آیا پرداخت پول اضافی برای خودروی شهری شیک، هوشمند و کوچکی چون پژو ۲۰۸ GT-Line توجیهی دارد؟
با بهای آغازی ۲۷۴۹۰ دلار استرالیا (بدون هرگونه آپشن اضافهای) پژو خودروی قابلابتیاعی همانند میتسوبیشی میراژ نساخته است. در حقیقت با پول این خودرو میتوان دو دستگاه سوزوکی سلریو خرید.
اما با دانستن این موضوع که زنان به راحتی و مکرر برای خرید یک جفت کفش بالای ۱۵۰۰ دلار پرداخت میکنند پس پرداخت مبلغ نزدیک ۳۰ هزار دلار برای یک هاچبک فرانسوی نیز میتواند قابل توجیه باشد!
این خودرو که در صدر مدلهای پنج درب ۲۰۸ قرار میگیرد (مدل ۲۰۸ GTI هنوز سه درب است) ۱۵۰۰ دلار گرانتر از مدل Allure بوده و البته مشخصات یکسانی با آن مدل دارد. برای توجیه مبلغ اضافهتر برخی جزئیات را دریافت میکنید که از آن جمله میتوان به تریم متفاوت، صندلیهایی با دوختهای قرمز، رینگهای ۱۷ اینچی، چراغهای نقشهی جلو و اهرم ترمزدستی چرمی اشاره کرد.
از نظر تجهیزات نیز این خودرو دارای ۶ کیسه هوا، حسگرهای پارک جلو و عقب، صفحه لمسی ۷ اینچی با عملکرد ناوبری و … اشاره کرد.
خودروی حاضر در تست علاوه بر موارد یاد شده با پرداخت ۵۰۰ دلار به ترمز شهری فعال و دوربین پشتی مجهز شده بود. ما پیشنهاد میکنیم که این تجهیزات بهصورت استاندارد روی خودرو نصب شوند چراکه با این بها واقعاً باید وجود داشته باشند.
نمای ظاهری خودرو کاملاً تیز است. جزئیات زیبای جلوپنجره و دماغهی خودرو به همراه رینگهای بزرگ باعث برجسته شدن این خودرو شدهاند. مخصوصاً رنگ قرمز خودرو نیز بر جذابیتهای آن افزوده است. چراغهای LED روز روشن به همراه چراغهای پشتی نیز ظاهری شیک و ممتاز را ایجاد کردهاند.
در مقایسه با GTI سه درب مجبوریم این خودرو را یک لیموزین با فاصلهی طولانی بین محورها بنامیم!
این احساس جادار بودن به کل کابین تعمیم می یابد. صندلیهای عقب و حتی صندوق بار فضای احساسبرانگیزی را برای چنین خودروی کوچکی ارائه میکنند. صندوق ۳۱۱ لیتری ۲۰۸ GT-Line از صندوق ۳۰۸ لیتری مزدا ۳ که تقریباً ۱.۵ برابر پژو طول دارد جادارتر است.
البته این فضای صندوق بهطور هوشمندانهای طراحی نشده است. نگهدارندههای لیوان نیز خیلی کوچک بوده و نمیتوان بطریهای بزرگتر را در آن قرار داد. جایگیری استراحت گاه میانی نیز به گونه بوده که دسترسی به ترمزدستی را دشوار نموده است.
غربیلک فرمان پژو همیشه محل مناقشه بوده است. آیا این فرمان خیلی کوچک نیست؟ بسته به قد راننده و ترجیحات شخصی در استایل رانندگی، فرمان میتواند به آسانی تنظیم شود.
چرم بکار رفته در فرمان حس خوبی را منتقل میکند بنابراین طراحی کاربردی ۲۰۸ در هنگام رانندگی به جذابیت خودرو کمک خواهد کرد.
مواد بکار رفته در کل کابین در مجموع کاملاً حس گران بهایی دارند و بافت داشبورد مخصوصاً برجسته است. صندلی کاملاً راحت بوده و کل خودرو با توجه به اندازهای که دارد با کیفیت و مستحکم احساس میشود.
پیشرانهی ۱.۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری دارد. شاید این خروجی پیشرانه کم به نظر بیاید اما با حداکثر گشتاوری که از دور ۱۵۰۰ در دسترس شماست ۲۰۸ GT-Line در محیطهای شهری کاملاً فرز عمل میکند.
با سرعت میتوانید پس از سبز شدن چراغ حرکت کنید و همچنین به آسانی از ترافیک رهایی یابید. برخی لرزشها و صداها در سرعتهای پایین احساس میشوند اما پس از مدتی خودرو آرام شده و بهطور شگفتانگیزی در سرعتهای ۸۰ کیلومتر در ساعت و بالاتر خودرو آرام و ساکت است.
به علاوه ذات آرام پیشرانه به مصرف سوخت خوبی منجر شده است. پژو ادعا میکند که GT-Line در هر صد کیلومتر تنها ۴.۵ لیتر سوخت میسوزاند و ما در اکثر اوقات هفته مصرف زیر ۶ لیتر را مشاهده کردیم. گفتیم اکثر اوقات هفته چون در چندین مورد که رانندگی پرشتاب و سنگینی داشتیم مصرف خودرو به ۸ لیتر هم رسید.
غربیلک فرمان کوچک و ماهیت سفت و تنگ خودرو بسیار لذتبخش است. پژو به آسانی و با فرزی مثالزدنی میچرخد و حتی در زمینهای مرطوب نیز با فشردن پدال گاز خوب عمل میکند. این خودرو شبیه یک مدل بزرگتر حس میشود و ناهمواریهای جاده آن را ناراحت نمیکنند. این خودرو با وزن ۱۰۷۰ کیلویی خود کمی سنگینتر از مزدا ۲ (۱۰۵۸ کیلوگرم) و سبکتر از هوندا جاز (۱۱۳۰ کیلوگرم) است.
سواری خودرو نیز همانند یکی خودروی بزرگتر و حتی عریضتر حس میشود چراکه کنترل و اعتمادبهنفس زیادی در هنگام عبور از جادههای پرپیچوخم وجود دارد. ۲۰۸ به خوبی از ناهمواریها میگذرد اما برخی دست اندازها باعث ناآرامی خودرو شده اما در مجموع خودرو راحت است.
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تنها گزینهی پیش روی شما در این تریم است. کنار دستهدنده شاهد دو دکمهی برف و اسپورت هستیم که کمی حس ارزانی را منتقل میکنند اما خود گیربکس به خوبی عمل کرده و شاهد تعویضهای نرم و سریعی هستیم.
دید بیرونی خودرو نیز عالی است. این خودرو واقعاً مدل کوچک فوقالعادهای است که شیک ساخته شده اما هنوز هم با بهترین بخش بازار ۳۰ هزار دلاریها فاصله دارد.
اگر تنها خودروی اروپایی میخواهید میتوانید فولکسواگن پولو با بهای ۲۳۱۹۰ دلاری و یا اشکودا فابیا مونت کارلو را با ۲۳۴۹۰ دلار خریداری کنید. هر دو خودرو جذاب، شیک و اروپایی بوده و واضح است که در عملکرد خود “فرانسوی” بودن کمتری دارند.
البته میتوانید تریم Allure را با بهای ۲۵۹۹۰ دلار بخرید که تفاوتهای کمتری با GT-Line دارد.
اگر ارزش و بهای خودرو برای شما اهمیت دارد پس این بخش اشتباه بازار است. همانند کفشها و کیفهای شیک تبلیغ شده، اشتباهی دربارهی پرداخت پول زیاد برای کمی تجمل وجود ندارد اما اگر پول زیادی ندارید پس گزینههای دیگری نیز با بهی کمتر وجود دارند.
اما همه بر مبنای ارزش خرید نمیکنند و خریداران پژو ۲۰۸ GT-Line استایلی شیک را دریافت میکنند. این خودرو جذاب، شیک و هیجانی است.
امتیازات پژو ۲۰۸ GT-Line
پرفورمنس و راندمان: ۷
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۷
قیمت و تجهیزات: ۶
سواری و هندلینگ: ۷.۵
امتیاز کلی: ۷
منبع: caradvice
Hami
۱۸ مهر ۱۳۹۵من از پژو متنفرم حتی اگه بهترین ماشین دنیا رو بزنه ما ایرانیا خیلی از این پژو و دلال های وطنی که پژو به عنوان تولید ملی کردن توی پاچمون کشیدیم
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵مقصر خودمونیم. همین پژو بهترین محصولاتشو در بازارهای خارجی میده اما چرا مزخرف ترین و قدیمی تریناش نصیب ما شده؟ چرا بی کیفیت ترین محصولات چینی در اختیار ما قرارمیگیره؟ و….
همیشه از زمان های خیلی دور تا امروزه عده ای حاضر بودن برای منفعت و سود خودشون، خون هموطنانشونو تو شیشه کنن و مثل زالو از همنوعاشون تغذیه کنن. وقتی چنین جماعتی حضور دارن معلومه که باید بدترین بلاها سرمون در بیاد و از خودی هم بیاد نه اجنبی.
اونا هم خیلی علیه السلام و بی تقصیر نیستن. اما اول باید از همین جماعتی که مارو به این وضع رسوندن و از خون مردم میخورن متنفر باشیم تا اون خارجیا.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵درود بر نوید جهرمی عزیز
به خوب نکته ای اشاره کردی
نوید جهرمی
۲۰ مهر ۱۳۹۵درود بر تو دوست عزیز
ارادت
سينا
۱۸ مهر ۱۳۹۵هیچ معلوم هست چی میگی؟!
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵پژو بد نیست
مدیریت خودمون مشکل داره
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵پژو خوبه.
مشکل از اون نیست.
ونوم
۱۸ مهر ۱۳۹۵هنری فورد : شما میتوانید هر رنگی برای ماشینتان سفارش دهید به شرطی که سیاه باشد psa : شما میتوانید هر ماشینی سفارش دهید به شرطی که موتور ان زیر 1.6 لیتر باشد و باید محیط زیست را حفظ کنید و از ما ممنون باشید
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵افرین ونوم جان
این حرف هنری فورد رو همیشه یادم هست
خیلی این حرف معنا داره
ونوم
۱۸ مهر ۱۳۹۵قربون علی شوی کامارو
علیرضا.م
۱۸ مهر ۱۳۹۵خیلی از محصولاتش خوبه .
من تو یه شرکتی کار میکنم که چند تا کارشناس آلمانی برای پروژه در آن حضور دارند .
یکیشون تو آلمان پژو 308 جی تی آی سواره .(خیلی هم راضیه) نه بی ام دبلیو و بنز
میگه خیلی گرونه
بعد خدایی خودروهای پژو در اروپا خیلی طرفدار داره .
اینکه میگن پژو تعمیر زیاد میخواد فقط در ایرانه . اون پژو 206 های قدیم با موتور اصل فرانسه قابل قیاس با این جدیدا هستن ؟
کیفیت پایین ایران خودرو و نبود نظارت از سوی شرکت پژو باعث شده مردم ما از کیفیت پژو ناراضی باشند .
البته خدایی پژو به درد آب و هوای گرم و خشک ایران نمیخوره و مردم ما علاقه خیلی زیادی به ماشین های بزرگ دارند اما در اروپا اوضاع چنین نیست .
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵308 حرف نداره
امیرحسین
۱۸ مهر ۱۳۹۵پژو و در کل فرانسوی ها راه ساختن ماشین های کوچک باحال رو بلدند.مثلاً وقتی پژو 206 مدل 84 رو که قبلاً داشتم با هیوندای i20 دوستم مقایسه کردم تفاوت دست ام بود.هم جایگاه راننده خیلی بهتر از هیوندای بود و هم شتاب و هندلینگ بهتر از هیوندای
دانیال
۱۹ مهر ۱۳۹۵هیوندای اون موقع با هیوندای الان کلی تفاوتشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵206 موتور فرانسوی هاش عالیه
مدل 80 مثلا
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵.
هیوندای روز به روز بهتر میشه.
تجربه ی شما واسه همون سال 84 خوب بوده.
سينا
۱۸ مهر ۱۳۹۵عقبش رو شبیه ماشینای آسیای شرقی زده !!
از یه خودرو ساز اروپایی بعیده که این کار خبط رو بکنه !
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵فرمونش چرا یجوریه ؟
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵خیلی گرونه و به صرفه نیست . شاید یکی که به هنر علاقه مند باشه تو فرانسه و پاریس با خیابونای کوچیک و شلوغ و قشنگش زندگی کنه و بیشترین مسافتی که بخواد بره سواحل کن باشه . یا بخواد بره کافه محلشون مناسب باشه ! . 30000 دلار آخه؟
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵تکرار : دلار استرالیا ارزونتر از دلار آمریکاس
احمد
۱۹ مهر ۱۳۹۵به دلار استرالیا میشه حدودا 81 82 میلیون تومان بدون عوارض و گمرک
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵دلار استرلیا و کانادا 2700 و 2800 تومن
دلار امریکا 3500
Sasan
۱۸ مهر ۱۳۹۵۳۰۰۰۰هزار دلار برای یه هاچبک شهری؟؟؟؟!اصلا عاقلانه به نظر نمیرسه گرچه ماشین خوبیه.اما با این قیمت اصلا نمیارزه
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز دلار استرلیا پایین تر از دلار امریکا
پس قیمتش زیاد نمیشه
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵برای همون دلار تسترالیا هم زیاده.
امین
۱۸ مهر ۱۳۹۵یکیشو از نزدیک دیدم سفید صدفی رینگ و جزییات کروم چهار درب فکر میکنم نسخه ی الور بود. البته شب بود درست مشخص نبود
باید از نزدیک ماشینو ببینید واقعا به معنای واقعی کلمه اسپرته و شدیدا خفنه
کره ای های همرده ی خودش اصلا و ابدا حرفی واسه گفتن مقابلش ندارن
به حدی تیز و اسپرته که آدمو خیلی سریع جذب خودش میکنه
خیلی هم توپولیه :)
دانیال
۱۹ مهر ۱۳۹۵بابا دیگه اینقد گندش نکنید، ظاهرش همون 206 ده 15 سال پیشه که فیس لیفت شده ولی طراحیش هارمونی همون 206 قدیمی رو نداره و اون برای زمان خودش یه چیز دیگه بود ولی اینم با اینکه درحد بهترین نیست ولی بدم نیست.
Nima
۱۸ مهر ۱۳۹۵25000 دلار آمریکا میشه تقریبا
یعنى با پولش میشه کمرى و مالیبو و امثالهم خرید یا حتى خیلى ماشیناى دیگه
یادمه بیوک لاکراس با اون عظمت و زیبایى و امکانات تو همین مایه ها بود قیمت پایش.
حميد
۱۸ مهر ۱۳۹۵دلم تنگ شده یک هاچ بک با حال و تند و تیز سوار بشم کاش زودتر بیاد
نمیدونم چرا ما اس یؤ وی میخریم تو شهر اذیت کننده هست
نویدی
۱۸ مهر ۱۳۹۵به نظر من که محصولات پژو و در کل فرانسویها(رنو،سیتروئن) از تمام محصولات کیا و هیوندای برتر هستن…در اینجا هم در بعضی موارد اشاره به برتری این ماشین به مزدا ۳ شده.
رضا پ
۱۸ مهر ۱۳۹۵فقط قسمت بارش چند لیتر بزرگتره
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵خوب خودروسازان فرانسوی قدیمی هستن و تجربه بالایی دارن
ولی کره هم پیشرفته خوبی داشتن
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵.
اشتباهه.
ماین کره تی سوار شی میفهمی خیلی هم خوبه.
نویدی
۱۹ مهر ۱۳۹۵مزدا۳ که چیزی نداره،یه ماشین خیلی معمولیه،با کابین کوچیک و تنگ و سیستم تعلیق خشک،عایق بندی ضعیف که صدای موتور بیشتر از حد نرمال توی اتاق میاد…من 208 رو به مزدا3 ترجیح میدم.با این که توی یه کلاس نیستن ولی مزدا3 نقص زیاد داره.
سجاد
۱۹ مهر ۱۳۹۵شما مگه ۲۰۸ سوار شدی !؟
اگه این حرفو تو ژاپن بزنی با کاتانا به دو نیمه برابر تقسیمت میکنن???
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵دیگه اینقدر هم دیکتاتور نیستن
احمد
۱۹ مهر ۱۳۹۵ارزش قیمت این ماشین با تمام امکانات 12تا 15 هزار دلار آمریکا میارزه خیلی بش ارفاق کردم
C ar love
۱۹ مهر ۱۳۹۵خیلی قشنگه یعنی 2016 اش تو ایران میاد طراحی داخلیش خاصه
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۵سلام عزیزان 208 همان 206 بهبود یافته است حداکثر ده سانت طول خودرو طویلتر شده تا جای پای صندلی عقب بهتر بشه و تغییرات فنی دیگه هم حداکثر ده درصد ولی قیمت در ایران 206 حدود 35 میلیون اما 208 در ایران 55 تا 60میلیون براورد شده است یعنی 20میلیون افزایش قیمت و استهلاک ماشین هم بالاست قطعات گرانتراز 206 شک نکنید آیا 206 بهبود یافته باید 20میلیون باشه با نام 208
جدیدا هم که پژو مسولین را خوارو ذلیل کرده و دارن بهش التماس میکنند اقا ما نمیخواهیم ذلیل بشیم
همین سمند را کمی بهبود بدن و وزن ماشین را پایین بیارن ما میخریم بخدا
رنو هم ساندرو استپ وی زده ارتفاع ماشین 5 سانت بیشتر ازال نود و ساندروست اما 8 میلیون تومان گرانتر است ببین اروپایی ها چقدر کلک هستند
من
۱۹ مهر ۱۳۹۵به نظرم تو این وضع بازار ایران میارزه چون هم قیافه جدید داره هم موتور بهتر و بروزتر
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵توایران هم هرماشینی که قیافه و طراحیش جدید باشه جواب میده
امین
۲۲ مهر ۱۳۹۵واسه حرفت مدرک هم داری ؟؟؟؟
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵ماشین خوبیه.
saeid
۱۹ مهر ۱۳۹۵پژو تو هر چیزی اگه بد باشه که به نظر من اینطور نیست ، تو تولید هاچبک کارش عالیه. طراحی های جذابی داره .حداقل تو کلاس هاچبک از تموم آسیایی ها سرتره . هاچبک های آسیایی اصلا جذاب نیستن
من مدل جی تی آی 208 رو بیشتر دوست دارم . موتور پرقدرت تر، طراحی اسپورت تر
کلا مدلهای جی تی آی پژو واقعا معرکه هستن حیف که قرار نیست تولید بشه
اینم رو هم مثل مدل 206 جی تی آی باید تو حسرتش بمونیم
احسان
۲۰ مهر ۱۳۹۵نظر من
سدان اقتصادی و روزمره: ژاپنی
هاچبک: فرانسوی
کوپه و سدان خوش ساخت : آلمانی
آفرود: ژاپنی
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵.
نظر من :
همش آلمانی.
Hamid
۲۰ مهر ۱۳۹۵بازم سرمون کلاه رفت.
من موندم چرا مسعولین(ایران خودرو) منافع شخصیشون و به منافع ملی ترجیه میدن.
کاش به جای 208 308 میاوردن.خدایی خیلی بهتر از اینه.یا مثلا اون 301 که قراره تولید شده خیلی ضایست.
اینا(ایران خودرو) به فکر من و شما نیستن.اینا حساب کتاب میکنن ببینن کدوم سودش بیشتره اون و بیارن.ما هممون سر کاریم.
ولی یه چیزی میگم ناراحت نشین اصلا هم قصد توهین ندارم همین 208 از سرمونم زیاده.یادتون نرفته که جه طوری ماشینایی که تو انباراشون مونده بود و با وام فروختن مردمم چه طوری استقبال کردن!خب پس دیگه نباید انتظار بیشتر از اینا رو داشته باشیم.
faramarz
۵ بهمن ۱۳۹۵عاشقشم