اخیراً خبرهای مربوط به فروش پروتوتایپ پورشه ۹۵۹ منتشر شده است. اگر به خودروهای پیشتولیدی علاقه دارید اما نمیتوانید این محصول پورشه را خریداری کنید گزینه بسیار ارزانتر و البته کاربردیتر و حتی کمیابتری وجود دارد. البته که این خودرو پرفورمنس پورشه ۹۵۹ را ندارد اما واضح است که محصولی بسیار منحصربهفرد میباشد.
این پژو ۵۰۵ پیکاپ دو کابین است که در واقع نسخهای پروتوتایپ میباشد. این خودرو قرار بود در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که کمپانی Gruau 6 نسخه پروتوتایپ را برای تستها تولید کرد بهصورت انبوه روانه خط تولید شود. این شرکت میخواست به تولید خودرویی تجاری مشغول شده و از مزیت مالیات کمتر در اروپا استفاده کند. البته وضعیت خودروی سبک تجاری ۵۰۵ دوکابین رد شد و بنابراین Gruau مجبور به لغو تولید این خودرو گردید.
خودروی موردبحث که قرار بود مزیتهای یک سدان و پیکاپ را ترکیب کند اخیراً بازسازی و برای فروش آماده شده است. ۵۰۵ دوکابین یاد شده اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۹۸۵ و به عنوان یک استیشن عادی ثبت شد. در خلال فرایند بازسازی خودرو در تابستان سال جاری این پیکاپ دوباره رنگ شد و پوشش کابین جدید در آن نصب گردید. همچنین پیشرانه هم بهصورت کلی تعمیر شده است.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی قرار داشته اما نمیدانیم که از نوع تنفس طبیعی است یا توربو. شایان ذکر است این پیشرانه در سه نسخه تنفس طبیعی، توربو و توربو و اینترکولردار تولید گردید و قدرت آن از ۷۵ تا ۱۱۰ اسب بخار بود. این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده میشد. همچنین باید گفت گزینه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری نیز برای ۵۰۵ وجود داشته است. همین پیشرانه در خودروی مشهور دلورئون DMC-12 نیز بکار رفته است.
اما این پیکاپ پروتوتایپ اواخر ماه جاری میلادی زیر چکش خواهد رفت. کمپانی فروشنده انتظار دارد این خودرو با قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو به فروش رود.
فورد
۲۶ شهریور ۱۴۰۰وانت تک کابینش هم فکر کنم تو ایران هم باشه
یوسف
۲۶ شهریور ۱۴۰۰اون که شما میگین نسخه پیکاپ مدل 504 هستش نه 505. مدل 505 هرگز نسخه پیکاپ نداشته.
ARAZ
۲۶ شهریور ۱۴۰۰از اون جایی که جانشین ۵۰۵ در واقع ۴۰۵ مشهور هستش جانشین ۵۰۵ پیکاپ هم یه جورایی وانت اریسان میشه 😂
اما ۵۰۵ با موتور V6 سه لیتری عاشقشم
Mad.z.Max
۲۷ شهریور ۱۴۰۰واقعا به محصولات پژو عشق داری؟
مثلا ببین منم تک و توک هم از کلاسیک هاش و هم از مدرن هاش خوشم میاد و جذابن واسم، ولی هرگز عشق نداشتم به پژو، چیزی نداره که عشقی داشت بهش. یه دوره ای توی رالی گروه ای و بی نیمچه درخششی داشته و بعدشم خلاص.
۱.۶ دیف جلو ۱۱۰ اسبی عشق نداره که
امیر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰این ماشین هشتش گرو نهشه من بزرگترین کلکسیون خودرو دنیا رو هم داشته باشم
سراغ این نمی رم. 😞
حمید
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ما ایرانی ها از پژو یه تنفر عجیبی پیدا کردیم ! البته که انتخاب خودمون بوده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰انتخاب خودمون نبود انتخاب مسئولین بود! یه زمانی جز آلمانی و آمریکایی چیزی مردم سوار نمیشدن اما الان کاری کردن به اون پراید هم قانع باشیم!
Irani
۲۶ شهریور ۱۴۰۰چه انتخابی؟! تحمیل بوده به مردم.
اگه همگام با پژو پیش میرفتیم و ماشینهای روز پژو مونتاژ میشد چه اشکال داشت؟ نه اینکه تو پژو 30 سال پیش گیر کنیم!
Hami
۲۶ شهریور ۱۴۰۰این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده میشد!!!
پژو ۵۰۵ دیفرانسیل عقب بود، motor1 به اشتباه گفته نیرو به چرخهای جلو فرستاده میشد.
موتور ۵۰۵ به صورت طولی نصب میشد
https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-18-scaled.jpg
در عکس زیر دیفرانسیل عقب مشخصه
https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-10.jpg
Mad.z.Max
۲۷ شهریور ۱۴۰۰درست میگی!! سپر عقبش لوله ۱.۵ اینچه!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰حیف این پول که برای این یه تیکه آشغال بدی،آدمو یاد پراید میندازه….
Hami
۲۶ شهریور ۱۴۰۰این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده میشد!!!
پژو ۵۰۵ دیفرانسیل عقب بود، motor1 به اشتباه گفته نیرو به چرخهای جلو فرستاده میشد.
موتور ۵۰۵ به صورت طولی نصب میشد
https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-18-scaled.jpg
در عکس زیر دیفرانسیل عقب مشخصه
https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-10.jpg