همین چندی پیش بود که در برخی از رسانههای چاپی و مجازی، فراخوانی جهت ثبتنام از پژو 207i و یا همان ۲۰۶+ به عمل آمد. موعد تحویل آن نیز، گویا مردادماه سال ۹۵ تعیین شد. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، متن مختصری را به رشته تحریر درآوردم که در ذیل تقدیمتان میشود.
پیش از این در مطلبی به نام «نگاهی به پیشینه تاریخی خانواده پژو ۲۰۶» بهاجمال در مورد سیر تکوین پژو 207i و یا همان ۲۰۶+ سخن راندهام. در اینجا محض یادآوری، نکاتی چند را از نو تکرار میکنم.
حال وقتش رسیده که نگاهی به مختصات فنی و ظاهری پژو 207i بیاندازیم.
اگر بخواهیم به نحوی گذرا ظاهر یک خودرو را ملاک ارزیابی خود قرار دهیم، کلیت طرح پژو 207i را نمیتوان چندان هماهنگ و متناسب دانست و در یک نگاه کلی به نظر میآید که بخش جلو و عقب آن با یکدیگر هارمونی چندانی نداشته و در این میان، نمای جلو از جلوهای مدرنتری نسبت به عقب آن برخوردار است. البته این امر را نمیتوان تنها ناشی از کمکاری طراحان آن دانست زیرا که این مدل، یک نسخه فیسلیفت به شمار میآید و در پروسه فیسلیفت هم دست طراح تا اندازه زیادی بسته است. مثلاً او نمیتواند از ستون A به آنطرفتر را در بدنه (یک خودرو) مورد بازبینی اساسی قرار دهد؛ زیرا در آن صورت، بهناچار باید کل خودرو را بهطور ریشهای و از نو طراحی کند و پرواضح است که نام این عمل هم دیگر فیسلیفت نیست. با این همه در نمای جلو، اجزایی همچون چراغهای بسیار کشیده، آرم برجسته پژو و نیز جلوپنجرهای پهن و بزرگ، بیش از همه جلب نظر میکنند و اینها همه در ترکیب با یکدیگر، سبکی شاد و تا حدی مهیج را برای این خودرو به ارمغان آوردهاند، سبکی که در عالم طراحی به آن GOOFY و یا کارتونی گفته میشود و از جنبههای مضحک و کمدی هم عاری نیست. ممکن است که اشخاصی اینجا و آنجا، نسبت به این شیوه خاص از طراحی عشق و یا نفرت خود را ابراز دارند ولی کمتر دیده شده که کسی نسبت به این سبک بیتفاوت باشد و گویی این پیکره فلزی حضورش را بهنوعی به دیگر خودروهای جمع اعلام میکند.
درمجموع، پژو 207i، بهرغم کهنه و قدیمی بودن طرحش تا حد زیادی از یک ظاهر عامهپسند و حتی جوانپسند برخوردار است و این همان نکته مهمی است که در بازار نابسامان کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و میتواند فروش این خودرو را تا سالهای سال تضمین کند. در قسمت عقب این خودرو، تنها به تعویض جزئی فرم چراغها و نیز نصب سپری مدرنتر، اکتفا شده است و دو شبرنگ قرمز رنگ جای گرفته در کنارههای سپر عقب هم از جلوههای شاخص این بخش هستند.
در داخل و یا همان کابین پژو 207i، طراحی داشبورد تا آنجایی که امکان داشته به نسخه اصلی ۲۰۷ نزدیک شده است و در این میان، بیش از همه، این طرح زیبای صفحه پشت فرمان آن است که حسی از مدرنیته را به صاحبانش القاء میکند، صفحهای که در آن شاخصهای کنترلی همچون سرعتسنج و دورسنج با قابی سفید و با زیبایی هرچهتمامتر در کنار یکدیگر جای گرفتهاند و مشابهش را هم تنها میتوان در خودروهایی بسیار گرانتری همچون مینی پیدا نمود. در شبهنگام، نور پسزمینه نارنجیرنگی از ادوات داخلی داشبورد ساطع میشود، نوری که از جاذبهای شورانگیز برخوردار است و به همراه پیشرانه سرحال این خودرو راننده را به سریعتر راندن، تشویق میکند.
فضای موجود در کابین این خودرو مشابه با برادرخواندهاش یعنی پژو ۲۰۶ است و درمجموع، این حجم از فضا بیشتر مناسب حال یک خودروی ۲+۲ نفره است تا یک خودروی چهار نفره. میزان صدای ورودی به درون کابین بسیار کم است و تنها در دورهای بالاتر آوای ریزی به درون اتاق ورود پیدا میکند که همین امر تا حد زیادی بر عایقبندی خوب آن گواهی میدهد. سیستم تعلیق پژو 207i بهوضوح از نرمی بیشتری نسبت به پژو ۲۰۶ سود میبرد و درعینحال، از شدت خشکی و کوبندگی آن نیز تا اندازهای کاسته شده است اما کماکان، به لحاظ نرمی از همتایان آسیایی خود فاصله دارد. گرچه میزان سر و صدای داشبورد هم در آن نسبت به ۲۰۶ کمتر است ولی به سبب مونتاژ نامناسب، در کارکردهای بالاتر صداهای ریز و درشتی از آن به گوش میرسد، بهخصوص اگر مسیر رفتوآمد روزمرهتان پر از دست و انداز و ناهمواریهای متعدد باشد. ترمزهای این خودرو، در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و از کارکرد مناسبی برخوردارند و در شرایط متعارف، کاملاً پاسخگوی توقعات یک راننده عادی و متوسط هستند.
پیشرانه به کار رفته در پژو 207i، نسخهای ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر میباشد و از توانی معادل ۱۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتنمتر برخوردار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی و نیز چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشود. توان و کشش بالای این پیشرانه از نکات مثبت آن به شمار میآید و در هر حالتی جوابگوی نیازهای راننده است و بهجرئت میتوان گفت که این خودرو قادر است پا بهپای بسیاری از سدانهای گرانتر از خود نیز بتازد.
بنا به مندرجات وبسایت ایرانخودرو، پژو 207i توانسته است چهار ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا کسب نماید و بهطور استاندارد هم از دو کیسه هوای ایمنی بهره میبرد. علاوه بر آن، به سامانههای ایمنی همچون ABS،EBD و EBA نیز مجهز است. کالیپرهای به کار رفته در ترمز جلوی آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی توپر میباشند.
پژو 207i های تولید شده در ایران به لطف استفاده فراوان از قطعات باکیفیت خارجی، از استهلاک کمی برخوردار و بهاصطلاح عامیانه، خودروهایی بیآزار بودند. حتی تا چند ماه پیش از ختم تولید هم برخی از قطعات این خودرو منجمله لاستیکهای آن از جنس میشلن و کالیپرهای ترمز نیز ساخت کمپانی PSA بود، بگذریم از اینکه بخش اعظم قطعات بدنه و نیز پیشرانه و گیربکس آن نیز ساخت خود کارخانه مادر بود و نشان کمپانی پژو بر روی آنها حک شده بود و در این میان، تنها برخی از قطعات مصرفی و تزیینی همچون صندلی و شیشه و باتری و… آن از محصولات داخلی بود که حتی این قطعات وطنی هم در آن روزها از کیفیت مناسبتری نسبت به الآن برخوردار بودند. البته ما بهنوبه خود امیدواریم که مدلهای صفر کیلومتر این خودرو که قرار است در سال آینده (۱۳۹۵ شمسی) راهی بازار شوند بر همان سیاق سابق بوده و اگر بهتر از قبلیها نیستند لااقل بدتر هم نباشند!
بهای این خودرو در سری جدید فروش هنوز بهطور رسمی اعلام نشده است ولی طبق مندرجات برخی از وبسایتها، رقمی حدود ۴۰ میلیون تومان برای دنده دستی و ۴۶ میلیون تومان برای دنده اتوماتیک آن تخمین زده شده است.
از مهمترین رقبای پژو 207i در بازار داخلی میتوان به خودروهایی همچون رنو ساندرو و نیز MVM 315 و برلیانس H320 اشاره داشت که در این میان، اگر ترکیبی از طراحی عامهپسند، نمای زیبای داشبورد و نیز توان خوب پیشرانه را در کانون توجهات خود قرار دهیم این خودرو از تمامی این مدلها در مکانی بالاتر میایستد.
مشخصات فنی
نوع پیشرانه: TU5
حجم موتور: ۱۵۸۷ سیسی
توان: ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۲ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم: ۱۰.۵
شتاب صفر تا صد: ۹.۶ ثانیه (دنده دستی) – ۱۱.۴ ثانیه (دنده اتوماتیک)
حداکثر سرعت: ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت (دنده دستی) – ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (دنده اتوماتیک)
میانگین مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۴ لیتر (دنده دستی) – ۷.۱ لیتر (دنده اتوماتیک
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی توپر
نوع گیربکس: ۵ دنده دستی با کد MA5N و ۴ دنده اتوماتیک با کد AL4
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۹۰۰/۱۶۸۰/۱۴۶۸ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۴۴۲ متر
وزن خالص: ۱۰۵۴ کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت: ۵۰ لیتر
حجم صندوق عقب: ۲۴۵ لیتر
۴ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
دو عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندی ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده
تجهیزات رفاهی
بنا به مندرجات وبسایت ایرانخودرو، پژو 207i با تجهیزات رفاهی ذیل عرضه خواهد شد.
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
فرمان هیدرولیک
تنظیم خودکار سرعت برفپاککن با سرعت خودرو
چراغ همراهی تا درب منزل در محیط تاریک و کم نور
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان با قابلیت استفاده از CD و MP3 و رادیو AM/FM
آینههای جانبی برقی با حسگر دماسنج و قاب رنگی
روکش صندلی طرح ناتیس
رینگ اسپورت آلومینیمی
چراغهای مه شکن جلو و عقب
شیشه جلو و عقب برقی
و…
در ایران: قیمت نهایی این خودرو هنوز بهطور رسمی تعیین نشده است ولی در برخی از سایتهای خبری از بهای ۴۰ میلیون تومانی دنده دستی و نیز ۴۶ میلیونی دنده اتوماتیک آن سخن رفته است.
در چین: ۸۰,۸۰۰ الی ۸۵,۸۰۰ یوآن (هاچبک ۱.۶ لیتری با گیربکس دستی) و ۹۱,۸۰۰ الی ۱۰۴,۸۰۰ (هاچبک ۱.۶ لیتری با گیربکس اتوماتیک)
منابع:
PEUGEOT.COM
CHINAAUTOWEB.COM
WIKIPEDIA.ORG
IKCO.IR
و…
فورد
۲۳ اسفند ۱۳۹۴این ماشین سال هاست که از رده خارج شده تازه ما میام برسیش میکنیم
وحید
۲۳ اسفند ۱۳۹۴از حق نگذریم پدال جوری بررسی کرد
بریم ثبت نام کنیم
حتما هم بررسی بی طرفانه بود !!!!!!!!!!!!!1(:
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۴مثل اینکه کارت هدیه های ایرانخودرو برای سایت های اخبار خودرو خیلی شیرین بوده!
moein
۲۴ اسفند ۱۳۹۴دوستان عزیز به نظرمن که 206 تیپ پنج تمیز کم کار تا مدل 91 بگیرید یه توربو شارژ با مخلفات روش نصب کنید بهترین جنس رو روش بزارید حدود 33 ملیون آب میخوره ماشین
اون موقع اس که دیگه هم قیمت بهرتی پرداخت کردید هم متور قدرت مند تری دارین حدود 200 اسب بهت قدرت میده 206 و 207 هم بجز چراغ و سپر ها و داشبورت از لحاظ فنی هیچ فرقی باهم ندارن هیچ فرقی من داشتم میدونم
با این کار یه ماشین خوب با قیمت معقول دارید
ارادت
matin
۲۳ اسفند ۱۳۹۴داشتن انبار رو بازرسی می کردن چندتا قطعه 207 پیدا کردن گفتن اینا رو می بریم تولید می کنیم هرجا هم قطعه کم اومد از 206 و 405 یه چیزی میزاریم روش
edris
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ماشین قشنگیه و نسبت به پارس و ۴۰۵ و ۲۰۶ تو دل برو تره. من ثبتنام کردم
نیما ناصری
۲۳ اسفند ۱۳۹۴جسارتا اشتباه کردی
صبر کن آخر سال بعد یا اوایل سال بعدش ماشین های خوبی میاد پولاتو تا اون موقه میتونی جمع کنی.
همین الان ایرتویا تویوتا پریوس آورده 85 میل میده
edris
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز انتخاب بهتری تا ۴۰ تومن نیست متاسفانه… من حتی حاضر بودم مزدا ۳ کارکرده بخرم ولی تو این قیمت پیدا نمیشه، متاسفانه نمیتونم تا اون موقع صبر کنم. خداکنه اینطوری باشه که شما میگید ما هم ضرر کنیم می ارزه اوضاع خودرو مملکت خوب شه
محسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۴عزیزم پریوس پیش پرداختش 85 تومنه…قیمت نهاییش چیزی حدود 140تومنه…
mohsen
۲۳ اسفند ۱۳۹۴85 میلیون؟ کو ؟ شما 85 تومن پریوس به من بده من 90 میدم 5شم مال خودت
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۴جالبه +206 به اسم 207i دارن قالب میکنن |:
درسته ماشین های خوبه بودند ولی دگ از رده خارج شدند !
ag
۲۳ اسفند ۱۳۹۴نمیگم ماشین بدیه …
خوبه اگه قیمتش از 35 شروع میشد .
به نظرم باید الان این جایگزین 206 بشه و 208 جایگزین این (از لحاظ قیمتی )
منتها بعیده ویران خودرو بکشه بیرون از 206 .
Sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۴تازه قراره 405 از خط تولید خارج کنن و پارس هم که فیس لیف 405 هست هم که فعلا برنامه ای برای خروج از خط تولیدش ندارن بعد توقع داری که 206 که از نظر تکنولوژی یک دهه پیشرفته تر از 405 هست رو به این زودی های از خط تولید خارج کنن!
محمدرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دوستان سایت پدال، سطح سایت با این بنجلا پایین نیارین ، مرسی
king 918
۲۳ اسفند ۱۳۹۴حالمون خورد به هم بابا حذفش کنین از رو صفحه اه اه …….
Barbar
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ایران مهد مونتاج خودروهای از دور خارج با کیفیت بسیار پایین تر
رامتین
۲۳ اسفند ۱۳۹۴edris جان اشتباه کردی برای ثبت نامش. چرا که موتور سری جدید tu5 فرانسوی نیست و سیستم برقش هم مالتی پلکس شده. پس اگه قیمتش حدود 38بود قابل قبول میشد. 42 تا 43 قراره به دست مشتری بدن.
edris
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز یعنی کروز کنترل و اینا روش نصب نمیشه؟ موتورشو فک نکنم تغییر داده باشن همون tu5 باید باشه
رامتین
۲۳ اسفند ۱۳۹۴کروز که نصب میشه با هزینه 500 تومن. 207های سابق (مدلهای 89 تا 91) چون سیستم برقیشون فرق داشت و برای بوش آلمان بود با 100تومن کروز نصب میشد. در واقع موتور 207های فعلی، همون موتور 206های فعلی (مدلهای 91 به بعد) است اما خوبیش اینه گیربکسش فرق داره و برای پژو405 نیست. در کل این 207ها بهتر از تیپ5 هستند و زیر40تومن قابل قبوله. اما حتما برای نصب کروز به آپکو برو. چرا که کار هر کسی نیست نصب کروز، بدلیل سیستم برقیش و از گارانتی هم خارج میشه اگه آپکو نکنی. در کل اتومبیل خوبیه و نگران اصلا نباش.
Hamid
۲۳ اسفند ۱۳۹۴از 206 های فعلی بهتره اما قطعا 206 های91 به پایین از اینا بهتره.
mohsen
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ببخشید دقیقا کروز تو اینا به چه دردی میخوره؟
والا بیکاری حدی داره گاز بده دنده تو عوض کن حالشو ببر خدایی کروز فابریکارم ما استفاده نمیکنیم
sina
۲۴ اسفند ۱۳۹۴مالتی پلاکس یعنی بدون سیم شده برق رسانیش ؟ یا حجم سیم ها رو کم کردن
؟
یوسف
۲۳ اسفند ۱۳۹۴+206 هیچ وقت در خاک فرانسه تولید نشد مدلی که تو متن بهش اشاره شده و گفته شده در سال ۲۰۱۲ با مدل ۲۰۸ جایگزین شده نسخه اصلی ۲۰۷ بوده نه فیس لیفت ۲۰۶
+206 فقط برای بازارهای آمریکای جنوبی و چنتا کشور دیگه بوده
مهمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۴درسته
در بحث ایمنی هم 207 تست شده در اروپا نمیتونه ملاک باشه و باید 207 تست شده در لاتین انکپ رو در نظر گرفت که دو ستاره ایمنی گرفته نه چهار ستاره
reza
۲۳ اسفند ۱۳۹۴تو سایت یورو ان کپ سرچ کردم اسمی از این ماشین نیست
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۴با سلام
یوسف عزیز،این خودرو به مدت سه سال و از سال های 2009 الی 2012 میلادی در خاک فرانسه تولید شده است.دلیل آن هم به خاطر فروش پایین تر پژو 207 اصلی نسبت به پژو 206 بوده است،و تولید این مدل فیس لیفت شده هم در جهت جبران این موضوع در خاک فرانسه صورت می پذیرفت.برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به سایت ویکی پدیا انگلیسی مراجعه نمایید.
http://WWW.WIKIPEDIA.ORG
سام
۲۴ اسفند ۱۳۹۴یوسف عزیز، گرچه پژو 207 (اصلی) در سال 2006 میلادی جایگزین مدل 206 شده بود ولی به سبب فروش پایین آن در بازار اروپا نسبت به 206 ،شرکت مادر از سال های 2009 الی 2012 میلادی،اقدام به تولید پژو +206 در خاک اصلی فرانسه نمود.این دو مدل (+206 و 207) در سال 2012 میلادی از رده تولید خارج شدند و پژو 208 جایگزین آنها شد.برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت ویکی پدیا انگلیسی مراجعه نمایید.
http://WWW.WIKIPEDIA.ORG
احسان 021
۲۳ اسفند ۱۳۹۴من خودم 207 دنده ایی خریدم مدل 91 ماشین خوبیه نسبت به قیمتش از برلیاس رو تو هوا میخوره از نظر شتاب با کیفیت تر از 206 یه
احسان 021
۲۳ اسفند ۱۳۹۴207 از ال 90 از پرشیا و برلیانس و ام وی ام 315 بهتره بین ماشین های سیو خورده ایی بهترینه
Hamid
۲۳ اسفند ۱۳۹۴فقط صفحه کیلومترش از 206 قشنگتره. چیه آخه چراغ و آرم کامیون رو گذاشتن روش. جلوش کلن شده چراغ
محسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۴این ماشین به عنوان جایگزین 206 تو فرانسه هم تولید شده و سایت رسمی پژو اگه میرفتین چند سال پیش با انتخاب 206 عکس های 206+ رو میدیدین! من الان مدتهاست این ماشین رو دارم و بنظرم تو ماشین های داخلی جزو با کیفیت ترین هاست, نسبت به 206 خیلی شیک تر هست و با حدود 80 هزار کیلومتر پیمایش ماشین هیچ صدای اضافی ای نداره, عایق بندی موتورش واقعا عالیه و در حد ماشین های خیلی بالاتر از خودش کاهش نفوذ صدا داره!اما زوزه ی گیربکس که کلا تو ماشین های ایرانخودرو اپیدمی هست این نبود صدا رو جبران کرده!
amirhosein
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز ببخشید یه جایی از مقالتون اشتباه داره
تست تصادفش توی موسسه یوروانکپ انجام نگرفته اصلا 206+(207i) پاش به یوروانکپ نرفته توی لاتین انکپ تست شده و 2 ستاره از 5 ستاره دریافت کرده با 2 کیسه هوا
و بدون کیسه هوا با 1 ستاره از 5 ستاره ایمنی
اون 206 که توی یوروانکپ تست شد 206 مدل کوپه 2 درب بود که بعدا سال 2003 میلادی موتور EW10 J4Sروش نصب شد 2000 سی سی با 177 اسب بخار و 205 نیوتون متر گشتاور که اصلا پاش به ایران باز نشد
http://www.euroncap.com/en/results/peugeot/206/15524
این همون 206 کوپه 2 دربی هست که توی فرانسه تولید میشد که سال 2000 میلادی تست شد حالا کاری به بقیه موضوع نداریم که سال 2000 اصلا تست عابر و تست کودک نداشته و پارامتر های اون موقع خیلی اسون بوده و فرق داشته با بعد از 2001 که قوانین تست تصادف سخت تر شده
این 206+ (207i) که شما در موردش مقاله گذاشتین اینه
http://www.latinncap.com/en/search-results
2ستاره از 5 ستاره ایمنی (با 2 کیسه هوای ایمنی )
عارف
۲۳ اسفند ۱۳۹۴207 که تو این سایت هست مدل تک ایربگ هستش فرق داره با مدلی که تو ایران ارائه شده.208 رو هم با ۲ ایربگ تست کرده که برای بزرگسالان ۴ ستاره داده در حالی که مدلی که تو Euroncap بررسی شده ۵ستاره گرفته.معلومه دلهای تست شده تو این دو سایت متفاوتن
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز،طبق مندرجات سایت ایران خودرو،که در زمان ثبت نام درج شد،این خودرو توانست 4 ستاره را از موسسه EURONCAP کسب نماید.طبق روا ل متداول در تمامی شرکت های اروپایی و..،نسخه فیس لیفت یک خودرو به لحاظ ساختار ایمنی تحت تقویت و بهسازی مجدد قرار می گیرد.پس به احتمال زیاد،ایمنی این خودرو از نسخه اولیه پژو 206 بالاتر است، گو اینکه استانداردهای آن زمان نسبت به این دوره،در مرتبت پایین تری جای داشته اند.
محمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۴به نظرمن دیگه اصلاماشین خیلی جالب نیست..
اصلاوبه هیچ وجه مناسب جاده نیست..بیترین تصادفات این خودرو مربوط به واژگونی هست بخاط عدم تعادل
خیلی خشک هست وتمام دست اندازهای خیابون رو به شدت نشون میده وبدی بساری هم که داره اینه خیلی خیلی سریع اتاق وداشبورد و…به سروصدامیفته
درضمن صدای موتورم داخل اتاق چندان تعریفی نداره
عارف
۲۳ اسفند ۱۳۹۴لطفا اگه کسی تجربه رانندگی با پژوهای دنده اتوماتیک رو داشته به سوالم جواب بده.من زیاد شنیدم سیستم AL4 خرابی زیاد داره صدا زیاد داره.این حرفها درست هستن یا شایعه هستن؟
امیرحسین
۲۳ اسفند ۱۳۹۴سری اولش به نسبت 206 کیفیت خوبی داشت و ما شین خوبی نسبت به قیمتش بود.مدل اتوماتیک 19 میلیون بود ولی حالا دیگه از رده خارج شده
ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۴این چیه آخه؟!
خودرو فوق(206 پلاس) توسط شعبه برزیلی پژو ساخته شد که در واقع یک فیس لیفت ماژور از 206 بوده و فاصله زیادی به لحاظ فنی وبدنه با نسخه اصلی 207 داره
در واقع این فیس لیفت دربرزیل برای این تولید شد تا کسانی که پول برای خرید نسخه اصلی 207 ندارن با خرید 206 پلاس بتونن از خودرویی تقریبا مشابه ظاهر 207 برخوردار بشن.
این خودرو اسمش 206 و یک نسخه کاملا منسوخ…
احمد باقری
۲۳ اسفند ۱۳۹۴این چه مقالاتیه که میذارین، فقط هی میگه عجب ماشینی هست، مگه واقعا چی هست؟
mohsen
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ببخشید احمد خان
ایشالا تکرار نمیشه
Me
۲۴ اسفند ۱۳۹۴من این ماشینو دارم. مدل 91 هست . بى دردسره و اینکه فقط صندلى هاى عقبش به صدا افتاده . فقط همین. براى داخل شهر خوبه.
MjM
۲۴ اسفند ۱۳۹۴به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی
پژمان 1355
۲۴ اسفند ۱۳۹۴دوستان سلام، یه توضیح کوچیکی راجع به نصب کروز و سایر تجهیزات بدم خدمتتون، از سال 91 به بعد که 206ها بقوله ایرانیزه شدن سیستم ECU و برق ماشین کلا تغییر کرد. در مدلهای اصلی که ECU بوش (تیپ 5و6) و VALEO (تیپ 2و3) داشتن تمام امکانات جانبی مثل کروز، سنسور نور و باران و حتی شوینده چراغ جلو براحتی و از نوع فابریک قابل نصب بودن اما در 206های ایرانیزه تمام این امکانات حذف شده و برای مثال کروز کنترل فقط ازنوع یونیورسال و نه فابریک با هزینه خیلی بالاتر قابل نصب هستش. در مورد مدلهای سال 91 که از هر دونوع دارن اگر مارک ECU ، کانتیننتال باشه که ایرانیزه شده و در غیر اینصورت اصلی هستش.
mehrdad
۲۵ اسفند ۱۳۹۴سلام
این بحث های که میشه موتورش tu5 اصل نیست یا سیستم برقیش ایرانیه یا حتی قیمت این ماشین چند هست.دقیقا منابع این عزیزان کجاست؟؟
محمود
۲۶ اسفند ۱۳۹۴مطمئن هستید تفاوتی بین سیستم تعلیق ۲۰۶ و ۲۰۷ هست .!!!!!
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴به نظر من پژو 207 هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ امکانات خیلی از ساندرو بهتره.
محمد
۴ دی ۱۳۹۶شکل ظاهری 207 از 206 جدیدتر – باز شدن درب ها به علت نداشتن جیک و درب کاپوت نسبت به 206 توسط دزد سخت تر – داشبورد تکراری 206 رو ندارین – قطعات چینی توش ندارین – سیستم تعلیق و طراحیش واسه 2010 که طراحی 206 واسه 1998 هستش .
محمد
۴ دی ۱۳۹۶اینم که میگن این 206 پلاس هستش و با 207 فرانسه فرق داره فقط چراغ های عقبش با 207 فرانسه فرق داره و درسته موتور 207 فرانسه ای از tu5 خیلی قوی تره و 175 اسب بخاره اما با اون موتور و فنی تو ایران قیمتش اون قدر بالا میشد که قدرت رقابت با ماشین های دیگه نمیتونست داشته باشه ……