پژوکیا

دوئل کیا پیکانتو و پژو 108

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت پانزدهم، دومین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کوچک

نتایج دوئل قبلی فولکس‌واگن آپ و اشکودا سیتیگو

مجموع آراء: ۵۸۰

آراء فولکس‌واگن آپ: ۴۳۸

آراء اشکودا سیتیگو: ۱۴۲

پیروز دوئل: فولکس‌واگن آپ با کسب ۷۵ درصد از کل آراء

فولکس‌واگن آپ

اشکودا سیتیگو

فولکس‌واگن آپ

شورلت اسپارک

سوزوکی سلریو

؟

کیا پیکانتو

پژو ۱۰۸

؟

اسمارت فورفور

اوپل آدام

؟

 

کیا پیکانتو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۲,۱۶۱ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۸,۱۳۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۲۵ درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

 

پژو ۱۰۸

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۵,۸۳۱ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۱,۳۴۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۶ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

کیا پیکانتو

پژو ۱۰۸

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۸۴ اسب بخار ۸۲ اسب بخار
گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر ۱۱۶ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲.۰ ثانیه ۱۱.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۳ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۶ لیتر (ترکیبی) ۴.۳ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۰۶ گرم/کیلومتر ۹۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۳۵ لیتر ۳۵ لیتر
وزن ۹۹۵ کیلوگرم ۸۶۵ کیلوگرم
طول ۳.۵۹ متر ۳.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۰ متر ۲.۳۴ متر
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر ۱۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۹,۴۹۵ پوند ۹,۱۲۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10115398]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    ایمنیشون در کل بد نیست
    فقط بخاطر امتیاز پایین سیستم های کمکی اینطور شد
    دستیار ترمز و نور بالا
    رادار بین خطوط و نقطه کور
    راحت ۴ ستاره رو میگیرن

  2. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چه انتخابی سختی. لامصب هر جفتشون خیلی خوبن . هر چی نگاه به اون فرمون پیکانتو میکنم با طراحی داخلیش از خود بی خود میشم . از طرفی هم پژو خیلی سبک و چقر تره و طراحی بیرونی با نمکی داره . با اینکه پژو هم خیلی خوبه و جدیده ولی به پیکانتو رای میدم فقط بخاطر طراحی اسپرت فرمونش و پدالهای گاز استیل و اسپرتش.فوق العادست پیکانتو . جالبه که چند سال پیش طراحی شده ولی هنوز به روزتره و این دال بر داشتن تیم فوق العاده قوی طراحان میتونه باشه .
    با تچکر

  3. سام

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    جالبه پژو 108 با موتور سه سیلندر و 1200 سی سی به پول ما و با پوند 20 هزار تومنی 180 میلیون تومان در میاد!!!!!!!! واقعا چا بلایی سرمون اومده و خبر نداریم

  4. Cadillac

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    من ظاهر پژو رو بیشتر می‌پسندم

  5. Genius

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    بهترین گزینه برای تردد در شهرهای شلوغ و متراکم با معضل آلودگی هوا و کمبود جای پارگ همین خودروهای هاچبک ساب کامپکت هستند.
    جفتشون نسبت به قیمت عالی و مقرون به صرفه اند اما از نظر من تو این دوئل پژو یه مقدار مطمئن تره هرچند در زمینه طراحی بالاخص طراحی داخلی برد با پیکانتوست

  6. حسین

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    با این دیدگاه که برای داخل شهر فقط استفاده کنم به پژو رای دادم وگرنه برای پیک نیک صندوق بزرگتر پیکانتو مزیت هست! همچنین لرزش موتور ۴ سیلندر پیکانتو احتمالا کمتر هست! اما مصرف و شتاب و طراحی خارجی پژو بهتر هست .

  7. Hossein gh

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    پژو خیلی خوب جلوش،ولی کابین پیکانتو مناسبتر و جادارتر،فقط طراحی بیرونش دوست ندارم.خوراک خیابونای شلوغ و پرترافیکن.خواستم بگم کاش گمرک اینارو برمیداشتن که دیدم بازم فرقی نمیکنه ولی چقد بی اهمیتن به مشکلات ترافیک و آلایندگی که با این حالهم قید اون گمرکیشو نمیزنن

  8. حمیدرضا

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رای من پژو به خاطر طراحی ساده تر و از همه مهم تر سیستم ها ایمنی و همچنین موتور پرقدرت تر نسبت به نسخه چهارسیلندر کیا
    کلا با این کلاس حال نمی کنم ولی خوب برای شهر خیلی لازمن

  9. Arman

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اختلاف نمرشون تو کاربایر گویای همه چیز هست
    رای من پیکانتو،یکی دو بار سوار شدم ماشین جالبی بود البته نسل قبلش رو سوار شدم

  10. (Saeed(peugeot

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    رای من کاملا به پژو هستش….به خاط اینکه تو همه پارامترها سرتره …زیبا تره….و ایمن تره….
    واز همه مهم تر عاشق پژو هستم….

  11. محمد رضا

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    پژو دیگه خیلی کوچیکه سرنشین عقب حداکثر ۱۴۰ سانت باید باشه اخه فاصله محوری ۲.۳۴

  12. sina7

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    در عقب پژو یه جوریه انگار از رو ناچاری واسه اینکه 4 در باشه یه چیزی همینجوری گذاشتن

  13. آرمین

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (344 ديدگاه)

    در صندوق پژو انگار همش از شیشه درست شده که احتمالا تو تصادف های معمولی هم باید خیلی آسیب پذیر باشه و تو تصادف از پشت یه نقطه ضعف محسوب میشه ولی از لحاظ نمای بیرونی پژو بهتر کار کرده و داخل هم صد در صد پیکانتو بروزتر و جذابتره و یه موردی که میخواستم بگو اینه که خودروهای اروپایی و آمریکایی از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی هماهنگی و زیبایی بیشتری دارن نسبت به خودرو های آسیایی مثل ژاپن کره و چین و یک جورایی بیشتر به دل میشینن و میشه دوسشون داشت و کلا خودروهای آسیایی زیاد احساس انسان رو تحریک نمیکنن

  14. Ferrari

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    پژو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا