پژو اعلام کرد نسخه جادهای هایپرکار لمانز خود را نخواهد ساخت.
زمانی که قوانین کلاس جدید هایپرکارهای لمانز توسط فیا و ACO اعلام شد خودروسازان مجبور به تولید ۲۵ نسخه جادهای از مدلهای مسابقهای خود شدند تا به این ترتیب بتوانند قوانین را رعایت نمایند. به همین خاطر تویوتا در حال کار روی نسخه جادهای هایپرکار GR سوپر اسپورت خود است.
البته پس از بیانیه اخیر مرتبط با قوای محرکه هایپرکار پژو، فرانسویها اعلام کردهاند نسخه جادهای این خودرو را تولید نخواهند کرد.
این کمپانی گفته است:
ما در حال ورود به کلاس هایپرکارهای لمانز LMH هستیم و فقط پروتوتایپ ۱۰۰ درصد مسابقهای را میسازیم. ما هیچ هایپرکار جادهای را برای هماهنگی با قوانین نخواهیم ساخت. با این وجود پلهایی بین بخش مهندسی اسپورت پژو و برنامه استقامتی پژو وجود خواهد داشت.
بر این اساس به نظر میرسد تیمهای حاضر در کلاس هایپرکارها در کل نیازی به تولید مدلهای جادهای ندارند و تاپ گیر نیز گفته که شاید فقط نیاز باشد خودروسازان ارتباطی قوی بین پیشرانه مدل مسابقهای و جادهای داشته باشند.
این موضوع جای تاسف دارد زیرا ایده تولید یک هایپرکار توسط پژو کاملاً جذاب است. این خودرو میتوانست رقیب شایانی برای نسخه جادهای هایپرکار GR تویوتا و همچنین هایپرکار جدید اسکودریا کامرون گلیکنهاوس باشد.
باید منتظر ماند و دید که میوههای این کلاس جدید لمانز در جادهها چه خواهد بود…
Hadi
۲۹ آذر ۱۳۹۹حیف واقعاً حیف…
هایپر کار پژو واقعاً خوب میشه!
یانکی
۲۹ آذر ۱۳۹۹فرانسویا ماله این حرفها نیستن.فکر کن یه تا برند با این عظمت فقط یه موتور 1600 دارن.هر چی فکر میکنم چجوری بعضیا طرفدار ماشین فرانوسوی هستن.حتی یه ماشین دو دف معمولی هم ندارن.
فرزاد
۲۹ آذر ۱۳۹۹پژو 607 604 605 رنو 30 رنو لاگونا بعضی مدلهای 405 همه دو دف شش سیلندر بودن اگه خواستی بازم برات بگم اینا فقط چند نمونه که تو ذهنم بود گفتم
(Saeed(peugeot
۲۹ آذر ۱۳۹۹ای بابا ….. چرا آخه .
ارش
۲۹ آذر ۱۳۹۹ای کاش میساخت پژو رنو و سیتروئن توانایی ساخت هایپر کار رو دارن اونم از نوع عالیش ولی خوب سیاستهاشون یه کمی کثیفه اونم چاپیدن جهان سوم وگرنه میتونن هایپر کارهایی در حد مک لارن و حتی بهتر از اون رو بسازن مثلا سیستم تعلیق سیتروئن ۶۰ سال پیش بهترین بود در بین رقبا .
ارشیاsc20
۲۹ آذر ۱۳۹۹اگه نمیسازه پس چجوری میخواد وارد مسابقات شه؟