در هنگام فکر کردن به خودرویی شاسیبلند ضرورتاً به پژو فکر نمیکنید؛ اما در بازهی زمانی ۱۲ ماه آینده این کمپانی فرانسوی برنامههایی برای گسترش محصولات شاسیبلند خود داشته و امیدوار است با این کار جذابیتهای برند خود را افزایش دهد.
این هفته شاهد معرفی شاسیبلند کوچک ۲۰۰۸ بهروز شده هستیم و پس از آن نیز مدل میدسایز ۳۰۰۸ در ماه آوریل معرفی خواهد شد. شاسیبلند ۷ نفره ۵۰۰۸ نیز پیش از پایان سال جاری به بازار خواهد آمد.
این اولین باری نیست که ما شاسیبلند داریم. تا پایان سال ما سه مدل شاسیبلند خواهیم داشت. ما میدانیم که در گذشته چه اشتباهاتی داشتهایم. برای مثال مدل ۲۰۰۸ قوای محرکهی جذابی نداشت و پیشرانهی آن واقعاً فوقالعاده نبود بنابراین ترکیب کلی خوب کار نمیکرد.
او ادامه داد:
شاسی بلندهای گذشتهی ما خریداران خاص خود را داشتند اما به دلایل متعدد استقبال از آنها به خوبی مدلهای دیگر پژو نبود؛ بنابراین چگونگی تلاش ما برای همخوانی ما ذائقهی مشتری بسیار مهم است. من فکر میکنم حالا با این مدلها موقعیت بسیار خوبی داریم.
این خودروها برای طیف بیشتری از مشتریان جذاب خواهند بود.
این مدیر ارشد پژو صحبتهای ذکر شده را دربارهی گزینهی دیفرانسیل جلوی پژو ۲۰۰۸ گفته است.
در حقیقت سیستم دیفرانسیل جلو در میان مدلهای مختلف پژو کاملاً معمول بوده و هیچیک از مدلهای عرضه شده در استرالیا سیستم چهارچرخ محرک نخواهند داشت. اگرچه برخی مشتریان این موضوع را دوست نخواهند داشت اما Bruesewitz میگوید این موضوع به پژو کمک خواهد کرد تا موقعیت بهتری نسبت به رقبای ژاپنی مثل سوبارو داشته باشد.او میگوید سوبارو با سیستم چهارچرخ محرک خود موفقیت بسیاری داشته است. و اگر به مزدا و تویوتا و دیگر رقبا نگاه کنید خواهید فهمید که سیستم چهارچرخ محرک در طیف قیمتی بالاتری قرار میگیرد.
Bruesewitz میگوید هدف گرفتن شاسی بلندهای ژاپنی و کرهای یکی از کارهای اصلی است. هدف قرار دادن برندهای اروپایی یک کار احمقانه است زیرا خودروسازان آسیایی بیشتر و بیشتر بهسوی تحتفشار قرار دادن اروپاییها حرکت میکنند.او میگوید:
برای فروش، اروپایی بودن یک چیز خوب است اما مردم تنها به محصولی خوب پول میدهند؛ بنابراین ما تنها نمیخواهیم روی اروپایی بودن تمرکز کنیم. ما باید قادر باشیم تا در بازار مدلهای میانی فروش بالایی را ثبت کنیم.
واضح است که اروپاییها محصولات فوقالعادهای داشته و چالش و وظیفهی ما به دست آوردن سهمی مناسب از بازار خواهد بود؛ و من فکر میکنم که محصولات فوقالعادهای داریم و همین باعث رقابتیتر شدن برندمان خواهد شد.
این مدیر پژو در نهایت میگوید به منظور رقابت با محصولات سطح میانی باید قیمتی در همان محدوده داشت و این چیزی است که پژو با ۳۰۰۸ هدف گرفته است:خودروی ۳۰۰۸ واقعاً بالاتر از ماه است. طراحی بیرونی و کابین و کیفیت آن فوقالعاده است. پژو تاکنون در چنین سطحی نبوده است.
ما نمیتوانیم خیلی از CX-5 دور شویم؛ اما ظاهر و احساس خودرو به حدی خوب است که ما مجبور نیستیم خودمان را پشت دیگر رقبا پنهان کنیم.
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۵تو این چند ماه اخیر کاملا داره دیدم نسبت به پژو عوض میشه
من یکی که به شخصه پژو ۳۰۰۸ رو به هیوندای توسان ترجیح میدم
Madjid
۱۳ اسفند ۱۳۹۵.
میدونم دیسلایک میخوره ولی مهم نیست ?
در این محدوده ی قیمتی
اول ژاپنی ها ( اگر حضور داشته باشن)
بعد کره ای ها
و در رتبه ی سوم محصولات پژو-سیتروئن و رنو.
amin
۱۳ اسفند ۱۳۹۵واقعا خودروهای فرانسوی یک نوع زیبایی خاص به دور از اغراق و حجم سازی دارند.طراحیشون چشم نوازه
نوید جهرمی
۱۳ اسفند ۱۳۹۵حرکت ها و اهداف پژو-سیتروئن خیلی خوشحال کننده و امیدوارکنندس. با این که شخصا طرفدارش نیستم اما رقابت بین خودروسازا باعث پیشرفت میشه. خیلی خوبه که پژو با اون قدمتش در جهت بازگشت به جایگاهش به خوبی داره گام برمیداره.
Sina
۱۳ اسفند ۱۳۹۵کاشکی مدل 5008 اول میساختن و وارد میشد چون به سلیقه ما ایرلنیا که اهل مسافرتیم و جادار بودن ماشین برامون مهمه بیشتر میخوره
اگه این مدل 7نفره بیاد تو ایران و قیمت معقولی داشته باشه فکر کنم خیلی فروش کنه
امین
۱۳ اسفند ۱۳۹۵این ماشین بهترین طراحی داخلی که من تا به حال دیدم رو داره! به مراتب از سانتافه و حتی کولیوس جدید بهتره
mohammadreza
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ایکاش پدال بجای این همه مطلب گذاشتن راجبه شیرون و لافراری و … یکم از این دست مطالب (مطالبی شامل خودروهایی که تو ایران حضور دارن) بذاره
بنظرم دلیل نداره این همه مقاله راجبه خودرویی بخونیم که به احتمال زیاد تا اخر عمر اصلا نمی بینیمش
آروند
۱۴ اسفند ۱۳۹۵یادمه یه زمانى ؛ نوکیا برترین و بروز ترین گوشیا رو مى زد که بى رقیب بود و تنها رقیب سرسختش توى عرصه ى جهانى سونى اریکسون بود،ولى بر اساس سیاستهاى غلط، و ادامه ندادن راه نوکیا چه در سیستم عامل و چه در نرم افزار و اشکال گوشیاش،و بروز گوشى هاى هوشمند به شدت از از غافله ى دنیاى تکنولوژى عقب موند؛و اشتباه بزرگتر واگذار کردن درصد بالایى از سهامش به مایکروسافت بود؛وصد البته که مایکروسافت هم باتوجه به سیاست گذارى غلط و نداشتن برنامه ى مدون براى احیاى موبایل هاى نوکیا و سیستم نه چندان محبوب ویندوز فون بین کاربران پیشتر ازقبل نوکیا رو به سوى ورشکستگى برده است؛ولى باز با پس گرفتن سهامش و سرمایه گذارى بر روى سیستم عامل اندرید دوباره خودش را به رخ رقبا کشاند؛اگر نگاهى به سیاست چند ساله ى اخیر پژو داشته باشیم، دقیقا تمام اشتباهات برند نوکیا رو انجام داده؛وپژو هم مث چند دهه ى اخیر خود با سرمایه گذارى بر روى موتور و پلتفرم و کیفیت کابین بازهم به دنیاى کمپانى هایى که حرفى براى گفتن داشت برگشته است
مهدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۵گول این آگهی گزارش تبلیغاتی را نخورید 2008اگه قیمتش که تولید انبوه است تا 55 میلیون باشه ارزش داره پدال طرف کیه طرف مردم یا تبلیغ کرده تا قیمت سنگینش توجیه بشه
تو نمایشگاه دیدم رنگ بدنه بسیار بد – بدنه هم ضعیف – داخل خودرو مثل 206 خفه علی الخصوص صندلی های عقب – موتوری هم نمیدانم توربو شارزبا بنزین ایران مصیبته هرروز تعمیرگاهی
یک کلام باور کنید 206 را بیست درصد بهبود دادند اسمش شده 2008 – الکی قیمت فکر کنم بالای شصت میلیون اگه تا 55 باشه قابل قبوله وگرنه خیانته
amir
۱۴ اسفند ۱۳۹۵پژو داره به روزهای اوجش بر میگرده.هرچند من هنوزم با دیفرانسیل جلو بودن 3008 و 5008 مشکل دارم…
Omid622
۱۴ اسفند ۱۳۹۵امیدواریم پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ وارد بشه
بچه ها اگه دقت کرده باشید فرمانروایی سانتافه و سورنتو با این شاسی بلندهای جدید در معرض فروپاشی قرار گرفته
ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۵برگ برنده پژو تو ایران قیمت هست که حتما از وارداتی ها خیلی بهتره ( مثلا این 2008 رقیبش میشه سوزوکی ویتارا ولی ویران خودرو داره ویتاره قدیمی رو میده 140 میلیون !!)…بعدش خدمات پس از فروش…البته میدونم ویران خودرو خدمات نمیدونه چی هست اصلا…! ولی چون پژو میدونه بازار ایران داره یه مقدار رقابتی میشه احتمال زیاد رو کیفیت و قیمت و خدمات خیلی بیشتر نظارت میکنه…امیدوارم پژو 3008 و 308 هم بصورت وارداتی یا مونتاژی هم بیاره ایران و قیمت خوبی هم بفروشه !…