در سومین قسمت از دور هفتم سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه سدانهای متوسط رسیده است. در دوئل ششم این گروه تویوتا اونسیس هیوندای i40 رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که طی این رقابت درمجموع ۱۴۵۰ رأی دریافت شده است. از این آراء، اونسیس با کسب ۱۱۶۰ رأی یا ۸۰ درصد از کل آراء پیروزی قاطعانهای کسب نمود درحالیکه i40 تنها ۲۹۰ رأی دریافت کرده است. حال امروز در هفتمین دوئل گروه سدانهای متوسط شاهد رقابت شورلت مالیبو و پژو ۵۰۸ خواهیم بود.
فولکسواگن پاسات | نیسان آلتیما | تویوتا کمری | هیوندای سوناتا |
فولکسواگن پاسات | ؟ | ||
تویوتا اونسیس | هیوندای i40 | هوندا آکورد | کیا اپتیما |
تویوتا اونسیس | هوندا آکورد | ||
مزدا ۶ | فورد فیوژن | سوبارو لگاسی | رنو تالیسمان |
مزدا ۶ | رنو تالیسمان | ||
شورلت مالیبو | پژو ۵۰۸ | اوپل اینسیگنیا | اشکودا ساپرب |
؟ | اشکودا ساپرب |
شورلت مالیبو
مالیبو به همراه برادر بزرگترش ایمپالا قدیمیترین و باسابقهترین سدان در حال تولید شورلت است. نسل نخست این ماشین برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ معرفی شده و در چهار نسخهٔ سدان، کوپه، کابریولت و استیشن به تولید رسید. این روند تا سال ۱۹۸۳ ادامه داشت و ایمپالا کماکان بهعنوان یک خودروی میان سایز دیفرانسیل عقب در چهار نسل به تولید رسید؛ اما پس از خاتمهٔ تولید نسل چهارم در سال ۱۹۸۳، خبری از نسل پنجم نشد و برای چندین سال مالیبو از سبد محصولات شورلت کنار رفت تا اینکه در سال ۱۹۹۷ نسل پنجم این سدان آمریکایی معرفی شد اما این بار مالیبو به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل شد و نسخههای کوپه و استیشن هم از تولیدات آن حذف گردید. از سال ۱۹۹۷ تاکنون مالیبو بیوقفه تولید شده و هماکنون در نسل نهم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد. این نسل که مانند قبل صرفاً در یک نسخهٔ سدان تولید میشود، روی پلتفرم E2XX جنرال موتورز مشترک با اوپل اینسیگنیا ساخته شده است. شورلت برای نسل کنونی مالیبو تنها دو موتور بنزینی چهار سیلندر را در نظر گرفته که هردو از نوع توربوشارژ بوده و برای اولین بار پیشرانهٔ تنفس طبیعی در بین آنها وجود ندارد. مالیبو در دوئل ما با پیشرانهٔ پایهٔ خود شرکت کرده که از نوع ۱.۵ لیتری توربو است. این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته غیرازاین دو موتور، یک نمونهٔ هیبریدی هم در بین مدلهای مالیبو وجود دارد که مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است. گیربکسها نیز شامل نمونههای شش سرعته و هشت سرعتهٔ اتوماتیک میشود درحالیکه از امسال یک نمونهٔ ۹ سرعته هم به آنها اضافه شده است. مالیبو تا پایان ماه اکتبر امسال در ایالاتمتحده حدود ۱۷۰ هزار دستگاه فروش داشته و در بین پرفروشترین سدانهای این کشور جای گرفته است.
پژو ۵۰۸
پژو با سری ۴ خود که پیشینهٔ آن به مدل ۴۰۱ و سال ۱۹۳۴ بازمیگردد، برای چندین دهه در بخش سدانهای متوسط حضور داشت اما این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ سدان میان سایز جدیدی را با نام ۵۰۸ معرفی کرد که این خودرو جایگزین دو سدان ۴۰۷ و ۶۰۷ شد. بدین ترتیب سریهای ۴ و ۶ پژو در هم ادغام شدند و پس از ۷۷ سال سری ۴ در سبد محصولات پژو جای خود را به سری ۵ داد. ۵۰۸ که روی پلتفرم PF3 پژو-سیتروئن مشترک با سیتروئن C5 ساخته شده، در دو نسخهٔ سدان و استیشن به بازار عرضه میشود و همچنین نسخهٔ کراس آن نیز با نام RXH بر اساس مدل استیشن ساخته و راهی بازارهای جهانی میگردد که در رقابتهای ما هم در گروه کراس استیشنها حضور دارد. پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۴ مورد فیسلیفت قرار گرفت که طی آن عمدهترین تغییرات در دماغهٔ خودرو شامل چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر جلو ایجاد گردید. البته نسل کنونی این ماشین هماکنون به پایان عمر خود نزدیک شده و بهتازگی نسل دوم آن معرفی خواهد شد. بااینحال بهتازگی این سدان میان سایز فرانسوی توسط شرکت جوینت ونچر ایرانخودرو و پژو یعنی ایکاپ بهصورت وارداتی در کشورمان هم عرضه شده و با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان به فروش میرسد. ۵۰۸ هماکنون با طیف گستردهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میگردد که ما به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ آنرا انتخاب کردهایم یعنی همان موتوری که در نمونههای وارداتی ایکاپ هم وجود دارد. این پیشرانه ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برای انتقال آن به چرخهای جلو گیربکسهای مختلفی چون یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. ۵۰۸ تا پایان اکتبر امسال در بازار اروپا کمتر از ۲۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
شورلت مالیبو | پژو ۵۰۸ | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۶۵ اسب بخار | ۱۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۵ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۱۴۳۳ کیلوگرم | ۱۴۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۸۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۳ متر | ۲.۸۱ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۴۷۳ لیتر |
قیمت پایه | ۳۹ هزار دلار در مالزی | ۴۳ هزار دلار در مالزی |
توجه: از آنجا که این خودروها در بازارهای محدودی همزمان حضور دارند و به عنوان مثال پژو ۵۰۸ در آمریکا و مالیبو در اروپا یافت نمیشوند، بازار مالزی برای مقایسه صحیح قیمتهای آنها انتخاب شده است.
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Mohammad
۲۰ آذر ۱۳۹۶مالیبو از نزدیک دیدم خیلی هیکلش درشته
واقعا فوقالعادس
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۶شما که دیدی ، عقبش شبیه سوناتا ۲۰۱۱ نیس؟
بنظرم کسی که ماشین ۱.۵ یا ۱.۶ لیتری میخره دنبال مصرف سوخت کمتر هس!
Mohammad
۲۰ آذر ۱۳۹۶البته نه این مدلشه
۲۰۱۴ شو دیدم
مصرف کمتر معنی نداره برا یع امریکایی که
اینا سوسول بازیه درضمن این مگه چنتا میسوزونه از پراید ما هم که کمتره
Alireza.a
۲۰ آذر ۱۳۹۶سلام داداش قربونت برم، شما هم از روی ظاهر، تودوزی و…. قظاوت بکنید لطفا، نه از روی اطلاعات و مشخصات این جدول . چون هیچ کدوم از جدول ها کاملا درست نیستن، توی هیچکدوم از نظر سنجی ها.توی همشون متاسفانه تعدادی غلط وجود داره ، خودم تحقیق کردم. البته این که چرا اینجوریه، دلایلش متفاوت…?نمیگم مقصر مدیر سایته.
امیر دهقان
۲۰ آذر ۱۳۹۶دوست گرامی
ما مشخصات تمامی خودروهایی که در بازار ایالاتمتحده حضور دارند را از سایت Car & Driver میگیریم که کاملاً صحیح و معتبره
برای مشخصات ماشینهایی که در ایالات متحده حضور ندارند هم از سایتهای auto-data.net و automobile-catalog.com استفاده میشه که منابع معتبری هستن و اطلاعات اونها تا حد زیادی صحیحه.
تابهحال چند بار چنین کامنتی گذاشتین که موجب ایجاد شُبهه برای دیگر مخاطبین میشه.
ما روی اطلاعات جدول مشخصات دوئلها بسیار حساسیم و وقت زیادی برای تهیۀ این اطلاعات صرف میشه برای اینکه تا حد امکان اطلاعات صحیح رو خدمت مخاطبین ارائه کنیم.
Alireza.a
۲۰ آذر ۱۳۹۶سلام،یا خدا… آخه چرا دیس لایک می کنید؟؟؟؟!!!!!!!! نگفتم رای ندید که خودم شورولت رو انتخاب کردم.گفتم بیاید با هم تحقیق کنیم،هیچ کس و هیچ چیز کامل نیست.پدال ویژگی های مثبت داره این جداول غلط هم روش، الله شاهده فقط 1 درصد ایرانی ها کتاب می خونن.بقیه به قول علی ع، از روی خیال،حدث و گمان و هوا و هوس هر کاری انجام می دن.خداییش قبل از دیسلایک تحقیق می کنید؟ این دیسلایکها 8 میلیاردم بشن باز جداول مشکل دارن.تعصبات .قربونه چشاتون ? ؛ ?
Hamid.Hellcat
۲۰ آذر ۱۳۹۶انتخاب خیلی سخت بود?
orangotan
۲۰ آذر ۱۳۹۶اتفاقآ آسون بود فقط زبان طراحی شورولت یک مقداری نچسبه اما انتخابم مالیبو بود چون از نزدیک خیلی خوبه
آریا
۲۰ آذر ۱۳۹۶حتی اگه بژو بهتر باشه با دیدی که مردم ایران بهش دارن رای نمیاره
MOBIN POURMAND
۲۰ آذر ۱۳۹۶داداچ اواتارت فوق العادس
حامد
۲۰ آذر ۱۳۹۶فرض کن یه خودروی خوب آمریکایی رو ول کنی بری یه فرانسوی بخری اونم با بهای بیشتر
با یک نگاه به کیفیت صندلی ها هم میشه تشخیص داد که کیفیت مواد کدوم بهتره
مجید
۲۰ آذر ۱۳۹۶با توجه یه قیمت و تجهیزات و ظاهر و تجربه ای که از هر دو برند دارم به شورولت رای دادم.اما تو محصولت شورلت بین این مدل و ایمپالا واقعا نمیتونم انتخاب کنم چون هر دو رو دوست دارم.مدل ایمپالا رو تو مناطق آزاد دیده بودم ولی پژو رو نه.
امیر
۲۰ آذر ۱۳۹۶با اینکه از ماشینای آمریکایی خوشم نمیاد اما مالیبو واقعا از پژو بهتره
ناشناس
۲۰ آذر ۱۳۹۶و باز هم توهینی دیگر. این بار به شورولت. تو رو خدا این آتاشغالای فرانسوی رو نذارید جلوی بزرگانی مثل شوی. ضمنا متاسفم واسه همه اون کسایی که باعث حذف لگاسی مقابل تالیسمان شدن. با عرض معذرت باید بگم هیچی بارشون نیس از ماشین. اکثر اینا همونایی هستن که تو زندگی و تو هر زمینه ای مدام در حال تغییر عقیده ان. الان تالیسمان جذاب تره بدون هیچ دلیل دیگه ای بهش رای میدن. دو روز دیگه ماشین چینی از همه قشنگتر شه به اون رای میدن. حتی اگه تو زمینه های دیگه مزرخرفترین باشه. خیلی از اینا همونایی هستن که تا قبل از زبان طراحی جدید رنو، به فحش میکشیدنش و آشغال و با استهلاک بالا میدونستنش. حالا به یک باره شدن طرفدارش. دمشون گرم واقعا. البته خیلی هم مشکلی نداره ها. چون چه تلیسمان و چه لگاسی شانسی در مقابل کمری و مزدا ۶ و آکورد و پاسات ندارن.
AK_007
۲۰ آذر ۱۳۹۶در نظر داشته باشید ک این پژو قدیمی و متعلق ب 2011س
ولی مالیبو نسل جدیدش 2015 اومده
من خودم ب مالیبو رای دادم ولی این دلیل نمیشه بعضی چیزا رو فراموش کرد
بهتون پیشنهاد میکنم که پژو 908 RC رو تو نت سرچ کنین
AK_007
۲۰ آذر ۱۳۹۶ببینید
اینکه برای ی نفر زیبایی و طراحی مهمترین چیزه یا مشخصات فنی و قدرت موتور یا فقط اسم برند مطلقا من و شما هیچ ربطی نداره
شما برا خودتون متاسف باشید ک هنوز مفهوم سلیقه و آزادی انتخاب رو درک نکردید
ناشناس
۲۰ آذر ۱۳۹۶من خطابم به بچه های پدال بود. یعنی کسایی که دنبال اخبار ماشین هستن و عاشق ماشینن. نه مردم عادی جامعه. اگه بقیه مردم همچین انتخابی داشته باشن هیچ ایرادی وارد نیس بهش. ولی یه کسی که ادعا میکنه عشق ماشینه و سر در میاره از ماشین، انتظار دیگه ای میره ازش. به نظرتون اگه روزی یه ماشین چینی زیباتر از بنز و لامبورگینی و … بشه، اونوقت تو پدال ماشین چینیه بیشتر رای بیاره، بازم همچین حرفی میزنید؟ همونطور که گفتم اگه مردم عادی اینچنین انتخاب کنن، خوب آدم میگه مشکلی نیس چون چیزی نمیفهمن. یا به قول شما تنها معیارش زیبایی ماشینه و آزاده تو انتخاب. اما یه ماشین باز به نظرم اصن حق نداره چنین تصمیم گیری کنه. علم به یه چیز گاهی محدودیت میاره. یه کسی که تو یه زمینه ای دکتره، حق نداره هرجور دلش خواست صحبت کنه و نظر بده. باید سنجیده و با منطق حرف بزنه. به عبارتی آزادیش کمه و نمیتونه صرفا مطابق با سلیقش حرف بزنه. اما یه کسی که تو همون زمینه چیزی بارش نیس، کسی بهش خرده نمیگیره. هر مزخرف و چرت و پرتی هم گفت مهم نیس. آزاده که هرچیزی خواست بگه. چون چیزی نمیفهمه تو اون زمینه.
به نظر من یه ماشین باز حرفه ای درسته که براش زیبایی یه فاکتور مهمه، اما به هیچ وجه مهم ترین و تنها فاکتور نیس. بلکه خیلی چیزای دیگه فرای یه ظاهر که روزی عادی میشه براش مهمه. ایشالا شما یه روز زیباترین ماشین دنیا رو به دست بیاری تا به حرف من برسی. ببینم اون موقع هم بعد از مدتی بازم میگی مهم ترین ترین فاکتور زیباییه یا نه. ببینیم چه فاکتورهایی هستن که تا آخر عمر اون ماشین موندگارن و مهم هستن و آدم باهاشون عشق میکنه. حالا اینکه این فاکتورها چی هستن ایشالا وقتی شما به یه درجه ای از عشق به ماشین رسیدی متوجه میشی. با تمام احترام به بچه های پدال، ولی به نظرم خیلی از افراد تو این سایت رو به هیچ وجه نمیشه عاشق ماشین تلقی کرد.
Amir Machine
۲۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز ناشناس
در خوب بودن سوبارو لگاسی هیچ شکی نیست. سیستم چهارچرخ محرک استاندارد و موتور تخت از ویژگیهای منحصربفرد این ماشین هستن که تو هیچکدوم از ماشینهای این کلاس پیدا نمیشن.
از استهلاک پایین و قابلیت اطمینان بالای محصولات سوبارو هم همه اطلاع دارن.
ولی شما رنو تالیسمان و بطورکلی ماشینهای فرانسوی رو خیلی دست پایین گرفتی و به همین دلیل از دید شما تنها برتری تالیسمان نسبت به لگاسی زیباییشه.
یعنی چی آتاآشغالهای فرانسوی؟ نکنه فکر میکنی ماشینهای فرانسوی همین چهارچرخههایی مثل پژو 405 و رنو L90 هستن که اینجا ما مجبور به خریدشون هستیم؟
از خودروهای سال اروپا خبر داری؟ خودروی سال جاری اروپا یه ماشین فرانسوی یعنی پژو 3008 هست.
یعنی حرفهایترین کارشناسان خودروی دنیا میان به زعم شما یه آشغال رو بعنوان خودروی سال اروپا انتخاب میکنن؟
میدونی رقبای 3008 تو رقابت امسال که مغلوب شدن و رتبههای دوم و سوم رو کسب کردن چه ماشینهایی بودن؟
مرسدس بنز E کلاس و آلفارومئو جولیا.
میدونی رنو با شش بار انتخاب شدن بعنوان خودروی سال اروپا تو جایگاه دوم قرار داره و بعدش پژو با پنج بار رتبۀ بعدی رو در اختیار داره؟
دوست عزیر مشکل از دیدگاه شما نسبت به ماشینهای فرانسویه نه مخاطبین پدال. شمایی که تالیسمان که اکثر نشریات معتبر خودرویی تحسینش کردن رو آشغال میدونی.
من خودم به خودروسازان آمریکایی علاقه دارم و تو این دوئل هم به مالیبو رای دادم ولی این دلیل نمیشه که کل ماشینهای فرانسوی رو آشغال دونست. اتفاقاً ساختههای این کشور بنظر من خیلی هم قابلاحترام هستن
ناشناس
۲۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز. من نظرمو گفتم. بعدشم من نسبی صحبت کردم. شاید ماشینای فرانسوی خوب باشن، اما به طور نسبی و در مقایسه با ژاپنی ها و آلمانی ها و حتی خیلی از کره ای ها از همون لفظ آشغال استفاده می کنم. البته قبول دارم یه کم پیاز داغشو زیاد کردم. ولی اینجوری برای توصیفشون در مقایسه با بزرگان فکر نکنم بد باشه. بازم میگم نسبی.
ضمنا در مورد اون خودروی سال اروپا هم دیگه خودتون جواب خودتون رو دادید. بنز و پژو!!!! فولکس و رنو !!!! داداش با احترام بهت توصیه می کنم پشزی واسه این رتبه بندی ها و آمارها ارزش قائل نشو. این همه تو سایت های تخصصی خودرو نیستیم که آخرش به یه سری بررسی و رتبه بندی که معلوم نیس چه ملاک هایی دارن و اصن سالم بررسی می کنن یا انواع جهت دهی ها و دست ها توش دخیل هستن، بسنده کنیم. ضمنا به قول خودتون خودروهای سال های اخیر اروپا رو نگاه کنید خیلی هاشون فرانسوین و نمیدونم اصن اثری از ژاپنی ها و … توشون هست یا نه. نشون میده محدود هستش. خدا وکیلی داداش سی آر وی یا راو4 یا قشقایی یا تیگوان یا … بهترن یا 3008؟ اصن چی شون شبیه همه. فروش و محبوبیتشون؟ قابلیت اطمینانشون؟ کیفیتشون؟ ایمنیشون؟ یا … . چیشون؟؟ اون مقدار فروشی هم که پژو داره واسه همون اروپاست که بارها گفتم اولا رو برندهای خودشون تعصب دان ثانیا برای خودروهای خارج از اتحادیه اروپا تعرفه نسبتا زیاد 10 درصدی (پدال مطلبشو گذاشت) در نظر میگیرن. وگرنه چند تا جای دیگه غیر از بعضی کشورهای اروپایی نام ببر که فروشش حتی ذره ای نزدیک غول هایی مثل سی آر وی و … شه.
داداش این رتبه بندی ها به درد کسایی میخوره که دنبال اخبار خودرو نیستن و یه جورایی شاید برای گول زدن و کشوندن افراد عادی به سمت این خودروهاست. (البته قطعا همشون نه. خیلی بررسی های سالم و عادلانه ای هم پیدا میشه) .نه کسی که روزانه کلی وقتش صرف سایت تخصصی خودرو میشه. ما خبر خودرو رو دنبال میکنیم تا علا وه بر اینکه عشق خودرو هستیم، خودمون بتونیم اظهار نظر کنیم در مورد یه خودرو و حتی مشاوره بدیم به اطرافیانمون. نه اینکه یه آدمای فلانی که هدف های مختلفی دارن راحت سر ما رو شیره بمالن. خودمون باید صاحب نظر باشیم. بارها گفتم و بازم میگم، نظرات خود مردم مالک این خودروها تو اینترنت، خیلی مواقع منصفانه تر و واقعی تر از این بررسی ها و رتبه بندهای جهت دهی شده هستش. البته مالکانی که واقعا سر در میارن از ماشین. که خیلی راحت از نوع صحبت کردن و کامنت گذاشتنشون میشه فهمید. سایت های خودرویی خارجی برین متوجه میشین.
احسان
۲۰ آذر ۱۳۹۶خب مگه قرار بود تا آخر عمرمون از یک برند خوشمون بیاد؟ :) الان رنو خوب کار میکنه انتخابش میکنیم فردا ممکنه ضعیف بشه دیگه انتخاب نمیکنیم به همین سادگی!
ناشناس
۲۰ آذر ۱۳۹۶خوب منظورت اینه که الان سوبارو ضعیفه که انتخابش نکردید؟؟!!! واقعا به همین سادگی!!!! دمتون گرم. از طرف دیگه رنو یه دفعه خوب شد؟؟؟!!! اونم صرفا به خاطر ظاهرش؟؟!!! عجیبه واقعاً. دقیقا همزمان با طراحی جدید، همه چیزش دگرگون شد !! به محض اینکه احتمالا طراحیش یه مقدار دوباره بد شه و باب میل شما نباشه، همزمان کلا دیگه به درد نخور میشه!!
با عرض معذرت شما شبیه افرادی هستین که هر روز طرفدار یه تیمن. امروز بارسا بهتر بود طرفدار بارسا، فردا فقط تو یه بازی یه ذره بد بود، طرفدار رئال یا … . البته این مثال خیلی به درد بحث ما نمیخوره. چون نه سوبارو ذره ای افت کرده و نه رنو صرفا به خاط ظاهرش کلا دگرگون شده.
Amir Machine
۲۰ آذر ۱۳۹۶ناشناس
منم قبول دارم که درحالحاضر خودروسازان فرانسوی تو جایگاه پایینتری نسبت به آلمانیها، ژاپنیها و آمریکاییها قرار دارن. این یه حقیقته و قابل انکار هم نیست. اما مطمئناً نمیشه گفت خودروسازان کرهای از فرانسویها بهترن، یعنی من که بههیچعنوان چنین چیزی رو قبول ندارم.
از طرف دیگه بنظر من هیچ ماشین ساخت برندهای معتبر جهانی اونقدر بد نیست که لایق لفظ آشغال باشه. کلمۀ آشغال رو فقط میشه به چهارچرخههای وطنی نسبت داد. اگه ماشینهای فرانسوی آشغال بودن حتی با وجود همین تعرفه هم اروپاییهایی که به اقتصادی بودن معروفن هرگز سراغشون نمیرفتن چون همهمون اون ضربالمثل معروف رو شنیدیم که میگن اونقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزون بخرم.
بنابراین مطمئناً ماشینهای فرانسوی شایستگیهایی هم دارن که تو اروپا از فروش بالایی برخوردار هستن.
و نکتۀ آخر اینکه در مورد رتبهبندیهای برخی سایتهای ماشینی حرف شما درسته و ممکنه نظراتشون جهتدار باشه اما بنظر من رقابت خودروی سال اروپا هرگز اینطور نیست.
این یکی از قدیمیترین رقابتهای خودروی سال تو دنیا است که از اعتبار بالایی هم برخورداره. برای انتخاب برنده آزمایشهای فراوانی انجام میشه. هیئت داوران این رقابت شامل 60 عضو از 23 کشور مختلف میشه.
یعنی همۀ این 60 متعصبن؟ مطمئن باش اگه پژو 3008 شایستگیش رو نداشت رتبۀ اول که هیچ، حتی بین فینالیستها هم قرار نمیگرفت.
datsun
۲۰ آذر ۱۳۹۶مالیبو
شورلته
طراحی بهتری داره
قیمت کمتری هم داره
شاهين
۲۰ آذر ۱۳۹۶ندیده و نخونده شورلت رو انتخاب میکنم
ادای احترام به شورلت کبیر
پژو در حد سیتروعن و سعات و اشکوداس. نباید جلوی بزرگان قد قد کنه
SAEED
۲۰ آذر ۱۳۹۶خیلی وقته دیگه هر چند کامنت های در حد تفکر قرن 19 میبینم ولی واکنشی نشون نمیدم چون سطح فکر کلی باید رشد کنه
این هم مدرکی مهم مبنی بر اینکه واقعا اومدن نسل جدید 508 ضروریه چون این نسل پژو نسبت به نسل قبلش هم تغییرات زیادی رو نداشته و واقعا قدیمیه ولی به نظرم بازم اونقدرام بد نیست ولی خب عرضه ی نسل جدیدش واقعا ضروریه
مرسی
AK_007
۲۰ آذر ۱۳۹۶پدال:
*تایپ 1 که اولین خودروی تاریخ پژو بشمار میرود، یک خودروی سهچرخ بود که از موتور بخار استفاده میکرد. این خودرو مجهز به یک موتور تک سیلندر با سوپاپ و میللنگ و یک دیگ بخار بود که با نفت کار میکرد؛ بنابراین پژو به همراه بنز و تاترا قدیمیترین خودروسازان جهان محسوب میشود.*
افتخارات پژو 405 و 205 هم یادمون نره
همچنین پژو از قهرمانای داکار و سازنده های موتور فرمول یکه
اینکه الان تو افته ی بحث جداست
و در جواب ب دوستمون ک گفتن سال ۸۴ سوختن و غیره , این از مونتاژ ایران بود و نباید فورد پینتو رو سوییچ های جنرال موتورز هم یادمون بره
و اینکه میگین ب ایران خیانت کرد درسته ولی یادمون نره ک خود تویوتا هم اینکارو کرد
حرف من اینه ک همشون ب دنبال سود منفعتن
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۶واقعا تعجب کردم چرا اینقد مالیبو را انتخاب کردن ، واقعا چرااااا؟؟؟ ماشینای آمریکایی دیگه مثل قدیم سگ جون نیستن یه سفر برین کیش همه شون زه وار در رفته شدن ولی ماشینای اروپایی روپا و سرحال سرجاشون وایسادن ، بعدشم اون پژو با این پژو ها ما زمین تا آسمون فرق داره ، من واسم فرقی نداره اروپا و آمریکا و آسیا مهم کیفیت و اون معیارهایی که واسه خودم از یه ماشین دارم ، همیشه ما باید ملتی باشیم که از روی تعصب و نه از سر عقل تصمیم میگیریم؟؟؟
:::فرشاد:::
۲۰ آذر ۱۳۹۶چهره ۵۰۸ بیشتر به دلم میشینه، توان فنیشم قابل قبوله، با وجود تمام برتریهای مالیبو، رای من پژو.
R
۲۰ آذر ۱۳۹۶لایک و دیسلایکلا رو چرا برداشتید؟??
:::فرشاد:::
۲۰ آذر ۱۳۹۶سر جاشه عزیز، صفحه رو ریفرش کن.
احسان
۲۰ آذر ۱۳۹۶اقا خدایش کدومتون شورلت داشتین یا یه مسافرت رفتین باور بفرماید شورلت برند باکیفیتی نیست خیلی عیب کیفی و مونتاژی داره تو اکثر مدل های که دیدم به غیر از کامارو و کوروت بغیه تعریفی ندارن شک نکنید کیفیت ومهندسی پژو از از این شورلت بالاتره
Mahdi Venom Demon
۲۰ آذر ۱۳۹۶بعد شما شورلت داشتین یا باهاش مسافرت رفتین که چنین اطلاعاتی به دست اوردید؟
datsun
۲۰ آذر ۱۳۹۶کیفیت و مهندسی پژو!!!! ??
sami
۲۰ آذر ۱۳۹۶شوی ??
جواد
۲۰ آذر ۱۳۹۶جلوی مالیبو خیلی با ابهته
Mahdi Venom Demon
۲۰ آذر ۱۳۹۶شک ندارم بیشتر رای های پژو به خاطر تعصب و تنفر از خودروهای امریکایی هست
پژو ۳۰۸ و ۵۰۸ و سیتروئن C5، DS4 و DS5 فراخوان ریسک اتش سوزی داشتن
لینک رو الان میفرستم پدال تایید کن
Mahdi Venom Demon
۲۰ آذر ۱۳۹۶https://www.pedal.ir/پژو/فراخوان-پژو-308-508-تعمیر-استارتر/
این از لینکی که گفته بودم
mohammad_FM 480
۲۰ آذر ۱۳۹۶شورلت مالیبو. طراحی بهتری داره نسبت به پژو .فنی هم که تقریبا یکی هستن و فرق چندانی باهم ندارن…
ارش
۲۰ آذر ۱۳۹۶اصلا اسم این نکبت فرانسوی رو جلوی من نیارین دوستان یادتون هست یه روزایی بود تو دهه ۸۰ چقدرپژو اتیش گرفت چقدر جوانایی امثال من و شما جانشونو از دست دادن همین پژوی بی شرف حتی حاضر نشد خسارتش رو بده نمیگم پژو بده ماشین خوبیه ولی بی شرفه تا حالا دیدین یه تویوتا کمری هوندا اکورد یا مزدا اتیش بگیره نه ندیدیم چون اینا رو یه سامورایی میسازه و همه چیز یه سامورایی شرافتشه یا تا حالا شده یه نفر بشینه داخل بنز و بی ام و و ناگهان کباب بشه نه اینا فقط از یه فرانسوی بی شرف بر میاد.معلومه که به شورلت رای میدم.
good mood
۲۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز پژو تکنولوزی بالایی داره و از بهترین تامین کننده های موتورهای ریس هست
نقص فنی همه جا وجود داره و باید ببینیم کدوم شرکت ها توانایی برطرف کردنشو دارن و چیزی که مشخصه پژو حتما این توانایی رو داره.
اما در مجموع بعضی از بدنه های این شرکت در برار رقبا کیفیت مناسبی ندارن مثلا پلتفرم 206
ارش
۲۰ آذر ۱۳۹۶احتمالا شما سن پایینی داری یا دهه 80 اصلا ایران نبودی و از فجایع کمپانی پژو و رسوایی ای که به بار آورد خبر نداری فلکس واگن یه تقلب ساده انجام داد البته برای ما ساده بود برای اونا خیلی هم زشت بود 18میلیارد دلار غرامت و کلی حکم بازداشت وامااینجا این دوستمون راست میگه پژو با بی شرمی تمام نه غرامتی ونه عذرخواهی ای واقعا برای شما جان هموطنت مهم نیست به طرفداری از پژو کامنت میذاری آدم نگران وقتی با امثال شما روبرو میشه.واقعا باعث تاسفه.
good mood
۲۰ آذر ۱۳۹۶موتور های توربوشارز فرانسوی در حال حاضر جز بهترینها هستن اما همه چیز فقط موتور نیست
به هر حال باید از نزدیک بررسی بشن و اون موقع نظر تخصصی بدیم
اگه نه هر دو سدان های متوسط خوانوادگی خوبی به نظر میان و زیبا هستند و با توجه به سلیقه شخصی قابل انتخاب.
MOBIN POURMAND
۲۰ آذر ۱۳۹۶چگونه یک خودروی فرانسوی را تشخیص دهیم؟
جواب:
۱-موتور ۱.۶ لیتری
۲-دیفرانسیل جلو
۳-کیفیت مسخره
۴-اتش سوزی
ابولفضل نصیری
۲۰ آذر ۱۳۹۶رایم مالیبور بود ولی چون عقیش کپی سوناتا شده از رای دادن بهش منصرف شدم همین مهم ترین دلیل که در نگاه اول از پست ماشینتو امرکایی نمیدونن ضمن اینکه گنجایش باک و مصرف پژو کمتر و انتخاب من بین بد وبدتر با اکراه پژوست
Abbas_us.c
۲۰ آذر ۱۳۹۶پدر بنده مالیبو رو مناطق ازاد دید عاشقش شد
حتی پشت رولش هم نشست خیلی لذت برد
منم وقتی پشت رول نشستم واقعا در حد خودش عالیه و نقصی نداره به نظر بنده مالیبو انتخاب بهتری باشع.
حمیدرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۶مصرف سوخت ماشین های امریکایی واقعا بالاست موتور یک و نیم لیتریش خیلی پرمصرف تر از موتور پژو هست
طراحی داخلی پژو بهتره به نظر من چهره شورلت گیراتر در اخر به خاطر قیمت کمتر به شوی رای دادم
ناشناس
۲۰ آذر ۱۳۹۶نه اینکه مصرف سوخت ماشینای فرانسوی خیلی پایینه. این اعداد و ارقام رو کاغذ مفت ارزش ندارن. مهم تو عمله. طرف تو یه سایتی کامنت گذاشته بود تالیسمانش با اینکه رو کاغذ5/6 اعلام شده، اما تو عمل با وجود رانندگی عادی بالای 10 لیتر مصرف میکنه و به التماس افتاده بود که یکی راهنمایی کنه مشکلش چیه. و خیلی نمونه های دیگه. تو سایت های داخلی و خارجی یه گشت بزنید و نظرات رو بخونید متوجه میشید.
سروش
۲۱ آذر ۱۳۹۶ناشناس جان طرفدار تیم فوتبال بودن خیلی فرق داره با خریدن ماشین. من از ماشین های فرانسوی متنفرم ولی باید به انتخاب دیگران احترام گذاشت. بنظرم بکار بردن کلمه نفهمیدن تو جملاتتون خوب نیست . من چندین ساله عاشق فورد موستانگ هستم و همیشه ارزوی خریدن موستانگ رو داشتم ولی امسال کامارو عالی کار کرده و اگه در توان بود امسال کامارو رو برمیداشتم. این تفکر شما رو که خوب یا بد از چیزی یا کسی باید تا اخر حمایت کرد رو خیلی از مدیران دارن و اینم وضع کشورمونه . به انتخاب دیگران احترام بذاریم
سروش
۲۱ آذر ۱۳۹۶مبین جان پژو ۴۰۵ تکنولوژیش واسه اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادیه . پژو هایی که تو ایران اتش میگیرن چندین دهه است که تو فرانسه تولید نمیشن و اونها مقصر نیستن که بعد پنجاه سال ایرانخودرو همون پژو رو تولید میکنه و اتیش میگیره
Ali
۱۲ آبان ۱۴۰۲درود دوستان . من پنجساله ساکن کانادا هستم . به خودرو علاقه دارم و اینجا ماشینهای زیادی را درایو کردم . دو نکته را خواستم خدمتتون عرض کنم .
اول اینکه در طی این پنج سال که اینجا هستم هرگز خودروی پژو از هیچ مدلی را اینجا ندیدم و این برام خیلی عجیب بود تا بعد از تحقیقی که کردم متوجه شدم به دلیل افتضاحاتی که سالها پیش ببار آورده مجبور شده تمام مراکز فروش را جمع کنه و بزنه به چاک. کلا اهالی آمریکای شمالی روی خودرو خیلی تعصب دارند و بسادگی زیر بار هر خودرویی نمیزند . (البته منظورم قضاوت در مورد پژو نیست و فقط جهت اطلاع دوستان عرض کردم)
دوم اینکه مهاجرین اینجا مثل من در ابتدا از خودروهای آمریکایی ترس داریم از بس تو گوشمون گفته شده بود مصرف سوخت و هزینه های خودروهای آمریکایی زیاده . تصادفا من با یک فروشنده بزرگ خودرو که ایرانی هست آشنا شدم و قصدم خرید یه تویوتا rav4 بود که ایشون از من خواست یک هفته فورد اسکیپ را تست کنم تا یه تویوتا تمیز برام پیدا کنه و البته به شوخی گفت تو بعد از یک هفته دیگه حاضر نیستی پشت تویوتا بشینی و به جان خودم این اتفاق افتاد . از اون به بعد پنج تا ماشین عوض کردم و همه آمریکایی . دنیای خودروهای آمریکایی واقعا خاصه . مخصوصا موتورهای 6 و ۸ سیلندر آمریکایی که بسیار کم مصرف تر و بی صداتر از نمونه های آسیایی و اروپاییه . نرمی و بیصدایی این خودروها بینظیره و شما با چشمهای بسته میتونید تشخیص بدید که سوار خودروی آمریکایی هستید . شما سوار وانت فورد میشید باور کنید از پژو های تو ایران نرمتره . اصطحلاک و خرابی هم که در حد صفر . کاش یه روز بلاخره این فاصله های سیاسی حذف بشه و مردم ما در ایران هم بتوانند این لذت بینظیر تجربه کنند . پیروز باشید.
car lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۳شورلت امریکا👌