پژو ۳۰۸ شاید خودروی عاشقانهای در دنیای اتومبیل نباشد اما به هر حال طرفداران خاص خود را دارد که ما را بر آن داشتهاند تا به سراغ نسخه واگن از مدل ۲۰۱۸ آن برویم و ببینیم که چه در چنته دارد. پس با ما همراه شوید.
تازهها
اگرچه خبری از یک تغییر اساسی از لحاظ استایل خودرو در کار نیست اما چراغهای عقب از نوع Claw effect به صورت استاندارد در این مدل عرضه شده است و چراغهای جلو به طرز مناسبی بازطراحی شدهاند. سپرهای هر دو سمت نیز به جهت شباهت هرچه بیشتر با برادر بزرگتر ۳۰۸، یعنی شاسی بلند ۳۰۰۸ دچار بازنگری شدهاند. گویا روکشهای جدیدی نیز بر تن صندلیهای این اتومبیل خودنمایی خواهند کرد.
یک صفحه نمایشگر لمسی بروزرسانی شده با قطر ۹.۷ اینچ، در میان همان داشبورد مدرن مدل قبلی سکنی گزیده است. غربیلک فرمان نسبتا کوچک این خودرو با قرارگیری در ارتفاعی پایینتر از صفحه سرعت شمار حسی جدید و شاید گیجکننده را به ویژه در حین رانندگی به راننده منتقل مینماید. سیستم چندرسانهای ۳۰۸ از فناوری صفحه آینهای برای نمایش محتویات تلفن همراه هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو و Mirrorlink بهره میبرد که برای انواع اسمارت فون ها کاربرد خواهد داشت و شما را قادر میسازد تا برخی از امکانات تلفن همراهتان را بر روی صفحه نمایشگر داشبورد این خودرو پیادهسازی نمایید. فناوری بروزرسانی شده ایمنی فعال هم شامل تشخیص محدودیت سرعت و نمایشگر نقاط کور است.
موارد دیگر
بسته به نسخه انتخابی شما، قلبی که در زیر کاپوت این خودرو به تپش میافتد، متفاوت خواهد بود؛ پیشرانه بنزینی سه سیلندر PureTech که با یک گیربکس شش سرعته دستی وارد میدان شده و یک پیشرانه چهار سیلندر دیزل به حجم ۱.۵ لیتر که قادر به تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت است، هم اکنون در لیست نامزدهای انتخاباتی برای تکیه زدن بر مسند قدرت پژو ۳۰۸ واگن قرار دارند. در ضمن موتور دیزلی ۲ لیتری با توان ۱۵۰ اسب بخار را نیز نباید از یاد برد. نمونه مورد آزمایش در این مقاله نیز به همین پیشرانه اخیر مجهز بود که البته به جای جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، بوسیله گیربکس شش سرعته دستی نیرو را انتقال میدهد.
تریم مورد بررسی از کدام نوع است؟
در اینجا با یک GT-Line مواجه هستیم. از رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی مسابقهای با پره های پرداخت-موجدار گرفته تا سپرها و رکابهای ضخیمتر، سراگزوز متمایزتر و بسیاری از تزئینات آلومینیومی و چرمی با دوخت قرمزرنگ، همه جزئی از دست اندرکاران این پروژه هستند.
اگرچه این خودرو یک GT واقعی نیست اما در باطن از آنچه بر روی کاغذ نوشته شده، سریعتر است. گشتاور این پیشرانه ۳۷۰ نیوتن متر بوده و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز معادل ۹.۲ ثانیه برآورد شده است. گیربکس شش سرعته دستی که با یک کلاچ نسبتا سنگین همراه شده و در حین تعویض دنده حس ضربه را القا مینماید، اما عمل تعویض دنده را به خوبی و با سرعت به انجام میرساند. در قسمت اهرم تعویض دنده نیز از یک سردنده فلزی استفاده شده که ممکن است در زمستان کمی سردتر از حد معمول باشد.
کیفیت سواری در کل بسیار خوب است و با نشستن بر روی صندلیهای این خودرو، این طور حس میشود که بر روی یک مبل راحتی جلوس کردهاید.
تجهیزات استاندارد این خودرو از چه قرار است؟
گذشته از کلیه اجزا تزیینی، چراغهای جلو و مه شکن LED، چراغهای راهنمای جلو پیچشی، سنسورهای پارک جلو و عقب و سقف شیشهای بزرگ، جزء تجهیزات استاندارد به شمار میروند.
موارد دلپذیر
اگر به دنبال یک خودروی جادار هستید، ۳۰۸ واگن همان چیزیست که میخواهید. از نظر محفظه بار، این مورد یکی از بهترینها در کلاس خود است. فاصله بین محورها در حدود 110mm و طول کلی آن به اندازه 332mm نسبت به نسخه هاچبک افزایش یافته که همین امر موجب گستردگی حجم محفظه بار شده است. در صورت خواباندن صندلیهای ردیف عقب با درجه تفکیک ۶۰:۴۰، حجم این محفظه از ۶۶۰ لیتر به ۱۷۷۵ لیتر گسترش خواهد یافت.
رقبا
پیش از خرید این خودرو بهتر است به خودروهای همکلاس ۳۰۸ واگن نیز فکر کنید. از جمله آنها میتوان به سئات لئون، فولکس واگن گلف، اشکودا اکتاویا، هیوندای i30 و تویوتا آئوریس اشاره کرد.
سخن پایانی
موارد دوست داشتنی زیادی در این خودرو به چشم میخورد، از فضای زیاد صندوق بار گرفته تا طراحی متمایز داخل کابین، ویژگیهای دینامیکی متمایل به سمت راحتی و آسایش سرنشینان و شاسی مناسب برای حرکت در مسیرهای ناهموار، همه آنها شما را متقاعد به خرید این خودرو خواهند نمود. البته رنج قیمتی مناسب ۲۰ تا ۲۵ هزار پوندی را نیز باید به لیست خوبان این خودرو ضمیمه نمود.
منبع: carmagazine
amir
۲۳ دی ۱۳۹۶اکثر استیشن واگنها طراحی زیبایی ندارند ولی این ماشین حتی استیشنش هم زیبا شده هر چند تب کراس اورها اینقدر بالا گرفته که دیگه استیشن واگنها دارن از گود خارج میشن فقط تو اروپاست که هنوز طرفدارای خاص خودشون را دارند.
#ali.m#
۲۳ دی ۱۳۹۶یاد 405 های استیشن تو ایران افتادم .خیلی کم تو شهر بودن اکثرا هم قهوه ای یا مشکی بودن .
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۶و زرشکی…. خخ
الهی
۲۳ دی ۱۳۹۶در ایران ملت باید به راحتی بتونن ازین ماشینا داشته باشن ..بدون حذف کوچکترین آپشن…
اما متاسفانه مقام اینا تو ایران بالاتر از این حرفهاست..!!!!!!!!
CNA
۲۳ دی ۱۳۹۶حداقل ۲۵۰ میلیون باید بذاری کنار
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۶سلام دوستان
هدلایت قوی و پر نور میخاستم با پایه H4 برای تندر
چی پیشنهاد میکنن
دوم ایینکه به صورت فابریکی بسته میشه و درپوش پشت چراغ پشتش قرار میگیره تا چراغ بخار نگیره
Pouya
۱۷ بهمن ۱۳۹۶سفتی فرمان قابل توجیهه اما صدای کاذب بلندگوها دیگه احساس پایین شهر هند رو برام ایجاد میکنه