پژومسابقات

سومین قهرمانی پیاپی پژو در رالی داکار

عناوین قهرمانی مسابقات رالی داکار چند سال اخیر چندین بار بین خودروسازان مختلف دست به دست شده است. از زمانی که این مسابقات از آفریقای شمالی به آمریکای جنوبی منتقل شده، فولکس‌واگن سه بار قهرمانی را به خانه برده و پس از آن نیز مینی چهار بار قهرمان شده و حالا نوبت پژو است که سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد.


این بار قرعه قهرمانی به نام کارلوس ساینزی افتاده که سابقه دو بار قهرمانی مسابقات رالی جهانی را نیز در کارنامه داشته و توانسته با خودروی ۳۰۰۸ DKR در چالش بسیار سخت داکار پیروز شود.


ساینز درباره قهرمانی خود گفته است:

این یک رالی بسیار سخت برای من بود. احتمالاً امسال سخت‌ترین مسابقه داکار بوده که من در آن شرکت کرده‌ام. البته قهرمانی در چنین رالی سختی برای من بسیار راضی کننده می‌باشد؛ و همین داستان درباره کل تیم پژو صادق است که از طریق برنامه‌های خود کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند.

در کل رانندگان پژو از کل ۴۸ مرحله توانستند ۲۵ مرحله را برنده شوند که از این میان ساینز تنها دو مسابقه را برد؛ اما همین عملکرد برای برتری ۴۴ دقیقه‌ای نسبت به ناصر العطیه راننده تیم تویوتا کافی بود. موضوعی که تأثیر زیادی روی عملکرد العطیه داشت جریمه‌ای بود که او را عقب‌تر انداخت.

در بخش کامیون‌ها نیز تیم روسیه‌ای Eduard Nikolaev که رانندگان آن Evgeny Yakovlev و Vladimir Rybakov هستند نیز توانستند با کاماز ۴۳۲۶ خود دومین قهرمانی پیاپی این بخش را به دست بیاورند.

در بخش موتورسیکلت‌ها نیز راننده اتریشی ماتیاس والکنر با KTM 450 خود برنده شد. این موتورسیکلت همان نسخه‌ای است که ۸ بار در داکار قهرمان شده است.

همچنین راننده شیلیایی ایگناسیو کاسال نیز در بخش موتورهای چهارچرخ با یاماها به قهرمانی رسید.

مدیر پژو اسپورت آقای برونو فامین می‌گوید:

پژو به لطف قهرمانی فوق‌العاده‌ی کارلوس ساینز و لوکاس کروز به بهترین شکل ممکن مسابقات داکار را به پایان رساند. کسب سه مقام قهرمانی پیاپی در چنین مسابقات پیچیده و دشواری یک موفقیت استثنایی بوده که سطح فنی بسیار بالا را نشان می‌دهد.


این آخرین حضور پژو در مسابقات داکار محسوب می‌شود. فرانسوی‌ها بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ نیز قهرمان داکار شده بودند. شاید پژو بازهم به داکار بازگردد اما تا آن زمان تیم دیگری که احتمالاً تویوتا خواهد بود افسار داکار را به دست خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Wrx

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (328 ديدگاه)

    ???

  2. F۲۲RAPTOR

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    اینم جواب اون دسته از کسانی که خودرو سازان فرانسوی رو به تمسخر میگیرند

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Wrx

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (328 ديدگاه)

      تمسخر چیه دوست عزیزم?
      ماشالا اینجا همه در زمینه خودرو اطلاعات خوبی دارید
      خودتون نگاه کنید اخه چقد باید این مسابقه داکار رو برای خوب بودن پژو تکرار کنن
      پژو وقتی خوب میشه که حداقل بتونه با رنو رقابت کنه وگرنه با این طور مسابقات که ادم نمیتونه بگه کارای پژو در جاده هم از بقیه بهتره
      پژو در طول این سالها چه فناوری جدیدی تو ماشیناش اضافه کرده اخه ?
      الان چندین ساله یه موتور ۱۶۰۰توربو داره میزاره رو ماشین سدانش همونو میزاره رو شاسیش همونو میزاره رو هاچبکش همونو میزاره رو کوپش
      شرکت های دیگه هم همین کارو میکنن ولی در بیشتر مدل ها حداقل با دو حجم موتور ارائه میدن
      پژو شرکت خوبی هست من داخل کابینشو دوس دارم ولی واقعا در فنی مونده به رنو برسه
      سیتروئن هم که برادرشه ?

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. F۲۲RAPTOR

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2627 ديدگاه)

        مگه من گفتم شما تمسخر کردی؟
        بله دوستانی هستند که علکی میان خرده میگیرن. بعدشم حرفتو تو بحث موتور قبول دارم و لی با این همه، پژو با همین یک موتور فروش خیلی خوبی تو ازوپا داره،وقتی موضوع استفاده از یه ماشین مطرح باشه و موتورش هم خوب ستاب شده باشه با مجموعه فنی،دیگه چه اجباریه که بگیم موتورش عمومی هست تو محصولات
        ضمناً شما برو تک تک محصولات پژو رو با همون موتور تست و بررسی کامل بکن البته اگه تونستی اونموقع بیا نتیجه شو منعکس کن
        متشکر٪

        1. Wrx

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (328 ديدگاه)

          میدونم دوست عزیز که منظورتون من نبودم ولی منم خواستم از عملکرد پژو صحبت کنم که واقعا هیچ جای دفاع نزاشته واسه خودش اون از موتورهاش اون از قیمتهاش
          من همیشه میگفتم تویوتا ۸۶ که دیفر عقبم هست محصول تویوتاست خیلی گرونه ولی وقتی اولین بار پژو rcz رو در منطقه ازاد دیدم تعجب کردم 😐با قدرت ۱۵۶اسب بخار دیفرانسیل جلو با قیمت ۱۶۵میلیون تومن بعد تویوتا با قدرت ۲۰۰اسب با دیفر عقب فولش با کیت بدنه ۱۲۰تومنه این پژو یعنی خیلی خودشو گنده میدونه 😐چی داره اخه
          یعنی پژو rczرو از هوندا اکورد کوپه هم بالاتر میدونه چی داره مگه چه هملکرد بالای داره 😐این rczدیگه اوج طراحیشه مثال زدم

          فک کنم دیگه کاملا بی کفایتی پژو رو کامل توضیح داده باشم ایران هم همیشه دنبال شرکتای پر حاشیه ای مثله پژو هست که همیشه خون ملتو پکنن تو شیشه
          😶😶😶😶

        2. F۲۲RAPTOR

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2627 ديدگاه)

          منم طراحی آرسی زدو قبول دارم،
          طراحیش به نظر من یه جوریه اینگار موتور وسطه ،ولی فیک
          ولی به قول شما فنیش در حد جی تی ۸۶ نی
          اگه آرسی زد دف عقب بود یه چیزی.

      2. علی

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (224 ديدگاه)

        دوست گرامی تو پژو3008 رو با رنو کولئوس مقایسه کنید متوجه برتریش میشی
        در مورد تالیسمان و 508 فعلا قابل قیاس نیستند ولی نسل جدید 508 همین امسال میاد و مطمئن باش بهتر از تالیسمان میشه
        حتی میتونی پژو 308 که محصول 2012خستش رو با رنو مکان قیاس کنی من که 308 رو ترجیح میدم

        1. Wrx

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (328 ديدگاه)

          اون ۳۰۰۸چی داره که الان فول جی تی لاینش ۱۲۰هزار درهمه یعنی خیلی سرتره از کولیوس 😕اخه اندازه اسپورتیج هم ارزش نداره تازه اسپورتیج که همیشه تو سرش میزنن فول جی تیش ۱۰۵هزار درهمه 😑
          بعد تالیسمان کجاهوو پژو 508کجااا😕
          پژو داره ۵۰۸رو با قیمت ۱۱۶هزار درهم میفروشه با حجم موتور ۱۶۰۰سی سی که شتاب صفرتا صدش ۹ثانیه هست بعد دارین با تالیسمان که فولش با قیمت ۱۰۳هزار درهم به فروش میرسه اونم با شتاب ۷ثانیه ای و مصرف بنزین پایین تر از پژو و اون زیبای بیرونی و کابینش دارین با پژو ۵۰۸مقایسه میکنید 😑

        2. SAEED

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (278 ديدگاه)

          من که واقعا کم اووردم تو کامنت دادن
          ولی دوست عزیز 3008 اونقدری خوب هست که خودروی سال اروپا بشه از 2013 تا الان پژو دو بار خودروی سال شده همین رنو چند بار شده
          من نمیگم فلان کمپانی یا فلان ماشین بهتره همه خودروها قابل احترامن ولی به خودم اجازه نمیدم حقایق رو نبینم
          RCZ رو باید تو دوران خودش مقایسه کرد نه الان که 2 نسل هوندا بعد اون موقع عرضه کرده
          نظر شخصی شما اگه بی کفایتی پژو و محصولاتش هست خب چرا باید ذهن خودتونو درگیرش کنین و اگه واقعا پژو بی کفایته چرا باید 3 تا کامنت بذارین که اینو ثابت کنین اگه اینقدر با اعتماد به نفس پژو رو بی کفایت میدونین نیازی به بحث و اثبات های مکرر نیست
          تالیسمان چند سال بعد از عرضه ی نسل جدید پژو 508 اومد؟
          که همین508 تو بدو ورودش خودروی سال بریتانیا و اسپانیا و… تو کلاس خودش شد یکم منصفانه و منطقی برخورد کنین
          اگه قیمت این نسل 508 زیاده پژو هم داره تاوانشو با افت فروش میده اگه منطقی به این موضوع نگاه میکردین پی میبردین
          “خودتون نگاه کنید اخه چقد باید این مسابقه داکار رو برای خوب بودن پژو تکرار کنن”این قسمت کامنتتون واقعا خنده داره یعنی مثلا مرسدس الان اگه چندین سال پشت سر هم تو F1 شرکت کنه هدفش این چیزیه که تو کامنتتون گفتین؟!!
          من باز هم میگم تمام خودروسازا قابل احترامن و هیچوقت این که بگیم این بهتره یا اون معنایی نداره اگه مقایسه هارو ببینید تو سایتای معتبر اینجورین که با استفاده از نیاز مصرف کننده برتری ماشین رو نشون دادن و اگه دقت کنین نویسندگان پدال هم صرفا ذکر نمیکردن این بهتر از اونه نظرسنجی میذاشتن تا مخاطب ها با توجه به معیار ها و نیاز هاشون تشخیص بدن
          مرسی

        3. علی

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (224 ديدگاه)

          سعید خیلی بچه باحالی هستی
          در جواب دوستمون 508 سال 2012 وارد میدان شده ولی تالیسمان سال 2016 وارد گوی رقابت شد درضمن تو کامنت قبل هم عرض کردم 508 نسل جدیدش امسال معرفی و با فرم فست بک
          و طراحیااسپورتش مطمئن باش پوزه تالیسمان رو میماله زمین
          اینم یکی از بهترین جوکهای این روزاست
          اسپورتیچ قورباغه ای از پژو 3008 که تا حالا جوایز متعددی کسب کرده بهتره حالت خوبه عمو فدات ولی میخ آهنین نرود در سنگ در مورد شتابشونم گفتی اینم بگم رنو سفران هم دوره 508 محسوب میشه با شتاب 10.7
          و البته با موتور 2500

  3. Fk

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    قابل توجه اونایی که میگن پژو خودرو ساز نیست
    پژو خودرو ساز خوبی نیست اگر مبنای شما مقایسه با خودرو سازهای ألمانی یا امریکایی باشه
    ولی اگر این مقایسه در مقیاس جهانی باشه
    پژو رتبه بدی تو کلاس جهانی نداره

  4. REVENTON

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مردم حق دارن حالشون از پژو بهم بخوره
    شما ام حق داری داشه گلم ،پژو کارش درسته
    ایشاالله درست میشه❤️

  5. Fk

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مردم حالشون از تقلب و قریب بهم میخوره نه پژو
    همین ۴۰۵ دوسال متوالی خودروی سال اروپا شد
    همین ۴۰۵ ضریب ایرودینامیکیش ۲۹/.بود

  6. amir

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (518 ديدگاه)

    پژو ماشین پراستهلاکیه !مسابقاتی مثل پاریس داکار هم اصلا اهمیت نداره!!اگه اهمیت داشت که تویوتا دوم نمیشد!حتی عناوینی مثل خودروی سال اروپا هم اهمیت نداره!!!تنها چیزی که اهمیت داره اینه که جرمی کلارکسون گفته پژو بده!!!

    1. SAEED

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      پژو ماشین پر استهلاکیه و قرارم نیست درست بشه حتی امیر جان شما اگه 205 رو با 3008 مقایسه کنی به گفته دوستان تفاوت خیلی کمی تو فناوری با هم دارن
      در ضمن همونطور که گفتین جرمی کلارکسون یه معیار مطلقه!
      امیر جان از ماست که بر ماست همین جرمی کلارکسونم خودشو معیار معرفی نمیکنه خودشو یه ژورنالیست خودرویی معرفی میکنه

      1. Wrx

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (328 ديدگاه)

        دوست عزیز کلا من سنگ هیچ شرکتی رو به سینه نمیزنم ?در زمان مقایسه هم همیشه سعی میکنم که طرف دوم مقایسه رو با شرکت یا ماشین مورد علاقم مقایسه نکنم با چیزایی که در عامه گفته میشه مقایسه کنم مثله مقایسه پژو و رنو ?
        !!!
        یکم که به حرفاتون در کامنت بالا فکر کردم دیدم واقعاحق با شماست ???
        واقعا شما درست گفتید ???
        پژو انقدر بی کفایته که ??حتی ادم نباید برای گفتن از بی کفایتیاش وقت بزاره ?
        سپاس✋?

        1. علی

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (224 ديدگاه)

          عمو فدا همین که پژو خار چش بعضیاس بسمونه

        2. SAEED

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (278 ديدگاه)

          درستشم همینه دوست عزیز نه خودتونو خسته کنین نه کامنتای فوق تخصصی بذارین که مغز واقع بین ها نتونه اونو هضم کنه
          شما درک درستی از کلمه”مقایسه”ندارین پس لطف کنین تو کامنتاتون لفظ “مقایسه” رو به کار نبرین تا بعضی افراد مثل من که صد پله از تفکر والای شما عقب تریم دچار اشتباه نشیم
          مرسی

      2. amir

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (518 ديدگاه)

        بخدا ما هم نمیگیم پژو هیچ ایرادی نداره یا بهترین ماشین دنیاست فقط از انتقادات الکی نسبت به پژو یا سایر ماشینهای فرانسوی خسته شدیم!من به برندهای فرانسوی علاقه دارم ولی تعصب روی هیچ برندی ندارم .اکثر منتقدای پژو فقط حرفایی که از دیگران شنیدن یا جایی خوندن را تکرار میکنند .اخه مگه میشه ماشینی بی کیفیت باشه ولی توی 4 سال دوبار خودروی سال اروپا بشه؟!2014 با 308 و 2017 با 3008.

        1. Wrx

          ۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (328 ديدگاه)

          باشه پژو خوبه اقا من تسلیم هستم ?
          عمو علی جان ایشالا یه ۵۰۸بخری ??

        2. علی بابا

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          عمو فدا
          قسمت بشع یکی میگیرم بیام باهم دور دور کنیم بفهمی پژو چیه
          نسل جدیدش فک کنم همین ماه ها معرفی شه

  7. mehran911

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    تویوتا اینجام قهرمان نشد؟!؟؟!؟!؟
    جالبه واقعا ???

    1. مانی

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تویوتا باید با خودش مسابقه بده که بتونه اول بشه داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا