پژو

پژو 205 GTi 1989 گران‌تر از 208 GTi جدید

شکی وجود ندارد که ۲۰۵ GTi مهم‌ترین مدل برای پژو بوده و در سگمنت خود نیز به عنوان یک قهرمان مطرح بوده است اما آیا این خودرو می‌تواند باارزش‌تر از ۲۰۸ GTi مدرن باشد؟

1989-peugeot-205-gti-3
بستگی دارد. عملاً پدربزرگ کلاسیک با طراحی پایه‌ای خود و فقدان تکنولوژی‌هایی که مقداری از لذت خالص رانندگی را می‌دزدد، نمی‌تواند با نوه‌ی مدرن خود مقایسه شود.

1989-peugeot-205-gti-1
خیلی از افراد فکر می‌کنند که ۲۰۵ GTi هیجان‌انگیزتر بوده و یکی از همین افراد ۳۰۹۳۸ پوند (۴۰۴۲۷ دلار) را برای یک نمونه‌ی دست نخورده پرداخت کرده است. این خودرو که در SilverstoneAuctions سال ۲۰۱۶ فروخته شده در سال ۱۹۸۹ ساخته شده است.

1989-peugeot-205-gti-6
این خودرو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ استفاده نشده اما در طی این زمان به‌صورت معمولی استارت خورده و رانده شده تا اطمینان حاصل شود که پیشرانه و گیربکس آسیبی نمی‌بینند. کیلومتر شمار خودرو عدد ۱۲۸۲۵ کیلومتر را نشان می‌دهد، رنگ خودرو اصلی است و نما، رانندگی و همه‌چیز آن درست شبیه خودروی صفرکیلومتر است. این خودرو به حدی شبیه نمونه‌ی صفر است که شما می‌توانید به نمایندگی پژو بروید و این خودرو را که به عنوان بهترین هاچبک ساخته شده در تمام دوران شناخته می‌شود به آن‌ها بفروشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    درگ پورشه پانامرا دوج چارجر پورشه کاین
    و پژو 205 تیون شده در تبریز
    حتما ببینید (کانال خودم تو اپارات)

    http://www.aparat.com/v/ZhYuU

    کلا از برند پژو دل خوشی ندارم ولی ببینید چجوری شتاب میگیره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پژو 308 که خوبه

  2. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    کار دل هس!

  3. مجید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    این ماشین اسطوره ی تکرارنشدنی هستش من 206 RC سوار شدم و این مدل نه ولی نسخه تقویت شده رو روندم یه چیزدیگه س شاسیش عالیه و به مهارت راننده ربط داره ک چجوری ازش لذت ببره تو مسابقات رالی زمان خودش هم دو سال پشت سر هم قهرمان شد رکوردش هم 16 مسابقه در کل بهترین ماشین اسپرت هاچبک هست که پژو تولید کرده

  4. احمد باقری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هر کس یه جوری علاقه داره.

  5. موكا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من الان یه دونش رو دارم با موتور 1800 ، کسی را یارای مقاومت در مقابل شتابش نیست.

    1. سیاوش

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      برادر در به در به دنبال یک اطاق 205 سلامت هستم. یک موتور کامل Mi16 و یه موتور 90% تکمیل GTi6 دارم. واقعا محتاج یک عدد 205 تمیزم.

  6. Ace

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    یک شاهکار ار پژو…

  7. یاسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام.آره یه شاهکار تکرار ناشدنی برا پژو بود!ابتدای ورود گسترده پژو به ایران با ورشکستگی هیلمن وآوردن۵۰۴و گذاشتن پیشرانه پژو روی پیکان همراه بود.بعدش این اسطوره در تعداد انگشت شمار به کشور وارد شد!و بعدش نسخه صندوقدارش یا ۴۰۵اومدو در نهایت ۲۰۶اومد!برا ۲۰۵اگه اشتباه نکنم حول و حوش ۲۰الی۳۰پیشرانه در نظر گرفته شده بود.که فک کنم دو نسخش بیشتر تو کشور نیومد!ممنون جالب بود!به نظر من هنوز هم اگه یه به روز رسانی بشه،باز هم می تونه برا این و اون خط و نشون بکشه!

  8. موكا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من موتور 1600 انژکتور رو از روی یه 205 توی ترکیه بازکردم و اینجا تبدیلش کردم به کاربراتوری ، کاربراتور رو از نیسان گرفتم و منیفولد رو از مزدا ، خداییش اگر خود کارخونه این کار رو کرده بود بهتر جواب میگرفت. 50 سی سی کف پیستون رو گود کردم که ضریب کمپرس بیاد پایین . بی ام دبلیو x4 رو هم از نظر شتاب و هم سرعت شکست دادم . مصرف جاده 5/5 و شهری 7/5 هست. این ماشین اگر قیافه امروزی داشت ، بهتر از خودش نبود

  9. amir

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (522 ديدگاه)

    The Legend

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا