فروش سدان های مرسوم در طول چند سال گذشته با افت مواجه شده است. به همین دلیل است که خودروسازان سطح بالایی همچون آئودی و ب ام و تلاش داشتهاند با تولید طیف وسیعی از خودروهای کوپه، اسپورت و شاسیبلند تنوع زیادی به سبد محصولات خود ببخشند.
اما پژو میخواهد با این رویه مقابله کند و سلاح آن برای جنگ با شاسی بلندها سدان ۵۰۸ است. این خودرو دیگر یک “سه جعبه” عادی و پیش پا افتاده نبوده و هماکنون به یک فستبک شیک تبدیل شده است. همچنین نسخه استیشن این خودرو نیز اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.
طراحی نسل جدید ۵۰۸ قطعاً تحریککنندهتر از قبل بوده و در ظاهر آن از شاخصههای طراحی شاسی بلندهای موفق ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ الهام گرفته شده است. این خودرو کم ارتفاعتر و پهنتر از نسل قبلی خود بوده و به همین دلیل حضوری با ابهت تر در جاده دارد. دیلایت های LED استاندارد نیز طراحی تیزتری را ایجاد کرده و خط سقف خمیده ۵۰۸ جدید آن را از رقبایی همچون فولکسواگن آرتئون و مزدا ۶ متمایز میکند.
کابین ۵۰۸ جدید نیز به اندازه ظاهر آن برجسته است. همهچیز دوستداشتنی بوده و از دیگر محصولات مدرن پژو الهام گرفته است. کیفیت ساخت کابین عالی بوده و موقعیت راننده نیز کاملاً مناسب است. طراحان همچنین از طراحی آشنای i-Cockpit استفاده کردهاند و البته که بخشی از این پروژه فرمان کوچک و فربه است.
مدلهای اتوماتیک ۵۰۸ (تنها نسخه پایه دیزلی از گیربکس دستی استفاده میکند) دارای کنسول مرکزی خیزدار بوده و اهرم تعویض دنده جوی استیک مانند نیز با ترمز پارک الکترونیکی همراه شده و بنابراین مقداری فضا در این بخش وجود دارد. نسخههای پایه دارای صفحه لمسی ۸ اینچی هستند درحالیکه نسخههای Allure و بالاتر از صفحه لمسی ۱۰ اینچی سود میبرند. همچنین کنترلهای دما و فن نیز در زیرمنوهای سیستم اطلاعات سرگرمی پنهان بوده و از طریق دکمههای میانبر میتوان به همهچیز دسترسی داشت.
تمامی مدلهای پژو ۵۰۸ جدید با تجهیزات سخاوتمندانهای عرضه میشود هرچند به آسانی میتوان دلیل اقبال بیشتر به مدلهای فول تری همچون Allure یا GT Line را دید.
مدلهای Allure دارای تجهیزاتی همچون نورپردازی داخلی، صندلیهای چرمی گرم شونده، دوربین دندهعقب، ناوبری سهبعدی، رادیوی DAB، چراغهای خودکار و برفپاککنهای حساس به باران هستند. تمامی مدلها بهصورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط سود میبرند درحالیکه نسخههای مجهزتر Allure از تشخیص نقاط کور، تشخیص علائم جاده و هشدار توجه راننده برخوردار هستند.
مدلهای GT و فرست ادیشن که تنها با قویترین پیشرانهها در دسترس هستند از چراغهای LED، شارژ بیسیم گوشی و رینگهای ۱۸ اینچی نیز سود میبرند. کابین این نسخهها دارای دوختهای متضاد و پدالهای آلومینیومی هستند. نشستن در کابین ۵۰۸ جدید واقعاً لذتبخش بوده و از نظر کیفیت و فینیش میتوان آن را با ب ام و سری ۴ گرن کوپه مقایسه کرد.
البته که تبدیل یک سدان مرسوم به فست بکی چهار درب با کاهش فضای کابین همراه بوده است. پژو میگوید در دنیای واقعی خریداران معدودی سرنشینان عقب را در چنین خودروهایی حمل میکنند و اگر هم اینگونه باشد بیشتر سرنشینان عقب کودکان هستند؛ اما با این وجود فضای زانو و پا هنوز هم خوب بوده هرچند فضای سر برای سرنشینان قدبلند کمی محدود خواهد بود.
حجم صندوقعقب ۴۸۷ لیتری نسل جدید پژو ۵۰۸ حدود ۱۴ لیتر بیشتر از قبل است. پژو ادعا میکند با خواباندن صندلیهای عقب فضای ۱۵۳۷ لیتری ایجاد میشود که تنها ۶۱ لیتر کمتر از فضای محدوده بار نسل قبلی نسخه استیشن است. حتی در کف صندوق فضایی هم برای لاستیک زاپاس وجود دارد.
اما مالکان چنین خودروهایی کارکردهای بالایی را به ثبت میرسانند بنابراین موضوع مهم درباره ۵۰۸ به سواری آن مربوط میشود. موضوع لذتبخش اینکه جدیدترین نسخه این خودرو بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسل قبلی داشته است.
جدای از سواری کمی ناآرام در شهر، نسل جدید ۵۰۸ آرام بوده و به طرز سورپرایز کنندهای یک جایگزین اسپورت برای رقبای آلمانی محسوب میشود. نسخه حاضر در تست که از پیشرانه دیزلی BlueHDi 160 استفاده میکند در بزرگراه آرام و پایدار بوده و سواری سفت اما مناسبی دارد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی نرم نیست اما در عبور از دستاندازها ناآرام نمیشود.
البته با وجود این همه تجهیزات جای شرمساری است که کروز کنترل تطبیقی پژو ۵۰۸ در سفرهای طولانی خیلی خوب عمل نمیکند. اگرچه این سیستم فاصله امن از خودروی جلویی را حفظ میکند اما تنظیمات آن بد بوده و گاها بهطور کامل از مدار خارج میشود. سیستمهای بکار رفته در رقبا نرمتر و خلاقانهتر هستند.
البته همانند دیگر محصولات پژو، غربیلک فرمان کوچک ۵۰۸ نیز احساس جالب و دینامیکی به وجود میآورد و در زمان حرکت شاهد تکانهای بسیار کم بدنه و سواری هیجانانگیزی هستیم که تعجب ما را به همراه دارد. پدالهای نسبتاً کوتاه به ستون فرمان متصل شدهاند و بدین ترتیب همیشه در جایی که میخواهید نخواهند بود. یک BMW دیفرانسیل عقب در پیچها تیزتر عمل میکند اما پژو از نظر هیجان رانندگی با آرتئون قابل مقایسه است.
پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۸ اسبی خودروی حاضر در تست طبق انتظارات یکی از پرفروشترین مدلهای ۵۰۸ خواهد بود و دلیل آن نیز مشخص است. این پیشرانه دیزلی گشتاور زیادی داشته و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرم متصل است. حتی این پیشرانه در زمان شتاب گیری سنگین نیز صدای زیادی تولید نمیکند.
پژو همچنین پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۷۸ اسبی را نیز در نظر گرفته است. همچنین دو پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسبی و ۲۲۵ اسبی را عرضه میکند. مصرف سوخت و آلایندگی پژو ۵۰۸ با این پیشرانهها خوب میباشد. همچنین نسخه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی نیز در راه است.
نسل جدید پژو ۵۰۸ دقیقاً همانی است که باید باشد: کاملاً جدید! این خودرو موارد مشترک بسیار کمی با نسل قبلی داشته و به نظر ما بهتر بود پژو نام نسل جدید را تغییر میداد. از استایل بیرونی گرفته تا کابین، پژو راه را درست رفته و جدیدترین نسل ۵۰۸ از هر نظری بهتر است. اگرچه نشان پژو با رقبای آلمانی برابری نمیکند اما در کلاس خود خودرویی کاملاً رقابتی است.
مشخصات پژو ۵۰۸ GT Line 2.0 BlueHDi 160 EAT8 S&S
- قیمت: 31050 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 158 اسب بخار/اعلام نشده
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 4.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Sajjad
۱۷ تیر ۱۳۹۷بسیار زیبا و کم مصرف
واقعا عالیه
دید منو به پژو عوض کرد
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۷باید گفت سلطان طراحی داشبورد البته بعد از پورشه و آئودی ( TT و غیره) .
با تچکر
Mohammad
۱۸ تیر ۱۳۹۷سلطان جاده؟پژو؟ماشین فرانسوی؟????
datsun
۱۸ تیر ۱۳۹۷منظورش تو خود فرانسه بوده ?
Hossein
۹ فروردین ۱۴۰۰فرانسه مگه چشه؟؟
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۷یه رقیب فوق العاده برای تلیسمان هر چند که من اینو به تلیسمان ترجیح میدم
سامان اذری
۱۸ تیر ۱۳۹۷این قیمتش 31 هزار پوند هست
که تقریبا 40 هزار دلار میشه
در حالی که تالیسمان قیمتش خیلی پایینتره
رقیب این ماشین با این قیمت ماکسیما و لکسوس is250 پایه و تویوتا اوالون هست
کمری 6 سیلندر هم میشه خرید که به نظرم اینو قورت میده
رامتین
۱۸ تیر ۱۳۹۷فکر میکنم قیمت 31000 پوند با مالیاته. اصولا پیدا کردن قیمت بدون مالیات و هزینه های دیگه کار ما نیست! چون بالفرض بریم سرچ کنیم و عددی بدست بیاریم با عددی که گمرک محاسبه میکنه و در برگ فروش ثبت میشه، متفاوته. امکان نداره 40000 دلار برای این خودرو قیمت داشته باشه و لکسوس nx حدود 38000 دلار! من فکر میکنم قیمتش 30000 دلاره.
Hosain L
۱۷ تیر ۱۳۹۷کلا زبان طراحی اصیل پژو (گربه سانی!) رو کنار گذاشتن! یعنی تا وقتی آرمش رو نبینی نمیتونی حدس بزنی پژو هست!
طراحی جلو میتونست خیلی بهتر و پیچیده تر باشه(در نگاه اول و شاید تا دوم(!) شبیه کیا اپتیماست!
چراغ عقبش شبیه یه مدل لکسوس و لنسره.
و طراحی داخل مخصوصا داشبورد و مخصوصا تر(!) انحنای بخش وسط به سمت راننده شبیه ماشین های آلمانی(بیشترBMW) هست.
به نظرم اگر در طراحی خارجی همون زبان طراحی گذشتشون(به عنوان امضاء و اصالت و حتی زیبایی) رو حفظ به روزرسانی میکردن بهتر بود.
Ahmad
۱۸ تیر ۱۳۹۷اصلا شبیه هیچ کدام از ماشینهایی که گفتی نیست
amir
۱۷ تیر ۱۳۹۷“… نشستن در کابین 508 جدید واقعاً لذتبخش بوده و از نظر کیفیت میتوان آن را با ب ام و سری 4 گرن کوپه مقایسه کرد…”
.
.
اتواکسپرس ماشین را تست کرده و اونو از نظر کیفیت قابل مقایسه با ب ام و میدونه اونوقت یه عده توی ایران هستن که آرزوشون خرید ماشینایی مثل سمند (!) و ام وی امه! و بهترین ماشینی که از نزدیک دیدن پراید 111 بوده ولی شبانه روز تو فضای مجازی نظر میدن که پژو ماشین پر اصطحلاکیه!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ تیر ۱۳۹۷منظور از استهلاک ، پیچیدگی در اجزای طراحی شده فنی و برقی ماشین هست و اینکه بیشتر موتورهای فرانسوی گرما دوست هستند(( واقعاً صدای فن رو مخی دارند ، مدل ۲۰۰۸ که جدید هم هست این مشکل رو داره )) و به درد مناطق عمدتاً گرمی مثل خاورمیانه نمیخوره و برای همینه که خیلیها به دنبال محصولات ژاپنی هستن تا دردسری نداشته باشند .
اما من بشخصه حال کردم با این مدل ۵۰۸ ، بسیار شیک و فانتزی طراحی شده ، بخصوص نمای پشتش عالیه .
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۷پژو یکی از مطرح ترین خودروسازان جهان و اصلا ربطی به رنو نداره این شرکت معظم برای هیوندای و فیات و کیا موتور تهیه کرده در فرمول 1 حرفهای زیادی برای گفتن داره اکثر انجین هاش قابل ارتقا و تیونینگ هستند همه ساله در کنار جنرال موتور بی ام دبلیو فولوکس و فورد و فراری جوایز بهارین انجین سال دریافت میکنه به زعم من پژو 508 جزو بهترین سدان های زیبای جهانه که از کابین زیبا و موتور قوی طراحی عالی و بی نفص بهره میبره دقیقا برخلاف تالیسمان که ضعف طراحی و ناهناهنگی در حای جای اون قابل مشاهده است کیفیت سواری 508 بسیار بالاست من 508 داخلی سوار شدم عالیه
emad1990
۱۹ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز موتورهای حال حاضر پژو طراحیشون ماله بی ام و هستش
پس الکی نگید موتور ساخت خودش
سام
۱۷ تیر ۱۳۹۷نسل جدید پژو 508 واقعا جذاب و جوان پسند است و کیفیت مونتاژ بدنه و متریال مصرفی موجود در کابین آن در حد بهترین است و به نظر من این خودرو حتی از برخی از رقبای ژرمنی اش نیز زیباتر و مدرن تر و به روز تر است.آفرین به پژو!
me84
۱۷ تیر ۱۳۹۷.
امیر جان منکر استهلاک بالای پژوهایی که تو ایران عرضه میشه نشو. واقعا خرجشون بالاست و خیلی زود پاشون به تعمیرگاه باز میشن. منظورم پژوهای از رده خارج دهه 80 که تو ایران سوار میشیم
البته که اینی که ما سوار میشیم هیچ ربطی به مدلهای مد روز ندارن.
دلیل نمیشه چون طرفدار پژویی، از آشغالای داخلی که به اسم پژو میندازن به مردم هم تعریف کنی و بگی خرج و استهلاکشون بالا نیست. اگه اینجا کسی میگه پژو خرجش بالاست، منظورش تکنولوژی دهه 80 پژو با قطعات درجه 2 و 3 چینی و هندی و مونتاژ فوق العاده ایرانی هستش نه مدلهای جدید.
اتفاقا مدلهای جدید بشدت ارزش خرید دارن. دیزاین همین 508 رو من تو هیچ ماشین هم رده خودش ندیدم. واقعا زیباست.
amir
۱۷ تیر ۱۳۹۷من به هیچ وجه منکر نیستم .در اشغال بودن 405 و پارس و…شکی نیست حتی حیف اسم ماشین که روی این زباله ها بزاریم!
رهگذر
۲۷ آذر ۱۴۰۱الان خودت ۲۰۶ یا ۲۰۷ داری اونا آشغال نیستن😅😅
(Saeed(peugeot
۱۷ تیر ۱۳۹۷فوق العادس این ماشین…..خودروی سال اروپا امسال این ماشینه…..شک نکنید.
بالاخره پژو داره نشون میده چه برنده با اعتباریه.
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۷طراحیش واقعا جذابه هم داخلی و خارجی اما فکر نمی کنم انتخاب ایده آلی باشه.برای سدان های خانوادگی اولویت اول فضای مناسب و سواری راحت هستش.مثلا اشکودا ساپرب و فولکس پاسات انتخاب های خیلی بهتری هستند.هم توانایی دینامیکی مناسب دارند و هم سواری نرم و راحت و کابین جادار دارند
mohammad FM480
۱۷ تیر ۱۳۹۷واقعا طراحی جذابی داره از شاسی بلند هاش هم بهتره ،همینطور مصرف سوخت مناسبی داره درکل ماشین خوبی بنظر میاد ،قدرتش اگه یکم بیشتر بود حرفی نمیموند
ali a
۱۷ تیر ۱۳۹۷با اینکه طراحی خوبی داره. ولی آلمانی ها مثل آئودی و اشکودا رو کاملا به پژو ترجیح میدم که از لحاظ کیفیت و سواری بهتر از پژو هستن…
محمدامین
۱۷ تیر ۱۳۹۷اولا شما هم به نوعی متعصب و زودباور هستین آقاسعید
۱)چون صرفا فرانسویه و اروپایی نیست قبولش ندارین؟!!!فکر میکردین یه روزی رنوتالیسمان بتونه با فورد رقابت کنه؟!
۲)چون صرفا جرمی کلارکسون قبول نداره،ما هم قبول نداشته باشیم؟تقلید کورکورانه نیس؟!جرمی کلارکسون فقط یه مجریه که میتونه از مردم بیشتر اطلاعات درباره خودرو داشته باشه و بتونه راهنماییشون بکنه،ولی لزوما همیشه بهترین تصمیمو نمیگیره!
اقاسعید امیدوارم از این به بعد قبل از اینکه به بقیه القاب “زودباور” بودن و “متعصب” بودن رو نسبت بدین،اول انگشت اتهام رو به سمت خودتون بگیرین و بعدا قضاوت کنین
ثانیا پژو صرف نظر از سیاستش با ایران که موجب نارضایتی خیلیها شد،واقعا محصولات جدیدش عالی هستن!مخصوصا همین پژو ۵۰۸ که صددرصد از تالیسمان بهتر هستش!
این ۲۰۰۸ هم که میگین،خیلی از قطعاتش مالِ شرکت پژو نیست چون اواخر مونتاژش تحت نظارت شرکت پژو نبود و همینی شد که ملاحظه می فرمایید!
پیشنهاد من اینه که کسایی که توی منطقه آزاد هستن یا خارج از کشور تشریف دارن یا میتونن تشریف ببرن،لذت پژوی واقعی رو ببرن!شیرررر
Ahmad
۱۷ تیر ۱۳۹۷واقعا ماشین زیبایست هم طراحی داخلش و هم طراحی بیرونش بعضیها هم وقتی میبینن نمیتونن ایرادی از بعضی ماشینای فرانسوی بگیرن شروع میکنن به مسخره بازی در اوردن و تیکه انداختن عیب نداره ما به این مسخره بازیا عادت داریم .
unas
۱۷ تیر ۱۳۹۷فرمانروای واقعی جاده !؟؟
خخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخ
خخخخ …………………..
مهران
۱۷ تیر ۱۳۹۷کلارکسون کجایی این پژو رو تست کنی
سلطان
۱۸ تیر ۱۳۹۷خودتان مقایسه کنید :
پژو 508:
قیمت : 40000 دلار
قدرت موتور : 158 اسب بخار
0 تا 100 : 8.4 ثانیه
شورولت کامارو ss :
قیمت : 31000 دلار
قدرت موتور : 455 اسب بخار!!!!!!!
0 تا 100 : 4 ثانیه
تنها چیزی که برای این مقایسه لازمه یه انسان با یه عقل سلیم
A.U.D.I
۴ مرداد ۱۳۹۷مهندس با عقل سلیم
تو داری یه سدان فست بک رو با یه ماشین کوپه مقایسه میکنی
به نظرم تو کیفیت و میزان الایندگی و مصرف سوخت و … یه نیم نگاهی بهشون داشته باش
حمیدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۷ماشین های پژو هم خیلی خوش چهرن هم خیلی پیچیدگی فنی دارن و کلا ارتباط برقرار کردن باهاشون یکم سخته منتهی ایرادی که اکثرا دارن فضای کم کابینشون هست که برای سه سرنشین عقب کوچیکه
Ahmad
۱۸ تیر ۱۳۹۷اون پیچیدگی که شما میگی خیلی از ماشینای دنیا اونو دارن حتی پیچیده تر از پژو هستن مثل ماشینای امریکایی و یا برخی ماشینای المانی .
خسرو
۱۸ تیر ۱۳۹۷من پدربزرگم سال 1355 یه پژو 504 خرید که اون زمان جزو ماشینای خوب بود
ولی قیمتش جوری نبود که فقط چند درصد جامعه و یه عده محدود قدرت خریدش رو داشته باشند
در کل اون زمان هرکس حتی یه کارگر ساده با مدتی پس انداز میتونست یه ماشین خوب یا خونه بخره
؛