آیندهٔ مبهم پژو 108 و احتمال جایگزینی با یک کراساوور کوچک
با توجه به اینکه این روزها سگمنت A محبوبیت سابق را ندارد، خودروسازان به دنبال روشهای مختلفی برای افزایش سود خود هستند. بهعنوانمثال، اشکودا بهتازگی مدل سیتیگو را کنار گذاشته و حالا به نظر میرسد یک هاچبک کوچک دیگر یعنی پژو 108 هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد. این خودروی شهری فرانسوی که از سال 2014 در کنار همزادهای خود یعنی تویوتا آیگو و سیتروئن C1 در حال تولید است، هماکنون به پایان عمر خود نزدیک میشود و به نظر میرسد پژو علاقهای به ساخت جانشین مستقیم برای آن ندارد. در عوض، گفته میشود ممکن است این ماشین به یک کراساوور کوچک تبدیل شود که احتمالاً 1008 نام خواهد داشت.
طبق گزارشات غیررسمی، این خودرو پایینتر از کراساوور سابکامپکت 2008 قرار میگیرد و میتواند بر اساس همان پلتفرم CMP ساخته شود. ممکن است برای 1008 مجموعهای از پیشرانههای بنزینی ارائه شود که از موتور 1.2 لیتری سه سیلندر 75 اسب بخاری برای نسخهٔ پایه آغاز خواهد شد اما گزینههای دیزلی هرگز برای آن ارائه نخواهد شد. همچنین احتمال ساخت نسخهٔ الکتریکی این کراساوور کوچک هم وجود دارد تا بتواند با کراساوور الکتریکی آیندهٔ داچیا اسپرینگ رقابت کند. گفته میشود نسخهٔ الکتریکی 1008 از همان قوای محرکهٔ مدل e-2008 استفاده خواهد کرد که 136 اسب بخار قدرت دارد و به پکیج باطری 50 کیلووات ساعتی با بُرد 310 کیلومتر مجهز است.
1008 کراساوور بسیار کوچکی خواهد بود بهگونهای که گفته شده طولی در حدود 4,150 میلیمتر خواهد داشت که 150 میلیمتر از نسل دوم 2008 کوتاهتر است. همچنین انتظار میرود این کراساوور جدید بهصورت پنجدر با ظرفیت پنج نفر تولید شود. اگر این گزارشات درست باشند، پژو 1008 باید در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 وارد بازار شود.