پژوی بریتانیا در خبری اعلام کرد که پاکترین مدل ۲۰۸ سوپرمینی، مدل ۷۵ اسب بخاری BlueHDI دیزل S&S است که تنها ۷۹ گرم CO2 در هر کیلومتر منتشر میکند.
این عدد انتشار CO2 نشان میدهد که پژو ۲۰۸ پاکترین خودروی غیر هیبریدی بازار است. در دنیایی که استانداردهای آلایندگی تحت فشارهای شدیدی هستند کمپانی پژو، خودروی ۲۰۸ را با موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi دیزل عرضه میکند که این موتور با ۷۵ اسب بخار نیرو پاکترین مدل سری خود محسوب میشود. این سوپرمینی فرانسوی با چنین موتوری میتواند تنها با ۳ لیتر مسافتی صد کیلومتری را طی کند. پژو همچنین توانسته از همین موتور دو قدرت خروجی متفاوت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخاری استخراج کند. این تغییر در قدرت خروجی با تغییر در گیربکس همراه شده است بهطوری که این مدلهای قدرتمندتر به جای جفت شدن با گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شدهاند. البته باید اشاره کنیم که میزان آلایندگی و تولید CO2 در تمام مدلهای دیزل ۲۰۸ بهروزرسانی شده کمتر از ۹۵ گرم در هر کیلومتر است. این میزان آلایندگی پایین برای ۲۰۸ به لطف ترکیب فیلتر اضافی با تکنولوژی کاتالیست انتخاب پذیر حاصل شده است. پژو که در ماه می سال گذشته از این سیستم با مصرف سوخت پایین پرده برداشته بود نشان داد که پژو ۲۰۸ استاندارد با موتور دیزل ۱.۶ لیتری BlueHDi S&S، گیربکس پنج سرعته دستی و توان ۱۰۰ اسب بخار میتواند تنها با ۴۳ لیتر سوخت دیزل مسافتی ۲۱۵۲ کیلومتری را طی کند. این رقم شگفتانگیز مصرف متوسط ۲ لیتر در صد کیلومتر را نشان میدهد.۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
AMIR
۲۲ بهمن ۱۳۹۴پژو دمت گرم
سامان اذری
۲۲ بهمن ۱۳۹۴تازگی ها تو سایت پدال از پژو خیلی. تبلیخ و تجید میشه
7 ماه پیش پدال یه پست گذاشته بود رو بخونید
http://www.pedal.ir/%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%b3%d9%88%d8%ae%d8%aa-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d9%88%db%8c%da%a9-%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b1/
Hitler
۲۲ بهمن ۱۳۹۴خب اگه راست میگن منع واردات سواری دیزلی رو بردارن ،از اینا وارد کنن ببینیم سالی چن روز تعطیلی به خاطر آلودگی خواهیم داش؟>
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۴گازوییل ایران با گازییل امریکا یا اروپا قابل مقایسه نیست چون مقدار بسیار زیادی گوگرد داره و استفاده گسترده از اون با افزایش الودگی میشه
Archi KHAN
۲۳ بهمن ۱۳۹۴Hitler جان
خُب یقین راست نمیگن … !
ارش
۲۲ بهمن ۱۳۹۴اصلا از قیافه اش خوشم نمیاد
REZA
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مثل اینکه از بالاها و یقه سفید ها به پدال دستور رسیده که در مورد این خودروهایی که قراره تولید بشه روزی یدونه پست بزاره و از اونا تعریف و تمجید کنه
سامان اذری
۲۲ بهمن ۱۳۹۴اره داش دقیقا
rasa
۲۲ بهمن ۱۳۹۴فکر می کنین خیلی ا هوشین یا خیلی سیاستمدارین؟؟
فرضا این اتفاق افتاده باشه اخه خودروی دیزلی و ایران ؟؟؟ چند تا سواری دیزلی تو کل ایران داریم؟؟ اصلا این خودرو رو بیاری ایران موتورش ( فک کنم) یه تغییر اساسی باید بدن که دیگه تو 100 تا 2 تا نمی سوزونه
خسته شده
۲۲ بهمن ۱۳۹۴جناب راسا تاثیر گذاری رویه ذهنه قرار نیست این بیاد ایران قرار رویه ذهن اثر بذاره و کاره خودشو بکنه سیاست خیلی پیچیدست اکثر ماشین هایی که در این سایت گذاشته میشه و ماها نمیتونیم بخریم خب میگیم ایرادی نداره هرچقدرم بذاره بازم تهش باید عکسشو بگیریم با وضع موجود ولی پژویی که تا حالا هر سال یکبارم پست ازش بیرون نمیاد الان… قصد توهین به پدالو ندارم در این جامعه همین که هست و نظرات مخالف و چاپ میکنه خودش خیلیه اکثرا میدونیم چقدرت کارتون سخته
REZA
۲۲ بهمن ۱۳۹۴نه داداش ما باهوش نیستیم واقع بین هستیم.همین که شماباهوش و سیاستمدار هستید واسه 75میلیون آدم کفایت میکنه
میلاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۴هرچی پژو داره تو دنیا برا خودش اعتبار و رتبه کسب میکنه ..ایرانخودروتو ایران داره اعتبارشو خراب میکنه ودیدگاه مردم ایران رو نسبت به این برند اروپایی خراب میکنه…
فرشاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۴وقتی قیمت رو دیدم به این فکر کردم که چقدر ارزش ریال و سطح درآمد مردم ما پایین هست که خودرویی که جامعه هدفش افراد با سطح درآمدی پایین هستن تو کشور ما جامعه هدفش میشن افراد با سطح درآمد بالا.15 هزار پوند فک کنم نزدیک 75 میلیون تومن میشه.
HoSeIn
۲۲ بهمن ۱۳۹۴یکی از دلایل اینکه مصرف کنندگان ایرانی نظر مساعدی نسبت به قراردادهای اخیر و خودروهای وارداتی مخصوصا فرانسوی ندارن اینه که بلافاصله کابوس تولید بی وقفه و بدون تغییر یه مدل به مدت سی سال تو ذهنشون نقش می بنده .
Sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۴خوب مگه غیر اینه؟ همین ماشینایی که پژو قراره تولید کنه تا همین الان سه سال از عمرشون میگذره و قرار دو سال دیگه وارد بازار بشه پس یعنی پنج سال از عمرشون میگذره تا وارد بازار میشن، خوب بنظرت اون موقع این ماشینا از رده خارج به حساب نمیان، تازه بعد پنج سال قراره تولیدشون تو ایران شروع بشه که معلوم نیست تا کی تولید بشن
علی اربابی
۲۲ بهمن ۱۳۹۴همین پژو 208 رو قیمتی نزدیک به 68 میلیون تومن تعیین کردن
68 میلیون رو سطح بالای جامعه میتونن برا همچین ماشینی پرداخت کنن
پس اوضاع به حال ما هیچ تغییری نمکنه
مگه فقط آرم پژو رو از روی 405 پرشیا وو 206 بردارن آرم اسب رو جاش بزنن دلمون خوش باشه یه ماشین دیگه خریدیم اونم 30..40 میلیون
این چه طور برنامه ریزی تواضعی یه که حقوق کارمند معلم کارگر در بهترین حالت به 2.5 میلیون میرسه که نمیرسه
بعد ماشین با کیفیت ایمن خوب تو کشور 50 میلیون به بالا باشه
خوب معلومه هیچ کس به جز یه عده خاص نمیتونن بخرن
sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ّچه ها من اخر نفهمیدم سوپر مینی با مینی و کامپکت و ساب کامپکت دقیقا چه اندازه ای هستن میشه یکی توضیح بده
احمد باقری
۲۲ بهمن ۱۳۹۴پژو در زمینه موتورهای کوچک با مصرف سوخت کم، همیشه خوب عمل میکنه.
sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مگه نگفته که قدرت 100 و 120 با گیربکس 6 سرعته اتو بدست اومده پس چرا اخر مطلب نوشته که 100 اسب با گیربکس 5 دنده دستی تونسته 2152 کیلومتر و طی کنه ؟؟؟
moein
۲۲ بهمن ۱۳۹۴اعضای فعال سایت می دونن که من کشه مرده پژوهم تا چند وقت پیش پدال اصلا اهمیتی به پژو نمی داد ولی الان تو هفته حد اقل سه چهار تا پست رو شاخشه پدال اعتدال رو رعایت کن دوستان پیشنهاد می کنم فیلم 2015 spy رو ببینید ماشین های زیادی تو این فیلم به نمایش میاد در فیلم انواع پژو مخصوصا 206 و … و یه مدل خیلی جالی از آلفا رومئو (کلاسیک) که چه کارایی با این ماشین می کنه
موفق باشید
ArasH
۲۴ بهمن ۱۳۹۴دمه پژو واقعا گرم ، ماشینای اقتصادی خوبی میسازه ، البته سوختی که داخل اروپا و امریکا یا چرا راه دور همین کشورهای عربی استفاده میشود کیفیته بسیار بالایی داره ، اما سوخت ایران متاسفانه کیفیته پایینی داره
از این ماشینا وارد بشه با قیمته منطقی و خدمات پس از فروش خوب و همچنین سوخت استاندارد ببینین چه تحولی در کاهش الودگی میشه