پسازاینکه پژو اوایل سال جاری در مسابقات رالی داکار به پیروزی رسید، قصد دارد از عنوان خود در آیندهٔ این مسابقات که سال آینده در روستاهای آمریکای جنوبی برگزار میگردد دفاع کند. حال پژو برای انجام این کار خودروی داکار جدید ۳۰۰۸ را معرفی کرده است.
نسخهٔ داکار پژو ۳۰۰۸ که ۳۰۰۸ DKR نامیده میشود جایگزین خودروی قبلی داکار پژو یعنی ۲۰۰۸ DKR که سال گذشته در این مسابقات شرکت کرد میشود. ۳۰۰۸ DKR جدید مانند سلف خود بهصورت تنها دوچرخ محرک عقب ساخته شده است که آنرا سبکتر از تمامی رقبای دو دیفرانسیل خود نموده و مزایای خاص دیگری هم برای آن به همراه دارد.
همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، خودروی داکار جدید پژو ظاهری شبیه به نسل جدید کراساوور ۳۰۰۸ که چندی پیش رونمایی شد دارد؛ اما در قسمتهای فنی خودرو تجدیدنظری کلی شده و کل خودرو بهبود و ارتقاء یافته است.
این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربودیزل شده است که برای ارائهٔ گشتاور بیشتر در دور موتورهای پایینتر تنظیم شده است. تعلیق بهطور کامل با پیکربندی جدیدی طراحی شده و جهت پیمودن مسافتهای طولانی تنظیم شده است. همچنین کل خودرو جهت افزایش قابلیت اطمینان، مهندسی مجدد شده است. حتی سیستم تهویه مطبوع نیز برای حفظ هوشیاری سرنشینان و تمرکز بهتر روی کار، بهبود یافته است.
در ماه آینده «کارلوس ساینر» با خودروی جدید ۳۰۰۸ DKR به رانندگی خواهد پرداخت و تیم عملکرد آنرا با ۲۰۰۸ DKR به رانندگی «سیرل دسپرس» در مسیری یکسان مقایسه خواهد کرد. با پیوستن «استفان پیترهنسل» قهرمان ۱۲ دورهٔ مسابقات داکار و «سباستین لوب» قهرمان ۹ دورهٔ مسابقات WRC به تیم داکار پژو و همینطور استفاده از خودروی جدید ۳۰۰۸ DKR، تیم پژو برای فصل آیندهٔ مسابقات داکار کاملاً مسلح شده است. مسابقهٔ اصلی داکار در ژانویهٔ سال آینده در مسیری جدیدی که از کشورهای آرژانتین، بولیوی و پاراگوئه میگذرد برگزار خواهد شد.
XmanSHP9
۲۵ شهریور ۱۳۹۵از پژو بد ترین و قدیمی ترین مدلاش دست ما رسیده.
جدا از این اشغالایی که تو خیابون به اسم پژو این ورو اون ورمیرن (که همه از قطعات برادران چینی استفاده میکنن!) پژو ماشینای شیک و خوبی تولید میکنه.
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۵البته زمان خودشون بدترین نبودن!405 خودروی سال اروپا شد البته سی سال پیش( 1986)!
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اون موقع باید 405 سوار میشدیم ن الان
کامیاب
۲۶ شهریور ۱۳۹۵تنها خودروی پژو که سرش به تنش میارزه پژو rcz هست.تو منطقه آزاد انواع و اقسامش هست.سرو ته یه پشگل ان.ذات خودروسازی پژو چندان جالب نیست.پیچیده،عموما زشت و هزینه نگهداری زیاد.
TTRS
۲۵ شهریور ۱۳۹۵بین این همه برند معتبر ، توجه کنید که تک دیفرانسیل پژو قهرمان شده و این پیام بخصوصی داره .
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اولین خودروساز دو دیفرانسل هم سیتروئن بود
Masoud
۲۵ شهریور ۱۳۹۵از مدیریت سایت پدال درخواست نظرسنجی برای آزاد سازی یا به همین منوال موندن صنعت خودرو کشور رو داریم
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵کاش پژو های اینجا هم مثل اونجا بود.
vahid porsche
۲۵ شهریور ۱۳۹۵پژو که اخیرا خودروسازیش سود زیاذی نداره و داشت ورشکست میشد اینهمه پول برای سرمایه گذاری از در مسابقات از کجا میاره
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دیگه چیکار کنیم، خوباش که به ما نمیرسه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵بازار میوه و تره بار مگه
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مرسدس و بنز و بی ان دبلیو خط سیرشون مشخصه ولی پژو خیلی بالا و پایین داره
MjM
۲۶ شهریور ۱۳۹۵پژو برخلاف پژو بودنش تو رالی خیلی افتخارات داره و خوب عمل میکنه…!
میثم
۲۸ شهریور ۱۳۹۵برای من هم جای سوال داره چطور ماشین تک دف برتری داره نسبت به دو دف اونم تو رالی
این وسط فک کنم پژو یه مهندسی خاصی پیاده کرده
در هر حال هم پژو و هم رنو شرکت های بزرگی هستن ماشین های خوب تو رالی ماشین سنگین فورمول یک
همین405که ایرانی ها کلی از سرو تهش زدن مثال موتور پر قدرت 2000شد1800
بدنه گالوانیزه شد قوطی لوازم اصل فرانسه شد چینی و هندی بسیار بیکیفیت
اگر پژو405مدل79یا78با کیفیت اصلی تو بازار بود(صفر) به نظرم سر تر از خیلی از ماشین های بازار الانه نسبت به قیمت و سال ساخت قدیمی و هنوز هم ماشین پژو 405میبینیم که بعد چندین سال(10و20) مثل مسلسل کار میکنه در صورتی که هیچکدوم از ماشینهای الان بازار بیشتر از 5سال نمیتونه کار کنه