به نظر میرسد برنامههای ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن به آن آسانیهایی که فکر میشود نخواهد بود.
رگلاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا هماکنون نگرانیهای خود درباره افزایش سهم این دو شرکت از بازار ونهای کوچک را ابراز کردهاند. این امر میتواند منجر به امتیازات ویژهای برای هر دو طرف شود.
این دو غول خودروسازی که در صورت ادغام نهایی چهارمین خودروساز بزرگ جهان خواهند بود هفته پیش از نگرانیهای کمیسیون اروپا دراینباره آگاه شدهاند.
هماکنون این دو خودروساز باید ابهامات کمیسیون اروپا را برطرف کرده و درعینحال امتیازاتی را هم پیشنهاد کنند، چیزی که باید طی دو سه روز آینده ارائه گردد در غیر این صورت ادغام نهایی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن میتواند پشت سد بررسیهای ۴ ماهه گیر کند.
رگلاتورهای اتحادیه اروپا تاکنون از اظهارنظر دراینباره خودداری کردهاند و البته فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن هم واکنشی به این اخبار نشان ندادهاند.
جداسازی تجارت دو طرف معامله که معمولاً خواستهی رگلاتورهاست تا از رقابت بیشتر اطمینان حاصل شود کار سختی خواهد بود؛ اما فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن به دنبال انجام سریعتر کارهای مربوط به ادغام هستند تا هزینههای ساخت خودروهای پاکتر را پایینتر بیاورند.
زمانی که ادغام نهایی شود تمامی برندهای آبارث، آلفارومئو، سیتروئن، کرایسلر، داج، دی اس، فیات، فیات پروفشنال، جیپ، لانچیا، اوپل، رم، مزراتی، پژو و واکسهال زیر یک چتر قرار خواهند گرفت.
ali (chevy nova)
۲۰ خرداد ۱۳۹۹این ادغام بیشتر به نفع پژو و سیتروئن هست که از صدقه سره فیات و کرایسلر بعد بیش از 40 سال پاش به بازار امریکا باز میشه البته پژو و سیتروئن تو بازار امریکا توفیق زیادی حاصل نمیکنن چون اگه موفق بودن دهه 80 از اون بازار بزرگ خارج نمیشدن.
در کل مهم کرایسلره که فروشش مناسبه و زیر مجموعه موفقش یعنی رم اینروزا با وجود کرونا افزایش فروش داشته.
فرزاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ماجرای این ادغام هم مثل رنو و نیسان میشه الان کرایسلر به خاطر فیات شرایط بسیار بدی داره ضمن اینکه خود فیات هم شرایط خوبی در اروپا نداره اینو میشه در امار فروش محصولات فیات رده بندی کیفی و میزان رضایتمندی مشتریان مشاهده کرد که در مقایسه با تمام محصولات فرانسوی بسیار پایین تر هستن ولی این ادغام بیشتر به نفع فیات کرایسلر هست و باعث میشه مثل نیسان محصولات فیات سر و سامون بگیرن و کرایسلر از خطر ورشکستگی دور بشه برام جالبه که خیلیا هنوز که اول راه ادغام پژو سیتروئن با فیات کرایسلر هست و به قول گفتنی هنوز نه به باره نه به داره دارن پژو سیتروئن قضاوت میکنن که پژو اینجوره فرانسه اونجوره در صورتیکه تجربه ثابت کرده هر شرکتی با فرانسویا همکاری کرده بسیار پیشرفت کرده نمونه بارزش نیسان که بعد از همکاری با رنو فقط در عرض مدت یکسال نه تنها از ورشکستگی نجات پیدا کرد بلکه به سود دهی هم رسید یا اپل که بعد از جدایی از جنرال موتورز و اون شرایط بسیار بدی که جنرال موتورز برای اپل درست کرده بود پژو سیتروئن تونست بعد از دو سال دوباره اپل سر و سامون بده و مطمئن هستم روزی که فیات کرایسلر دوباره به دوران اوج خودش برگرده و خبرشو تو همین پدال بزارن دوستان این پیشرفت اصلا از چشم فرانسویا نخواهند دید ولی روزی که خبر جدا شدن و ضرر و زیان فیات کرایسلر پدال بزاره همه میان میگن همش تقصیر فرانسه پژو سیتروئنه همانطور که رنو نیسان از ورشکستگی نجات داد و به دوران اوج خودش برگردوند همه استاید سایت میگفتن نیسان هر چی به دست اورده به خاطر خودش بوده و اصلا مدیون رنو نیست در صورتی که بسیاری از محصولات نیسان موتورهاشون طراحی و ساخت رنو بوده و همینطور تو زمینه ساخت خودروهای الکتریکی رنو بسیار به نیسان کمک کرده ولی الان که نیسان به خاطر زیاده خواهی و پاپوشی که برای مدیر عاملش درست کرده و باعث شده تو همچنین شرایطی گرفتار بشه که اونم خودش مسئول به وجود اوردن این شرایط هست همه رنو مقصر میدونن واقعا که تعصب و دشمنی بی جا چشمان خیلیارو به روی حقیقت بسته ( پدال لطفا تایید کن )
امیر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹این ادغام برای پژو سیتروئن دوسر برده
به هیچ وجه روی خوشی به فرانسوی ها ندارم و قبلا ترسم ازین بود ک با رنو ادغام بشن اما الان بدتر شد!! احتمالش خیلی زیاده ک برند های برجسته ای مثل مازراتی و ابارث به مرز نابودی برن با این ادغام (کاری ک با وایپر کردن) و حتی برند های دوج و جیپ هم اوضاعشون بد بشه
در حال حاظر جیپ و رم و دوج اوضاع خوبی دارن و ختی رم شرایط بسیار خوبی داره و امیدوارم بلایی ک سر وایپر اومد، سر این برند های افسانه ای امریکایی نیاد!!!!
ایمان جباری
۲۰ خرداد ۱۳۹۹نگران فیات _ کرایسلر هستم
این فرانسوی های بدقول و طمع کار
در مجموع خوش به حال گروه پژو _ سیتروئن
MOHAMAD.n.r
۲۰ خرداد ۱۳۹۹فرانسوی ها در ادغام شدن چی دیدن نمیدونم؟؟؟!!!
قبلا نیسان و رنو میخواستن ادغام بشن که بعدش مسئله کارلوس پیش اومد و ادغام صورت نگرفت. اگر کارلوس بود احتمال زیاد الان این ادغام مسخره صورت گرفته بود.
حالا هم این برند های ایتالیایی و امریکایی ناب و خاص دارن به بدبختی نزدیک میشن.
الفا – فراری – دوج – جیپ این چهار برند رو ماشین بازی نیست که از ته قلب دوستشون نداشته باشه حتی اگر در ظاهر ازشون بد بگه توی قلبش تحسین شون میکنه و دوستشون داره.
ADAK
۲۰ خرداد ۱۳۹۹چیکار به فراری داره ؟!!
اولا که فراری یه برنده مستقله در ثانی همه خودروسازای دنیا هم که اتحاد کنن ، هیچ تهدیدی برای فراری نیستن
amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۹فعلا که این برندهای ناب و خاص(!) امریکایی و ایتالیایی از پژوسیتروئن مشتاقترن واسه ادغام!
(Saeed(peugeot
۲۰ خرداد ۱۳۹۹صحبت های بعضی از کارشناسان نظر دهنده تو پدال مثل اونایی هست …..که انگاری یا اطلاعات ندارند یا واقعا خودشون و به اون راه میزنن …….
گنده های صنعت خودرو هم فکر نمیکردند بلایی که جنرال موتور سر اپل آورد تو ۲ سال پژو ساماندهی کنه و به سود برسونه …..
من و طرفدارای پژو هم کارلوس تاوارس و مرد سال صنعت خودرو نکردیم …..اونایی که تو تراز اول دنیان انتخابش کردن … از خداشون باشه مازراتی و فیات و آلفا رو از اون وضعی که هستند نجات بده …..
قبل از اتحاد اینها هم پژو برنامه ریزی برای بازار آمریکا کرده بود ….
میگن پژو نامرده و از ایران رفته و این حرفا …..مدل های منسوخش تو ایران بوده و …. پژو دوست نداشته مدل های جدید شو به ایران بده …..از خداش بوده …مهم اینه ایران خودرو میخواسته یا نه ….
اگه پژو تو این تحریم ها رفته …. مزدا با گروه بهمن کجاس / هیوندای با کرمان موتور کجاس / کیا با سایپا کجاس …..
فقط پژو از ایران رفته ……..بابا زوتی چیییییینم دیگه با سایپا کار نمیکنه ….
حالا از اینجا نظر میدن این اتحاد به سوده پژو هست و برد برده
یکی از منفعت های فیات استفاده از پلتفرم برقی و پیشرانه های کم مصرف psa و رشد فروشش تو اروپا هست ….چون فیات چند سالی هست ضعیف شده تو اروپا
MOHAMAD.n.r
۲۰ خرداد ۱۳۹۹مزدا همچنان هست و به صورت محدود تولید میشه و جوابگوی حواله داران هاوال شده. به جای هاوال h2 مزدا۳ تحویل میدهند.
هیوندا هم جدیدا گارگاه و تشکیلاتی رو زیر نظر مستقیم خودش و با تجهیزات ارسالی خودش راه انداخته که جوابگوی تمام خودرو های هیوندای موجود در ایران اعم از هیبریدی- بنزینی – وارداتی شخصی و شرکتی -مونتاژ و… هست و گارانتی و سرویس دوره ای و… ارائه میده.
کیا هم قراردادش با سایپا تموم شد و رفت ولی حدود یکسال نیم بعد از از تحریم ها در ایران موند تا قراردادش تموم بشه و تعهدات رو پاسخ بده.
زوتی و برلیانس هم نباید ازشون توقع داشت. الان لوازم یدکی هم ندارند چه برسه به تولید.
یانکی
۲۰ خرداد ۱۳۹۹مشتی رو چه حساب طرفدار پژویی.یه زمان لاتی بود موتور 12 سیلندر 3.5 لیتری میساخت 680 اسب رد لاین 12500 ولی الان چی.هیچی نداره دلن رو خوش کنی.فقط یه موتور 1.6 اونم صدقه سر بیمره.همهدماشیناشم دف جلو.
سینا BMW
۲۱ خرداد ۱۳۹۹از وقتی ۲۰۸ و ۵۰۸ جدید اومدن داره اوضاع بهتر میشه،
(Saeed(peugeot
۲۰ خرداد ۱۳۹۹وضعیت نیسان و رنو خراب کرد ¿¿¿¿ …… جالبه …خودشون از سر غرور بدبخت کردن خودشون ….
ایده های گوسن برای برقی شدن محصولات که ۱۰ سال پیش داده بود الان همه خودروسازها بهش میرسن ….فقط یه نمونه ش نیسان لیف و رنو zoe با اون فروش فوق العاده …..بعد شما اوضاع نیسان و برو سرچ کن موقعی که رنو درصدی از سهامش و خرید چی بود …. الانم با پاپوش برا گوسن این بلا سرش اومد ….
راجع به مزدا و هیوندای هم ببینید..خودمونو گول نزنیم ناموسا …..
تمام تولید مزدا از قطعات انبار شده ۲ سال پیشه ، دارن انگشت شمار تولید میکنن …. تا جایی هم که من اطلاع دارم طرح تبدیل هاوال با وانت کارا و بسترن شده …..اگه به تولید قطره چکونی مزدا باشه الان پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ هم رسید و داره ماهانه تولید میشه ….
هیوندای هم اومده با یه شرکت واسطه یه مقدار اگه بتوووونه خدمات بده …..وگرنه میتونست کار کنه تو ایران میومد i20 و الانترا های مردم بیچاره و تحویل بده ….
ام جی آذویکو و بی وای دی هم که اول همه چینی ها رفتن ….
باز پژو هربار اومده اجازه بهره برداری از پلتفرم ها شو داده ….
که الان ایران خودرو داره اولین کراس اوور داخلی k125 و روی ۲۰۰۸ و k132 روی پلتفرم ۳۰۱ ساخته و میخواد به بازار عرضه کنه
بقیه برندا چه کمکی کردند