به نظر نمیرسد که هیچکسی فکر کند کراس اوورهای کوچک خواهان ندارند. قطعاً این خودروها با استقبال زیادی روبرو شدهاند و از ظاهر امر برمیآید همهگیری کرونا نیز تأثیر چندانی بر این روند نداشته است.
مثال بارز این موضوع دومین نسل کراس اوور پژو ۲۰۰۸ است که توسط پژو-سیتروئن در کارخانه ویگو اسپانیا ساخته میشود. این خودروی پرطرفدار با پیشرانههای درونسوز و تمام الکتریکی عرضه میشود.
با توجه به استقبال بالا، فرانسویها مجبور شدهاند شیفت چهارم را به خط تولید این کارخانه اضافه کنند که برای اولین بار دو خط مونتاژ با چهار شیفت کاری اقدام به تولید ۲۰۰۸ خواهند کرد.
حداقل ۶۰۰ کارگر جدید نیز در این شیفت مشغول بکار خواهند شد و کل کارکنان این کارخانه را به ۷۵۰۰ نفر خواهند رساند. کارخانه ویگو در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده و در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۲۰ هزار دستگاهی دارد.
شیفت جدید کارخانه باعث میشود تولید هفتگی این تأسیسات به ۲۴۰۰ خودرو برسد که نیمی از آنها از نوع ۲۰۰۸ خواهند بود. این خودروی خبرساز قبلاً نیز پرفروش ظاهر شده و در ماه جولای ۱۹۷۷۳ دستگاه از آن به فروش رفته است. فاصله فروش این خودرو با محبوبترین محصول پژو یعنی ۲۰۸ تنها چند صد دستگاه بوده است.
دومین نسل کراس اوور ۲۰۰۸ بر پایه پلتفرم CMP شکل گرفته و با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و الکتریکی در دسترس است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو از پیشرانه الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری و باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند.
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ذهنشون فقیره
مزدا
۱۵ شهریور ۱۳۹۹تو ایران همیشه در صف خرید فرغون ها زندگی میکنی بعد به اونا میگی ذهنشون فقیره!!!
حتما یه تست الکل بده
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۹آدم چی میتونه به همچین آدمی بگه ؟!
علیرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۹اره. ما ذهنمون خیلی باهوشه پراید میخریم بالای ۱۰۰ میلیون.
ما باهوشیم. ما هنوز نمیتونیم درک کنیم چرا ما وضعمون اینه اونا وضعشون اونطوریه. بعد شم میگی ذهنشون فقیره؟
هنوز نمیتونیم درک کنیم. تو ادراک موندیم
ADAK
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی کتبِ “راز ” و “موفقیت در چند گام” و “قدرت فکر” و اینا را نخون پسر !
توی واقعیت زندگی کن
XLE
۱۵ شهریور ۱۳۹۹بلکه تو همین اروپا و کشور های اقتصادی بفروشه
البته اگر ذهن اقتصادی داشتن ماشینای مسخره و بی کیفیت پژو رو نمیخریدن.
و اینکه جرعت ندارن پاشونو توی بازار هایی مثل آمریکا و کشور هایی مثل دبی و عمان بذارن اگر به آگهی های فروش خودرو توی دبی برید همش پژو مدلای پایین و تعداد کم میبینید ولی برید توی تویوتا یا شورلت تا تفاوت رو بفهمید
اگر ایرانخودرو و مردم ایران نبودن پژو الان باید دوباره شروع به تولید دوچرخه میکرد????
حالا یکی
۱۵ شهریور ۱۳۹۹جناب XLE
نه در آمریکا و نه در کشورهای عربی محدودیت زیادی برای خودروها از نظر تولید آلودگی و مصرف سوخت و بسیاری از الزامات امنیتی(در سطح اروپا) وجود نداره. بسیاری از این ماشینهایی که شما در کشورهای عربی و آمریکا میبینید به دلیل پاس نکردن محدودیتهای بالا مجوز ورود به خیلی از کشورهای اروپایی را ندارند. بنابراین ملاک شما برای تشخیص ماشین خوب یا بد، ملاک درستی نیست.
XLE
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خب داری میگی استاندارد هارو رعایت نمیکنه یا ممکنه نتونه رعایت کنه??♂️
به امید خدا در دوچرخه های پژو شاهد رعایت تمام استاندارد ها خواهیم بود
Amir
۱۵ شهریور ۱۳۹۹واقعا خوش به حال کسایی که میتونن تکنولوژی روز رو با قیمت مناسب در اختیار داشته باشن
امیدوارم این نسلش هم پاش به کشورمون باز بشه من خیلی دوسش دارم
farhad
۱۵ شهریور ۱۳۹۹اروپایی ها عقلشون به اندازه ما کار نمیکنه باید برن چینی یا کره ای بخرن تا ذهنشون غنی باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخه پژو با تاریخ 100 ساله بلد نیست خودرو بدرد بخور بسازه.
(Saeed(peugeot
۱۵ شهریور ۱۳۹۹واقعا عالی ….. چند روز پیش آمار فروشش و تو سایت های خارجی چک میکردم ….واقعا عالی عمل کرده ….بهتر بگم فوق العاده ….
بالاتر از فولکس t_roc
یه سری از دوستان که منتقد پژو هستند و آدم میشناسه شون اگه میان حرفی هم میزنند آدم میگه خوب به هر دلیلی دوست ندارند ….و آدم میگه نظرات شخصی شون و دادند …..
الان من متوجه شدم یه متخصصی اومده تو پدال که ذهن مردم مردم اروپا رو فقیییر میپنداره ….از کشف واکسن کرونا اعجاب برانگیز تره این جمله ….
AMG///
۱۵ شهریور ۱۳۹۹مردم اروپا ذهنشون فقیر نیست(هست)
فقط به آلایندگی خیلی اهمیت میدن
و معمولا ماشینهایی مثل رنو و پژو میخرن
البته آلمانیا فقط ماشین آلمانی میخرن
سوئدیا هم فقط ولوو
(((بخاطر همینه که میگن اروپا فقط آلمان و سوئد)))
Fp
۱۵ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز
شما کجا تا به حال آلمان یا سوئد بودی که اینطوری نظر میدهی.
توی اروپا هر کسی به سطح انتظار و درآمد ماشین میخرد و همه هم در نظر ندارند با ماشین درگ داشته باشند یا مسابقه بدهند.
در ضمن هزینه نگهداری ماشین هم موضوع دیگریست: سرویس سالیانه مثلاً برای گلف تقریباً ۵۰۰ یورو
مالیات سالیانه بسته به میزان آلایندگی، حجم موتور و قدرت موتور
هزینه بیمه بر اساس نوع خودرو، قدرت، کاربری و میزان پیمایش.
مورد بعدی افت قیمت ماشین است که عملا بلافاصله بعد از خرید ماشین نو قیمتش حدود ۲۵ درصد افت خواهد کرد
بنابراین خود مردم آلمان یا سایر کشورها تعصبی در مارک و … ندارند. بیشتر مسایل مالی در انتخاب موثر هست
AMG///
۱۵ شهریور ۱۳۹۹شما دوست عزیز بودی؟
به نظر شما مردمی که تیگوان و راو ۴ رو ول کنن پرن پژو یا سیتروئن بخرن مغزشون مریض نیست؟
(((تازه این برند ها باکیفیت ترینن)))
نمیدونم والا///..
من دیگه حرفی ندارم
یاعلی مدد
AMG///
UNAS
۱۶ شهریور ۱۳۹۹دوست محترم
مردم هر منطقه ای بسته به شرایط اون مکان ماشین میخرن و استفاده میکنن !!!
بالطبع اروپایی ها هیچوقت نمیان راو4 بخرن با عدم سرویس دهی مناسب در صورتیکه پژو همونجا بیخ گوششون کلی سرویس و خدمات میده
یه مثال دیگه برات میزنم
توی همین ایران ، فکر کردی کسی که سانتافه سوار میشه نمیدونه راو4 یا مثلا ایکس تریل و … ماشین های به مراتب بهتری هستن در خیلی از جهات ! مطمئن باش اکثرشون میدونن و آدم پولدار مغزش خوب کار میکنه
اما کسی که درگیر زندگی و کار و باره مثل خیلی بچه های این سایت نیست که اگه گیربکس مورانوش (مثلا در خواب) خراب شد تازه دوره بیوفته دور شهر و کشور برای تعمیرش
یه چیزی میخره که در این وانفسای تحریم و دلار و هزار کوفت و زهرمار خدمات دهی ، بازار قطعه و تعمیرکار به نسبت دز دسترس تری داشته باشه
فکر نمی کنم فهم اش خیلی سخت باشه برات
اگه ذهن ات نرمال باشه
AMG///
۱۶ شهریور ۱۳۹۹من ایرانو مثال نزدم دوست عزیز
اما تو اگه پژو بخری همونجا درب و داغون میشه
تو چرا باید ماشینی بخری که خراب شه؟؟؟؟؟
علیرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ببین همون امریکا هم همشون ماشینای غول نمیخرن. تو نیویورک جالبه بدونین اکثر فروش ماشینا همون تویوتا کمری و کرولا و هاچ بکهای کوچیک و نهایتا متوسط هستن. پدال مقاله شو نوشته بود. اروپا دقیقا نیویورکه. با همون پراکندگی جمعیت و همون تراکم جمعیت و خیابونا. کلا تو خود امریکا هرجا که طبیعتش مثل اروپا بوده ماشینا ریزتر شدن. مثل مناطق نیوانگلند که اکثرا مثل اروپا کوهستانی و پر پستی بلندیه. برا چی مهمه؟ چون بعضیا دنیا رو تنها تو امریکا خلاصه کردن. یعنی اگه امریکایی زندگی نکنی ادم نیستی. همه چی رو خلاصه ربط میدن به امریکایی و غیر امریکایی. یه اشنا داریم المانه. میگه با گلف به زور میشه از خیابون رد شد. خیلی از خیابونا کلا تابلو مخصوص داره که با ماشین باید با سرعت یه عابر پیاده راه بری نه بیشتر. بیشترش خلافه و جریمه میشی.
بعدم موضوع الایندگی هستش. امریکا دشته. یه دشت وسیع که هرچی توش دود کنن الودگی جمع نمیشه. امریکا مثل قمه. تو قم هیچوقت الودگی گزارش نمیشه. چون قم تو یه دشته و باد از هر طرف میتونه بیاد و رد بشه. اما اروپا مثل تهرانه. کوهستانی و پر پستی بلندی. اگه بخوان مثل امریکاییا ماشین بخرن تو ۱ ماه وضعشون میشه مثل ماهایی که تهرانیم. یعنی پر الودگی. و چون اروپا خیلی خیلی بارونیه این اب اسیدی رو راحت میاره تو رودخونه ها و چشمه ها و ابها رو الوده میکنه. بعدم هی باید برن سنگ کلیه در بیارن و شب تا صبح هی نق بزنن هی اعتراض کنن. مثل ماها که همه میدونیم دلیل اصلی الودگی چی هست اما نمیخواییم به زبون بیاریم.
اینه فرق ماهایی که باهوشترین ادمای دنیاییم و اروپاییها که افکارشون فقیره یا عقب موندس یا ای کیوشون صفره
بیمه و مالیات های سالانه و هزینه های دیگه تقریبا بین امریکا و اروپا یکیه. به هر حال اروپا حدود ۱۰ درصد مالیات داره. خب ماشین ساخت هر کشوری برا خودشون ارزون تموم میشه. مخصوصا اروپا که حدود ۳۰ درصد ماشینا به صورت لیزینگی خریده میشه. یعنی یه شرکت میره حدود ۱۰ هزار ماشین میخره بعدم سه سال لیزینک میده. بعد سه سال مشتری یا ماشینو پس میاره یا باقی مونده پولو میده ماشین کاملا برا خودش میشه.
حدود ۱۰ درصد ماشینا برا کار خریده میشن که مالیات فروش رو دولت ازشون نمیگیره. مثلا ماشینی ۳۰ هزار دلار قیمتشه اما یه شرکت به قصد استفاده تو بیزینس یا کار این ماشینو میخره. برا همین لازم نیست ۲۰ درصد مالیات فروشو بده. ۶ هزار دلار ارزونتر میوفته براش. خیلی از شرکتا و دفاتر کاری برا کارمنداشون ماشین میدن. دلیلش همینه.
به هر حال ما از قدیم معروف بودیم به جنگی بودن. خودمون بنز نداریم ولوو نداریم ماشین چینی به زور میخریم ماشین امریکایی از نزدیک ندیدیم پراید به زور میخریم اما به خاطر اینا دعوا میکنیم.
سامسونگ نداریم اپل نداریم هواوی به زور میخریم اما به خاطر سامسونگ و اپل دعوا میکنیم.
کلاا دعواهاش برا ما میمونه. یه بار جایی بودم بین دوستام سر اینکه سوئیس بهتره یا ژاپن یا کانادا بحث میکردیم. نزدیک بود دعوا بشه. منظورم دعوای واقعیه. نه اینکه بلیط شمس العماره تو جیبمونه میتونیم بریم. کل کسایی که تو اون جمع بودیم وضع مالیمون خوب نبود. مخصوصا خودم که هیچی ندارم با اتوبوس میرم اینور اونور. اما حاظر بودیم برا اینکه ژاپن خوبه یا سوئیس دعوا کنیم باهم.
AMG///
۱۶ شهریور ۱۳۹۹دادا منم همینو میگم
behnam1012
۱۵ شهریور ۱۳۹۹یکی از پژو های که واقعا خوبه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ شهریور ۱۳۹۹کاری ب۶ مردم اروپا ، آمریکا ، خاورمیانه ، چین ، ایران و….. ندارم که چی دوست دارن بخرن یا نخرن .
چیزی که میدونم اینه که دولتها با سیاستهاشون باعث میشن که شما مجبور به خرید خودرویی شوید ، حالا چه گمرکی باشه ، مالیات باشه ، آلایندگی باشه و…..
اما تنها چیزی که میدونم اینه که بهترین کشورهای جهان برای خودرودوستان و عشق خودروها ، بازار آمریکا و امارات هست ، و به جرئت میشه گفت اگر میخواهید بدانید کدام خودرو خوبه و بدِ ، باید در مورد بازار این دو کشور تحقیق کرد و پی به مقدار فروش برد که هر کدامشان فروش بالاتری داشته باشند ، یعنی در کلاس خودشون بهترینند ، وَسلام .
در غیر این صورت دلیل بفرمائید تا قانع شویم .
UNAS
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خوبه خودت میگی :
” تنها چیزی که میدونم ”
خودت با همین تنها چیزت که میدونی خوش باش ، رو اعصاب بقیه نرو
باریک باریک باریکلا
AMG///
۱۶ شهریور ۱۳۹۹عمو
تو دانشمند
ول کن مارو خودمون به اندازه کافی بدبختی داریم///.
من دیگه حرفی ندارم
یاعلی مدد
AMG///
حسین دهمرد
۱۵ شهریور ۱۳۹۹یعنی فولکس به اون عظمت با اون زیرمجموعه های درجه یکش رو ول کردن اینو گرفتن؟ کاش پدال مترجم فرانسوی هم میداشت تا شرایط فروش پژو رو بزاره حتما شرایط وسوسه انگیزی داره.
ADAK
۱۶ شهریور ۱۳۹۹قطعا شرایط خوبی داره حسین که میخرن
ما فکر میکنیم زرنگیم و کل دنیا خرن!
اما اونا دقیقا همین شرایط وسوسه انگیز و تخفیفات و بسته های تشویقی را میبینن میرن میخرن
بعد طرف نشسته اینا بی اطلاع از قمیت بلیط تهران/ پاریس میگه کسی که راو4 نخره اینو بخره احمقه :-)
#توهم_دانایی
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹پژو بهترین خودروساز اروپا
OMID
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بهترین فرانسه لاقل میگفتی
پورشه-_-
لامبورگینی-_-
فولکس-_-
بنز-_-
ب ام و -_-
ائودی-_-
اینا خودروساز نیستن باقالی فروشن …
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹منظور من از بهترین خودروساز اروپا خودروهای شهری اقتصادی هست که طبق تجربه پژو محصولات بهتری نسبت به آلمانی ها میسازه . به شخصه تجربه کردم تو ماشین های شهری از سیستم تعلیق بگیر تا کیفیت سواری و کابین و دوام قطعات پژو سیتروئن بالاتر از بنز و بی ام و و ائودی قرار میگیره
ADAK
۱۶ شهریور ۱۳۹۹اونوقت طرف توی ایران بین این همه آشغال چینی و ایرانی ، به 2008 میگه لگن !!!
AMG///
۱۶ شهریور ۱۳۹۹من دارم تو اروپا و ماشینای اونجا مقایسش میکنم
ADAK
۱۷ شهریور ۱۳۹۹خب همون اروپا هم پرفروشه
خوبه همین مقاله در موردشه…
عجبا
بابا تو لندن و میلان و پاریس نشسته میگه خوبه میخره
تو توی یه گوشه از این مملکت سوت و کور و بی داد و ستد گریبان جر میدی که بده !!!
(Saeed(peugeot
۱۷ شهریور ۱۳۹۹یا خداااااا چه متخصصان جالبی تو این پدال هستند …..
طرف میاد به پژو که هیچ …. به فرهنگ و مردمان اروپا و خریدی که کردن انتقاد میکنن …..
آخه ناموسا چی از پژو دیدی که میگی خوب نیست …. حتما یه محصولات منسوخ شده پژو که اونم باز با قطعات چینی داره ساخته میشه …..
چه پژو تو ایران شما سوار شدی یا دیدی و شاخ باشه …..
به غیر از ۲۰۰۸ که با کیفیت ترینه تو ایران و ۲ سال هست اومده …
۳۰۰۸ سوار شدی …. ۵۰۰۸ یا ۲۰۸ gti …..همین ۴۰۷ و ۵۰۸ که به صورت محدود اومد بپرس از مالکانش ببین چی هستند ….
آخه من مووووووندم تو صفحه مجازی متخصصان پدال به حدود ۲۰/۰۰۰ نفر که تو ماه جولای این ماشین و خریدن دارن خرده میگیرن …..
بشین بابا با دلار ۲۵/۰۰۰ تومنی زندگی تو کن ….. چقد قضاوت ندیده و نشنیده ….. بسته دیگه
خودروسازی که پا به رالی داکار میزاره هر سال درو میکنه جوایز و با ماشین تک دف …. بیشترین جایزه خودروی سال اروپا رو کسب میکنه تو ۶ یا ۷ سال اخیر …..مدیرش مرد سال صنعت خودرو میشه …شما میای به ساخته هاش ایراد میگیری ……. عجب …..
ali
۷ آذر ۱۳۹۹اگه برجام بهم نخورده بود. مطمعنن این نسل جدیدشم اینجا مونتاژ میشد…