این پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ است، خودرویی که تنها ۲۹ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید کرده و در حقیقت پاکترین عضو خانواده این شاسیبلند است.
این آلایندگی کم به مدد قوای محرکهای حاصل شده که در طول دو سال آینده به گزینهای کاملاً آشنا تبدیل خواهد شد. این قوای محرکه بنزینی/الکتریکی جدید قدرت ۲۹۶ اسب بخاری داشته و در دی اس ۷ کراس بک E Tense بکار رفته است. محصولات آتی پژو، سیتروئن، دی اس و اوپل نیز از این مجموعه استفاده خواهند کرد.
شاید موضوعی سورپرایز کننده برای خودرویی با چنین آلایندگی کم وجود قدرت زیاد باشد. سیستم پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ نه از یک بلکه از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و هریک قدرت ۱۰۸ اسبی تولید میکنند. این دو پیشرانه با یک قلب آهنین ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی همراه میشوند. این پیشرانه درونسوز هم خروجی ۱۹۷ اسبی دارد. به دلیل اینکه هیچکدام از این پیشرانهها بهصورت همزمان حداکثر قدرت خود را تولید نمیکنند بنابراین قدرت کل مجموعه به ۲۹۶ اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور آن نیز ۴۵۰ نیوتون متر است.
وقتی حالت اسپورت رانندگی را انتخاب کنید این کراس اوور خانوادگی چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیهای خواهد داشت و واقعاً هم این شتاب را حس خواهید کرد. وقتی پدال گاز را فشار دهید گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سریعاً دنده مناسب را انتخاب خواهد کرد و ۳۰۰۸ همانند یک هاچبک اسپورت خواهد تاخت.
با توجه به اینکه پیشرانه بنزینی قبلاً در ۲۰۸ GTI و ۳۰۸ GTI بکار رفته بنابراین صدای جذابی هم دارد هرچند وقتی دور پیشرانه به ردلاین نزدیک شود لرزشهایی از طریق آن به فرمان خواهد رسید.
باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی پژو باعث ایجاد شعاع حرکتی ۵۸ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی میشود. وقتی فقط از پیشرانههای الکتریکی استفاده شود ۳۰۰۸ حس نرمی، سکوت و ریلکس بودن را منتقل خواهد نمود. این خودرو حتی در صورت استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی نیز راحت است.
خودرو از زمان استارت در حالت الکتریکی قرار میگیرد و حالت هیبریدی نیز باعث میشود خودرو به بهترین شکل ممکن از پیشرانههای بنزینی و الکتریکی استفاده نماید. یک حالت چهار چرخ محرک کامل نیز وجود دارد که علاوه بر سیستم کنترل حرکت در سربالایی باعث میشود ۳۰۰۸ تا حدی خاصیت آفرود هم داشته باشد. موضوع جالب اینکه در اغلب اوقات حتی پیشرانه بنزینی وارد مدار هم نمیشود.
دیگر حالت رانندگی باعث میشود بخشی از نیروی الکتریکی برای سفرهای طولانی مورداستفاده قرار گیرد. باقی مانده نیروی الکتریکی نیز برای ترددهای شهری تدارک دیده شده است. یک برنامه موبایلی هم به کاربران اجازه میدهد تا برخی تنظیمات همچون تنظیم دمای کابین را انجام دهند.
شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر عادی حدود ۸ ساعت طول میکشد اما اگر از شارژر ۷ کیلوواتی استفاده کنید این زمان تنها حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود. خود باتری کنار باک سوختی قرار دارد که ۱۰ لیتر کوچکتر از دیگر مدلهای ۳۰۰۸ میباشد.
بدون تعجب چندانی باید گفت باتری روی محفظه بار تأثیر منفی گذاشته است. محفظه بار ۵۲۰ لیتری مدلهای بنزینی و دیزلی به ۳۹۵ لیتر کاهش یافته درحالیکه فضای ۲۵ لیتری برای کابل شارژ در کف صندوق وجود دارد. البته فضای کابین کوچکتر نشده ولی همانند دیگر مدلهای استاندارد، پژو ۳۰۰۸ کابین کوچکتری نسبت به سئات آتکا دارد.
علاوه بر دو پیشرانه الکتریکی، باتری هم باعث افزایش وزن شده و در واقع این خودرو ۳۴۰ کیلوگرم سنگینتر از نسخه بنزینی استاندارد است؛ بنابراین اگرچه پرفورمنس این خودرو سرزنده و چابک بوده اما هیبرید ۴ در عبور از پیچها سست و بیحال حس میشود؛ اما خب این وزن به پایین خودرو اضافه شده و بنابراین توازن طبیعی خودرو به هم نخورده و چسبندگی نیز همچنان بالاست.
اما برسیم به بحث قیمت که پژو ۴۶۷۳۵ پوند برای ۳۰۰۸ هیبرید ۴ طلب میکند و این خودرو کاملاً در قلمروی محصولات لوکسی همچون ب ام و X3 xDrive30e و یا آئودی Q5 55 TFSl e قرار میگیرد.
یکی از دلایل گران بودن این خودرو به این موضوع مربوط میشود که هیبرید ۴ تنها در تریم فول GT عرضه میشود که خب بسیار هم مجهز میباشد. از جمله تجهیزات ۳۰۰۸ هیبرید ۴ میتوان به صندلیهای جلوی ماساژوردار، سانروف پانورامیک، درب پشتی خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.
آلایندگی کم محصول پژو نیز باعث شده هزینههای مالکیت آن پایین باشد.
برای خریداران شخصی که نمیتوانند این قیمت را هضم کنند یک پاسخ وجود دارد. پژو ۳۰۰۸ هیبرید بدون پیشرانه الکتریکی عقب هم عرضه میشود که قدرت ۲۲۲ اسبی داشته و شتاب آن در حدود ۸ ثانیه ثبت میشود. این نسخه ۵ هزار پوند ارزانتر بوده اما خب در تریم های پایینتر هم عرضه شده و ارزانترین آنها در تریم Allure قیمت نسبتاً معقول ۳۶۵۸۵ پوندی دارد.
چیزهای دوستداشتنی زیادی درباره پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ وجود دارد. پژو محصولی خوشساخت، مجهز و مدرن را طراحی کرده است. ۳۰۰۸ همچنین خودرویی راحت، اقتصادی و بیدردسر است. البته همهی این موارد در نسخه هیبریدی و دیفرانسیل جلوی ۳۰۰۸ نیز وجود داشته و این مدل حدود ۱۰ هزار پوند ارزانتر است. پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ خودروی گرانقیمتی بوده و نمیتوان آن را خیلی توصیه کرد.
مشخصات پژو ۳۰۰۸ SUV GT Hybrid4
- قیمت: 46735 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
سعید
۵ بهمن ۱۳۹۸3008 البته
شاهین
۵ بهمن ۱۳۹۸اصلاح شد
ممنون
احمدرضا
۵ بهمن ۱۳۹۸با این پول می تونم یه کوروت C8 بخرم یه میلیون برابر بهتر
این دیگه چه ماشینیه زشت و بیخود و صد البته گرون
با این پول میشه یه مازراتی هم خرید بهتر از این
به نظر من مورد های بهتری برای خرید هستش تا این بیخود
علی
۵ بهمن ۱۳۹۸دوره الکتریکی ها چ عشقی کنن فرانسویا
از اساتید سوالی داشتم
اگه حجم موتور رو دو برابر کنیم قدرت هم تقریبا همونقدر افزایش پیدا میکنه؟
(Saeed(peugeot
۵ بهمن ۱۳۹۸همه چیزش عالی و فوق العاده هست.
قیمتش قبول دارم یه کم تنده ولی از آلایندگی بگیری تا شتاب تا کیفیت ساخت همه چیزش عالیه
پویان
۵ بهمن ۱۳۹۸ساختنش راحته .کافیه طبق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم .اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل
هادی 8 سیلندر
۵ بهمن ۱۳۹۸اقتصاد مقاومتی چه ربطی به سیری نا پذیر بودن اصلاحات داره اول این درست باید بشه بعد بقیه
بهترین خودرو برقی رو میشه ساخت همه زیر ساخت هاشم هست از باتری بگیر تا فلزات و موتور تکنولوژی اول باید بساط دزد ها رو تخته کنیم
پویان
۵ بهمن ۱۳۹۸به جای ستایش اینا خودمو نشروع کنیم به اقتصاد مقاومتی .اون موقع باور کن اوانا به ما حسودی میکنند .باور کن
دانیال_Surrey،England
۶ بهمن ۱۳۹۸خدا وکیلی صد تومن میدم این بحثو بیخیال شو.?
علیx76
۶ بهمن ۱۳۹۸خوشحالم که خودرو های هیبرید به اینجا رسیدن
یه زمان وقتی میخواستن هیبرید بسازن ضعیفترین موتور بنزینی رو برمیداشتن ، سیکل اتکینسون میکردن که باعث کاهش الایندگی و همچنین قدرت میشد
بعد یه موتور برقی و باطری اضافه میکردن تا کاهش قدرتش جبران شه
حالا شما یه ماشین داشتی که هم قدرت بنزینی بود . ۳۰۰ کیلو سنگین تر و اقلا ۱۰ هزار دلار گرونتر
بنیامین
۵ بهمن ۱۳۹۸بعضی دوستان میان کوروت و مقایسه میکنن با یه خودروی کراس اوور خانوادگی(۳۰۰۸) ….
آدم مونده چی بگه ….تنها نقطه اشتراک این دو ماشین اینه که هردوشون ۴ چرخ هستند
اگر هم قراره ایرادی به این ماشین گرفته بشه یه مقدار قیمتشه
همین ….وگرنه ۳۰۰۸ با همین اتاق رقیبه تیگوان هستش تو فروش
سالی ۲۰۵/۰۰۰ هزار دستگاه فروش داره….و مشخصاتش عالیه
وگرنه اگه بحث قیمت زیاد مسئله هستش …فولکس هم مدل t_rock اسپرتش نزدیک ۴۰۰۰۰ پوند قیمت داره
رحیم
۵ بهمن ۱۳۹۸خودروی خوبیه ولی قیمتش نباید از ۴۰٫۰۰۰ تجاوزمیکرد..ایران که نیست. در اروپا خودروهای مشابه با قیمت پایینتری پیدا میشن.
Farzad
۵ بهمن ۱۳۹۸طراحی بدنه عالیه واقعا اما طراحی داخلی تو ذوق میزنه خیلی شلخته است .
Abbas.Lambo
۵ بهمن ۱۳۹۸اولین باره دارم با قدرت یه پژو حال میکنم،حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن گشتاور،طراحی بیرونی و داخلی هم طبق معمول عالی
پویان
۵ بهمن ۱۳۹۸ما هم اگر طبق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم خیلی بهتر از این رو میتونیم بسازیم .ساخت این کاری نداره
Abbas.Lambo
۵ بهمن ۱۳۹۸ساختنش کاری نداره بسم الله،شروع کن،اگه به اندازه ی این همه کامنت گذاشتن در مورد اقتصاد مقاومتی عمل کرده بودی الان شرکت بنز در مقابل شرکت تو لنگ مینداخت
مانی
۶ بهمن ۱۳۹۸پویان جون شروع کن من پر قدرت پشتتم
حامد
۷ بهمن ۱۳۹۸تازه محدود شده کل قدرت 400تاس
سعید
۵ بهمن ۱۳۹۸لامصب مصرف سوختش از موتور منم کمتره (。♡‿♡。)
هادی 8 سیلندر
۶ بهمن ۱۳۹۸چجوریه تویوتا پریوس هم همین مقدار الایندگی رو داره مصرفش صد ۴ ولی این دو !!!!
ادمین یه برسی تویوتا یاریس هیبرید هم بزار تو دنیا خودرو یکی این خوبه یکی هم لکسوس gs 460