هنوز مُرکب قرارداد تولید نسل فعلی پژو ۲۰۸ در ایران خشک نشده که این شرکت، به دنبال جانشینی برای این خودرو است. این یعنی اینکه اندکی بعد از مونتاژ این هاچبک جمع و جور در کشورمان، بساط آن در کارخانه مادر به نفع مدلی جدیدتر برچیده خواهد شد. انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که تنها خودروهای از رده خارج را سوار شوند. پژو ۲۰۸ نسل جدید نمایی تیزتر به همراه مدلی کاملاً الکتریکی خواهد داشت تا بتواند با سیتروئن C3 و فورد فیستا بهتر رقابت کند.
پژو در حال برنامهریزی برای اضافه کردن قوای محرکهی کاملاً الکتریکی به مدل جدید ۲۰۸ است. مدل جدید در سال ۲۰۱۸ و بر پایهی پلتفرمی کاملاً جدید عرضه خواهد شد و به منظور حمایت از تکنولوژی جدید مهندسی خواهد شد. دربارهی پتانسیل عرضهی قوای الکتریکی در پلتفرم بزرگتر EMP2 از مدیر پروژهی ۳۰۰۸ سؤال شده و او گفت:این چیزی است که ما در حال کار روی پلتفرم ۲۰۸ هستیم. این محدوده هنوز برای خودروهای بزرگ به حد کافی طویل نیست.
معنی سخنان این است که تکنولوژی پلتفرم مدولار عادیای که زیرساخت ۲۰۸ جدید و دیگر ساختههای آیندهی پژو سیتروئن خواهد بود به منظور حمایت از باتریهای مدلهای کاملاً الکتریکی مهندسی خواهد شد. این پلتفرم نسبت به معماری PF1 کنونی وزن کمتری خواهد داشت و این امر وزن مجموعهی باتریها خنثی خواهد کرد.
208 الکتریکی بخشی از برنامهی پژو سیتروئن برای عرضهی ۱۱ خودروی الکتریکی در ۵ سال آینده است. پلتفرم مدولار عادی در مدلهای کاملاً الکتریکی بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژی پلاگین هیبرید برای خودروهای بزرگتری چون شاسیبلند ۳۰۰۸ جدید در نظر گرفته شده است. نسخهی پلاگین هیبرید این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.
208 کنونی در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده اما با وجود سیتروئن C3 و نسخهی جدید فولکسواگن پولو و فورد فیستا انتظار میرود که تولید نسخهی کاملاً جدید این خودرو در سال ۲۰۱۷ اعلام شود.
همانگونه که تصاویر انحصاری ما نشان میدهند ۲۰۸ خطوط و انحناهای تیزتر و شکنندهتری خواهد داشت و در آن شاهد LED های روزتاب یکپارچه خواهیم بود. همانند نسل کنونی این خودرو در دو فرم سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.
پروفایل کلی نسل جدید این خودرو به برادر بزرگتر خود یعنی ۳۰۸ نزدیک خواهد بود اگرچه که طول کلی ۲۰۸ حدود ۴ متر باقی خواهد ماند. اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کوتاهتر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصلهی طولانیتر بین محورها فضای پا و سر کابین افزایش خواهد یافت.
فاصلهی بیشتر بین محورها به شاسی کاملاً جدید مربوط میشود. برخلاف سیتروئن C3 جدید که بر پایهی پلتفرم کنونی PF1 بنا شده، پژو ۲۰۸ قطعات جدیدی را دریافت خواهد کرد. پلتفرم جدید CMP بهصورت مشترک توسط مهندسان پژو سیتروئن و شریک چینی این شرکت دانگ فنگ توسعه یافته است.
علاوه بر مدل کاملاً الکتریکی، نسل جدید پیشرانههای دیزلی BlueHDi و بنزینی PureTech در این خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار میرود که پیشرانههای بنزینی از نوع سه سیلندر توربو با قدرتی در بازهی ۷۰ تا ۱۵۰ اسب بخار برای نسخهی ۱.۲ لیتری باشند. همچنین مدل ۲۰۸ GTi با پیشرانهی ۱.۶ لیتری THP با قدرت ۲۲۰ اسب بخاری در دسترس خواهد بود.
پیشرانههای دیزلی تکانهای بیشتری خواهند خورد چنانکه پژو سیتروئن قدمهای فولکسواگن در کاهش حجم پیشرانهها از ۱.۶ به ۱.۵ لیتر را دنبال میکند. انتظار میرود که طیف خروجی پیشرانه بین ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار باقی بماند اما میزان آلایندگی دیاکسید کربن آن کمتر از ۷۵ گرم در هر کیلومتر برای نسخههای اقتصادیتر خواهد بود.
داخل کابین پژو آسایش و رفاه بیشتری خواهد داشت و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی برای پاسخهای سریعتر بهبود خواهد یافت. اتصالات بهتر گوشیهای هوشمند و دیگر ویژگیهای مولتیمدیا نیز در دسترس خواهند بود.
منابع فرانسوی پیشنهاد میکنند که ۲۰۸ جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی عمومی خواهد شد.
منبع: autoexpress
nima
۲۶ مهر ۱۳۹۵طراحی های پژو دارن روز به روز بهتر میشن.داره دوباره به روزهای اوجش برمیگرده.
madjid911 GT2
۲۶ مهر ۱۳۹۵.
به نظر من پژو اصلا بازار ایران رو فقط به چشم یک کیف پول نگاه میکنه.
البته حق هم داره.
مشکل از ماست.
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵مدیریت خودمون مشکل داره
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵خوشگل شده
حميد
۲۶ مهر ۱۳۹۵چه جیگری شده
سعید
۲۶ مهر ۱۳۹۵نسبت به نسخه قبلس خیلی عالی شده
نسخه قبلیش وزغ به تمام معنا بود
ali
۲۶ مهر ۱۳۹۵208 نیومده یه سال دیگه نسل جدیدش تو اروپا تولید میشه. و بهتون قول میدن تا حداقل 6.7 سال دیگه همین مدلی که ایران میخواد تولید شه. همین تو ایران لنگر میندازه به لطف شرکت های بی لیاقت … بلکه رقابت تو چند سال اینده تو ایران سنگین بشه شرکتا سریع تر نسل جدید ماشیناشون رو تولید و مونتاژ کنن. که چشمم آب نمیخوره… (امیدوارم شرکت پژو که ید طولایی در سو استفاده از ایرانی ها داره به پیسی بخوره تو ایران و ماشیناش باد کنن تا یکم حساب کار دستش بیاد…)
ونوم
۲۶ مهر ۱۳۹۵انصافا قشنگه ولی میخوام اطلاعات بیشتری درباره قوای محرکه ی ماشین بدم موتورهای درونسوز که معلومه ولی موتور الکتریکی شامل باتری های 1.6 دهم اسب بخاری میشه که با برق 1.6 ولت شارج میشن و 1.6 ساعت طول میکشه که باتری پر شه و با هر بار شارج 1.6 کیلومتر میره و از فاصله گلگیر جلو تا گلگیر عقب 1.6 متره (مجبورم شارج بنویسم کیبوردم مشکل داره )
مانی
۲۶ مهر ۱۳۹۵انگار این تقدیر ایرانی هاست که خودروهای از رده خارج سوار شوند!لطفاً بی عرضگی *** را با همچین جملاتی نپوشانید.2008 همین الان هم فیس لیفت شده ولی بهتون قول میدم که مدل فیس لیفتش رو تولید نخواهند کرد.
رضا پ
۲۶ مهر ۱۳۹۵خاک بر سرشون با این قراردادشون
باید طوری قرار داد میبستن که جدیدترین مدلارو مونتاژ کنن
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵ای بابا ای بابا
کدوم کارمون درست که این دومیش باشه
sunmartin
۲۶ مهر ۱۳۹۵بخاطر خودکفایی و صحبت های کلیشه ای و ایدولوژیکی ازین دست مجبوریم با این موضوع که ماهم میتوانیم خودروساز شویم کنار بیایم با این حال با داخلی سازی خودروها فقط اتفاقی که می افتد افت کیفیت نارضایتی مشتریان و خرابی های گاه و بیگاه است
وحید
۲۶ مهر ۱۳۹۵همون 208 قبلی ولی اصلش رو بدن راضیم…..همونم نمیدن
sina
۲۶ مهر ۱۳۹۵چرا اسمشو 209 نذاشتن؟
amir
۲۶ مهر ۱۳۹۵نام گذاری جدید پژو دیگه مثل قبل نیست .نسل جدید 208 همون 208 میمونه .از این به بعدفقط این اسمها را از پژو میشنوید:108-208-308-408-508و…
خودروهایی که فقط برای یک بازار خاص ساخته بشن در انتها رقم 1 دارند مثل 301
کارال
۲۶ مهر ۱۳۹۵سلام بر شاهین عزیز . داداش فک نکنم ورژن جدید ۲۰۸ باشه بیشتر بهش میاد ۳۰۸ باشه . جهت اطلاع رسانی . اگه من اشتباه میکنم لینک بذار ببینیم با تشکر از مقاله های زیبات
Archi KHAN
۲۶ مهر ۱۳۹۵انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که …
.
.
نه داداش ، تقدیرمون از این حرفا بدتره …
امین
۲۶ مهر ۱۳۹۵یکم بزرگتر میشه دیگه نمیشه بهش گفت سوپرمینی بیشتر سدانه هاچبک
پژو داره دوران سری 6 و 5 رو زنده میکنه میخواد ثابت کنه یه مدت رفته بوده استراحت
احمد باقری
۲۶ مهر ۱۳۹۵بهتر شده.
BMW
۲۷ مهر ۱۳۹۵ماشین اروپایی حتی درجه 3 هم که باشه اخرش اون DNA رو به ارث برده
پوریا
۲۷ مهر ۱۳۹۵دوستان لایک کنید میخوام رکورد بزنم!
امیررضا
۲ تیر ۱۳۹۶همه دارن پیشرفت میکنن و به فکر رشد صنایع کشورشون هستن اونوقت ما همش داریم دور درجا میزنیم حالا این وضع تا کی ادامه خواهد یافت خدا میداند ولی اگر بازار رو کمی رقابتی کنن و خودروسازان با مدیریت خصوصی اداره بشن و دولت هم در کار اونا دخالت نکنه حداقل میشه امیدوار شد که اینا از وضعیت راکت بودن دربیان هر چند که خودروساز شدن برای کشورهای تازه وارد یا کشورهایی که تازه میخوان صنایع خودشون رو احیا کنن واقعا کار بسیار سخت و طاقت فرسایی هست اما اگه موفق به اینکار بشن موفقیت بسیار بزرگی محسوب میشه اما نسبت خودروسازان خودمون امید زیادی ندارم چون اینا فقط به فکر پول مفت هستن تا تلاش برای پیشرفت و توسعه و توجه حقوق مصرف کنندگان