگی و الستوم لوکوموتیو ساز و تولید ناو و کشتی های اقیانوس پیما و نووتل و توتال و خودرو ساز های صد ساله مال کشور سریلانکا است!!!(
ZL1
۱۹ خرداد ۱۳۹۵متسور=متصور
احسان(احسان سابق)
۱۹ خرداد ۱۳۹۵پژوی امروزه اصلا قابل مقایسه با پژوی دهه 80 نیست.اون زمان یکی از خودروسازای خوب دنیا بوده اما الان فقط به عنوان خودروی اقتصادی شناخته میشه
احمد باقری
۱۹ خرداد ۱۳۹۵پژو 308 GTi، پژو RCZ R و پژو 2089، خیلی باحال بودن.
Mehrbod
۱۹ خرداد ۱۳۹۵فاصله صنعت خودروسازی کره با فرانسه، بسیار شبیه صنعت فیلم سازی شان می ماند…
کسی که از فیلم سردر بیاره، میدونه چی میگم..!
داج توماهاک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵من که توخودروسازان فرانسوی بیشتر رنو قبول داره
رنو پیشرفتش خیلی بهتر از پژو
Hami
۱۹ خرداد ۱۳۹۵با تشکر از آقای احمدزاده، ایشون با اینکه طرفدار BMW هستند ولی کمی هم به پژو علاقمندن (احتمالاً به خاطر 205)
205 بهترین هاچبک پژو بود.
بنظرم جای گذینه ۵ حق 206RC بود.
یک نگاهی به پژو Oxia 1988 بندازین، عاشقش میشید.
moein
۱۹ خرداد ۱۳۹۵تو بازار ایران به حق پژو جفا شد (لعنت به عواملش)
من با RCZ و 308 و 208 و 205 رانندگی کردم خدایی یه لذتی به آدم می ده اصلا نمیشه توصیفش کرد
فقط می تونم بگم لعنت خدا بر اونایی که …
داج توماهاک
۲۰ خرداد ۱۳۹۵پس اون خسارت 200 میلیون یورویی که پژو خسارت زد به ایران چی بوده؟؟؟؟؟؟؟
البته من ادعا ندارم و دوس دارم قضیه اینو بدونم
داج توماهاک
۲۰ خرداد ۱۳۹۵اقا معین عزیز من حرف شما رد نمیکنم ولی پژو هم خیلی از ایران سواستفاده کرد خداییش قبول داری؟؟
پویا
۱۹ خرداد ۱۳۹۵پژو نه تنها در امریکا بلکه در اروپا و خود فرانسه هم خیلی طرفدار نداره و بیشتر بازار محصولات پژو محدود به کشورهای آمریکای لاتین، افریقای شمالی و خاورمیانه میشه.
البته برندی مثل رنو تو اروپا بازار خوبی داره دلیلشم مشخصه. الان چند ساله ال نود به عنوان با کیفیت ترین خودرو از نظر فنی در ایران شناخته میشه چون در تمام خطوط تولیدشون چند تا کارشناس ناظر از خود کمپانی رنو حضور دارن و اجازه دستکاری به کشورهای مونتاژ کننده نمی دن چون برندشون براشون مهمه. هیچ وقت بنز به هیچ کشوری اجازه نمیده محصولاتشو دستکاری کنه. ولی پژو این اجازه رو به ایران داد که با سوار کردن موتور پیکان آبروشو بره. چرا میگن پژو مدل نود به بالا کیفیتش نسبت به مدلای پایین تر کم شده ولی ال نود اینجوری نیست. چون پژو تو دوران تحریم اصلا براش مهم نبود ایران خودرو از چین و هند قطعات موتور بیاره و به اسم پژو بفروشه ولی ال نود حتی تو دوران تحریم هم اجازه این کارو به ایران خودرو و سایپا نداد. من خودم پژو 405 دارم و ازشم راضیم ولی اگه بخوایم درباره برند پژو بدون تعصب نظر بدیم فکر کنم خیلی برند معروفی نباشه و البته خود این خودروساز هم تعصبی رو آرم خودش نداره که من ایرانی بخوام داشته باشم.
Hami
۱۹ خرداد ۱۳۹۵آره ما رنو ۵ دستکاری نکردیم!!
نیسان جونیور(زامیاد) دستکاری نکردیم!!
وانت مزدا دستکاری نکردیم!!
بنز خاور، مینیبوس و اتوبوس دستکاری نکردیم!!!
یعنی نزاشتن که بکنیم!
فقط پژو بود که اجازه داد ماشیناشو دستکاری کنیم، فقط پژو!
آره پژو فقط تو ایران فروش داره و تو اروپا به خصوص فرنسه کسی نمیدونه پژو چیه! مردم اروپا رنو رو فقط بار لوگان(تندر) میشناسن!
شوخی بود ?
ولی با 50٪ ش موافق نیستم.
PEUGEOT
۱۹ خرداد ۱۳۹۵پویا یکم درباره حرفایی که میزنی فکر کنن
چطوری پژو تو اروپا طرفدار نداره که از نظر فروش بعد فولکس واگن دومین خودروساز اروپاست؟
خودروهای پژو در ایران بی کیفیت شد چون پژو به خاطر تحریما رفت و ایران خودرویی ها از فرصت استفاده کردن پژوهای ایرانو بی کیفیت کردن
هیچ خودروسازی وقتی ایرانو تحریم کردن حق موندن در ایرانو نداشتن
پژو که مریض نیست بازارشو ول کنه بره… داره از اون بازار پول درمیاره…سالی نزدیک به 400 هزار دستگاه پژو تو ایران می فروخت
آره برای پژو مهم نیست که محصولاتش در ایران بی کیفیت بشه چون این ماشینا هیچ جای دنیا تولید نمیشن
پژو میگه وقتی خودشون کیفیت ماشینا رو میارن پایین من چرا نظارت کنم
ولی ماشینایی مثل 206+(207i) و 407 رو تولیدشونو متوقف کرد چون در بعضی کشورا داره تولید میشه چون ترسید اعتبارش به خطر بیفته
همه دنیا می دونن 405 و پرشیا 206 دیگه تو هیچ جای دنیا به جز ایران تولید نمیشه پس اعتبار پژو فرانسه لکه دار نمیشه
شما گفتی بنز…..بنز رفتاری بدتر از پژو داشت کامیون های نارنجی رنگ بنز هنوز که هنوزه داره صفرش تولید میشه که برای 60 70 سال پیشه
تا چند سال پیش اتوبوس و مینی بوساش هم داشت تولید میشد. اعتبار بنز به خطر نمی افته چون فقط اینا تو ایران تولید میشن
دوست عزیز برای کمپانی ها هیچ فرقی نمی کنه کدوم مدل از ماشیناشونو بدن چون بابت همشون ازمون پول می گیرن…. این کمپانی های داخلی هستن که میرن محصول از رده خارجشونو میارن… حالا می دونی چرا…چون ماشینی که روی خط تولید کمپانی مادر نباشه رو می تونن خیلی ارزون تر بخرن و پول کمتری بهشون پرداخت کنن
همین الان خودشون گفتن 208 و 2008 قراره سال بیاد بازار… چرا چون سال بعد اینا از خط تولید پژو فرانسه میره کنار و ماشین رده خارج محسوب میشن
ماشینی مثل 301 هم که کلا برای کشورای جهان سومه
Hossein
۲۷ اسفند ۱۳۹۹داداش میگم پرشیا رو پژو به رسمیت میشناسه؟؟؟ چون یه فیس لیفته که خود پژو هم نظارت داشته
داج توماهاک
۲۰ خرداد ۱۳۹۵با پویا موافقم.پژو خودروساز متوسطی.بد نیست ولی اونجوری که بعضی دوستان هم تعریف میکنن نیست.
پژو برند قدیمی هست قبول دارم ولی جز باکیفیت ها نیست.هرساله لیست بهترین ها منتشر میشه پژو تولیست نیست
امین
۱۴ مرداد ۱۳۹۵شما از حرفهایی که میزنی مطمئنی ؟
ببین مقایسه ی بین بنز و بی ام و پورشه و آئودی اصلا با کمپانی های دیگه درست نیست.
شرکتای آمریکایی وانت میسازن. بنز و بی ام و نمیسازن
شرکتای آمریکایی ماشین دیفرانسیل جلو میسازن. بنز نمیسازه (جدیدا میخواد بسازه)
اینجور چیزا به نوعی مرض های مخصوص بنز و بی ام هست. یعنی دوس دارن اینجور باشن نه اینکه نمیتونن. بنز آرم عوض کنه بده ایرانخودرو کیه که نخره ؟
برای بنز خیییییلی سود داره که مثلا مدل 2002 رو بده ایران یا رومانی یا یمن با یه آرم دیگه تولید کنه. بازار تشنه ی این کشورا به سمت این مدلا کشیده میشن و دیگه کی پژو میخره
پژو، رنو، جی ام، کیا، تویوتا و خیلی کمپانی ها قطعات رو مشترکا استفاده میکنند
یعنی یکیشو یه چیزی میسازه، بعد به یکی دیگه میده اون هم از روش یه ماشین دیگه بسازه.
مثلا ساب اواخر تولیدش، مال امریکایی ها بود و اونها از ماشین های خودشون بهش ماشین میدادن و میگفتن فقط آرمشو عوض کنه و فیسلیفتش کنه و تولید کنه.
پژو مدل 206 رو داد به شرکت نازا و گفت آرمشو عوض کن و تولید کن
رنو مدل لوگان رو داد به هند گفت آرمشو عوض کن و تولیدش کنن (دقت کن که رنو هم اینکارو کرده نه تو ایران و چون شما ندیدی دلیل بر نکردن نیست)
به نام Mahindra verito که میشه تندر90 یا داچیا لوگان که حتی فیس لیفت هم شده
فیات ماشین میده به روس ها و میگه آرمشو عوض کنین و تولید کنین.
اینا بحث های شراکتیه و سود توش هست که هر شرکتی هروقت بتونه با شرکت دیگه کار کنه خب میکنه !
یاسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵سلام به همه.ممنون جناب احمدزاده.اِه دویس شیشش کو!با تو ای مطلب جای ای ریزپای تیزپا کمه که،همیشه هم با سه رقیب اصلیش فورد فستیوا و تویوتا کرولا ومزدا ۳۲۳ تو رالی های پاریس داکار کل کل می کرد!در کل خوب بوده وهست و دراینکه هنوز به عنوان محصول جهانی خودرو داره عرضه میشه.و یکی از دلایل ورود خودروی ۴۰۵به کشور،یکی خودِ ۲۰۵بود و یکی درخشش خودروی ۴۰۵وسایر ماشینای پژو تو رالی بود که پاشون به ایران باز شد!
saeid
۱۹ خرداد ۱۳۹۵206 آرسی رو جا انداختی ، یک از مهمترین هاچبک هاست
موتور 2000 تنفس طبیعی با 178 اسب قدرت و باشتاب حدودا 7.5 ثانیه
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۵خروجی ار سی زد اینجا درست نوشته شده اگر این باشه خیلی توانش بالا میشه چجوری از موتور این توانو بیرون میکشن
پویا
۲۰ خرداد ۱۳۹۵Peugeot عزیز منظور من از اینکه گفتم پژو برند معروفی نیست در مقایسه با بنز و آئودی و بی ام و و حتی رنوی فرانسوی گفتم نه در قیاس با پیکان و پراید. قاعدتا هیچ کس نمیتونه ادعا کنه پژوهای روز از بی ام و های روز بالاترن. نیسان یا تویوتا از سال 2000 روی ماشیناش جی پی اس می ذاره آپشنای روز میده ولی پژو 207 یا 407 از همین آپشنای قدیمی و ساده هم بی بهرن. پژو اگه بازار خوبی تو اروپا و امریکا داشت نمیرفت با دانگ فنگ چین ماشین بسازه. من دو سال پیش برای یه سفر کاری رفتم نروژ و بعدشم هلند تو کل یک ماهی که تو این کشورا بودم ده تا پژو ندیدم . اینکه پژو بعد از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ اروپاست مقایسه درستی نیست به نظرم. اولین معیار این بزرگ بودن تعداد کارخونه های تولیدیشونه و نه میزان فروش. در ثانی پژو برای مصر و آرژانتین و چین داره ماشین میسازه فولکس برای آمریکا. یعنی چون بعد فولکس دومین خودرو ساز اروپاست باید نتیجه بگیریم از مرسدس بنز و جگوار و لندرور برتره؟ در خصوص کامیونای بنز قبل از انقلاب خط مونتاژ محصولات بنز در ایران دقیقا آذر ماه 53 راه اندازی شد اون موقع با نظارت کارشناسای بنز و با کیفیتی نه کمتر از بنز این کامیونا تولید می شد. بعد انقلاب بنز نمایندگی هاشو از ایران جمع کرد و رفت و دیگه خط مونتاژ هیچ خودرویی به ایران نداد الانشم اگه چند مدل بنز سواری تو ایران مونتاژ میشن با نظارت کارشناسای بنزه. چطور تو دوران تحریم رنو مثل پژو نظارتشو ول نکرد. اصلا مگه پژو از اولشم تو ایران خودرو نظارت داشت.
در نهایت یه نکته رو بگم. تو ایرانی که غیر از پژو و پراید حق انتخاب دیگه ای برای قشر متوسط جامعه نیست وجود همچین تعصبهایی طبیعیه. شما پژو رو با پراید و پیکان یا مقایسه کنی معلومه پژو بهتره ولی اگه یه پژوی 2016 رو با یه فولکس واگن 2016 تو همین کلاس مقایسه کنی متوجه عرایض بنده میشید. ببخشین طولانی شد.
داج توماهاک
۲۰ خرداد ۱۳۹۵بهترین خودروسازان جهان امریکا-انگلیس-المان-ایتالیا-ژاپن و بس
کره و فرانسه در درجه دوم هستن
ho3ein
۲۷ مهر ۱۳۹۶پژو ماشیناش شناخته شدس و سابقه طولانی داره… طرفدارا خودشو داره چه بخواید چه نخواید… به هرحال پینینفارینا طراحی خیلی از ماشیناشو انجام داده… واسه فراری هم پینین فارینا طرح میده. حالا باز بزنید تو سر مال… اونی که اسم بنزو بی ام و میاره بد نیست اختلاف قیمتشونم مد نظر بگیره. به هرحال پژو ماهیت رانندگیش اسپرت و دلچسبه. شما نمیپسندی نخر
Amir
۵ دی ۱۳۹۸پس 206 آر سی کجاست؟