مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور اول، قسمت چهارم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت
نتیجهٔ دوئل قبل بین نیسان ایکستریل و هوندا CR-V
مجموع آراء: ۹۷۴
آراء هوندا CR-V: 696
آراء نیسان ایکستریل: ۲۷۸
پیروز دوئل: هوندا CR-V با کسب ۷۱ درصد از کل آراء
هوندا CR-V | نیسان ایکستریل |
هوندا CR-V | |
فولکسواگن گلف آلترک | سیتروئن C5 ایرکراس |
؟ | |
جیپ کامپس | نیسان قشقایی |
؟ | |
فولکسواگن تیگوآن | میتسوبیشی اکلیپس کراس |
؟ | |
رنو کاجار | پژو ۳۰۰۸ |
؟ | |
جیپ چروکی | مزدا CX-5 |
؟ |
پژو ۳۰۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۸,۳۵۶ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۱,۶۷۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
رنو کاجار
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱۱,۷۰۵ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۶,۲۸۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
پژو ۳۰۰۸ | رنو کاجار | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۳۰ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر | ۲۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۰ لیتر (ترکیبی) | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۱۵ گرم/کیلومتر | ۱۲۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۳ لیتر | ۵۵ لیتر |
وزن | ۱۲۵۴ کیلوگرم | ۱۳۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۴ متر | ۴.۴۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۷ متر | ۲.۶۴ متر |
حجم صندوق بار | ۵۲۰ لیتر | ۴۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۵,۹۹۵ پوند | ۱۹,۷۸۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10036502]
Hamid...Audi
۳۱ خرداد ۱۳۹۷باز هم پژو با کراس اوور های تک دیفرانسیل…
Radin
۳۱ خرداد ۱۳۹۷پژو همه چیزش بهتره ولی قیمتش بالاتره اونم ۶هزار پوند ولی بازم رای من پژوئه
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷من به پژو رای دادم بخاطر طراحی و دیزاین دگرگون شدش که تو کمتر ماشینی پیدا میکنی .
ولی ی نکته جالبه برام با توجه به یکی بودن قدرت و حجم موتورها و بالاتر بودن گشتاورد پژو و وزن کمترش از شتاب پایین تری نسبت به رنو برخورداره و این برام جالب بود . ولی به هر حال این ی ذره شتاب برام هیچ وقت مهم نبوده، مهم اینه در خودرویی بشینم متفاوت و دور از یکنواختی که پژو همرو یکجا داره .
فکر کنم بیاد ایران با این روند بی ارزش شدن پول ملی بالای ۲ ، ۳ میلیارد تومان قیمت بخوره .
با تچکر از مسئولین با غیرت رو ارزش پول ملی
کی به کیه ماشین بشه ۱۰۰ میلیارد تومان
ماشین زیر پای ما هم گرون میشه پس بخندیمو خوشحال باشیم چون انگاری بعضیها گرونی میشه با دمشون گردو میشکونن .
امیرحسین
۳۱ خرداد ۱۳۹۷از قدیم ماشین های پژو از کیفیت بالاتری نسبت به رنو برخوردار بودند. رنو بعد از ادغام با نیسان خیلی بهتر شده از لحاظ قابلیت اطمینان ولی جنس متریال مصرفی رنو مخصوصا در داخل اتاق از پژو پایین تره. پژو ۵۰۸ و رنو تلیسمان را از نزدیک ببینید متوجه حرفم خواهید شد دوستان.
مرصاد
۳۱ خرداد ۱۳۹۷حاجی صندلی عقب 3008 منو یاد glx های خودمون میندازه?
تلیسمان و 508 رو هم سوار شدم
به شکل مشهودی رنو بهتر بود
البته این نظر شخصی بنده هست
امیرحسین
۳۱ خرداد ۱۳۹۷تلیسمان خیلی جدیدتر و خوشگل تره ولی مثلا رودری عاش یا جلو داشبوردش پلاستیک خشکه. ۵۰۸ پلاستیک نرمه. ۵۰۸ جدید بیاد از هر لحاظ تلیسمان روشکست می ده
محمد رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۷پژو حدود ۳۰% گرون تره ولی حد اکثر ۱۰% بهتره باید ارزششو داشته باشه
نیما
۳۱ خرداد ۱۳۹۷کابین هردوتا واقعا خوشگله
ولی چه طراحی داخلی خاصی داره پژو
از فرمونش و دنده اش واقعا خوشم اومد
KING918
۳۱ خرداد ۱۳۹۷خدایی کابین های پژو و رنو اکثرا خیلی بد طراحی میشن توی 90 درصد مدل هاشون
مرصاد
۳۱ خرداد ۱۳۹۷رنو
حمیدرضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۷پژو طراحی بهتری داره از نظر ایمنی هم خیلی فرقی ندارن رای من پژو
M.king
۳۱ خرداد ۱۳۹۷دوتا آشغال در مقابل هم ?
ahmad
۳۱ خرداد ۱۳۹۷دوتا جیگر در مقابل هم
(Saeed(peugeot
۳۱ خرداد ۱۳۹۷واقعا زبان طراحی پژو فوق العاده شده.
۵۰۸ جدیدم که عالیه بیاد تو بازار غوغا میکنه تو فروش.در ضمن این مدل ۳۰۰۸ که دیگه فوق العادس آمار فروشش هم مشخصه.
رای من پژو فقط.
amir
۳۱ خرداد ۱۳۹۷بدون هیچ تردیدی 3008.
علی هوشنگ نظری
۵ بهمن ۱۳۹۷موتور 3008 را نوشتید 4 سیلندر در صورتی که قبلا به تنهایی بررسی کرده بودید گفته بودید 3 سیلندر حالا کدام درست است ؟