چند ماه پس از عرضهی نسخههای بنزینی و دیزلی پژو ۲۰۰۸ در کشور بریتانیا، فروش نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز شروع خواهد شد. آیا این خودروی بدون آلایندگی و ساکت ارزش منتظر ماندن را دارد؟
۲۰۰۸ الکتریکی از پلتفرم CMP برادران استاندارد خود استفاده کرده اما برخی تغییرات در آن صورت گرفته است. البته همان پلاستیکهای نرم در کابین جادار و همان پشت آمپرهای شگفتانگیز در ۲۰۰۸ الکتریکی وجود دارند.
در واقع تیم طراحی پژو تنها برخی تغییرات ملایم را اعمال کردهاند تا مشتریان بفهمند که با خودرویی الکتریکی روبرو هستند. در نمای جلو جلوپنجرهای وجود دارد که از عناصر رنگی بهره برده و در بخش مرکزی آنهم نشان سبز شیر پژو دیده میشود. در پروفایل جانبی هم حرف e نصب شده و در کابین تریم GT Line نیز پوشش آلکانترای خاکستری منحصربهفرد وجود دارد. سوکت شارژ ۲۰۰۸ الکتریکی نیز در همان جای درگاه باک سوخت قرار گرفته است.
کابین و فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه الکتریکی قرار نگرفته و باتری ۵۰ کیلووات ساعتی خودرو در دو بخش اصلی جای گرفته است: تونل گیربکس مرکزی و زیر صندلیهای جلو و عقب. مشخصات کامل این خودرو فعلاً منتشر نشده اما از آنجایی که قوای محرکه ۲۰۰۸ الکتریکی با ۲۰۸ الکتریکی یکسان است بنابراین انتظار میرود شارژ ۸۰ درصدی باتری با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی در ۳۰ دقیقه انجام شود. با استفاده از شارژر خانگی هم این مدت ۸ ساعت خواهد بود.
به لطف استفاده از برنامه “پژو من”، سر و کله زدن با یک خودروی الکتریکی میتوان سادهتر باشد. این برنامه به مالکان اجازه میدهد دمای کابین را از راه دور تنظیم کرده و وضعیت شارژ باتری را مشاهده کنند. با استفاده از این برنامه همچنین میتوان زمان شارژ دوباره را تنظیم کرد که برای استفاده از تعرفههای برق ارزانتر عالی است.
مشخصات پژو ۲۰۰۸ الکتریکی GT Line
- قیمت: ۳۲ هزار پوند
- پیشرانه: تک پیشرانه الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
- محدوده حرکتی: ۳۲۰ کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
(Saeed(peugeot
۹ آذر ۱۳۹۸دوستان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو زیره ۸/۵ ثانیه هست …فک کنم ۸/۲ باشه ، تو یه بررسی تو یوتیوب دیدم
که شتاب خوبی هستش برای وزن ۱۵۵۰ این خودرو ، و به احتمال زیاد فروش بالایی رو هم تجربه میکنه…..چون همه چیزش عالیه .
مزدا
۱۱ آذر ۱۳۹۸پژو تو بهترین دوران طراحی و ساخت ماشین ایران رو ول کرد رفت حالا ما باید سوار اشغال های ۲۰ سال پیشش بشیم.
خدایش حالم از مسولان این مملکت بهم میخوره
علی
۹ آذر ۱۳۹۸طراحی جلوش برای ماشین های فول سایز هم قشنگه برای اینکه فوق العادست
فرزاد
۹ آذر ۱۳۹۸این مدل طراحی کیلومتر و فرمان خیلی زیبا و از زمان خودش جلوتره که اصطلاحا بهش میگن کابین خلبانی ولی فکر میکنم اگه فرمان در حالت بالاترین قرار بدی دید خوبی نسبت به کیلومتر شمار نداشته باشی وباید حتما فرمان در پایین ترین حالت ممکن قرار بدی .
" Swedish Arrogant Tiger"
۹ آذر ۱۳۹۸یه خودروی الکتریکی تقریبا جمع و جور و زیبا .
اگرچه از پایه با برقی بودنش مشکل دارم اما میتونه به نسبت انتخاب خیلی خوبی باشه.
Abbas.Lambo
۱۰ آذر ۱۳۹۸جدیدا محصولات پژو انگار از آینده اومدن،کلا حس خوبی به آدم میدن،حسی که خیلی وقت بود پژو اونو گم کرده بود،طراحی داخلیشونم که دیگه جای خود دارن
نویدی
۱۰ آذر ۱۳۹۸اونا پژو میخرن، ما هم پژو میخریم.
405 tu5 نود میلیون تومن?
یه تابوت بخری 90 میلیون تومن!
احمدرضا
۱۰ آذر ۱۳۹۸چیه خداوکیلی
شبیه ماشین اسباب بازی های کوچولو میمونه
(نظر شخصی)