مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستم، دومین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و فورد اج
مجموع آراء: ۱۱۱۵
آراء جیپ گرند چروکی: ۷۶۵
آراء فورد آج: ۳۵۰
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب ۶۸ درصد از کل آراء
رنو کولئوس
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳,۲۳۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۹,۰۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۴۶,۳۲۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۳۲,۶۰۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد فراوان، کابین شیک و راحت، احساس لوکس
نقاط منفی: عدم ارائهٔ آپشن صندلیهای ردیف سوم، فضای صندوق بار کمتر از رقبا، قیمت پایهٔ بالا
پژو ۵۰۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۶,۶۸۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۸,۸۳۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۲۲,۶۳۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۲۰,۵۸۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری راحت، رانندگی آسان، کابین فوقالعاده عالی، امکان سفارش صندلیهای ردیف سوم
نقاط منفی: صندلیهای ردیف سوم تنگ، احساس عجیب فرمان، فضای سر محدود با سفارش سانروف
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنو کولئوس | پژو ۵۰۰۸ | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۳ ثانیه | ۹.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۵ لیتر ترکیبی | ۴.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۴۶ گرم/کیلومتر | ۱۲۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۵۳ لیتر |
وزن | ۱۷۳۵ کیلوگرم | ۱۴۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۷ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۸۴ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر | ۱۶۵ یا ۹۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۶,۱۳۲ پوند | ۲۵,۲۴۱ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۶,۱۳۲ پوند | ۳۱,۹۷۳ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10250934]
Mohammad
۸ اسفند ۱۳۹۷بیشک اقای این کلاس خودرویی هست که برندش به رانندگی بیرون جاده ( افرود ) معنی داد
و همین تور برنده این کلاس هم خواهد شد
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۷طراحی داخلی i-cockpit پژو رو عمیقا دوست دارم
هیچ ایرادی به طراحی داخلی پژو نمیشه گرفت
.
اما فرم خارجی رنو بهتره نمای بغل رنو بیشتر کار شده
پژو طراحی عقبش بیشتر حس هاچبک و ون میده
در حالی که طراحی جلوش حجیمه
.
مشخصات فنی هم آنچنان متفاوت نیست
.
در نهایت چون رنو بصورت استاندارد خیلی ویژگیهایی رو داره که احتیاج به انتخاب مدل گرونترش واسه رقابت نبوده
و همینطور ارزانتر بودنش
و البته طراحی خارجی گیراتر و طراحی داخلی ضعیف تر از پژو اما هنوز هم قابل قبول، به رنو رای دادم
.
عزیزانی هم که میگن فرانسه هم شد خودرو ساز؟
باید بگم به با رای عزیزان مخاطب همین سایت پدال ۲ تا خودرو فرانسوی به نیمه نهایی این گروه رسیدن
و این یعنی پیشرفت خودروسازی فرانسه
محمدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۷هیچکدوم
اخه فرانسه اگه خودرو ساز بود که فقط تو اروپا نمیفروخت
تو امریکا که یدونشم نمیخرن??
Ahmad
۸ اسفند ۱۳۹۷امریکا هم اگه خودروساز بود ماشیناش تو اروپا و اسیا فروش میرفت .
محمدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۷انواع فورد وشورولت تو اروپا به فروش میرسه
فور اکو اسپرت از پرفروش های کلاس
وفورد موستانگ پر فروش ترین کلاس خودش هست
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۷با همین استدلال بچه گانه سرگرم باشید، فعلا که رنو نیسان شده بزرگترین هلدینگ خودرویی. و یادتون نره نیسان رو به موت رو هم رنو نجات داد.
Rezanst
۹ اسفند ۱۳۹۷حس نمیکنی برعکس گقتی رفیق؟
ahmad
۸ اسفند ۱۳۹۷هر دو تا رو میپسندم ، هر دوتاشون عشقن .
aston martin
۸ اسفند ۱۳۹۷کولئوس بهتره واقا نمیدونم چرا رای نیاورده تا الان
احمدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۷به رنو رای میدم چون از نظر زیبایی فوق العادس و از نظر موتوری هم مناسبه
پشت پژو فاجعس
کلن از پژو بدم میاد
کلن از پژو ها فقط 207 و rcz
Mad.z.Max
۸ اسفند ۱۳۹۷لابد منظورتونم از 207 همین 206+ هست که اینجا جای 207 به ما قالب میشه صد تومن : )
sina7
۸ اسفند ۱۳۹۷همه 206 و 405 و پرشیا سوارا الان میان رای میدن?
آریا
۸ اسفند ۱۳۹۷برتری فنی با ۵۰۰۸ عه.
بدون شک
آریا
۸ اسفند ۱۳۹۷فرانسوی باز نیستم ولی بدونید که بازاری که رقابت توش سخته و خود آمریکاییا توش شکست خوردن همین بازار اروپاس…
یانکی
۸ اسفند ۱۳۹۷اولا توجه داشته باش که تو اروپا از ماشینای آمریکایی عوارض زیادی میگیرن و باعث میشه مثال کوروت 75 هزارتایب بشه 140 هزارتا.دوم یه نگاه به پر فروشهای اروپا بنداز یه نگاه هم به امریکا.
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۷اگه امریکاییا تو بازار اروپا شکست خورده بودن ماستنگ پرفروش ترین کوپه اسپرت نمیشد
رقابت تو اروپا سخت نیست ناعادلانس روی خودرو تعرفه میزارن اتفاقا رقابت تو بازار امریکا سخته چون هم تعرفه ندارن هم ژاپنیا هم توش حضور پررنگ دارن
شایان
۸ اسفند ۱۳۹۷این شکست که میگی بخاطره اینه که اروپاییا کلا موتوره ۱ لیتری توربو دوست دارن آمریکاییا ماشین ۸۰۰۰۰ سوپرشارژر
اروپا میگن هرچی کوچیکتر بهتر آمریکاییا میگن هرچی بزرگتر بهتر کل اروپا اندازه آمریکا نیست هزار تا دلیل دیگه اون ماشینای اروپاییم که میره تو امریکا برای بازار آمریکا باب سلیقه آمریکا ساخته میشه
(Saeed(peugeot
۸ اسفند ۱۳۹۷با تمام احترامی که برای برند رنو قائلم….
ولی از سلطان پژو و این کلاس فوق العادش نمیشه گذشت.
رای من پژو
(Saeed(peugeot
۸ اسفند ۱۳۹۷شمایی که میگید فرانسه ماشین ساز نیست…..و تو اروپا میفروشه…
اروپا رو که دارید میگید یه قاره هستش.
چرا برندی با اون اعتبار مثل هوندا تو اروپا فروشش اینقد پایینه که چند روز پیش سایته انگلستانش تعطیل شد یا همون آمریکایی ها که به به جز فورد فیستا از اون همه برند هموشون وا دادن و نمیگید بعد هی فروش تو امریکا رو میگید.
بوگاتی با اون عظمت ماله خاک فرانسه هستش
برو اینا رو مطالعه کن.
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۷اره بوگاتی برندش مال فرانسه بود
ولی بوگاتی فعلی ساخت فولکس المانه
بوگاتی قبل از خریده شدنش توسط فولکس هیچی نبود
Mad.z.Max
۸ اسفند ۱۳۹۷واقعا هیچی عم نبود، یه اسم قوی تو گذشته که داشت زیر غبار زمان خاک میخورد. فولکس واگن خون تازه ریخت تو رگاش شد اینی که الان پادشاهی میکنه
ahmad
۸ اسفند ۱۳۹۷در هر صورت به بوگاتی میگن فرانسوی ، کارخونش هم تو فرانسست ، خیلی از مراحل طراحی و ساخت هم توسط مهندسین فرانسوی انجام میشه یه چیزی در حدود 50 ، 60 درصدش تو خاک فرانسه و توسط مهندسین فرانسوی ساخته و طراحی شده ، مثل رولزرویس که فقط 8درصدش تو انگلیس طراحی و ساخته میشه ، اما باز هم به رولزرویس نمیگن المانی میگن انگلیسی ، مینی رو هم صفر تا صدشو بی ام و میسازه ولی میگن انگلیسی در ضمن امار فروش فرانسویا فقط تو اروپا نیست تو امریکای جنوبی هم فروش بالایی دارن ، خود همین سایت پدال تو مطلبی که چند روز پیش نوشته تو ده تا برند پر فروش امریکای جنوبی دو تاش فرانسوی بودن ، انصافا یه کشور دیگه رو نام ببرید به غیر از امریکای شمالی که فرانسویا توش نباشن تو تمام دنیا حضور دارن ، حالا شماها یه نبودن خودروهای فرانسوی تو امریکا رو چماغ کردید و دائما میگید در صورتی که اگه فرانسویا فقط تو امریکا نیستند و به قول شماها راه نمیدنشون امریکا رو که به همه جای دنیا راه میدن ولی بازم امار فروششون خنده داره ، هیچ کی نمیخرتشون ، اون فورد فیستا هم نسخه اروپاییش هست که صفر تا صدش همش توسط تیم اروپایی طراحی و ساخته شده که امار فروشش بالاست وگرنه بقیه خودروهای امریکایی به غیر از خود امریکا اصلا تو هیچ کجای دنیا طرفدار ندارن .
Amir Machine
۸ اسفند ۱۳۹۷ahmad
…
آقا هرچی میخوای از خودروسازان فرانسوی تعریف کن ولی چرا تو هر کامنتی پای آمریکاییها رو وسط میکشی؟ اصلاً فرانسویها چه ربطی به آمریکاییها دارن؟ این چه مقایسهایه که چپوراست تکرارش میکنی؟ بس کن دیگه عمو
ماشینهای آمریکایی رو غیر از آمریکا هیچکس نمیخره؟!!! خدایی بزرگترین جوک ساله این حرف، اصلاً از آمار فروش خبر داری یا همینطوری رو هوا یه حرفی میزنی؟
———————————————-
میدونی پرفروشترین ماشین همون آمریکای لاتین که به حضور دوتا فرانسوی تو لیستش افتخار میکنی چیه؟ شورلت اونیکس، رتبۀ سوم هم فورد کا (از بیست ماشین پرفروش آمریکای لاتین شش تاش آمریکاییه)
———————————————-
میدونی تو بازار چین، یعنی بزرگترین بازار دنیا، بعد از فولکسواگن دومین شرکت پرفروش کدومه؟ جنرال موتورز با 4 میلیون دستگاه فروش
———————————————-
تو اروپا اما بخاطر تعرفه و تا حدودی تعصب، مردم اکثراً ماشینهای اروپایی میخرن تا جایی که حتی ژاپنیها هم تو اروپا فروش زیادی ندارن اما بااینحال تو همین بازار هم فورد فییستا چهارمین ماشین پرفروشه و فورد کوگا هم چهارمین شاسیبلند پرفروش بازار اروپاس ضمناً اگه نمیدونی بدون، فورد اروپا زیرمجموعۀ فورد آمریکاس و تکنولوژی، پلتفرم، موتورها و… همه رو از شرکت مادر میگیره
از فورد که بگذریم، جیپ هم تو اروپا حضور قدرتمندی داره تا جایی که مثلاً فروش مدل کامپس تو اروپا با افزایش فوقالعادهای از فقط 15 هزار دستگاه در سال 2017 به 74 هزار دستگاه در سال 2018 رسیده
———————————————-
جنرال موتورز سال گذشته مجموعاً 8.6 میلیون دستگاه فروش داشته که از این تعداد فقط 3 میلیونش تو بازار خود آمریکا بوده، حالا طبق نظر گوهربار جنابعالی که ماشینهای آمریکایی غیر آمریکا هیچ جای دیگه خریدار ندارن، میشه بگی اون 5.6 میلیون دستگاه دیگه کجا فروش رفته؟ نکنه از مریخ اومدن خریدن؟!
———————————————-
در مورد پرفروشترین کوپۀ دنیا هم نیازی به گفتن نیست که این عنوان چند ساله در اختیار فورد موستانگه و شورلت کامارو و دوج چلنجر هم در رتبههای بعدی قرار دارن
———————————————-
…،. این آمارهایی که دادم همه کاملاً مستنده و…، واقعیت رو آمار فروش نشون میده و میبینی که آمریکاییها تو اکثر بازارهای بزرگ دنیا حضور دارن و از اون مهمتر فروش بالایی هم دارن
———————————————-
من خودم شخصاً هیچ مشکلی با ماشینهای فرانسوی ندارم و اتفاقاً ازشون خوشم هم میاد و حتی بارها تو همین سایت ازشون دفاع هم کردم اما بعنوان کسی که به ماشینهای آمریکایی علاقه داره دیگه حالم از این مقایسههای مسخره که بین خودروسازی فرانسه و آمریکا میکنی و حرفهای بهواقع بیپایهواساسی که در مورد آمریکاییها میزنی بهم خورده
شایان
۸ اسفند ۱۳۹۷عزیزجان بوگاتی ایتالیاییه نه فرانسوی برو تحقیق کن بعد بیا بگو بوگاتی فرانسویه
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۷بوگاتی همه قطعاتش و تکنولوژی هاش یا مال فولکسه یا غیر مستقیم با سرمایه فولکس خریده شده
مثلا سنسوراش کلا مال فولکسه
حتی موتورش هم مال فولکسه
اون ارایش موتور خاص شونزده سیلندر w شکلش هم که یه جورایی اختراع فولکس حساب میشه
ترمز هاش رو هم که پرینت سه بعدی میگیرن
حتی پیچ های تیتانیومیش هم مستقیم از المان میاد
این بوگاتی فعلی دقیقا چه چیز شاهکاری داره ؟ از همه سریعتره؟نه رکورد سرعت دست اگرا ار اس هست . توشتاب اوله ؟نه متاسفانه اون رکورد دست تسلا مدل sp100d هست (تو ماشینای خیابونی).تو مسابقات میدرخشه ؟ نع.پرستیژ فراری رو داره ؟ جواب یه نه بزرگ هست .مثل لامبورگینی رخ داره و موتورش تنفس طبیعیه ؟ نچ.
این اخرم برای بالا رفتن بار علمی کامنت سریع ترین خودرو های هر دهه رو میزارم
1900:مرسدس سیمپلکس
1910: استرو دایملر پرینس هری
1920:دوزنبرگ مدل j
1930:دوزنبرگ مدل sj
1940:جگوار xk120
1950:مرسدس 300sl
1960:لامبورگینی میورا
1970:فراری 512برلینتا باکستر
1980:فراری f40
1990:مکلارن f1
2000:شلبی التیمت ائرو tt
2010 تا الان : کونیگزگ اگرا ار اس
هرمز
۸ اسفند ۱۳۹۷پژو 5008 دوتا برتری بدونه چون و چرا نسبت به رنو کولئوس داره یکی طراحی داخلی که واقعا زیبا طراحی شده یکی هم طراحی رخ ماشین که اونم یه سر و گردن از رنو بالاتره ،
شاید پژو ماشینهای میان رده میسازه اما از لحاظ جسارت در طراحی واقعا از باقی برنده ها سر تر هست شما قیافه پژو 405 نگاه کنید بعد از این همه سال بازم قیافه قابل قبولی داره
Mad.z.Max
۸ اسفند ۱۳۹۷در مورد طراحی با اینحال که خیلیش در نهایت سلیقه ایه، ولی قبول دارم پژو طراحای قابلی داره. ولی واقعا طراحی جداگانه نمیشه یه برتری خاص. الان تو این سایز ماشین، واقعا وااااااقعا چهار چرخ محرک بودن بنظرم بیمزس وجود نداشته باشه. اصلا قابل قبول نیس که حتی قابل سفارشم نباشه! من به هیچکدوم رای ندادم البته، اگه رنو cvt نبود شاید بیشتر دوسش میداشتم، از اونطرف اگه پژو حد اقل واسه یبار میومد یه چهار چرخ محرک یا دو دف رو آپشن میکرد، قطعا اقبالش بیشتر بود.
درباره 405 عم ترجیح میدم سکوت کنم : ))
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۷درباره پژو ۴۰۵ ایشون درست میگن اتفاقا، طراحیش توسط پینین فارینا انجام شده و خودروی سال اروپا شد در زمان عرضه.
sina7
۸ اسفند ۱۳۹۷405 الان قیافه قابل قبول نداره
چندتا دلیل داره که باهاش کنار میایم
یکی اینکه زیاد میبینیمش
دیگری هم اینکه قیمتش اندازه لکسوس is رفته بالا حکم ماشین لاکچری پیدا کرده واسه ایرانیا
ازون طرفم یه سریا سلطان و سالار و غیره خطابش میکنن بقیه فکر میکنن واقعا این ماشین یه چیز فوق العاده ایه
خلاصه همه جوره میخوان توقعات من و شمارو بیارن پایین =)))
Mad.z.Max
۸ اسفند ۱۳۹۷چهارصدوپنج و مشتقاتش (پارس و…) فسیلای متحرکی هستن که ما هر روز میبینیمشون متاسفانه.
بله، درسته سی سال پیش 405 رو موئسسه پینین فارینا بسیار زیبا طراحی کرد و اتفاقا جایزه رد دات طراحی رو هم گرفت، ولی اون 405 با این لگنی که ما امروز بالای 80 تومن تو بازارمون میبینیم، فرسنگها فاصله داره.
سالها پیش عموی من یه 405 جی ال وارداتی داشت، صندلیها فابریک چرمی، مهشکنهای فابریک، داشبورد دو تکه با خروجیهای کولر مجزا و جنس بسیار نرم داشبورد و … کشش موتورش واقعا در حد یه سدان 30 سال پیش عالی بود، اونموقع پدر من رنو 21 داشت که سدان مطرحی بود و بسیار سریع و دوست داشتنی، و جالب اینجاس اون پژو جی ال به رنوی ما برتری داشت!
اینا همرو گفتم که بگم میدونم 405 یه دوره ای داشته، ولی دورش تمووووووم شد و رفت.
Ahmad
۸ اسفند ۱۳۹۷Amir machine اتفاقا منم حالم داره بهم میخوره از بس که هر وقت مطلبی راجع به خودروهای فرانسوی گذاشتن همه میان جوری درباره خودروهای فرانسوی صحبت میکنن که هر کی ندونه فکر میکنی دارن راجع به دوچرخه سازی تبریز صحبت میکنن بابا اگه بدتون میاد از فرانسوی مجبور نیستید بیاید بخونید من خودم به شخصه تو بیشتر مطالبی که راجع به خودروهای امریکایی هست نمیام کامنت بزارم چون خوشمم نمیاد ولی یه عده ای کم مونده که بیان بگن سایپا و ایرانخودرو هم بهتر از فرانسویا هستن در مورد اینکه میگی چرا همش فرانسوی رو قاطی امریکایی میکنی به این دلیل که تمام کسانی که میان از فرانسوی بد تعریف میکنن و دائما کارشون کوبیدن فرانسویاست اکثرا امریکایی باز هستند و بخاطر همین من مقایسمو با امریکایی انجام میدم در مورد امار فروش بازار چین هم همین چند وقت پیش اتفاقا تو مطلبی که خود سایت پدال گذاشته بود بعد از فولکس خود شرکتهای چینی و ژاپنی بودند که عنوان پرفروشترین خودروهارو دارن بعدم در مورد فورد فیستا کاملا طراحی و ساخت توسط تیم اروپایی انجام شده مطمئن باش حتی تو یکی از برنامهای تخت گاز هم بهش اشاره کردن در مورد ادعای فروش زیاد امریکاییها تو اکثر کشورهای دنیا کاملا امار و ارقامی که دادی اشتباه هست درسته حضور دارن اما جزو پرفروشترینها نیستن اصلا تمام دعوای امریکا و اروپا بر سر تعرفهای جدید روی خودروهای اروپایی به این دلیل که خودروهای امریکایی در اروپا و اسیا اصلا فروش خوبی ندارن ولی امریکاییها میگن ما کار نداریم همانطور که ما خودروهای شمارو میخریم شما هم باید خودروهای مارو بخرید همین چند وقت پیش بود که امار پر فروشترین خودروهای ژاپن و چین توسط خود پدال منتشر شد و بر خلاف امار و ارقامی که شما دادی همه خودروهای ژاپنی و بیشتر المانی و در چین بیشتر خودروهای چینی بود شما که به ما ایراد میگیری که چرا تو هر مطلبی راجع به خودروهای فرانسوی پای امریکاییهارو وسط میکشم چرا همین ایرادو درمورد امریکایی بازا نمیگیری که تو هر مطلبی دائما پای المانیا و کره ای هارو وسط میکشن از اونا چی حالت بهم نخورده .
Amir Machine
۹ اسفند ۱۳۹۷من از طرف خودم حرف میزنم و کاری به بقیه ندارم، من شخصاً عاشق ماشینهای آمریکایی هستم اما هرگز فرانسویها رو دستکم نمیگیرم و قابلاحترام میدونم، کامنتهای من تو این سایت که همیشه از فرانسویها دفاع کردم هست میتونی بری ببینی، ولی اینم نشد که ما تا به یکی اعتراض میکنیم که چرا فلان چیز رو گفتی سریع میگه دارم مقابله به مثل میکنم، مگه میدون جنگه اینجا که یکی اون بگه اون یکی دوتا بذاره روش پس بده، اینجا قبلاً یه فضای دوستانه و صمیمی بود که همه تبادل نظر میکردن، حالا شده میدون جنگ آلمان، آمریکا، کره، فرانسه، ژاپن….!!!
ضمناً، شما علم غیب داری که همۀ اونایی که فرانسویها رو میکوبن آمریکایی بازن؟ خود من تو همین سایت کلی از هواداران آلمانیها و کرهایها رو دیدم که فرانسویها رو ماشین حساب نمیکنن، نخیر این دلیل نیست، بگو من با آمریکاییها مشکل دارم و برا همین هرکسی که میگه بالا چشم ماشین فرانسوی ابروئه رو آمریکایی باز میبینم!
——————————————–
در مورد آمار اما همونطور که گفتم آمار من همهش مستنده، تو چین اون که میگی بعد فولکسواگن ژاپنیها و چینیها بودن تو بخش برندها بود، معیار اصلی فروش کل خودروسازه که جنرال موتورز دومه اینم لینکش (اون جدول وسطی):
https://focus2move.com/chinese-auto-market/
——————————————–
تو آمریکای لاتین هم که همین چند وقت پیش تو مطلب پدال دیدیم شورلت اونیکس پرفروشترین بود
——————————————–
دوست عزیز، فورد اروپا بازو و شعبۀ اروپایی فورده، اسمش روشه فورد، درسته محصولاتش تو اروپا توسعه پیدا میکنه اما تکنولوژیش آمریکاییه، مثلاً موتورهای فییستا همه اکوبوست فورده، چرا شما نمیخوای اینو قبول کنی؟ فورد فورده، حالا چه اروپا چه آمریکا، هردو یه شرکتن، آمار فروششون باهم حساب میشه، همون موتور اکوبوستی که رو موستانگه رو فوکوس هم هست، فورد آمریکاییه و تو اروپا جزء پرفروشهاس، حالا هرجا میخواد توسعه پیدا کرده باشه، کلی از محصولات پژو-سیتروئن هم تو چین توسعه پیدا میکنه، پس اونا رو باید چینی حساب کنیم؟
——————————————–
پس میبینی که خودروسازان آمریکایی تو بزرگترین بازارهای دنیا یعنی خود آمریکا، اروپا، آمریکای لاتین و چین جزء پرفروشترینها هستن، دیگه کجا میخوای فروش داشته باشن؟
یه بار دیگه این رو تکرار میکنم:
جنرال موتورز سال گذشته مجموعاً 8.6 میلیون دستگاه فروش داشته که از این تعداد فقط 3 میلیونش تو بازار خود آمریکا بوده، میشه بگی اون 5.6 میلیون دستگاه دیگه کجا فروش رفته؟
پاسخ این سوال ساده رو میتونی بدی؟!
ahmad
۹ اسفند ۱۳۹۷omid این بوگاتی چه چیز شاهکاری داره !!! پرستیژ فراری رو نداره !!! واقعا من دیگه کلا هنگ کردم ، شب خوش .
OMID
۹ اسفند ۱۳۹۷بوگاتی ده هزار سال دیگه هم به فراری نمیرسه
فقط مایکل شوماخر و فرمول یک فراری ده برابر بوگاتی میارزه
همین چند وقت پیش بود که یه فراری 250gto گرونترین ماشین کلاسیک دنیا شد
حدود سی چهل میلیون دلار فروش رفت دقیقا یادم نیست
حسین
۸ اسفند ۱۳۹۷واقعا چجور به رنو رای میدین؟ از نزدیک انگار پا گزاشتی رو کاپوتش که چراغاش افتاده . طراحی بیرونی افتضاح و فنی هم تو این رقابت کاملا شکست خوردس
نوید جهرمی
۸ اسفند ۱۳۹۷برای من دف جلو بودن 5008 برای رأی ندادن بهش کافیه. اگه رنو با موتور و گیربکس نیسان روگ باشه جای دودلی باقی نمیزاره.
پژو گزینه خیلی خوبی عرضه کرده که جلوی رقباش عرض اندام میکنه. هایبریدیش رو قبول دارم.تلاششون قابل تحسینه.
الیور
۸ اسفند ۱۳۹۷نمای داخلی پژو خیلی تحریک کننده است ادم دوست داره امتحانش کنه
(saeed(peugeot
۸ اسفند ۱۳۹۷آخه من نمیدونم یه سری آ هستن آمار دیسلایک هایی که بهشون دادن 2 برابر لایک هاشونه بعد میان باز نظر میدن..
———————-
1-دوستان عزیزی که میگید خونه فولکس تو رگهای بوگاتی هستش ….این که فولکس بوگاتی و احیا کرده و خریده شکی نیست…آخه دوستان با اطلاعات صحبت کنید …بوگاتی 1998 به فولکس سپرده شده قبل از اون بوگاتی چندین و چند مدله فوق العاده داشته مثل آتلانتیا ماله 1937که شاهکار اون زمانه… اون موقع که دیگه ماله فرانسه بوده ( قابل توجه اساتید که میگن فرانسه خودروساز نیست از این جور تعاریف
که البته همین الانم جگوار لندروور هم ماله (سلمان خان و شاهرخ خان) هندی ها هستش
———————–
2- دوم اینکه دوستانی که هی میگن ماشین آمریکایی……دوستان من به شخصه بدم نمیاد از فورد و کوروت و دوج ….ولی خداییش سوپر اسپرت ها و ماشین های اروپایی خیلی سرتر و حرف بیشتر واسه گفتن دارن…..از لامبو و فراری و مکلارن بگییییر تا آستون مارتین و رولزرویس و بنتلی…….که رولزرویس با اون قیییمت تقاضا بیش از حد تو آمریکا داره و بقیه…..و طرفدارای بیشتری دارند….بابا بچه های 5 ساله لامبورگینی و میشناسن اینقده طرفدار داره
———————–
3-سوم اینکه …اگه فورد موستانگ پر فروشترین هستش که لیاقتم داره که بخشیش ماله قیمته پایینشه……آمریکایی ها هم 1/5 سال تو نوبت تحویل رولزرویس و لامبورگینی و بوگاتی میشینن که همین فرانسوی و اروپایی ها ساختنش
———————–
4- اینجام بحٍث مقایسه این دوتا ماشینه ….وگرنه هر ملتی یه سلیقه ای دارند
هوندا تو آمریکا غوغا میکنه فروشش بعد تو اروپا ضعیف و در حد تعطیلی
سوزوکی تو هند عالیه و تو اروپا معمولی
حالا پژو هم تو خوده آمریکا … نه (آمریکای جنوبی) چند سالی حضور نداره ….حالا اینو هی میگن…هی میگن….بابا تو این مملکت خودمون سیتروین C3 تو 2 ساعت 2000 دستگاه فروخت…..2008 که 16000 تا چند ساعت….تلیسمان و کولیوس که دیگه به کنار…
آخرشم اینکه فرانسه همیشه یه نماد قوی تو صنعت خودروسازی بوده و هست و خواهد بود.
Qamgosar
۹ اسفند ۱۳۹۷در پاسخ دوستمون سعید جان عرض کنم همینکه فرانسه و خودروسازیش تو ایران این اجازه رو به به اصطلاح خودرو سازها میدن هر بلایی سر برند پژو و رنو بیارن کاملا فرمایش شما رو رد میکنه و اصالت این شرکتهارو از اساس زیر سوال میبره !
پژو آردی وانت آریسان هم مثال ملموسش !
شما با یک تویوتا میتونید چنین کاری بکنید؟ یا با یه بنز و بی او و ؟ یا با یه فورد و جی ام ؟
بین پژو و رنو قطعا کیفیت از آن رنو و طراحی و نو آوری برای پژو هست و من 5008 رو ترجیح میدم هر چند طرفدار خودروی فرانسوی نیستم.