مینی کارها کلاس خودرویی پایداری بودهاند و مخصوصاً این موضوع در اروپا خود را نشان میدهد، جایی که خودروهای کوچک شهری ۷ درصد از بازار در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده بودند. البته این وضعیت در حال تغییر است زیرا خودروسازان سود کمتری از این خودروهای کوچک به دست میآورند که دلیل اصلی آن قوانین آلایندگی سختتر و تقاضای زیاد برای تکنولوژیهای بیشتر در این دست از خودروهاست.
اتوموتیونیوز اروپا میگوید گروه فولکسواگن و پژو-سیتروئن تردید خود برای این کلاس خودرویی را ابزار کردهاند. هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن از محدودیتهای آلایندگی که از سال ۲۰۲۰ آغاز میشود انتقاد کرده است. او میترسد مینی کارها دیگر تولیدات مثبتی برای خودروسازان نباشند. به منظور همخوانی با قوانین آلایندگی در سالهای آتی، قیمت خودروی کوچک آپ میتواند تا حدود ۳۵۰۰ یورو افزایش یابد. این خودرو هماکنون با قیمت ۱۱ هزار یورویی فروخته میشود. دایس گفته است: “من مطمئن نیستم که چه تعداد از مشتریان هنوز هم میتوانند محصولات پایهی ما را بخرند.”
گروه پژو-سیتروئن هم میترسد تولید این خودروها در تأسیسات جوینت ونچر با تویوتا که در جمهوری چک واقع است متوقف شود. تویوتا احتمالاً مالکیت این کارخانه را به دست خواهد گرفت و ظاهراً پژو-سیتروئن نیز از این کلاس خودرویی خارج شده و تولید خودروهایی همچون پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 متوقف خواهد شد.
یکی از مدیران ردهبالای این خودروساز فرانسوی گفته بود:
توانایی خودروسازان برای کسب سود از این کلاس خودرویی واقعاً کم شده زیرا باید تکنولوژیهای زیادی در خودروها بکار رود.
نیازی به گفتن نیست که بهبود تکنولوژیها و یا هماهنگی بیشتر با قوانین آلایندگی باعث افزایش قیمت تمام شده میشود. باور بر این است که الکتریکی سازی میتواند تأثیر مثبتی روی کلاس خودرویی مینی کارها بگذارد اما خب هنوز برای تحقق این کار زمان لازم است.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۷بردارن بیارن ایران براشون دست و پا میشکنن . البته واقعا برا ایران خوبه ولی نه باقیمت 100 میلویون