پژو

پژو لندترِک 2021، پیکاپی فرانسوی برای آمریکای لاتین

پژو از سال ۱۹۳۸ تاکنون در کلاس خودروهای پیکاپ حضور دارد. این خودروساز در آن سال نسخه‌ای پیکاپ از ۲۰۲ را عرضه کرد. پس از جنگ نیز خودروی ۲۰۳ جایگزین آن شد و پس از آن‌ها نیز خودروهای ۴۰۳، ۴۰۴ و ۵۰۴ تولید شدند.

حالا به یک پیکاپ جدید از این خودروساز می‌رسیم. این پیکاپ جدید لندترک Landtrek نام داشته و هدف آن جلب نظر مشتریان بازارهای نوظهور است. این خودرو به‌تازگی به اصحاب رسانه در مکزیک معرفی شده است.

این پیکاپ جدید در دو فاز وارد بازارهای آمریکای لاتین خواهد شد. ابتدا بازارهای مکزیک، اروگوئه، اکوادور، پاراگوئه، پاناما، پرو، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، هائیتی و شیلی پذیرای لندترک خواهند شد و سپس هم این خودرو در آرژانتین، برزیل و کلمبیا عرضه خواهد شد. برخی کشورهای آفریقایی هم این خودرو را دریافت خواهند کرد زیرا پژو گفته از سال آینده لندترک را روانه این قاره نیز خواهد کرد.

پژو می‌گوید به منظور اثبات دوام این خودرو اقدام به تست‌های ۵۰ روزه و ۲۶ هزار کیلومتری در آمریکای جنوبی کرده است. این سفر از ۲۵ نوامبر در لس کابوس شروع شده و از کشورهای مختلفی عبور می‌کند و در آرژانتین به خاتمه خواهد رسید.

لندترک که در کلاسی محبوب حضور یافته از زبان طراحی کنونی پژو سود می‌برد. این خودرو را می‌توان با طراحی ۳+۳ نیز سفارش داد. از جمله تجهیزات لندترک می‌توان به مواردی همچون نمایشگر ۱۰ اینچی، بلوتوث و ارتباط گوشی هوشمند، پورت‌های USB، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، هشدار خروج از مسیر، کنترل تریلر، کنترل حرکت در سرپایینی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

پیکاپ موردبحث با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود که یکی از نوع ۱.۹ لیتری دیزلی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر و دیگری از نوع ۲.۴ لیتری توربوی بنزینی است که خروجی ۲۰۷ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. پیشرانه اول با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری کرده درحالی‌که پیشرانه دوم را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز سفارش داد. نسخه‌های پایه این خودرو دیفرانسیل عقب خواهند بود درحالی‌که مدل‌های فول تر به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد و حالت‌های 4H و 4L نیز برای بهبود کشش آن‌ها در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. جمشید

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (440 ديدگاه)

    اصلا بهش نمیخوره که پیکاپ مطمئنی باشه و اصلا پیکاپ به اسم پژو نمیخوره

    موافقم 58
    مخالفم 18
    1. مزدا

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت و جان سخت بودن کاری ندارم ولی طراحی خوبی داره از جمله طراحی کابینش که خیلی خوشم میاد

      موافقم 28
      مخالفم 3
    2. فورد

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (891 ديدگاه)

      پلت فرمش شبیه پلت فرم پیکاپ بنز هست که از خط تولید خارجش کرد

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. Malt hill

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    طراحیش که خیلی دل نشینه

    موافقم 31
    مخالفم 10
  3. 917

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    جالبه بدونید پژو سیتروئن و چانگان با هم جوینت ونچر دارن و پژو از پلتفرم kaicene f70 که زیر برند چانگان هستش استفاده کرده

    موافقم 28
    مخالفم 4
  4. حسین دهمرد

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    همکاری با کرایسلر چه زود پژو رو تغیر داد.
    پلتفرمش چیه؟ از خودش که نمیتونه باشه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  5. فرشاد

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    تو این کلاس دوام و کارایی حرف اولو میزنه نه خوشگلی و کابین فضایی
    ببینیم پژو میتونه خریدارای تویوتا و نیسان رو سمت خودش بکشه یا نه

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. Ahmadreza2002

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    فریم مستقله؟
    یا مثل پیکاپ فلوکسه

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. VIPER

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      پیکاب فلوکسم مستقله،
      ریج لاین هوندا یونی بادیه

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Ahmadreza2002

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        یه خبر چن مدت پیش فک کنم خوندم در مورد یه پیکاپ مید سایر یونی بادی از فلوکس فکر کنم که قصد داشتن توایدش کنن هنوز معرفی نشده بود

        موافقم 5
        مخالفم 1
  7. datsun

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    این یه نسخه ریبج شده پیکاپ کایچنگ F70 چینیه.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  8. Hl>i

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    «لندتراک» در واقع نسخه ری بیج شده «چانگان کایچنگ» است که با نام «هانتر» رهسپار بازارهای بین المللی شده، یکی از نقات قوت این وانت سایز متوسط (نسبت به دیگر ساخته های وانتی این شرکت بزرگتر است) به مانند اکثر ساخته های پژو کابین یا فضای داخلی ان است که یکی از برتری های ان نسبت به دیگر رقبا محسوب میشه و تلفیقی از فضای داخلی 3008 و 508 داره، شرکت پژو با اینکه در سالهای گذشته و دور چند نسخه پیکاپ بر پایه سدان ها راهی بازار کرده اما نمی توان ان را به عنوان یک بازیگر مهم و موثر در این عرصه دانست، در هر حال پژو قصد نداره این پیکاپ خوش رو که ابعادی مشابه با تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا دارد را راهی بازارهای اروپا کند، کلاً بخاطر شرایط اب و هوای اروپا ون ها که همان نمونه مسقف وانت ها محسوب میشن طرفدار بیشتر دارن

    +|<i

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. سامورایی از قله فوجی

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    آخه کی میاد تویوتا تاکوما ، نیسان ناوارا ، هوندا ریجلاین ، فورد رنجر ، شورولت کلرادو رو و …. رو ول کنه بیاد پیکاپ چینی _ فرانسوی بخره ؟ ???

    موافقم 18
    مخالفم 14
  10. (Saeed(peugeot

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده هست این ماشین …..نمیگم به هایلوکس میرسه ….. ولی تو ایران بود میترکوند ….جایی که فوتون و امیکو و ریچ هست…

    با قیمت معقول …..
    تو تست اصلی چند ماه قبل موقع رونمایی ۱ میلیون کیلومتر تست کردن این ماشین و

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    پژو هم پیکاپ زد دیگه همه پیکاپ زدن فکر کنم چند وقت بعدم لامبورگینی پیکاپ بزنه ولی به نظر من پیکاپ گردن کلفتی نیست حریف آمریکایی ها که اصلا نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا