پژو

تجدیدنظر پژو درباره بازگشت دوباره به بازار آمریکا

استلانتیس که حاصل ادغام دو غول خودروسازی یعنی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن است به‌صورت رسمی متولد شد. این شرکت که از هفته آینده وارد بازار سهام پاریس، میلان و نیویورک خواهد شد چهارمین خودروساز بزرگ دنیا را با ۱۴ برند زیرمجموعه خود و تولید حدود ۸.۷ میلیون دستگاهی تشکیل خواهد داد.

در ابتدا قرار نبود ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر تأثیری روی ورود برند پژو به بازار آمریکا داشته باشند. بازگشت فرانسوی‌ها به بازار آمریکا اولین بار در سال ۲۰۱۶ و توسط کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن اعلام شد و او گفت که سال ۲۰۲۳ چنین اتفاقی رخ می‌دهد. البته تاوارس قرار است مدیرعامل استلانتیس باشد.

هرچند ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو به رسانه‌ها گفته که این ادغام باعث شده بازگشت پژو به آمریکا قطعیت کمتری داشته باشد. برنامه حضور شیر فرانسوی در آمریکا هنوز روی میز قرار دارد اما ذکر این نکته مهم است که برندهای استلانتیس با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند و این موضوع در بازار بزرگی همچون آمریکا بسیار مهم است.

او گفته است:

ما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که طی روزهای آتی پژو بخشی از این دنیای جدید خواهد بود. من تصور می‌کنیم در ماه‌های آینده به خاطر استراتژی جدید مجبور به هماهنگی با وضعیت آتی و تجدیدتر درباره همه‌چیز از جمله بازگشت به بازار آمریکا خواهیم بود.

اگر استلانتیس باعث حفظ پژو در بازارهای اصلی خود شود جای تعجبی نخواهد داشت. این برند فرانسوی در اروپا و همچنین خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین عملکرد خوبی دارد. حضور در چین نیز به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا در دستور کار قرار دارد.

پژو در سال ۱۹۹۱ و به خاطر فروش کم بازار آمریکا را ترک کرد. نیازی به گفتن نیست که بازگشت به این بازار ریسک بالایی است اما همان‌گونه که ایمپاراتو گفته این برنامه فعلاً در روی میز قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    پژو جدیدا طراحی هاش خیلی خشن شده
    فک کنم موفق میشه

  2. Ramin

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    پدال یه سوال…

    دوئل ها چی شد…

    گفتید 1 روز در میون دوئل میزاریم…

    اما اولین دوئل اکورا و جنسیس بود ( برد جنسیس)

    دومیش پورشه کیمن با کوروت c8 (با برد کوروت )

    اما الان یه 1 هفته ای ازش گذشته…

    دوئل های دیگر چی شدن…؟؟؟

    1. AMG///

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      لولو خوردش?
      برگزار میشه دگ یکم صبر کن……
      صبر……

  3. حامد

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عکس اخر داخلِ کدوم مدله؟

    1. AMIR-REZA

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      فکر میکنم اینتریور 3008 باشه

    2. RAHIM.K

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اگه به پشت صحنه عکسها دقت کنی میفهمی.

  4. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اگه می رفت احتملا دهن اونایی که می گفتن پژو تو آمریکا فروش نداره رو می بست

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شدیدا منتظرم بره تا دهنم بسته شه

      پژو حداقل تا زمانی که بخش اعظم بازار دست درون سوزاس تو آمریکا شانسی نداره با اون 1.6L

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۲۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        بعضیا می گفتن کره ای ها فروش دارن ولی فرانسوی ها نه.کره ای ها پر فروش ترین نیستن افت.افت فروش هم دارن ولی به هر حال بعضیا کره را می‌کوبن تو سر فرانسه که فرانسه فروش نداره

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          من تا دو سال پیش پژو رو در مقابل کره ای ها هیچی حساب نمی کردم ولی از وقتی که محصولات جدید پژو اومدن و طراحی خیلی زیبایی داشتن و از اون طرف هیوندا گند زد به طراحی هاش نظرم تغییر کرد.
          بزرگترین مشکل پژو در حال حاضر نداشتن انجین خوب و متنوع هست.

        2. حسین

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          افت. افت فروش
          ببخشید تصحیت می کنم
          .افت قیمت

        3. Ahmedreza2002

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          کره ای حا با وجود افت بازم از پر فروش ترین گروه ها هستن
          بر منکرش لعنت

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    پژو اگر هم بره آمریکا ، احساس میکنم فقط تو نیویورک و واشنگتن فروش داشته باشه ، آخه طراحیش با شهرسازی این دو ایالت بیشتر جور در میاد به سبب خیابان‌های فشرده اما بقیه ایالت‌ها دنبال ماشین گُنده‌ها هستند ، هرچی گنده‌تر ، پُرمخاطب‌تر !

  6. آریا منش

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    من بیشتر از همه منتظر ادغام هوندا_نیسان _میتسوبیشی هستم ، درسته رنو صاحب سهام در نیسان است اما اخراج کارلوس گوسن کار رو برای جدا سازی رنو از نیسان در حال انجام است و دولت ژاپن نیز مدام تاکید دارد که هوندا و نیسان باید برای مقابله با انحصارگرایی تویوتا در بازار ژاپن ادغام شوند . ترکیب هوندا و نیسان می‌تونه صنعت خودرو جهان رو به لرزه بندازه

    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      این ادغام هیچوقت ممکن نخواهد شد چون هر کدام طالب خاص خودش رو داره.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  7. مهرداد كمال

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    الحق زیبا و خشن هست دیزاین پژو اما مشکل اصلی انجین هست که امریکاییا به به حجم کم روی خوش نشون نمیدن

  8. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    بهتره با مارک کرایسلر بره!
    یعنی محصولات پژو با مارک کرایسلر یا یک برند امریکایی دیگر!

  9. نوید جهرمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    بهترین کار اینه اول داج و کرایسلر رو احیا کنن و با اونا اقدام کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا