از آنجا که قرار است در آینده مینی کراس پژو ۲۰۰۸ وارد بازار خودروی کشورمان شود پس بد نیست نگاهی به این کراس اوور پژو داشته باشیم. خودرویی که می تواند با طراحی اسپرت و فن آوری های پیشرفته اروپایی خود، تعادل را به بازاری که عمدتا در این کلاس توسط کراس های چینی متنوع، اشغال شده، بازگرداند.
قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۲۱,۹۹۰ دلار برای مدل manual active شروع می شود که دارای امکاناتی چون ۶ ایربگ, تعادل الکترونیکی, کروز کنترل, فرمان چرم تلسکوپی, بلوتوث, کامپیوتر سفری, مه شکن, چراغهای LED و نکته قابلتوجه حسگرهای استاندارد پارک و دوربین عقب است. این ارزانترین قیمتی است که شما میتوانید یک کراس اوور با چنین امکاناتی بخرید اگر موتور ۱.۲ لیتری ۸۲ اسبی ۳ سیلندر با گیربکس ۵ سرعته دستی شما را اذیت نکند این یک خرید عالی خواهد بود. البته برای مدل اتوماتیک آن باید ۳۰۰۰ دلار پول بیشتری بدهید. از بین مدلهای مختلف ۲۰۰۸, ما مدل Allure را به خاطر موتور قویتر آن انتخاب کردیمقیمت Allure برای مدل دستی ۲۷,۹۹۰ دلار میباشد اما مدل اتوماتیک برای خانوادهها بهتر است که قیمت آن نزدیک ۳۰ هزار دلار است. برای ۵۰۰۰ دلار پول بیشتری که شما نسبت به مدل Active اتوماتیک پرداخت میکنید امکاناتی بیشتری مانند موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسبی ۴ سیلندر اتوماتیک به همراه راهنمای ماهوارهای, سنسور برفپاککن, چراغهای جلوی اتوماتیک, سانروف وسیع, شیشه عقب دودی و کنترل هوای دو منطقهای خواهید داشت. گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته از مد افتاده است هرچند موتور توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد اما این موتوری نیست که از آن انتظار رکوردشکنی در سرعت را داشته باشید ولی باید به یاد داشت که وزن این خودرو کمی بیشتر از یک تن است پس این بدان معناست که موتور این خودرو کار سختی را در پیش نخواهد داشت.
2008 در فرانسه طراحی و ساخته شده و این تنها ماشین کراس اوور کاملاً اروپایی است (البته اگر ریشههای بریتانیایی نیسان جوک را در نظر نگیریم) طراحی داخلی ۲۰۰۸ از رقیبان خود یک کلاس بالاتر است (شاید هم ۲ کلاس از نظر اکو اسپرت)
داخل خودرو از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده و نسبت به قیمت خودرو جنس درها و داشبورد قابلتوجه است.
برای مثال ترمزدستی بهجای طراحی قدیمی که مانند اهرم بود بیشتر شبیه دسته سرعت هواپیما طراحی شده که بسیار خوشدست بوده و ریزبینی غیرقابل انتظاری از فرانسویها را نشان میدهد.
با انتخاب دنده دستی شتاب خودرو بهطور قابلملاحظهای و تا ۹.۵ ثانیه افزایش پیدا میکند.
این قدرت برای گشتوگذارهای اطراف شهر چندان هم نامناسب نیست ولی برای بالا رفتن از تپهای کوچک باید پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهید که در این صورت جعبهدنده یک یا دو دنده را بلافاصله کم میکند و قدرت بهسختی افزایش پیدا مییابد. البته ۲۰۰۸ با تکنولوژی Grip control از تپههای گلی و لغزنده بهراحتی عبور میکند.
اطراف شهر این ضعف گیربکس چندان به چشم نمیآید ولی اضافه شدن گیربکس ۶ سرعته میتواند تغییرات بسیاری ایجاد کند که باید در آینده شاهد آن باشیم.
رانندگی بر روی جادههای ناهموار بسیار راحت میباشد هرچند که ۲۰۸ در این زمینه بهتر بود و همچنین خودرو در پیچها بهراحتی قابل کنترل است.
حسگرهای پارک عقب و دوربین پشت بسیار کارآمد هستند. صفحه ۷ اینچی لمسی در جای مناسب نصب شده و حتی در نور خورشید هم قابل خواندن است.
رزولوشن صفحهنمایش بسیار بالا بوده و سیستم راهنمای ماهوارهای به طور دقیق عمل میکند و با سرعت بالا اطلاعات را دریافت میکند. هرچند این سیستم ممکن است کمی گیجکننده باشد و رابط کاربری آن جای پیشرفت دارد. با این حال این سیستم در ۲۰۰۸ نسبت به خودروهایی که ده برابر آن قیمت دارند بهتر عمل میکند پس جای شکایتی نیست.
- نوع موتور: BVM5
- حجم موتور: ۱۶۰۰ سیسی vti
- حداکثر قدرت: ۱۲۰ اسب بخار
- حداکثر گشتاور: ۱۶۰ نیوتون متر
- تعداد سیلندر: ۴
- شتاب ۰-۱۰۰: ۹.۵ ثانیه (۱۱.۲ اتوماتیک)
- حداکثر سرعت: ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ اتوماتیک)
- مصرف شهری: ۷.۷ لیتر (۸.۸ اتوماتیک)
- مصرف ترکیبی: ۵.۹ لیتر (۶.۵ اتوماتیک)
- مصرف اتوبان: ۴.۸ لیتر (۵.۲ اتوماتیک)
- انتشار گاز کربن: ۱۳۵ گرم
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ترجمه و گردآوری: محمد ایرجی
عبدي
۱۸ آذر ۱۳۹۳پژو استاد مسلم و بی رقیب طراحیست . و درین عرصه در اروپا هیچ شرکتی را یارای رچزخوانی برای پژو نمی یابید
علیرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۶البته فقط طراحی…کیفیت پایین ساخت و هزینه زیاد نگهداری .عدم به روز رسانی امکانات و…. از دلایلیه که باعث شده پژو حتی جزو ۳۰ خودرو ساز برتر دنیا هم قرار نگیره!!! البته در ایران به لطف انحصار ایران خودرو همچنان بی رقیبه!!!
البته شریک تجاری جدیدش شرکت دانگ فنگ چین که قراره مدل جدید پژو۲۰۰۸ رو بر اساس پلتفرم مشترک طراحی کنه شاید بتونی ناجی این شیر پیر بشه.
پژو سیتروئن
۱۷ بهمن ۱۳۹۳فوق العاده
کارشناس بازرگانی
۱۰ خرداد ۱۳۹۴سلام . با توجه به قیمت بی نظیر و امکانات فوق العاده این محصول بر اساس تحلیل انجام شده این خودرو برای سرمایه گذاری بسیار ایده آل می باشد.
معین
۴ آبان ۱۳۹۴به نظرم با این پول ماشین های بهتری میشه خرید خصوصا از کره ای ها.
amir
۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز هر وقت با 80 ملیون ماشین کره ای خریدی به منم خبر بده .تازه اگر پیدا کنی هم کارکرده و مدل های زیر 2008.
از اون گذشته مگه شرکت پژو کم شرکتیه!
Amir
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ماشین اروپایی ک از کره ای نرم تره و اصلا قابل مقایسه نیس واسه موتورشم ک کل شرکتای ماشین سازی ب کم حجم رو اوردن حتی لکسوز ک خدای موتور پر قدرته الان داره اتوموبیل۱۲۰۰ سی سی میزنه اگ سرچ کنید با کیا اسپورتیج هم مقایسه شده ب نظر من اروپاییش بهتره اابته اگ شما دنبال ماشین کره ای تو این رنج قیمتی سانگ یانگ تیوولی هم هست فقط یه سوال ک برامن پیش اومده شما باشید دنده ایش میخرید یا اتومات
بابک
۱۷ اسفند ۱۳۹۴عیب بزرگ این خودرو این است که:
حجم موتور: 1600 سیسی vti داره
به عبارتی موتور اون ضعیفه و از کیفیت اون کم می کنه
پیام
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان لطفا راهنمایی کنید.
مگه اتومات نیست؟ اون پدال بزرگه که جای کلاچ هست چیه؟
امیر
۱۰ خرداد ۱۳۹۵فوت رسته پدال نیست
محل استراحت پا
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۶اون پدال نیست جای پای چپ هست
حسین
۶ آبان ۱۳۹۵بنده های خدا کمی بیشتر دقت وبررسی کنید 405 با موتور 1800سی سی 97 اسب بخار قدرت داره 2008 با موتور 1600 سی سی توربو 128 اسب بخار قدرت داره پژو 206 که 105 اسب بخار قدرت داره کی گفته موتورش همون موتور206 هست از سال 2013 همه خودرو سازهای بزرگ دنیا به دنبال حجم موتر کم و راندمان بالا و مصرف کم سوخت هستند بعدش شما کره جنوبی رو با فرانسه در خودرو سازی مقایسه میکنین بعدش میگن حجم موتورش کم نمی تونه بدنه رو بکشه وزن پژو 2008 بدون گریبکس اتوماتیک 1070 و با آن1150کیلو گرم هست که از 405 و پارس سبکتر و…..
بهزاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۵طراحی داخلی خودرو خیلی زیباست ومیشه با ماشینهای قیمت بالاتر مقایسه کرد،مصرف سوختش هم خیلی خوبه ،ولی دنده اتوماتش شتاب پایینی داره وکسیکه این ماشین رو میخره انتظاربالاتری ازنظر قدرت وشتاب داره(اتوماتیکش).
امیر
۲۲ اسفند ۱۳۹۵سلام دوستان اگه این ماشین وارد ایران بشه از امکاناتش کاسته نمیشه?? منظورم اینه که موقع مونتاژ کردنش ممکنه یه سری از امکانات و قابلیت هاشو حذف کنن ?? توی نسخه ی فولش چه طور?? ممنون میشم جواب بدید
میلاد
۸ خرداد ۱۳۹۶سلام به نظرتون سانگ یانگ تیوولی بهتر نیست ؟ هم قدی تره هم جا دار تره هم اتوماته 1600 سی سیه و سر بالایی کم نمیاره این ممکن کم بیاره تازه مونتاژ ایران خودرو هستش که اصلا خوب مونتاژ نمیکنن تیوولی هرچی بگیم بالاخره کره ایی و وارداتی
فرید
۱ مهر ۱۳۹۶ایرا ن خودرو متخصص بی کیفیتی و سرویس ندادنه
لس از چند بار خرید از شرکتهای ایرانی باید بگم خودرو وارداتی بی گارانتی بهتر از خرید از شرکتهای ایرانیه که آدم رو می چاپن و سرویس هم نمیدن