DKR خودرویی است که پژو امید زیادی به موفقیت آن در رالی داکار دارد.
این یک پژو ۳۰۰۸ معمولی نیست. اگرچه پوستهی خودرو استایلی مشابه با شاسیبلند ۳۰۰۸ دارد اما زیر پوست خودرو شاسی مخصوصی وجود دارد که برای حداکثر سرعت در رالی صحرایی داکار طراحی شده است.
3008 استاندارد در یکی از پر تقاضاترین مسابقات رالی به مبارزه خواهد پرداخت بنابراین DKR از تغییرات زیادی همچون پیشرانهی قرار گرفته در میانهی خودرو سود خواهد برد. قهرمان پیشین پژو یعنی ۲۰۰۸ DKR نیز همانند این خودرو دیفرانسیل عقب بوده است و پژو میگوید که این موضوع ثابت میکند به منظور مقابله با سختترین شرایط مسابقه نیازی به سیستم چهارچرخ محرک نیست. در ۱۵ سال اخیر ۲۰۰۸ DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.
پیشرانهی ۳۰۰۸ DKR نسخهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی دیزلی است که قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این قدرت زیاد بدنهی سبکوزن فیبر کربنی خودرو را به حرکت وا میدارد.
3008 DKR گیربکس ۶ سرعته سکونشئال داشته و میتواند به سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. پژو امیدوار است که این خودرو بتواند موفقیت ۲۰۰۸ DKR را در مناطق ناهموار و سخت صحرایی و کویری مسابقه داکار تکرار نماید.
3008 DKR شاید موارد اشتراک زیادی با شاسیبلند ۳۰۰۸ استاندارد نداشته باشد اما پژو مشتاق بوده که این خودرو اشتراکات ظاهری بیشتری با شاسیبلند این شرکت داشته باشد. طراح ارشد پژو میگوید:
[دانلود ویدئو]خودروی داکار جدید ما شبیهترین خودرو به شاسیبلند جدید این شرکت است. DKR زبان طراحی متمایزی نسبت به خودروی معمولی دارد اما در رالی حضور خواهد داشت؛ و این یک کار رویایی برای هر طراحی است. زمانی که خودرویی را خلق میکنید همیشه نسخهای مسابقهای از آن را نیز در ذهن خواهید داشت.
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۵جالب بود که با وجود تک دیفرانسیل بودن مدل2008 DKR تونست مسابقات رو ببره ولی باید قبول کرد این کار ریسک بالایی داره
king 918
۱۰ مهر ۱۳۹۵پژو دیگه این اعداد رو ول نمیکنه یه اسم درست بذاره رو ماشین
هی شده 206 405 207 308 3008 و…..
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵ایول که با یک دیفرانسیل قهرمان شده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵غول چقدر
mohsen
۱۰ مهر ۱۳۹۵برای بیابون رفتن یک ماشین دو دیفرانسیل کاملا ضروریه! اما این مسابقات معمولا سرعت حرکت بالاست و از موانع پرشیب کمتر گذر میکنن. وگرنه همچین ماشینی چنانچه از سکون یا سرعت کم بخواد از یه شیب زیاد بالا بره مطمعنا سر میخوره و نمیتونه. در صورتی که همچین وضعیتی رو یه ماشین دو دیفرانسیل به راحتی بالا میره.
مهدی drift
۱۰ مهر ۱۳۹۵چه خبرهههه اسب بخارش کجا و گشتاورش کجا
nima
۱۱ مهر ۱۳۹۵“در 15 سال اخیر 2008 DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.”
آفرین به پژو
عشق پژو
۱۵ مهر ۱۳۹۵قبل از این با نسخه 2008 پیروز شد حالا هم که می خاد با این پیروز بشه ایول