پژو-سیتروئن با بررسی سبد محصولات خود و بازنگری در برخی از استراتژیها، در حال آمادهسازی ادغام با فیات-کرایسلر است. بهعنوان بخشی از این بازنگریها، این گروه خودروسازی فرانسوی بهاحتمالزیاد از کوچکترین خودروهای خود در بازار اروپا خداحافظی خواهد کرد. هرچند فعلاً هیچچیز تأیید نشده اما گزارشی از اتو نیوز به نقل از سه منبع در رویترز ادعا کرده است که پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 به آخر خط رسیدهاند. این تصمیم به دنبال توافق PSA برای ترک جوینت ونچر با تویوتا گرفته شده است زیرا این دو هاچبک کوچک فرانسوی از طریق این جوینت ونچر در کنار تویوتا آیگو در جمهوری چک تولید میشوند.
یکی از منابع به رویترز گفته است:
PSA هم از کارخانه و هم از سگمنت A خارج میشود
منبع دیگری نیز اضافه کرده است:
پروژههای فعلی میتوانند با پروژههای جدیدی جایگزین شوند که با ادغام با FCA امکانپذیر شدهاند. این ادغام باعث برگشتن ورق میشود خصوصاً با توجه به اینکه سگمنت A از همان مدل ۵۰۰ اولیه تا پاندا، از تاریخ فیات جداییناپذیر است
خروج PSA از سگمنت A دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه با اعمال استانداردهای آلایندگی سختگیرانهتر در اروپا، ادامهٔ فروش خودروهای کوچک با پیشرانههای درونسوز برای خودروسازان گران و گرانتر تمام میشود زیرا برای مطابقت با این قوانین، خودروها باید به سیستمهای پرهزینهٔ فیلتر گازهای خروجی اگزوز مجهز شوند. به عبارت سادهتر، تولید خودروهای کوچک دیگر از نظر اقتصادی سودآور نیستند. علاوه بر این، با ادغام با FCA، در سگمنت A همپوشانی زیادی بین مدلهای دو شرکت شکل میگیرد. فیات در این کلاس حضور پررنگی دارد و حذف رقبای فیات ۵۰۰ و پاندا پس از ادغام احتمالاً بهترین راهحل برای این همپوشانی خواهد بود.
Reza
۲۷ مهر ۱۳۹۹پدال لطفاً درگ M5 و 488 Pista رو بزار
پارسا عشق ماشین
۲۷ مهر ۱۳۹۹ماشین های خوبی بودن
Ho3in
۲۷ مهر ۱۳۹۹نمیدونم چرا اما کم کم دارن این سری ماشین های مقرون به صرفه دارن برچیده میشن
اینا ماشین های شهری هستن و باید تولیدشون ادامه داشته باشه (الکتریکی شدن واسه اینا باید باشه)و به عنوان ماشین سوم استفاده بشن
نه اینکه داخل شهر پر بشه از شاسی بلند ها
(Saeed(peugeot
۲۷ مهر ۱۳۹۹فک کنم پژو اینارو بزاره کنار ….. ۱۰۰۸ و تولید کنه از ۲۰۰۸ کوچیکتر ….
شاسی بلند ها چیز زدن به بازار مسخره ها