برند سیتروئن گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به منظور حضور قویتر در بازار خودروی هند اقدام به تولید محصولاتی جذاب و ارزانقیمت خواهد کرد.
این خودروساز فرانسوی میخواهد پروسه فروش محصولات خود در هند را تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز کند. این حرکت بخشی از استراتژی پژو-سیتروئن به منظور کاهش اتکای فروش خود به بازار اروپاست. به همین دلیل است که پژو نیز میخواهد به آمریکای شمالی و اوپل هم به روسیه بازگردد.
پژو-سیتروئن همچنین میخواهد همانند رنو و داچیا، طیفی از خودروهای ارزانقیمت و کمهزینه برای بازارهای جهانی بسازد. لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن میگوید آیندهی محصولات این خودروساز در هند به این مدلهای ارزانقیمت بستگی خواهد داشت. او خاطرنشان ساخته این خودروها با مشتریان هندی ارتباط زیادی برقرار خواهند کرد.
سیتروئن خودروهای را به همراه گروه CK بیرلا، شرکت مالی هندوستان موتور و قوای محرکهی پژو-سیتروئن آوتک خواهد ساخت. این شرکت ظرفیت تولید سالانهی ۳۰۰ هزار پیشرانه و ۲۰۰ هزار گیربکس را داراست.
کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن نیز میگوید تأسیسات آوتک قبلاً سوددهی فوقالعاده بالایی داشته و صرفهجوییهای صورت گرفته از طریق ساخت جوینت ونچری محصولات باعث پایداری آن شده است.
پژو-سیتروئن همچنین بر پایه توافق صورت گرفته با شرکت CK بیرلا حقوق استفاده از نام برند آمباسادور را نیز به دست آورده است. این نام برای سدانی استفاده میشود که بر پایهی موریس آکسفورد ساخته شده و چند صد هزار دستگاه از آن هنوز هم در جادههای هند تردد میکنند. این خودرو چندین دهه توسط هندوستان موتور تولید شده است.
جکسون خاطرنشان ساخته هنوز مشخص نیست که آیا نام آمباسادور توسط پژو-سیتروئن استفاده خواهد شد یا خیر.
او گفته است:
ما دربارهی استفاده از این نام بسیار مراقبیم زیرا باید در زمان استفاده از این نام بسیار معتبر باشید و صرفاً اینگونه نباشد که فقط افراد با دیدن آن بگویند بله این ایدهی خوبی است.
اگر فروش خودروهای سواری تا سال ۲۰۲۵ به ۶ میلیون دستگاه افزایش یابد هند پس از چین و آمریکا به بزرگترین بازار خودروی جهان تبدیل خواهد شد. هماکنون ماروتی سوزوکی، تاتا، هیوندای و ماهیندرا بیش از ۸۰ درصد بازار هند را در اختیار دارند و ۲۰ درصد باقی مانده هم بین برندهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی دستبهدست میشود.
اما سیتروئن برای موفقیت در این بازار توجه ویژهای به طراحی محصولات خود خواهد داشت. جکسون گفته است:
ما فکر میکنیم استایل منحصربهفرد سیتروئن چیزی متفاوت ارائه کرده و این میتواند راهی خوب برای تأثیر سریعتر روی بازار داشته باشد.
او ادامه میدهد:
ما باید نیازهای مشتریان را در نظر بگیریم و به همین خاطر است که تیمی محلی خودروها را از نظر تکنولوژی تعریف میکنند. این نکتهای مهم است زیرا برخی اوقات غرور اروپایی باعث میشود که بگوییم من در اروپا بسیار موفق هستم بنابراین دقیقاً همان محصول را در هند عرضه خواهم کرد. خب این طرز تفکر جواب نمیدهد.
Amir213r
۵ فروردین ۱۳۹۸تاریخ پر از خیانت انگلیس و فرانسه به ایران ،کاری که اینا با ما کردن به ولا آمریکا نکرد
حالا دو ساله دیگه بعد ترامپ باز روحانی ی مینی بوس ادم میبره گردن کج میکنه واسه پژو2008
یه عقده عمیقی از ایرانی بودن خودم دارم …
افسوس افسوس …….
نوید جهرمی
۵ فروردین ۱۳۹۸سادگی و بلاهت خودمون رو که دیگه نمیشه انکار کرد. ما به شدت سیاست نداریم، نه سیاست مدار.
زمانی که قرارداد با پژو میخواست منعقد بشه گفتن محرمانس. هرچه مجلس هم پاپیچشون شد نم پس ندادن.
بعد که بحث خسارت شد 1 یورو پول نداد عوض گفت قطعه و دانش فنی میدیم، که همونم نداد.
در کل بدون تقصیر اونا نیست. تقصیر از خودمونه. اونا دارن کار خودشونو میکنن ولی ما کار خودمونو نمیکنیم.
ADAK
۵ فروردین ۱۳۹۸مثلا به مجلسی ها نم پس میدادن چی میشد ؟؟
اونا یه شیتیلی میخواستن تا مفاد قرارداد را تایید کنن ، بدون مهم بودن محتواش…
نوید جهرمی
۵ فروردین ۱۳۹۸خودکرده را تدبیر نیست.
مردم هم دارن میبینن و باز میخرن.
نوید جهرمی
۵ فروردین ۱۳۹۸در این چند سال اخیر پژو-سیتروئن چه قدم های خوبی رو برداشته. تغییرات مثبت طراحی، سروسامان دادن به سبد فروش، خرید اوپل. الانم که برنامه های روشنی رو مطرح کرده.باید صبرکرد.
فقط تیروترکشش به ما ایرانیا رسید که محصولات به موزه رفته اش رو با کیفیت مزخرف بهمون میندازن.و مجددا تحریممون کرد تا پشت دستمونو داغ کنیم.
Genius
۵ فروردین ۱۳۹۸محصولات پژو سیتروئن همون بدرد بازارهای عقب افتاده ای مثل هند و ایران میخوره واِلا تو امریکا و اروپا و ژاپن کی میاد آشغالهای پژو رو بخره؟؟!!
Ahmad
۵ فروردین ۱۳۹۸کی تو اروپا پژو میخره خخخخخ اینقدر حرفای خنده دار نزن فعلا که همین رنو کلیو دومین خودروی پر فروش اروپاست پژو سیتروئن هم همین و بس که قراره فیات کرایسلر و بخره ***.
فرزاد
۵ فروردین ۱۳۹۸هی میخوام تو این ایام عیدی چیزی نگم میبینم نمیشه Genius یکی بیاد به آمریکایی و ژاپنی که تو عاشقشونی بگه آشغال دوست داری خوشت میاد سال اومد و رفت یه عده هنوز درست نشدن تا کی میخواید با این حرفای بچگانه خوش باشید با آشغال گفتن شما نه واقعا اونا آشغال شدن نه چیزی از آمار فروششون کم شده فعلا که همین گروه psa در صدر خریداران فیات _ کرایسلر یا جگوار _ لندروور هست اونا روز به روز دارن پیشرفت میکنن شماها هنوز دلخوش به این حرفایید
ali
۵ فروردین ۱۳۹۸هند عقب موندس؟
هند تو تاریخ هیچوقت عقب مونده نبوده. حداقل نسبت به ایران.
واقعا نمیفهمم این حرفایی که این کشور عقب موندس این کشور اونطوره از کجا اومده. نکنه شما حلبی نشینهای هند رو با نیاوران تهران مقایسه میکنی ؟
همین تاتا موتورز ۴۶ میلیارد دلار درامد داره
وقتی به مقایسه میرسین طبقه فقیر هند رو با طبقه ی فقیر ایران و طبقه ی متوسط ایران رو با طبقه ی متوسط هند مقایسه کنین.
تو ایران تقریبا قشر متوسط نداریم. ازش یه اسم باقی مونده و بس.
تو هند اما هر سال امار فقر داره پایین میاد و این افراد دارن تبدیل به قشر متوسط میشن.
قشر متوسط یعنی یه کار یه اپارتمان و یه درامدی که بتونه یه سوزوکی بخره.
حالا قشر متوسط تو ایران یعنی چی؟ من قشر متوسط تو ایرانو برات تشریح میکنم. قشر متوسط تو ایران یعنی نتونی اجیل بخری. ماشینت پراید باشه. نهایت درامدت ماهی سه میلیون تومن باشه.
تو هند درامد معمولی ۴۰۰ دلاره. یعنی حدودا شش میلیون تومن.
تو ایران درامد معمولی ۳ میلیون تومنه.
من عکاس و گرافیک کارم. فوق ارتباطات بصری. درامدم ماهی ۳ میلیون و دویست هزار تومنه. تو هند یکی مثل من شش میلیون تومن میگیره.
ولی هرکی این حرفا که هند عقب موندس اروپا تو بحرانه امریکا ورشکست هست رو تو زبونمون انداخته دقیقا میدونسته چطور ما رو مشغول کنه
(Saeed(peugeot
۵ فروردین ۱۳۹۸واقعا این اوضاع بحرانی روی دوستان تاثیر گذاشته……
میگن تو اروپا کی پژو میخره……
ژاپنی ها با اون همه افتخار و اعتبار تو اروپا بازار ضعیفی دارند و خوده اروپایی ها تو اروپا دارن غوغا میکنند تو فروش….پژو و رنو و فولکس و …
پژو فقط مدل ۳۰۰۸ امسال ۲۱۲۰۰۰ تا فروخته
دیگه ۳۰۸ و ۲۰۸ و ۲۰۰۸ و ۵۰۰۸ و ….. به کنار
خدایش برید ۴ تا آمار دربیارید بعد نظر بدید.