زمانی که نسل جدید پژو ۲۰۸در اوایل سال جاری معرفی شد اصحاب رسانه با تمجید از طراحی ظاهری آن اعلام کردند این خودرو در کلاس خود قواعد بازی را تغییر خواهد داد.
قطعاً ظاهر این خودرو برای یک سوپرمینی رده میانی خاص و ویژه بوده اما خریداران باید بدانند نسخههای ارزانقیمت این خودرو همان زرقوبرق مدلهای گرانتر را ندارند. همانگونه که دیدهاید خودروسازان همیشه نسخههای فول خودروهای جدید خود را در نمایشگاههای خودرویی به نمایش میگذارند و پژو هم از این قاعده مستثنا نیست.
این خودروساز فرانسوی تنها نسخههای سطح بالای ۲۰۸ جدید همچون Allure، GT Line و e-208 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده بود که البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد. برخی رسانهها با مراجعه به پیکربندی آنلاین پژو اقدام به ساختن نسخههای پایهی این خودرو کردهاند و اگرچه کلیت خودرو تغییری نداشته اما خب ظاهر آن کمتر جلبتوجه میکند.
نسخهی پایهی ۲۰۸ در بلژیک با نام لایک شناخته میشود اما خب خیلی آن را دوست نخواهید داشت! قوسهای چرخ مشکلی مدل GT Line در مدل پایه دیده نمیشود و رینگهای ۱۵ اینچی فولادی با قالپاق هم احتمالاً اولین چیزی خواهد بود که پس از خرید این خودرو به فکر تعویض آن خواهید افتاد.
برخلاف مدلهای فول، پژو ۲۰۸ لایک فاقد دستگیرههای درب و آینهبغلهای رنگی بوده و تریم متصلکنندهی چراغهای عقب نیز به جای ظاهر مشکی براق از نوع خاکستری مات هستند. البته که انتظار چراغهای LED را در مدل پایهی این خودرو نداریم. این خودرو از چراغهای هالوژنی استفاده میکند و حتی دیلایت های LED نیز جای خود را به پلاستیک مشکی دادهاند. با توجه به اینکه نسل جدید رنو کلیو بهصورت استاندارد با چراغهای LED عرضه میشود بنابراین این امر میتواند یک فاکتور مهم در انتخاب دو خودرو باشد.
داخل کابین هم همین داستان برقرار است هرچند مدل پایهی ۲۰۸ همان طراحی i-Cockpit پژو را حفظ کرده است. البته در این خودرو بجای پشت آمپرهای دیجیتالی شاهد نمونههای آنالوگ هستیم و مهمتر از آن بجای صفحهنمایش ۱۰ اینچی صفحهی کوچک ۵ اینچی بکار رفته است. همچنین در مدل پایهی این خودروی فرانسوی خبری از نورپردازی نیست و پانل دربها هم از پلاستیک سخت ساخته شدهاند. درهای عقب هم فاقد شیشههای برقی بوده و روی فرمان هم خبری از دکمهها نیست.
تفاوتهای زیاد دیگری هم وجود دارد که ما کشف آنها را به شما واگذار میکنیم.
به نظرم نسل قبلشم خیلی فوق العاده بود اون حالت تخم مرغی و اسپورتی رانندگیش دوست داشتم هاچ بکای پژو رو خیلی دوست دارم حیف که نسل قبلش نیومد یه زمانی قرار بود با ۶۰ تومن بشه خرید. https://peugeot.com.my/models/208/
اتفاقاً به عنوان مدل پایه تو سایت فروش آلمان معرفی شده تا خریدار بر اساس نیاز و علاقه شخصی آپشنهای در دسترس هر تیپ رو سفارش بده (هر تیپ آپشنهای قابل سفارش خودش داره) ، همین شرایط در مورد پژو، فورد، vw و غیره بسته به بازار هست. در ضمن کسی A1 برای مسابقه جمع نمیکنه وقتی همون ماشین با برند VW و با قیمت پایین برای خرید هست، تعداد 208 در مسابقات مختلف اروپایی به خصوص رالی در فرانسه،ایتالیا،اسپانیا و انگلیس بسیار بسیار بیشتر از A1 ، اگر در رالی کراس هم حضور داره اون خودروها توسط اسپانسر یعنی آئودی به تیم داده میشه.
اتفاقا عرضه نسخه های مختلف با آپشن های بیشتر ایده خوبی هست و باعث میشه مشتری با توجه به بودجه ونیازش انتخاب کنه مشکل در اینجاست که بعضی خودروساز ها آپشن ها رو با قیمت های نامعقول و فقط در پکیج های غیر مرتبط عرضه میکنن که مشتری رو مجبور به خرید مدل بالاتر بشه.
این ۲۰۸ فوق العاده طراحی شده….. و این سبک تولید ماشین به قوله دوستان تنوع یه مدل و بالا میبره ….کسی که داره میتونه فولترین تیپ شو سوار شه….. کسی ام که نداره … میتونه این ماشین و سوار شده اما تیپ سادشو با قیمت خیلی پایین تر
من فکر میکردم دیگه شیشه برقی عقب، اینه و دستگیره همرنگ بدنه و حتی رینگ های کوچک و ساده ( یه چیزی مثل رینگ تندر 90 یا تیبا، ساینا) دیگه امکانات پایه برای خودرو های امروزی و خودروساز های معتبر دنیا باشه….. بعد آز خوندن این خبر نظرم یه خورده در مورد پراید به عنوان ارزان ترین خودرو در ایران تغییر کرد که چرا شیشه عقب دستی و…. داره تو این زمونه
تا جایی که من میدونم فقط در اروپا اجباری هست معمولا خودرو هایی که از چراغ های ال ای دی استفاده نمیکنن در اروپا طوری تنظیم میشن که چراغ پارک یا کوچک خودرو همیشه روشن باشه. مثالش در ایران رنو داستر و سیمبل هستن
الان این مدل واقعیه یا رندر هست به نظرم تو متن اشاره شده که رندره و احتمالش هست که این جوری نباشه البته با توجه به این که قراره مدل پایه باشه نبود حتی کولر و شیشه های برقی جلو دور از انتظار نیست خصوصا برای بازار اروپا
MehdiTurbo
۱۶ تیر ۱۳۹۸به نظرم نسل قبلشم خیلی فوق العاده بود اون حالت تخم مرغی و اسپورتی رانندگیش دوست داشتم هاچ بکای پژو رو خیلی دوست دارم حیف که نسل قبلش نیومد یه زمانی قرار بود با ۶۰ تومن بشه خرید.
https://peugeot.com.my/models/208/
نوید جهرمی
۱۶ تیر ۱۳۹۸حالا میفهمم چرا پژو شریک خوبی برای ایرانخودرو هست و یار دیرین هم دیگه هستن.
ارشک
۱۶ تیر ۱۳۹۸واقعا،کمال هم نشین در او اثر کرد
amir
۱۶ تیر ۱۳۹۸عرضه نسخه Low Option در همه جای دنیا مرسومه و کاری به پژو نداره.اونی که مدل پایه را دوست نداره پول بیشتر میده نسخه بالاتر را میخره
Hami
۱۶ تیر ۱۳۹۸آئودی هم شریک بدی نیست ?
https://www.pedal.ir/آئودی/آئودی-a1-پایه-قالپاق-بدون-رادیو/
https://www.carmag.co.za/news/take-look-new-audi-a1-sportback-base-spec/
یا vw ?
https://www.motor1.com/news/183501/base-vw-polo-images/amp/
یا بنز ?
https://www.motor1.com/news/234892/2018-mercedes-a-class-basic/amp/
https://mbworld.org/forums/e-class-w213/645134-you-ever-wondered-what-base-e-class-w213-would-look-like.html
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/17c418-01-1500402586.jpg?crop=1.00xw:1.00xh;0,0&resize=480:*
https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/47a01a602c2a02a8e0765e3b6d9687fd?width=650
یا فورد ?
https://www.motor1.com/news/239008/base-2019-ford-focus-trim/amp/
https://www.thetruthaboutcars.com/2018/03/ace-base-2019-ford-ranger-xl-4×2/
مشکل اینجاست که اکثراً عکسهای نسخه فول نگاه میکنن و قیمت پایه رو میخونن و شروع به رویاپردازی میکنن
قالپاق هنوز هم در 2019 در صنعت خودروسازی وجود داره
نوید جهرمی
۱۷ تیر ۱۳۹۸اینی که آئودی داد یه نسخه خاص بود، نه مدل پایه. بدرد کسایی میخوره که میخوان ماشینو بخرن بسازنش برای پیست.
Hami
۱۷ تیر ۱۳۹۸اتفاقاً به عنوان مدل پایه تو سایت فروش آلمان معرفی شده تا خریدار بر اساس نیاز و علاقه شخصی آپشنهای در دسترس هر تیپ رو سفارش بده (هر تیپ آپشنهای قابل سفارش خودش داره) ، همین شرایط در مورد پژو، فورد، vw و غیره بسته به بازار هست.
در ضمن کسی A1 برای مسابقه جمع نمیکنه وقتی همون ماشین با برند VW و با قیمت پایین برای خرید هست، تعداد 208 در مسابقات مختلف اروپایی به خصوص رالی در فرانسه،ایتالیا،اسپانیا و انگلیس بسیار بسیار بیشتر از A1 ، اگر در رالی کراس هم حضور داره اون خودروها توسط اسپانسر یعنی آئودی به تیم داده میشه.
SS
۱۷ تیر ۱۳۹۸اتفاقا عرضه نسخه های مختلف با آپشن های بیشتر ایده خوبی هست و باعث میشه مشتری با توجه به بودجه ونیازش انتخاب کنه
مشکل در اینجاست که بعضی خودروساز ها آپشن ها رو با قیمت های نامعقول و فقط در پکیج های غیر مرتبط عرضه میکنن که مشتری رو مجبور به خرید مدل بالاتر بشه.
Mostafa
۱۶ تیر ۱۳۹۸هیمن خودرو پایه در بازار ایران
قیمتش میشد ۴۰۰ میلیون تومان
سعید(تهران)
۱۶ تیر ۱۳۹۸همینم آرزوست…
L-H-P-TT
۱۶ تیر ۱۳۹۸تو این سگمنت بین این و آئودی A1 انتخاب سخته ، اما اگه اشتباه نکنم آئودی گرون تر باشه ، تو این کلاس مهم ترین فاکتور قیمته ، پس انتخاب من 208
(Saeed(peugeot
۱۶ تیر ۱۳۹۸این ۲۰۸ فوق العاده طراحی شده…..
و این سبک تولید ماشین به قوله دوستان تنوع یه مدل و بالا میبره ….کسی که داره میتونه فولترین تیپ شو سوار شه…..
کسی ام که نداره … میتونه این ماشین و سوار شده اما تیپ سادشو با قیمت خیلی پایین تر
Ardalan
۱۷ تیر ۱۳۹۸من کیلومتر شمار انالوگ و قوس چرخ همرنگ بدنه رو تو مدل پایه به فول ترجیح میدم
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۸من فکر میکردم دیگه شیشه برقی عقب، اینه و دستگیره همرنگ بدنه و حتی رینگ های کوچک و ساده ( یه چیزی مثل رینگ تندر 90 یا تیبا، ساینا) دیگه امکانات پایه برای خودرو های امروزی و خودروساز های معتبر دنیا باشه…..
بعد آز خوندن این خبر نظرم یه خورده در مورد پراید به عنوان ارزان ترین خودرو در ایران تغییر کرد که چرا شیشه عقب دستی و…. داره تو این زمونه
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۸مگه نمیگن دیلات برای خودرو ها تو اروپا و آمریکا یه استاندارد اجباری هست
پس چطور حذفش کردن!!؟
SS
۱۷ تیر ۱۳۹۸تا جایی که من میدونم فقط در اروپا اجباری هست
معمولا خودرو هایی که از چراغ های ال ای دی استفاده نمیکنن در اروپا طوری تنظیم میشن که چراغ پارک یا کوچک خودرو همیشه روشن باشه.
مثالش در ایران رنو داستر و سیمبل هستن
سورنا
۱۷ تیر ۱۳۹۸این مقاله جوری نوشته شده انگار باقی برند ها مدل پایه با آپشن های کمتر نداره…همه رقبای پژو ۲۰۸ شرایط مشابه ای روی مدل پایه دارن
حمیدرضا
۱۷ تیر ۱۳۹۸الان این مدل واقعیه یا رندر هست به نظرم تو متن اشاره شده که رندره و احتمالش هست که این جوری نباشه البته با توجه به این که قراره مدل پایه باشه نبود حتی کولر و شیشه های برقی جلو دور از انتظار نیست خصوصا برای بازار اروپا
ali
۱۷ تیر ۱۳۹۸مثل تفاوت کوییک پایه با کوییک پلاس???
محسن
۱۷ تیر ۱۳۹۸جلوش منو یاد پژو504 میندازه