حدود سه ماه پیش بود که بخش موتور اسپورت پژو اعلام کرد در کلاس هایپرکارهای لمانز حضور خواهد یافت. هماکنون برخی جزئیات محصول مسابقهای فرانسویها منتشر شده و البته که جزئیات هیجانانگیزی هستند. در قلب این خودرو قوای محرکه هیبرید ۴ پژو که از یک پیشرانه درونسوز و یک پیشرانه الکتریکی تشکیل شده قرار میگیرد.
پیشرانه درونسوز از نوع ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو است که در میانه خودرو و درست پشت سر راننده قرار میگیرد. در ابتدا قرار بود از یک توربو در این پیشرانه استفاده شود اما نهایتاً به خاطر دستیابی به مرکز ثقل بهینه پژو دو توربو را در آن بکار برد. پیشرانه درونسوز به تنهایی قدرت قابلتوجه ۶۷۰.۵ اسب بخاری تولید کرده و به چرخ های عقب میفرستد. این پیشرانه ۹۰ درجهای فقط ۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد.
اما پیشرانه الکتریکی در بخش جلو نصب شده و به عنوان یک پیشرانه-ژنراتور ۲۶۸ اسبی عمل کرده و چرخ های جلو را به حرکت درمیآورد و در کل باعث شکلگیری سیستم چهار چرخ محرک میشود. یک گیربکس ۷ سرعته سکونشئال با پدال شیفترها نیز روی فرمان نصب شده است.
به منظور هماهنگی با قوانین کلاس LMH، هایپرکار پژو اسپورت تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت فقط از پیشرانه درونسوز استفاده خواهد کرد. همچنین از زمین کنده شدن این خودرو فقط با استفاده از پیشرانه بنزینی انجام خواهد شد زیرا پیشرانه الکتریکی تا زمان رسیدن به سرعت یاد شده نقشی نخواهد داشت. در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قدرت پیشرانه توئین توربو بهصورت الکترونیکی به ۴۰۲ اسب بخار محدود شده و بسته به قدرت تأمین شده توسط پیشرانه الکتریکی قدرتش تنظیم خواهد شد. قدرت پیشرانه الکتریکی هم با میزان شارژ باتری تنظیم میشود. بهطور خلاصه باید گفت قدرت ترکیبی این مجموعه نباید بیشتر از ۵۰۰ کیلووات (۶۷۰.۵ اسب بخار) باشد.
وقتیکه شارژ باتری تمام شد خودرو وارد حالت دیفرانسیل عقب شده و پیشرانه درونسوز به همان قدرت ۶۷۰.۵ اسب بخار برمیگردد. پیش از شروع مسابقه باتری توسط سیستم پلاگین هیبریدی کاملاً شارژ خواهد شد. در زمان مسابقه هم تنها راه شارژ باتری از طرف سیستم ریکاوری انرژی خواهد بود.
قوانین LMH همچنین برخی استثناها را دارد به گونهای که حداکثر قدرت پیشرانه درونسوز در برخی مواقع میتواند با افزایش ۳ درصد به ۶۹۰ اسب بخار برسد. همچنین خودروهای مسابقه میتوانند در حالت هیبریدی سرعت زیر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت داشته باشند اما این موضوع فقط در پیت لین یا زمانی که محدودیت سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد رخ خواهد داد.
خودروی مسابقهای پژو هماکنون در فاز توسعه قرار داشته و قوای محرکه آن از نیمه اول سال آینده در تستها شرکت کرده و شبیهسازیهایی نیز صورت خواهد گرفت. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود تستهای پیست این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ یا نزدیک به برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.
پژو تنها نام بزرگی نیست که در این مسابقات شرکت خواهد کرد زیرا تویوتا نیز در حال کار روی یک خودروی مسابقهای است. با توجه به قوانین شرکتها باید حداقل ۲۵ نمونه جادهای از این خودروها با قوای محرکه هیبریدی را طی ۲ سال اول برگزاری مسابقات تولید کنند. البته خودروهای تولیدی ضرورتاً نباید همان مشخصات مدل مسابقهای را داشته باشند و تنها قوای محرکه هیبریدی باید شبیه باشد.
ارشیاSVJ
۲۵ آذر ۱۳۹۹خدا رحم کرد ۱.۶ لیتری نیست!!!???
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۵ آذر ۱۳۹۹هورا 1.6 توربو نیست
SS
۲۵ آذر ۱۳۹۹آره واقعا !
اما به نظرم بیشترین اعصاب خوردکنی پژو سال 2012 سر معرفی کانسپت ONYX بود ، ماشین اسپرتی بود که ظاهر عالی داشت اما با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ و موتورهای الکتریکی ?
یعنی حتی تو کانسپت های اسپرت پژو هم دست از سر این موتور 1.6 لیتریه بر نیمدارن????
Hami
۲۵ آذر ۱۳۹۹تو کانسپت Onyx از موتور 908 استفاده کرده بودن که V8 twin turbo 3700cc دیزل بود.
AMG///
۲۵ آذر ۱۳۹۹پژو ازین کارا بلد بود ما نمی دونستیم
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۵ آذر ۱۳۹۹بی ادب ولی راست می گی???????????
AMG///
۲۶ آذر ۱۳۹۹کجاش بی ادبیه
زیزیگولو
۲۵ آذر ۱۳۹۹هر آدمی یه سری آرزو و خواسته تو زندگیش داره که دوست داره قبل از سفر به دیار باقی به اونا دست پیدا کنه و انجامشون بده حالا یکی دوست داره جهانگردی کنه و همه شهرا و روستاهای دنیا رو ببینه یکی آرزو داره پولدار بشه یکی دوست داره بره سفر فضایی و ………. ولی واسه عشق ماشینا آرزو و رویای نشستن پشت فرمون انواع ماشینای کلاسیکو سوپر اسپرتای افسانه اییو هایپر کارا هستش
Hadi
۲۵ آذر ۱۳۹۹مخوف ترین شیر پژو ??…
زیزیگولو
۲۵ آذر ۱۳۹۹دقیقاً
Ho3in
۲۵ آذر ۱۳۹۹پژوه باید یه اسپرت و سوپر اسپورت بزنه واقعا جای اینمحصولاتی توی محصولات فعلیش خالیه
قدرت انجام اینکارو همداره اما نمیدونمچرا اینکارو نمیکنه
سامورایی از قله فوجی
۲۵ آذر ۱۳۹۹مگر اینکه سوپر اسپرت 1.6 لیتری بسازه :)
Ho3in
۲۵ آذر ۱۳۹۹داداش گلم هر شرکتی میتونه یه موتور حجیم بزنه چه خودش بزنه چه کمک بگیره از شرکت های معتبر و چه کپی کنه
پژو هم موتور های 1.6 رو به خاطر فروش خوبش میزنه و هزینه نگهداری کمتر مصرف کمتر و همچنین مالیات کمتر
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹این هایپر کاره؟ بشتر شبیه موتور اسپورت یا پروتوتایپ هست.
(Saeed(peugeot
۲۵ آذر ۱۳۹۹یا خدا …… عشقی تو پژو …..
لمانز رو هم مثل داکار ماله خودت میکنی …..
تو فقط خودروی عامه پسند و مردمی بساز …. هروقت صحبت اینجور کارا شد ، یکی از این شاهکارات بساز ، برای اهل اندیشه بسته .
akrh78
۲۵ آذر ۱۳۹۹ربطش به 1.6 رو پیدا کردم
2.56=2^(1.6) رندش کردن به 2.6
این 1.6 ترین 1.6 تاریخ پژو هست ??
چه کلاس جالبیه کاش بقیه بزرگان هم بودن، والکری حیف شد واقعا
َA.H
۲۵ آذر ۱۳۹۹پژو واقعا ماشین های معرکه ای میسازه
مثلا اگه بریم عقب تر همین 206 RC واقعا شاهکاری بود الانم که این رو ساخته
دمش گم واقعا دمش گرم??❤❤
حسین دهمرد
۲۵ آذر ۱۳۹۹لطفا یه جوری تنظیم کنین این فیلما خود به خود دانلود نشن نت ما به چوخ بره. تا مطلبو میخونیم میایم پایینتر میبینیم نصف فیلمه پلی شده
MohammadE9
۲۵ آذر ۱۳۹۹درود
امیدوار بودم بی ام و هم در این کلاس شرکت کنه و پس از سالها در سطح یک لمانز حضور داشته باشه
منتها بر طبق گفته آقای ینس مارکوارت رییس بخش موتوراسپورت بی ام و فعلا توسعه ی هایپرکاری برای رقابت در لمانز در دستور کار نیست
چون خودرویی تولید نخواهد شد که از تکنولوژی های بدست آمده ی حاصل از لمانز استفاده کنه!
این کلاس فرصت خوبی بود برا اینکه خودروساز باواریایی رقیبی در خور برای AMG ONE توسعه بده
ارش
۲۵ آذر ۱۳۹۹جنگ تویوتا و پژو در لمانز دیدن داره.