پژواسپرت، خودروی ۳۰۸ GTI را برای شرکت در نمایشگاه فرانکفورت آماده میکند، این مدل جدید که ۳۰۸ ریسینگ کاپ نامیده میشود در ماههای پایانی سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی میشود.
موتور این خودرو، همان موتور ۱.۶ لیتری THP پژو ۳۰۸ GTI است که حالا با قدرتی بیشتر عرضهشده است. قدرت خروجی این خودرو ۳۷ اسب بخار افزایش داشته و به عدد نهایی ۳۰۴ اسب بخار رسیده است که این افزایش توان هم تنها با توربوی خودروی مسابقهای ۲۰۸ T16 حاصل شده است. البته پژو اعلام کرده است که تیونینگ و بهروزرسانی این خودرو تنها در افزایش توان خودرو خلاصه نمیشود و این امر تنها طرح توسعه ابتدایی است. سپرهای تهاجمیتر، شکافهای جلو، دیفیوزر عقب، بال بزرگ عقب (که از مقررات مسابقات تورینگ جهانی الهام گرفتهشده)، طاق بزرگتر رینگ و بهموجب آن رینگهای ۱۸ اینچی بزرگتر همه و همه باعث شدهاند که ۳۰۸ ریسینگ کاپ در مقایسه با پژو ۳۰۸ GTI، چهرهی تهاجمیتری داشته باشد. این مدل جدید با ۱۹۱۰ میلیمتر عرض، ۱۰۶ میلیمتر از مدل خیابانی عریضتر است. وزن مدل ریسینگ ۳۰۸ هم محدود شده و این خودرو وزنی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ کیلوگرم خواهد داشت. 308 ریسینگ کاپ اجزای اصلی سیستم تعلیق ۳۰۸ GTI مثل محور و بیم عقب را به عاریه گرفته است بااینحال پژواسپرت برای تطابق بهتر با مسیر مسابقه، قطعات مخصوص رالی مثل ترمز با کالیپر شش پیستونه و گیربکس شش سرعته متوالی با تعویض دنده از پشت فرمان را به این خودرو افزوده است.
منبع: carscoops
hamid
۶ شهریور ۱۳۹۴بی نظیره، همیشه ارزوی داشتن همچین ماشینی داشتم که تو خیابونا و جاده ها باهاش جولان بدم، زیبا و خوفناک
ارش
۶ شهریور ۱۳۹۴داداشه اگه کمی صبر کنی پدر 308که میشه 307در اینده میاد ایران!اگر چه دیگه پژو307موهاش سفید شده و دندوناش ریخته و پوستش چروک شده ولی به دل مدیران بی فکرمون نشسته دیگه.فعلا
حسام
۶ شهریور ۱۳۹۴از یه موتور 1.6 لیتری چه قدرتی گرفتن،دمشون گرم
رضا
۶ شهریور ۱۳۹۴304 اسب بخار از یه موتور 1.6 لیتری و وزن 1000 کیلو خیلی خوبه
عبدالله
۶ شهریور ۱۳۹۴واقعا از هر نظر چه طراحی بدنه و اتاق و چه عملکرد فنی خودرو عالی است و بی دلیل نیست که رتبه عالی خودروی سال اروپا را کسب نمود و این خودرو بهترین سند و دلیل است که پژوی فرانسه با آن فرغونهایی که شرکت ایران خودرو با نام پژو تحویل ملت می دهد آسمان تا زمین متفاوت است.
M3 RS 4D
۶ شهریور ۱۳۹۴پژو واقعا شاهکاره توی اسب بخار کشیدن بیرون از موتور های کم حجم …
بیشترین بهره وری رو داره
AMIR
۶ شهریور ۱۳۹۴عالیه
DODGE
۶ شهریور ۱۳۹۴من همیشه گفتم و بازم میگم پژو حرف نداره!!
HELL CAT
۶ شهریور ۱۳۹۴من انتخابم Mercedes a45amgهست
امیر.عارف
۶ شهریور ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی پژو تو مسابقات جزو ردهای بالا ی جدول نیست . نمیدونم چرا
DODGE
۶ شهریور ۱۳۹۴اولا چند ساله که شرکت نکرده.
بعدم زمانی که شرکت میکرد اون بالا ها بود همیشه
مثالش WRC
AHMADREZA
۶ شهریور ۱۳۹۴عجب چیزیه
نوید جهرمی
۶ شهریور ۱۳۹۴من ب شدت از پژو سیتروئن بدم میومده و میاد.(بازم ب دوستان میگم دیدگاه من ربطی به پژوهای عهدبوق داخلی نداره).
اما طراحی های جدید پژو 308 و 508 ب نظرم واقعن زیبان . طراحی های پژو رو به محصولات سیتروئن ترجیح میدم.قبلن موتورهایی ک ب کار میبردن نسبت ب وزن بدنه ضعیف بود از نظرخودم. اما الان میبینم خروجی خیلی خوبی از موتور 1.6 بیرون کشیدن.
از حق نگذریم امیدوارم سیاست های مدیریتی بهتری رو به کار ببرن و بتونن جایگاهشون که پنجمین خودروساز بزرگ دنیا و دومین خودروسازبزرگ اروپا بودن رو بدست بیارن. و ب گذشته پرافتخارشون بازگردن.
پیرهن مشکی
۶ شهریور ۱۳۹۴امید دارم که پژو مثل دهه ی 1990 موفق خواهد شد.
پرهام
۷ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوب بود چه صدایی داشت استایلشم عالیه
هم پژو هم رنو تو زمینه موتور اسپرت سابقه موفقیت زیادی دارن
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴از پژو متنفرم! خیلی مزخرفه!