در اواخر ماه مارس سال جاری چندین منبع خبری اعلام داشتند گروه پژو-سیتروئن به منظور گسترش تجارت خود به خرید جگوار لندروور بریتانیا علاقه مند است. البته بسیاری از افراد این خبرها را در حد شایعه میدانستند زیرا دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود برای خرید برندهای خودروسازی هیچ عجلهای ندارد.
این گروه خودروساز فرانسوی در بیانیهی خود اظهار داشته بود:
ما در حال تولید جریان مالی موردنیاز برای تضمین آینده هستیم. اگر فرصتی همانند اوپل-واکسهال به وجود آید ما آن را در نظر خواهیم گرفت.
تاتا موتورز مالک فعلی جگوار لندروور که البته با مشکلات مالی دستوپنجه نرم میکند گفته است:
این شایعات صحت ندارند. بنا به سیاست رسانهای خود، ما به گمانهزنیهای اصحاب رسانه پاسخی نمیدهیم.
باور بر این است که کارلوس تاوارس رئیس پژو-سیتروئن به دنبال گسترش فعالیتهای این برند در خارج از قاره اروپاست. اگرچه خرید جگوار لندروور فعلاً در برنامههای این شرکت قرار ندارد اما فرانسویها شاید نیمنگاهی به فیات-کرایسلر یا جنرال موتورز داشته باشند. هر دو شرکت باعث نفوذ عمیق پژو-سیتروئن به بازار آمریکای شمالی خواهند شد جایی که پژو به دنبال بازگشت به آن در چند سال آینده است.
با توجه به خبرهای قبلی باید گفت تاوارس با برخی مشاوران دربارهی همکاریها و ادغامهای آیندهی پژو-سیتروئن گفتوگو داشته است. البته برخلاف شایعات منتشر شده، فعلاً اهداف بالقوهای در نظر گرفته نشده است.
اما خود جگوار لندروور که بزرگترین خودروساز بریتانیا محسوب میشود از نظر مالی در شرایط خوبی نبوده و به دنبال کاهش ۱۰ درصدی نیروی کاری خود است. این شرکت در ماه فوریه سال جاری ضرر مالی بزرگی را تجربه کرده و ظاهراً به دنبال جذب سرمایه و صرفهجویی چشمگیر در هزینهها میباشد.
پارسا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعاً خودم به شخصه ترجیح میدم دست تاتاموتور باشه تا پژو-سیتروئن ?? اینجوری استقلال و متمایز بودن ماشیناشم بیشتره + این که همه میدونن پژو چه سبک مدیریتی نچسبی داره
(Saeed(peugeot
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸دست تاتا موتورز باشه تا بیشتر هر ساله ضرر بده
اوپل بعد از ۲۰ سال ضرر دهی که زیر مجموعه جنرال موتورز بود از اکتبر ۲۰۱۷ به پژو دادنش به سود دهی رسید…..با اطلاعات نظر بدید
امپراطوری گروه psa رو ز به روز بزرگتر میشه.
Elmiraj
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اوپل-واکسهال در مسیر سوددهی گذاشته شده بود که به پژو-سیتروئن فروخته شد…..!!!
(JONATHAN (TESLA
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸متاسفم اینو میگم ولی psa
حتی 4 تا انجین متنوع هم نداره
توی 2 سال کدوم تغیرات در اوپل-واکسهال داده که به سود دهی برسه
به قول دوستمون جنرال موتورز همه چی رو اماده کرد داد دست فرانسوی ها
جنرال موتورز هم برای کاهش هزینه ها فروختش نه چیز دیگه
(Saeed(peugeot
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸حتما شما درست میگید!!!! ۲۰ سااال دسته جنرال موتورز بود سود ده نبود بعد به سود رسید دادش پژو ……پترس فداکار بوده مگه.
پژو در اولین قدم یه مقدار تعدیل نیرو کرد برای کاهش هزینه ها…..الانم که داره کم کم پلتفرم هاشو و انجین هاشو تو اپل تزریق میکنه…..و حتی از تکنولوژی های این آلمانی استفاده هم میکنه برای خودش.