این ۲۰۰۸ جدید است خودرویی که پژو امیدوار به ادامهی موفقیت آن میباشد. از شاسیبلند ۳۰۰۸ گرفته تا فست بک ۵۰۸ و سوپرمینی جدید ۲۰۸، پژو طیف جدیدی از خودروها را تولید نموده که نه تنها ظاهر شیکی دارند بلکه سواری آنها نیز نسبت به محصولات پیشین این خودروساز بهبود قابلتوجهی یافته است.
تولید ۲۰۰۸ بدون نقاط ضعف جدی حیاتیتر از هر زمان دیگری بوده است. کلاس کراس اوورهای کامپکت (جمعوجور) شلوغتر از هر زمان دیگری بوده و از جمله خودروهای قدرتمند این کلاس میتوان به رنو کپچر جدید و اشکودا کامیک اشاره کرد.
2008 هم مثل ۲۰۸ از پلتفرم CMP استفاده میکند و بنابراین این خودرو با قوای محرکه بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. ساختار این خودرو نیز مستحکمتر از قبل بوده و درحالیکه ۱۴۱ میلیمتر طویلتر از نسل قبل میباشد اما افزایش وزن آن ناچیز است.
طراحی بخش اعظم کابین از ۲۰۸ گرفته شده و بخش داخلی این خودرو از نظر طراحی و کیفیتی بسیار سطح بالاست و برخی از رقبا را کاملاً شرمنده میکند. برخی جزئیات جذاب وجود دارند که از جمله آنها میتوان به میانبرهای کلید پیانو در داشبورد اشاره کرد که ظاهر و حس بسیار خوبی دارند. در برخی مدلها نیز دوخت روشن و متضاد بکار رفته که ترکیب رنگی جذابی را ایجاد میکند.
زمانی که موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کنید سواری ۲۰۰۸ را کاملاً هوشمندانه خواهید داست. این خودرو در سر پیچها پایدار و دقیق حس میشود و سواری آن در عبور از دستاندازها خوب است. البته سیستم تعلیق به اندازه کپچر بخشنده نیست و برخی لرزشها وارد کابین میشود. از نظر صدای باد و جاده نیز ۲۰۰۸ خوب عمل کرده و نمره بالایی میگیرد.
این خودرو با سه نوع پیشرانه بنزینی، یک پیشرانه دیزلی و نسخه تمام الکتریکی عرضه میشود. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی با سه قدرت ۹۹، ۱۲۸ و ۱۵۳ اسبی در دسترس بوده و مدل حاضر در تصاویر از قویترین پیشرانه بنزینی استفاده کرده است. صرفنظر از میزان قدرت، این پیشرانه واقعاً خوب و نرم بوده و مصرف کمی هم دارد. صدای تولیدیاش نیز اصلاً بد نیست. ما همچنین نسخه ۱۲۸ اسب بخاری را تست کردیم که قدرتش برای رانندگیهای شهری و روزمره بیش از حد نیاز است.
پژو ۲۰۰۸ در تریم های Active، Allure، GT Line و GT عرضه میشود. مدلهای پایه قیمت آغازین ۲۰۱۵۰ پوندی دارند که در برابر اشکودا کامیک پایه با قیمت ۱۷۷۰۰ پوندی گران جلوه میکنند. مدل رده میانی GT Line مجهز به پیشرانه ۱۲۸ اسبی و گیربکس دستی ۲۶۱۰۰ پوند قیمت دارد. در مقابل باید به رنو کپچر S ادیشن با قدرت ۱۲۸ اسبی اشاره کنیم که بیش از ۴ هزار پوند ارزانتر است. این دو خودرو در مقابل پژو حرفهای زیادی برای گفتن دارند و به همین خاطر به سختی میتوان چنین اختلاف بهایی را هضم کرد.
پژو ۲۰۰۸ جدید خودرویی متمایز، خوشساخت و پیشرفته است که با برخی حقهها خود را از سایر رقبا جدا میکند. کابین جادار، هزینههای نگهداری کم سواری خوب جزو ویژگیهای این خودرو بوده ولی قیمت بالای آن در برابر رقبا یک مشکل بزرگ است.
مشخصات پژو ۲۰۰۸ پیورتک ۱۵۵ GT
- قیمت: 31575 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 153 اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 207 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
(Saeed(peugeot
۲۰ آذر ۱۳۹۸واقعا عالی شده ۲۰۰۸ نسل جدید……
ظاهر شیک و با کلاس
داخل کابین فوق العاده
مشخصات فنی هم مثل همیشه عااالی
gonzal
۲۱ آذر ۱۳۹۸چه خبره با این قیمت؟؟!?
رامین
۲۰ آذر ۱۳۹۸زبان طراحی پژو واقعا زیباست. کاش بیان تو کلاس های بالاتر هم ماشین تولید کنن
Malt hill
۲۰ آذر ۱۳۹۸قیمتش زیاده
ولی فک کنم علتش نزدیک شدن پژو به لوکس ساز هاست
Abbas.Lambo
۲۱ آذر ۱۳۹۸دقیقا،چون با یه نگاه ساده به کابینش میشه این موضوع رو فهمید
Ali a
۲۰ آذر ۱۳۹۸رنو کپچر جدید لایک ?
پژو ۲۰۰۸ جدید دیسلایک ?
امید
۲۱ آذر ۱۳۹۸چراغهاشو از رو فورد کپی زدن
amir
۲۱ آذر ۱۳۹۸از رو کی!؟
(Saeed(peugeot
۲۱ آذر ۱۳۹۸واقعا طراحی این ۲۰۰۸ تو این کلاسی که هست ….
از همه رقباش یه سرو گردن بالاتره .
کپچر جدید خیلی بهتر شده / فک کنم فولکس t_rock تو این کلاس باشه خوبه ، فروشه خوبی هم داره ….اشکودا هم هست …
ولی طراحی ۲۰۰۸ تو اینا خیلی بالاتره و یه چیزه دیگس.
هرچند که سرگرمی عشق خودروها فقط نظر دادن شده و سواری و لذت و خرید راحت واسه کسایی دیگه.