پژو

پژو 308 TCR، شیر فرانسوی با یال و کوپالی گران!

خودروی مسابقه‌ای پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ که در سال ۲۰۱۶ تولید شده بود هم‌اکنون آماده می‌شود برای فصل ۲۰۱۸ میدان را به مدل جدید ۳۰۸ TCR واگذار نماید. همانند خودروی پیش از خودرو که هنوز هم فعال خواهد بود، نسخه جدید بر پایه مدل جاده‌ای ۳۰۸ GTi ساخته شده اما در جای جای آن بهبودهای فراوانی صورت گرفته است. پژو اسپورت می‌گوید جدیدترین اسباب‌بازی پیست آن دارای فلسفه متفاوتی در مقایسه با نسخه قبلی بوده و از سیستم تعلیق ویژه‌ای بهره می‌برد.

peugeot-308-tcr
در قلب ۳۰۸ TCR جدید پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آشنایی وجود دارد که هم‌اکنون قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و البته وظیفه توقف آن نیز به دیسک‌های خنک شونده با ۶ پیستون در جلو و دو پیستون در عقب سپرده شده است. در زیر خودرو نیز رینگ‌های ۱۸ اینچی به چشم می‌خورند.

peugeot-308-tcr

peugeot-308-tcr

peugeot-308-tcr
طراحی خارجی این خودرو نسبت به مدل ریسینگ کاپ تغییراتی داشته که باعث می‌شود از نظر آئرودینامیکی و خنک‌کنندگی عملکرد بهتری داشته باشد. دیفیوزر جدیدی نیز در بخش عقب نصب شده تا داون فورس افزایش یابد و اسپلیتر جلویی نیز همین وظیفه را بر عهده دارد.

peugeot-308-tcr

peugeot-308-tcr
این خودرو برای رقابت در سری قهرمانی TCR و مسابقات تورینگ بین‌المللی از جمله مسابقات VLN آلمان و سری مسابقات 24H مهندسی شده است. بهای ۳۰۸ TCR پیش از هرگونه مالیات از ۱۰۹ هزار یورو شروع می‌شود.

peugeot-308-tcr
از جمله مشهورترین رقبای شیر فرانسوی باید به خودروهایی چون فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندای i30 N، هوندا سیویک تایپ R، آئودی RS3 LMS و رنو مگان RS جدید اشاره کرد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ولوو و پولستار نیز در حال کار بر روی خودرویی با مشخصات TCR هستند که تا پایان سال جاری آماده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    فیلم رو دیدم ، صدای توربو کر کننده است!
    غرش یه هشت سیلندر خیلی قشنگ تر هس

    1. بهرام

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      واووووو توربو با بوست بالا عجب صدایی داره ???

    2. hosein

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      نکنه انتظار داشتی هاچبکشونو 8سیلندر کنن :-) خب معلومه صدای تنفس طبیعی تعداد سیلندر بالا چیز دیگس… ولی فک نکنم ماشینا توربو هم بد باشن. 350اسب با حجم 1600… دوپینگه دیگه توربو :-)

  2. Madjid Thunderbird

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    ۱۰۹ هزار یورو بدون مالیات
    توجه داشته باشید ماشین های این سری همه گرونند
    مثلاً عشق من ، آئودی RS3 LMS ، قیمتش با مالیات ۱۲۹۰۰۰ یوروست و فولکس واگن گلف TCR که سال پیش قهرمان این مسابقات شد بدون مالیات قیمتش از ۷۰/۰۰۰دلار شروع میشه

    1. Madjid Thunderbird

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      با این حال گلف رو ترجیح میدم چون از موتور ۲ لیتری ۳۳۰ اسب می‌گیره نه از موتور ۱.۶ لیتری ۳۵۰ اسب.
      فاتحه ی این موتور بعد از چند دور که دور پیست بزنی خوندست.

      چند وقت پیش یک مقاله در مورد RS3 LMS خوندم که عنوانش ای این بود : خرید آئودی RS۳ LMS یکی از ارزان ترین راه های هست که میتونی یک ماشین مسابقه واقعی رو داشته باشی !

      سقف سرعت RS3 LMS برابر با ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴/۵ ثانیه. اما نقطه ی قوت اصلی این ماشین هندلینگ بی‌نظیر و چسبندگی باور نکردنی هست. حس مسابقه ی واقعی رو داره

      در مقام مقایسه RS۳ معمولی موتور ۲/۵ لیتری ۵ سیلندر داره ۰ تا ۱۰۰ در ۳/۴ ثانیه سقف سرعت ۲۸۰ کیلومتر ۴۰۰ اسب بخار با قیمت ۵۵ هزار دلار

      1. SAEED

        ۱۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (279 ديدگاه)

        سلام اقا مجید
        به نظر من پژو مهندسی و تجربه ای به مراتب بیشتر ازمن داره البته از اطلاعات شما اطلاعی ندارم ولی حتما اینقدر اطلاعات خوبی دارین که پیش بینی قطعی دارین که این موتور عمر کمی خواهد داشت
        خوشحالم که تو سایتی اکانت دارم که دوستانی با تجربه و با اطلاعاتی فراتر از بعضی خودروسازا و مخصوصا خودروساز سطح پایینی مثل پژو که کلا نه تاریخچه خوبی داره و نه اینکه مهندسی سطح بالایی داره حتی به نظرم اون همه افتخاراتی رو هم که بدست اوورده یه نقلبی تو کارش بوده وگرنه خودروساز بی تجربه ای مثل پژو که نمیتونه همچین موتور و خودرویی سر هم کنه
        مرسی اقا مجید

        1. madjid Thunderbird

          ۱۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          سعید جان من چیزی نگفتم که شما ناراحت بشی
          صرفا نظر شخصی خودم بود
          الزامی نیست که هر چی من یا هر کاربر دیگه ای میگیم حتما درست باشه
          شما پژو دوست داری من آئودی .

        2. SAEED

          ۱۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (279 ديدگاه)

          من طرفدار یه برند شاید باشم ولی متعصب نه هرگز
          مجید جان مخاطب کامنتم فقط کامنت شما نبود این کامنت بهانه ای بود برای خواهش کردن از بعضی افراد که سطح فکرتونو یکم بالا ببرین به خدا اومدن بهترین برند های خودروسازی به ایران باعث نمیشه ما از جهان سومی بودن بیرون بیایم این سطح تفکر و دید وسیع ذهنمونه که مارو پیشرفته حساب میکنه
          مرسی

  3. حامد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آفرین به پژو ،خیلی بهتر چند سال گذشتش شده☺
    خیلی دوس دارم نظر جرمی کلارکسون رو در مورد خودروهای جدید پژو بدونم
    چند سال پیش میگفت که پژو تو ده سال اخیر تو ساختن ماشینای اشغال استاد بوده و
    پژو بهترین ماشین دنیا برای بدترین رانندهای دنیاست?

    1. SAEED

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      کی هست این جرمی کلارکسون؟؟شاخص کیفی و برتری خودروسازا؟؟کسی که تعیین میکنه چی خوبه و چی بده؟؟
      اگه همچین فردیه ترجیح میدم خودم برای خودم درست و غلط رو تشخیص بدم نه براساس حرف یه فرد دیگه
      چرا نظر اون باید برامون مهم باشه

      1. amir

        ۱۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (522 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون کیه!!؟
        یه دلقک تمام عیار که حرفش واسه ما ایرانیها مثل ایه قرآن میمونه!!!

  4. علی

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ایول خیلی دوسش دارم
    ولی ایکاش موتور پرحجم تری براش در نظر میگرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا