پژو ۲۰۶ بدون شک با رکورد فروش جهانی بیش از شش میلیون دستگاه در ۱۰ سال تولید خود در کشورهای مختلف و ایران ثابت کرده که باید آن را در کنار برخى از جاودانه ترین خودروهاى تولیدى همچون فولکس واگن گلف ، اپل کورسا و… حداقل به لحاظ محبوبیت قرار داد. طراحى تا حدودى اسپرت و جوان پسند ، مصرف سوخت مناسب و پیشرانه هاى گوناگون قدرتمند همگى دست به دست یکدیگر داده اند تا این خودرو حتى در گذر زمان نیز همچنان از کار افتاده نشود! ولى به هر حال در بازارهاى رقابتى امروز ، چرخه عمر محصولات ، بسیار کوتاه تر از قبل شده و این موضوع در بازار داخلى کشورمان نیز ملموس تر از پیش احساس مى شود. با توجه به موارد گفته شده ، از اوایل سال گذشته نمونه ارتقا یافته و فیس لیفت شده ۲۰۶ تحت نام 207i در فهرست محصولات سازنده قرار گرفت تا شاهد حضور خودروهاى به روزتر در سطح کشور باشیم. در ادامه نگاهى اجمالى خواهیم داشت به حضور بیش از یک ساله پژو 207i در بازار داخلى است.
به طور حتم آن چه موجب متمایز شدن 207i در برابر برادرتنى خود یعنى ۲۰۶ شده نه ظاهر کاملا متمایز و نه اضافه کردن برخى تجهیزات ایمنى و رفاهى جدیدتر به آن است بلکه یدک کشیدن نام نسل جدید پژو ۲۰۶ به اندازه کافى خود اهرم محرکى براى خریدارى این خودر به حساب مى آید. در 207i همان گونه که اشاره شد تنها به دلیل تغییر برخى قطعات و استفاده از پلتفرم کاملا یکسان با ۲۰۶ به هیچ وجه نباید به دنبال یک خودروى کاملا جدید و در واقع همان پژو ۲۰۷ فرانسه بود. پژو ۲۰۶ پلاس که در ایران به نام 207i عرضه مى شود با فیس لیفت کامل به خصوص در نماى جلو به نوعى همان چهره مهیج و خشن مدل هاى به روز این شرکت فرانسوى را به معرض نمایش مى گذارد ولى در نماى جانبى و البته نماى انتهایى خودرو به جز برخى تغییرات خاص همانند استفاده از سپر با طراحى جدید و چیدمان متفاوت و بسیار زیباى چراغ هاى عقب نکته قابل توجه دیگرى باقى نمى ماند.
در نماى جلو ، لوگوى بسیار بزرگ پژو در کنار جلو پنجره یک تکه عظیم که عملا تنها در سپر جاسازى شده چهره خودرو را در این بخش کاملا متفاوت با طرح ساده ۲۰۶ نشان مى دهد.
با کمى دقت به خوبى وجه تشابه 207i با سدان متوسط پژو یعنى ۴۰۷ هاى عرضه شده در داخل کشور را مى توان دریافت. چراغهاى بسیار بزرگ و کشیده جلو که عملا تا وسط گلگیرها نیز پیشروى کرده اند با طرح شفاف خود در روز نور بسیار زیادى را از خود انعکاس مى دهند که همین موضوع باعث مى شود تا این گونه تصور شود که چراغ ها روشن هستند!
با ورود به داخل کابین یکى دیگر از بخشهاى متفاوت و جدید خودرو به چشم مى آید. داشبورد با طراحى جدید ، غربیلک فرمان ، اهرم تعویض دنده ، نشانگرهاى پشت فرمان ، کلید ها و… در این قسمت فضایى بسیار به روزتر از ۲۰۶ را ایجاد کرده اند. پس اگر به دنبال خودرویى با طراحى به روز و قابلیت هاى خودرویى همچون ۲۰۶ باشید بدون شک تنها کابین متفاوت 207i و حس مدرن بودن آن خود یکى از تاثیر گذارترین پارامترها در انتخاب آن به حساب مى آید.
در بخش فنی داستان پژو ۲۰۶ تیپ پنج و یا شش بسته به انتخاب مدل دستى یا اتوماتیک 207i دقیقا قابل مشاهده است. پیشرانه TU5 به کار گرفته شده در این خودرو توانایى تولید بیشینه قدرتى برابر با ۱۱۰ اسب بخار را دارد که همانند ۲۰۶ براى جثه کوچک یک تنى این خودروى شهرى نه تنها کافى بلکه بیش از اندازه نیز به نظر مى رسد (البته در مدل مجهز به جعبه دنده دستى). هر اسب بخار در پژو 207i وظیفه حمل ۹،۵۷ کیلوگرم از وزن خالص آن را بدون سرنشینان بر عهده دارد که در یک رانندگى معمولى درون شهرى به طور حتم تمام نیازهاى سرنشینان خود را برآورده مى کند و عملا نمى توان خودرویى در محدوده قیمتى آن با چنین توانایى هاى حرکتى پیدا کرد!
207i در نمونه مجهز به جعبه دنده پنج سرعته دستی ، همچون هر ۲۰۶ دیگرى از تعویض هاى نرم و قابل قبولى سود مى برد که البته ترکیب آن با پیشرانه ۱۱۰ اسب بخارى عملا تعویضهاى معکوس کمترى را حتى براى عبور از سربالاییهاى با شیب زیاد مى طلبد و این همان موضوعى است که باعث برترى آن در مقابل خودروهایى حتى به مراتب گران قیمت تر از خود شده است. در طرف مقابل پژو 207i با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک درست مانند تیپ شش از عملکرد نرم و قابل قبولى بهره مى برد ،
در واقع حداقل به نظر نگارنده با توجه به نوع خودرو که یک رده لوکس تر و البته گران قیمت تر از ۲۰۶ به بازار عرضه شده و قیمت زیر ۲۰ میلیونى آن حتى در مجهزترین مدل ، بهترین انتخاب نمونه اتوماتیک این خودرو به نظر مى رسد.
بزرگ ترین مزیت پژو 207i در برابر ۲۰۶ هاى تیپ پنج و یا شش ، طرح فیس لیفت شده آن در داخل کابین و نماى ظاهرى آن است ولى پیشرانه قدرتمند آن نیز موجب برترى بى چون و چرا در میان خودروهاى هم رده قیمتى به خصوص در بزرگراه ها و جاده هاى بین شهرى مى شود ، جایى که پیشرانه TU5 آن با بیشینه قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور قابل قبول ۱۴۲ نیوتن متر که در چهار هزار دور در دقیقه تولید مى شود حکم شتاب گیرى سریع و برترى آن را به خصوص در سبقت ها امضا مى کند تا همان چابکى و سریع بودن ۲۰۶ را به راحتى بتوان در 207i مشاهده کرد.
هماهنگى جعبه دنده با پیشرانه خودرو بسیار خوب بوده و اگر تمایل به تند راندن از خود نشان دهید به راحتى مى توانید با تعویض لول فنرها با نمونه هاى کم ارتفاع تر و خشک تر حتى در مسیرهاى پر پیچ و خم نیز با آن تند برانید. البته در مجموع باید پایدارى مدل هاى صندوق دار را بهتر از انواع هاچ بک دانست و هرگز نیز نباید فراموش کرد که با وجود در اختیار داشتن یک پیشرانه ۱۱۰ اسب بخارى قدرتمند ولى هنوز هم سوار بر یک خودروى کوچک شهرى هستید!
در مورد میزان مصرف سوخت هم باید عنوان داشت با توجه به اینکه عوامل مختلفى در این مورد تاثیر گذارهستند ، از شرایط مسیر گرفته تا تعداد سرنشینان ، نحوه راندن و… ولى در مجموع پژو 207i کمتر از خودروهاى سدان خانوادگى هم رده بنزین مى سوزاند. طبق اعلام سازنده میزان مصرف سوخت ترکیبى آن در بهترین حالت ۶،۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است (۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر براى خارج شهر و ۸،۸ لیتر در ترافیک شهری). البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با توجه به قواى زیاد پیشرانه بیشتر افراد اقدام به تند راندن با این خودرو مى کنند که طبیعتا باعث افزایش تصاعدى مصرف سوخت آن مى شود!
مشخصات فنى پژو 207i :
پیشرانه
نوع موتور : N6A – TU5
حجم موتور : ۱۵۸۷ سى سى
تعداد سیلندر : چهار سیلندر
1 / ۱۰ ، ۵ : تراکم نسبت
5800 دور در دقیقه HP110 : موتور قدرت
دور در دقیقه ۴۰۰۰ NM 142 : گشتاور بیشینه
سیستم انژکتورى : چند نقطه ای با پاشش الکترونیکى
نوع سوخت : بنزین با اکتان ۹۱
تعداد سوپاپ : ۱۶
سیستم احتراق : داخلی (جرقه اى)
استاندارد حد آلایندگى : یورو IV
سیستم سوخت : انژکتورى
عملکرد
سرعت بیشینه: 193km/h
شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر : ۱۱,۴ ثانیه
مصرف سوخت و آلایندگى
(KM 100/Lit) 5،۴ : شهر خارج مصرف میانگین
میانگین مصرف داخل شهر : 100km/Lit) 8،۸)
ایمنى :
سیستم ترمز ABS + سیستم
توزیع الکترونیکى نیروی ترمز EBD
کیسه هواى ایمنى راننده و سرنشین جلو
سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر
کمربند هاى ایمنى سه نقطه اى جلو و عقب داراى ساز و کار
پیش کشنده براى جلو
تنظیم ارتفاع کمربند هاى جلو
چراغ مه شکن جلو وعقب
قفل مرکزى با کنترل از راه دور رادیویى
گرم کن شیشه عقب و آیینه هاى جانبى
برف پاک کن عقب
قفل شدن اتوماتیک درها پس از آغاز حرکت
ترمز هاى دیسکى عقب و جلو
هشدار دهنده صوتى باز ماندن درها و صندوق عقب ، جا ماندن
سوییچ در خودرو ، روشن ماندن چراغ ها ، کم شدن روغن موتور ،
کم شدن بنزین و بروز اشکال در موتور
رفاهى :
تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو
چراغ همراهى تا در منزل در محیط تاریک
رادیو پخش سی دی + MP3 خوان
چهار بلندگوى جلو و عقب به همراه تیونر جلو
تنظیم ارتفاع نور چراغ از داخل
قابلیت تا کردن صندلى عقب براى فضاى بیش تر
صندلى عقب دو تکه تا شونده
کنترل سیستم صوتى از روى فرمان
تنظیم نور صفحه نمایش خودرو (پشت آمپر)
سیستم فرمان هیدرولیک
آیینه هاى جانبى برقى
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه بالابر برقى درهاى جلو و عقب
پشت سرى هاى جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پشت
سرى عقب
قابلیت تنظیم ارتفاع صندلى راننده
قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان
دماسنج روى داشبورد
سیستم روشنایى موقت داخل اتاق
چراغ نقشه خوان
رینگ اسپرت آلومینیومى
قطعاتهمرنگبدنه (زهها ، دستگیرهها ، سپروپشتآیینه)
چراغ هاى کریستالى جلو
طرح زیباى سپر ، جلوپنجره ، درموتور و گلگیر
روکش صندلى طرح ناتیس (صادراتى)
طرح فلز بر روى دریچه هاى تهویه
پشت آمپر هلالى با قاب نقره اى
بادگیر شیشه عقب با چراغ ترمز سوم
جا لیوانى ، جا عینکى و جا خودکارى
نویسنده: آیدین وحید محمدی
جلیل
۶ بهمن ۱۳۹۱نه علیرضا جان فن ماشین 207 من که اصلاً اینطوری شما میگین نیست . نه زیاد کار میکنه و نه اصلاً سرورصدایی داره . نمایندگی ها هر ایرادی ماشین داشته باشه میگن عادیه به یه نمایندگی دیگه مراجعه کن و عیبشو رفع کن.
فریدون
۸ تیر ۱۳۹۲دور دوم فن خیلی زود روشن می شود و صدای خیلی زیادی دارد.میگویند این صدا نرمال است ولی از یک اتومبیل با این مشخصات قابل باور نیست
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۲باسلتم واحترام خدمت تمام دوستان…من 207 دستی دارم یکسالی بیشتره راضی ام .
amin
۷ آبان ۱۳۹۲سلام بنظرتون من بحا پژو پارس اینو بگیرم یانه؟
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۲اصلاقابل قیاس نیست پرشیابا207 حتما
صالح
۱ دی ۱۳۹۲خب به احتمال 100٪ پژو پارس کیفیت 207 رو نداره منتها صندلی عقب 207 ی جورایی مث همون 206 جا نداره عادم اذیت میشه
جواد
۳ تیر ۱۳۹۴آدم درسته نه عادم!
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۲سازندگان 207 و 206 سرنشینان عقب این خودروهارو بدون پا پیش بینی کردن
معین
۹ اسفند ۱۳۹۴دوسته عزیز این ماشین واسه 4 نفره ایرونی ها 7 نفر میرن تو یه ماشین بعد میگن جا تنگه من که راضی ام ازش
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۳سلام
دوستان من قصد خرید این خودرو رو دارم فقط میخواستم بدونم موتور این خودرو همانند 206 های قدیمی(میدونید که موتور206از سال 85 به بعد تولید داخل شد ،اما ماقبل از اون موتورش تمام قطعاتش فرانسوی بود،یا مثل ال 90 که الان موتورش پلمپ فرانسویه )از کشور فرانسه وارد میشه یا نه تولید داخل هستش
ممنون میشم راهنمائیم کنید
امیرEF7
۵ دی ۱۳۹۵کیفیت پژو 206 مدل 85 کجا؟ 95 کجا؟؟؟ دیگه خدا بیامرزه قطعات فرانسوی رو…
سینا
۳۱ شهریور ۱۳۹۳از این بابت خیالت راحت که فرانسوی تر از 206 هست 206 تمام قطعاتش آشغال شده 207 تنها مزیت و تفاوتی که با 206 داره اینکه فیسلیفت شده و یخورده چهرش به روز شده ولی از لحاظ موتور هیچ فرقی با هم ندارن و جفتشون موتورشون TU5هست
انوشیروان
۲۲ آبان ۱۳۹۳دوستان عزیز ایا گیربکس اتوماتیک 207بعد از 1500000 کارکرد مشکل پیدا می کند و کلا تجره شما از 207اتوماتیک چیست با تشکر
پژو سیتروئن پیشرو
۱۱ دی ۱۳۹۳207 ایرانی و فرانسوی هردو خوب هستند
shadi
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴فرقشو از کجا باید فهمید ؟؟؟؟
امیرEF7
۵ دی ۱۳۹۵از سپر جلو… فرانسوی ها یه تکه مشکی روی سپر عقب دارن که ایرانی ها ندارن
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان می خوام 207 بگیرم اما نمیدونم اتو بگیرم یا دستی .ممنون میشم راهنماییم کنین
جلیل
۱۴ شهریور ۱۳۹۴اتومات یک کم مصرفش بالاست و میگن گیربکسش بعضی وقتها قاطی میکنه اما من از سال 91 پژو 207 دستی دارم و خیلی ازش راضی ام تا حالا نمایندگی واسه تعمیرات خاصی نرفتم چون اکثر قطعاتش فرانسویه .مصرف ترکیبی اش خیلی خوبه ( 6.4 ) و شتابش عالی و موتور فوق العاده نرم و کابین کاملا بی صدا.
رضا
۲ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان من میخوام ماشین بخرم بین 207مدل ۹۰ و 206تیپ5مدل ۹۳ گیر کردم ک کدومش بهتره تا بخرم فقط میخوام بدونم موتور 207 فرانسویه یا نه چون میدونم 206 تیپ 5مدل ۹۳ایرانی هست
مهران
۴ فروردین ۱۳۹۵اگر دنباع دنده اتوماتیک هستید فقط تویوتا خوب جواب میده که اونم پول 3تا207تقریبا باید بزاری کنار تا بتونی یه یاریس هاچبک خوشکل بگیری ایشالا.206داشتم ولی متاسفانه یا توشبختانه 207نه. ولی کلا ماشین با اینچنین امکانات دست کم کره ای باید بگیری. اگر نه ماشینی مثل پژو یا ال90یا ماشینای چینی این امکاناتشون در حد اسباب بازیه و همش اذیتت میکنه.
مرتضي كاظمي
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان من دو دستگاه ۲۰۷ گرفتم یکی مدل نود و بعدی نود و یک هر دو هم دنده دستی بود اولی چون مشکی بود فروختم چون نگهداریش سخت بود و الان نود و یک سفید دارم در مجموع خدمت شما عرض کنم تو رنج پولی که تو این محدوده برای خودرو قراره هزینه کنید بهترین گزینه ۲۰۷ هست من تا الان به لحاظ ایراد موتوری تعمیرگاه نبردم کل قطعات برقی و موتور فرانسه یا آلمان هست امکاناتش هم راضی کننده است میتونید قطعات آپشن از آپکو تهیه کنید فنی فرقی با ۲۰۶ ندارد فقط از لحاظ مونتاژ زمین تا آسمون فرق داره با ۲۰۶ چون ۲۰۶ ایرانیزه شده از مدل ۸۸ به بعد ، من خودم پا به گازم اگه حال نداشت تعریف نمیکردم ، داخل کابین واقعا زیباست داشبوردش خلاصه راضی نگهتون میداره ، اگه سوال فنی دارید در خدمت دوستان هستم.
بهزاد کریمی
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام دوست گرامی شتاب ۲۰۷دستی با ۲۰۶ تیپ۲چقدر احساس میشه
ممنونم
مرتضي كاظمي
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به دوستان ۲۰۷ خودروی خوبیه نسبت به پولی
که پاش میدی و امکاناتش هم خوبه و قابلیت ارتقا به صورت فابریک را دارد از نظر کیفیتی خیلی خیلی بهتر از ۲۰۶ از تولید سال ۸۶ به بعد است قطعات ۷۰٪ موتوری و ۳۰٪ بدنه و داخل کابین وارداتی است آبندی بهتری نسبت به ۲۰۶ دارد اتاق کیپ هست و صدا ندارد خیلی چالاکتر از ۲۰۶ هست و نسبت به تولیدات داخل به زودی رنگ تعمیرگاه نمیبیند من دو دستگاه تا به حال عوض کردم هر دو دنده ای علت اینکه اولی رو فروختم رنگش بود چون مشکی بود نگهداریش سخت بود اما خیلی شیک بود الان یه سفید دارم و فوق العاده است تو سبقت جا نمیزاره و میتازه بخری ضرر نمیکنی من خودم دستی تو ماشین دارم پرسشی هم بود در خدمت هستم
داود
۲۵ فروردین ۱۳۹۶سلام آقا مرتضی
من میخوام ماشین بگیرم بین ۲۰۶ تیپ ۵
و 207i موندم نمیدونم کدوم بخرم
اگه امکان داره راهنمایم کنید ممنون میشم
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۵من الان سه سال دارم خیلی ازش راضیم و حاضر به فروشش هم نیستم
ناشناس
۱۲ تیر ۱۳۹۵سلام بچه ها منم خیلی دوست دارم پژو 207 داشته باشم. ولی الان پولم نمیرسه. الان پراید مدل 90SX فرمان هیدرولیک دارم. نامرد اصلا مصرف نداره. انگار داره با هوا و اکسیژن کار میکنه، گاز سوز هم نیست.راحتی شم خوبه ازش خیلی راضی ام. نمیفروشم اش. ولی فقط اگه اتفاقی پیش بیاد، امنیت نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahmad
۳۰ تیر ۱۳۹۵خیلی دسته دنده ی اتوماتیک بزرگه مثل میله اس
عسل
۳۱ مرداد ۱۳۹۵سلام
من۲۰۷نوک مدادی دوست دارم اگه بخرم تو فروشش بعدا مشکل پیدانمیکنم اخه میگن آب کردنش بعدا مشکل میشه !!یا سفید بگیرم؟
جلال
۵ شهریور ۱۳۹۵من پراید مدل 91 دارم مننظرم ۲۰۷ صندوقدارش بیاد اتوماتیک هم هست امیدوارم خوب باشه
مهدي
۹ شهریور ۱۳۹۵سلام من دیروز207 مدل 90 خریدم در مورد همه چیزش تحقیق کردم ولی دو تا چیزو نمی دونم قطعات اصلییش از کجا پیدا می شه ؟ پاور ویندوز میشه نصب کرد یا نه؟
محمد
۳ مهر ۱۳۹۵بله پاور ویندوز نصب میشه تمامی قطعات اصلی فقط خود نمایندگی دارن
امير
۲۲ مهر ۱۳۹۵از ۲۰۶ بهتره ولی در کل دنا یا پرشیا بهترن،حالا هرچقد که دیس لایک کردید مهم نیست من کارم اینه و حقیقت اینه اما ۲۰۶ طراحی ناقصی داشت از اول.فقط اسپورت خورش ملسه
اسی
۱۹ آبان ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان عزیز : من خودم تازه مدل 90 رو خریدم و بسیااااار از آن راضی هستم و به هیچ وجه نمیشه اونو با پارس و دنا و زانتیا و تندر و مگان مقایسه کرد زیرا هم امکاناتش هم کارایی که به شما داره قابل مقایسه با این خودروها نیست و خیلی سر تره ، شتاب و هم سرعت هم سوخت پایین هم راحتی هم زیبایی این خودرو رو متمایز از همه هاچ بکها موجود میکنه و در انتهاااا 207 عاااااالیه
مرتضي كاظمي
۳۰ آبان ۱۳۹۵خدمت آقا بهزاد عزیز عرض کنم اصلا از لحاظ قدرت موتور قابل قیاس نیستن تیپ دو هشت سوپاپ۱۴۰۰ سی سی هست اما تیپ پنج یا ۲۰۷ ، ۱۶ سوپاپ ۱۶۰۰ سی سی ، صد در صد ۲۰۷ کشش بالاتری داره
مرتضي كاظمي
۳۰ آبان ۱۳۹۵خدمت آقا امیر عرض کنم دنا شاید کابین و بدنه مدرنی داشته باشه اما به نظر من هارمونی نداره و تو زمینه موتور خیلی کار داره به tu5 برسه و ایراد دسته سیم موتور و روشن ماندن چراغ چک جز عادت این ماشین هست حالا ایرادات دیگه سر جای خودش و اصلا موتور خوب مونتاژ نشده و همچنین پژو پارس که اصلا از لحاظ موتوری واقعاً ضعف سرسیلندر شایع هست در این نوع موتور و کشش نداره در مقابل موتورهای tu5 البته این نظر من بوده و من برای فرمایشات شما احترام قائلم.
طاها
۸ آذر ۱۳۹۵باسلام من فقط دنبال ماشین اتوماتم از دنده اتوماتش بگین تعریف تعصبی نکنین لطفا چون شنیدم اذیت میکنه بعد ۱۵۰ تاکارکرد ایا صحت داره ؟ اونایی که داشتن تجربیاتشونو به اشتراک بزارن ممنون.
مرتضي كاظمي
۱۰ آذر ۱۳۹۵هر خودروی اتوماتی نگهداری و نحوه استفاده از اون با دنده اتوماتیک فرق داره باید بیشتر مواظبش بود و خوب مراقبت کرد از خودرو سرویس دوره ای گیربکس رو اگر به موقع انجام بدید هیچ مشکلی پیش نمیاد تنها ضعفش توی دنده اتوماتیک که بیشترین ایراد شایع هست شیر برقی گیربکس اتومات هست که اگر اصلش رو پیدا کنی خیالت راحته قیمتش هم فکر کنم ۱۵۰ تومن باشه ، در مجموع توی خودروهای اتوماتیک گزینه خوبی هست .
مرتضي كاظمي
۱۰ آذر ۱۳۹۵آقا طاهای عزیز اتوماتیکش رو با خیال راحت بخر و سوار شو هیچ مشکلی نداره اینکه میگن ایراد پیدا میکنه و خراب میشه علتش اینه سرویس دوره ای نمیبرن به موقع کاراشو انجام بدهند گیربکس دستی مکانیکی هست مدیریت دنده دهی دست خود راننده هست اما گیربکس اتوماتیک با سیستم ecu و bsi و کامپیوتر خود گیربکس دستوردهی میشه رو همین حساب باید توجه بیشتری داشته باشی شما هر ۲۰۰۰۰هزار کیلومتر گیربکس رو بازدید کن در تعمیرگاه هیچ مشکلی پیش نمیاد خیالت راحت ، در ضمن واسکازین هم به موقع تعویض کن و جنس خوب بریز .
الهه
۲۰ آذر ۱۳۹۵سلام
من تازه 2 روزه 207 مدل 90 رو خریدم از دست یه مصرف کننده قبلا 206 داشتم ولی خدایی قابل قیاس باهم نیستن من اول فکر میکردم فقط از نظر ظاهر متفاوته ولی واقعا نسبت به پولی که دادم این خیلی بیشتر می ارزه / راحتی ، متفاوت بودنش ، مهمتر از همه امنیت ، بدنه قوی / امیدوارم هرکی دنبال ماشینه خوردروی مورد علاقه شو پیدا کنه
الهه
۲۰ آذر ۱۳۹۵اگه لطف کنین کسی که چند سال از این ماشین استفاده میکنه امکانات خاصی اگه داره رو متذکر بشه ممنون میشم / ویه سوال اینکه من این ماشین و بدون رینگ خریدم فروشنده می گفت رینگ و دراوردم چون باعث میشد سرعت ماشین گرفته شه و بکبوبه میخواستم بدونم واقعیت داره ؟؟
مرتضي كاظمي
۳۰ آذر ۱۳۹۵خدمت شما عرض شود این موردی که فرمودید ماشین میکوبه برای رینگ اسپرتهای غیر فابریک هست اونم در صورتی که خودرو ارتفاعش کم شده باشه نه با رینگ اسپرت کارخونه ای این دروغی بیش نیست که به شما گفت میکوبه ، و در مورد امکانات اتوماتیک و دنده ای از لحاظ امکانات فرقی ندارن و همشون چهار شیشه برقی و اینه برقی و دو ایربگ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ترمز ای بی اس و رینگ الومینیومی اسپرت ، تنظیم برقی نور چراغ از داخل رو داره . بازم سوالی بود در خدمتم
Kian
۱۲ دی ۱۳۹۵سلام به دوستان عزیز
ضمن تشکر از همه بابت به اشتراک گذاشتن تجربه های رانندگی با 207 . اینطور برداشت میشه که این ماشین باتوجه به طراحی و قطعات اصلی مثبت ارزیابی شده و همه راضی هستند. اگر کسی اطلاع داره راجب نمایندگی و نحوه تامین قطعات اصلی راهنمایی کنه؟ ممنون
در مورد هزینه های مصرفی روغن و فیلتر هر دفعه
چقدر باید هزینه کرد؟