با توجه به اینکه این روزها سگمنت A محبوبیت سابق را ندارد، خودروسازان به دنبال روشهای مختلفی برای افزایش سود خود هستند. بهعنوانمثال، اشکودا بهتازگی مدل سیتیگو را کنار گذاشته و حالا به نظر میرسد یک هاچبک کوچک دیگر یعنی پژو ۱۰۸ هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد. این خودروی شهری فرانسوی که از سال ۲۰۱۴ در کنار همزادهای خود یعنی تویوتا آیگو و سیتروئن C1 در حال تولید است، هماکنون به پایان عمر خود نزدیک میشود و به نظر میرسد پژو علاقهای به ساخت جانشین مستقیم برای آن ندارد. در عوض، گفته میشود ممکن است این ماشین به یک کراساوور کوچک تبدیل شود که احتمالاً ۱۰۰۸ نام خواهد داشت.
طبق گزارشات غیررسمی، این خودرو پایینتر از کراساوور سابکامپکت ۲۰۰۸ قرار میگیرد و میتواند بر اساس همان پلتفرم CMP ساخته شود. ممکن است برای ۱۰۰۸ مجموعهای از پیشرانههای بنزینی ارائه شود که از موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۷۵ اسب بخاری برای نسخهٔ پایه آغاز خواهد شد اما گزینههای دیزلی هرگز برای آن ارائه نخواهد شد. همچنین احتمال ساخت نسخهٔ الکتریکی این کراساوور کوچک هم وجود دارد تا بتواند با کراساوور الکتریکی آیندهٔ داچیا اسپرینگ رقابت کند. گفته میشود نسخهٔ الکتریکی ۱۰۰۸ از همان قوای محرکهٔ مدل e-2008 استفاده خواهد کرد که ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد و به پکیج باطری ۵۰ کیلووات ساعتی با بُرد ۳۱۰ کیلومتر مجهز است.
۱۰۰۸ کراساوور بسیار کوچکی خواهد بود بهگونهای که گفته شده طولی در حدود ۴,۱۵۰ میلیمتر خواهد داشت که ۱۵۰ میلیمتر از نسل دوم ۲۰۰۸ کوتاهتر است. همچنین انتظار میرود این کراساوور جدید بهصورت پنجدر با ظرفیت پنج نفر تولید شود. اگر این گزارشات درست باشند، پژو ۱۰۰۸ باید در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹این کلاس خودرو کل فروشش تو اروپاس اصلا برای اروپاییها به وجود اومد اگر ۲۰۸حذف بشه بزرگ ترین نشانه قدرت مند شدن کراس اور هاست.وفقط هاچ بک های کامپکت رو داریم وهیچ هاچ بکی دیگه ای تولید نمیشه
(Saeed(peugeot
۲۵ شهریور ۱۳۹۹کراس اوور ها دارند بازار و میبلعن ….
آخه تقاضا چقدر دیگه
AMG_S73///
۲۵ شهریور ۱۳۹۹داداش کراس اور های پژو واقعا طرفدار داره
زیزیگولو
۲۵ شهریور ۱۳۹۹پژو ۱۰۸ کوچیکترین محصول کمپانی پژو
حسین دهمرد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹همش پونزده سانت کوچیکتره و یه کلاس جداگانه حساب میشه؟ با اینهمه صرفه جویی میخوای کجا رو بگیری؟ مثه اینا که به جای آره مینویسن ره
Hadi
۲۵ شهریور ۱۳۹۹آره تو این وضعیت بهترین راهش همین بود که کراس اوور بشه…
تنها راه زنده موندنش همینه…
کاش پژو 408 رو زنده کنه و 608 رو پلتفرم ارتقاع یافته 508 بسازه تو کلاس سدان های لوکس مثل 605 قدیمی