با سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی خودروها در سال جاری میلادی، خودروهایی همچون پژو ۵۰۸ هیبرید به زودی تبدیل به گزینههایی معمول و همهگیر در بازار خواهند شد؛ و این یک بازی دو سر برد برای خریداران است زیرا هر خودروسازی که نتواند به اهداف آلایندگی ذکر شده دست یابد با جریمههای سنگین نقرهداغ خواهد شد.
و قطعاً پژو میخواهد با ۵۰۸ هیبریدی میانگین آلایندگی محصولات خود را پایین بیاورد. این خودرو بهصورت رسمی در هر کیلومتر تنها ۲۹ گرم دیاکسید کربن آزاد میکند. خودروهایی همچون ۵۰۸ هیبرید و نمونههای تمام الکتریکی ۲۰۸ و ۲۰۰۸ نشان میدهند که چرا پژو برخلاف برخی برندهای دیگر عدم نگرانی خود درباره پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید را ابراز میکند.
اما پیش از آنکه به جزئیات چگونگی دستیابی فرانسویها به چنین آلایندگی پایینی بپردازیم بیایید خود ۵۰۸ را بررسی کنیم. رقیب اشکودا ساپرب روش متفاوتی در مقایسه با برخی خودروهای دیگر در این کلاس را در پیش گرفته و درحالیکه اکثر رقبا به ایجاد حداکثر فضای کابین و بار فکر میکنند، ۵۰۸ طراحی ظاهری و کابین را در اولویت قرار داده است. البته اضافه شدن قوای محرکه هیبریدی تأثیری روی فضای بار نداشته و صندوق خودرو هنوز هم حجم ۴۸۷ لیتری دارد.
سواری خودرو هم هیجانانگیز بوده و این نسخه هیبریدی نسبت به دیگر مدلهای ۵۰۸ تفاوت چندانی ندارد. چسبندگی خودرو برجسته بوده و خودرو در زمان عبور از پیچها تخت باقی میماند و زمانی که خودرو سرعت بگیرد آن را کروزی عاری از استرس خواهید دانست.
نسخه هیبریدی پژو ۵۰۸ از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوت چندانی با برادران بنزینی و دیزلی خود ندارد. بدنه پذیرای برخی نشانهای هیبریدی شده و یک پانل اضافی هم درگاه شارژ را پوشانده است. وقتی قدم داخل کابین بگذارید شاهد داشبوردی جذاب خواهید بود. پشت آمپرها گرافیک جدیدی داشته و از نوع دیجیتالی هستند. در این بخش میزان استفاده از باتری و قوای محرکه نشان داده میشود. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو هنوز هم آزار دهنده بوده و برای روشن کردن بخاری و کنترل بخش اعظم عملکردها باید از صفحه لمسی استفاده کنید که وقتگیر است.
کلید پیانو مانند را که فشار دهید به اولین منوها دسترسی پیدا خواهید کرد. صفحه جدید نشاندهندهی عملکردهای خاص مدل هیبریدی است که از جمله آنها میتوان به گرافیک جریان انرژی سیستم هیبریدی و چگونگی ترکیب قدرت پیشرانههای بنزینی و الکتریکی در زمان رانندگی اشاره کرد. همچنین تنظیماتی وجود دارد که به راننده اجازه میدهد تا انرژی را در باتری ذخیره کرد و بعداً برای نواحی شهری با آلایندگی پایین بکار گرفت.
در این حالت شما شعاع الکتریکی حدود ۵۰ کیلومتری را کسب خواهید کرد. پیشرانه الکتریکی خودرو قدرت ۱۰۸ اسبی داشته و کاملاً برای ترافیک شهری کافی است.
اگر نیازمند قدرت بیشتر باشید پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی وارد میدان خواهد شد. این نیروگاه قدرت ۱۷۸ اسبی داشته و اگر هر دو باهم ترکیب شوند قدرت کل ۲۲۲ اسبی را در اختیار راننده قرار خواهند داد. این قدرت در قویترین نسخه ۵۰۸ بنزینی هم وجود دارد اما این خودرو به خاطر مجموعه باتری خود چند صد کیلویی سنگینتر است.
تنظیمات هیبریدی ۵۰۸ به اندازه برخی رقبا نرم و آرام نیست. اگر خودرو در حالت الکتریکی بوده و به دنبال قدرت بیشتر باشید از خواب بیدار شدن پیشرانه بنزینی کمی طول خواهد کشید. البته میتوان حالت اسپورت رانندگی را اشاره کرد که در این صورت پیشرانه بنزینی همیشه حاضر خواهد بود و البته که مصرف سوخت خودرو بالاتر خواهد رفت.
و بحث مصرف سوخت جایی است که ۵۰۸ هیبریدی در آن میدرخشد. این خودرو مصرف سوخت کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر داشته اما مصرف واقعی خودرو کاملاً به نوع سفر و رانندگی شما بستگی دارد. اگر در خانه یا محل کار راننده جایگاه شارژ وجود داشته باشد و مسیر هم کوتاه و کم ترافیک باشد، احتمالاً نیازی به استفاده از پیشرانه بنزینی نخواهد بود. البته افرادی که مسافتهای زیادی را طی میکنند شاهد مصرف سوخت بسیار بالاتر خواهند بود.
محصول هیبریدی پژو در تریم پایه اکتیو عرضه نشده اما در سه تریم دیگر قابل انتخاب میباشد. تریم Allure تمامی تجهیزات موردنیاز را داراست که از جمله آنها میتوان به رینگهای ۱۷ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، دوربین دندهعقب، پکیج ایمنی شامل تشخیص نقاط کور، هشدار توجه راننده و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.
قیمت این خودرو از ۳۴۸۷۵ پوند برای تریم Allure شروع شده و به ۴۰۶۳۰ پوند برای نسخه GT میرسد. این پول هنگفتی برای خریداران شخصی بوده و با توجه به اینکه مدلهای بنزینی و دیزلی چند هزار پوندی ارزانتر هستند، خرید این خودرو در صورتی توجیه خواهد داشت که خریدار مسافتهای زیادی را تردد کرده و یا در مناطق شهری با مسیرهای مخصوص خودروهای پاک زندگی کند.
البته خریداران سازمانی پژو ۵۰۸ هیبریدی را گزینهای ایده آل خواهند یافت زیرا مالیات آن بسیارکم است.
سازمانها و ارگانهایی که به دنبال خودرویی سواری، جذاب و هوشمند هستند احتمالاً از پژو ۵۰۸ هیبرید بسیار خوششان خواهند آمد. این خودرو مالیات کمتری دارد؛ اما خریداران شخصی نسخه GT پژو ۵۰۸ هیبریدی را خودرویی گرانبها خواهند دانست.
مشخصات پژو ۵۰۸ GT Hybrid
- قیمت: 40630 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
- قدرت: 222 اسب بخار
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
Archi KHAN
۱۲ بهمن ۱۳۹۸انصافا قشنگه و منطقیه و البته مقداری گران !
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸شاهکاری دیگر از پژو
در حد المانیا بی نقص هست
فرشاد
۱۲ بهمن ۱۳۹۸رقیباش کین؟
محمدهادی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸چه عجب یه پژوی خوشگل و خشمگین دیدیم
net
۱۲ بهمن ۱۳۹۸مزایا.چراغ باریک جلو و جلوپنجره زیباست و دو اگزوز دایره ای قشنگه
معایب.سقف سانروف نداره و دکمه های سفید زیر ال سی دی بد هست و جایگیری کیلومتر پشت فرمان بد هست و چراغ عقب متصل بد هست و صندوق عقبش کشیده نیست بد هست و خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو خیلییییی بد هست و رینگش زیبا نیست
Mohammad
۳ خرداد ۱۳۹۹درجواب به جناب net اینیکه اینجا اورده نمونه است وگرنه تو نمونه های فول اپشن سقف پاناروماست عزیز این ماشین ازهر نظر عالیه فقط یکم شتابش ضعیفه که تو نمونه ی پلاگین هیرید که در هر صد کیلومتر فقط 1.5 لیتر میسوزونه قدرتش شده تقریبا ۵۰۸ اسب بخار که هم اسم خودش هست شتابشم ۴.۸ ثانیه است
(Saeed(peugeot
۱۲ بهمن ۱۳۹۸یه سدان کاملا شیک / لوکس / ایمن / کم مصرف /
فقط ای کاش واردات باز بود
دانیال
۱۲ بهمن ۱۳۹۸۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر?، یعنی احتمالا حساب کردن ۵۰ کیلومتر اولو با باتری حرکت میکنه و ۵۰ کیلومتر بعدی رو هم ۲لیتر میسوزونه. نمیدونم اینجوری در نظر گرفتن یا نه ولی عددش زیادی کمه، به هر حال اعداد اعلامی کارخونه ها با واقعیت متفاوته.
علیx76
۱۲ بهمن ۱۳۹۸دقیقا همینه
مشکل اینجاست که مصرف سوخت رو با باطری پر محاسبه میکنن
درحالیکه وقتی در ابتدای تست ، باطری پر باشه ، ینی سوخت برای پر شدنش صرف شده ، ینی مصرف حقیقی خیلی فراتر از مصرف ظاهریه
با توجه به افزایش وزن چشمگیر خودروهای هیبریدی نسبت به بنزینی ، فکر نمیکنم مصرف سوخت حقیقشون خیلی تفاوتی بکنه ، و بنظرم به همین خاطره که مبنای اعلام مصرف سوخت با باطری پره و هیچ شرکت و ارگانی تا به حال با باطری خالی چیزی اعلام نکرده ، چون منطق وجودی این ماشین های میره زیر سوال
سجاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۸اره به مورد جالبی اشاره کردی اصلا شاید راننده از همون اول استارتش تو جاده باشه و بخواد تخته گاز بره. اونوقت از همون اول موتور سوختی میاد رو کار و دیگه سری 2 لیتری نمیشه!
NAVID۰۰۹۸
۱۲ بهمن ۱۳۹۸پژو در این مدت خوب داره عمل میکنه و کلاً هر خودرویی که ارائه داده خوب و گیرا بوده .
اما ۵۰۸ جدید را نمیشه گفت خوب بوده بلکه عالی بوده ، خیلی طراحی گیرایی در داخل و خارج داره ، هم شیکه هم ساده هم تکنولوژیک ، یک کلام عالی شده .
اگر ایران میومد میتوانست بازار محدود قیمتی خودشو زیرو رو کنه اما اگر مثل ۲۰۰۸ توسط ایرانخودرو ارائه میشد و در محدوده زیر ۲۰۰ میلیون بود عالی بود .
یادتون میاد وقتی تالیسمان اومد با اون قیمت ، مردم اصلاً کاری به هیچی نداشتند و فقط میگفتند ظاهرش دیوانه کنندست ولی امروز مشکلات فنی بیشترش هم شامل بنزین خراب ما و توربوهای حساس و روغنهای تقلبی باعث مشکلاتی برای این خودرو شده که دیگه نگهداریشون را به صرفه نمیدونند ، فکرشو کنید باید حتماً بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومانی و هر دو باک مکمل اصلی که بالای ۲۰۰ هزار تومن میشه در صورتی که اون زمان که میخریدند زیر ۲۰۰ میلیون از اقشار متوسط جامعه بودند که از سوناتا ، اپتیما یا کمری ، آکورد دست دوم رجوع به خرید تالیسمان میکردند و بنزین این گرانی را نداشت و خدمات و محصولات اورجینال بودند و کلاً هزینه ها ۱ به ۵ امروز بود اما امروز دیگه داشتن تالیسمان ارزشی نداره یا حتی ۲۰۰۸ و کلاً هر خودرویی که اقتصادی اما توربو داره (( کاری به آلمانی یا ژاپنیهای گران ندارم چون همون زمان هم هر کسی توان خریدش را نداشت یعنی طرف ثروتمنده و فرقی براش نداره )) و هزینه های خرابیش میتونه سرسام آور باشه و عملاً از هزینه های یک bmw سوار هم شاید بیشتر باشه (( اگر تحریم و ترامپ نبود الان شاید تمام خودروها از هر برندی در ایران بودیم و این بدبختی هم نمیکشیدیم اما وقتی یه مشت نفهم بیسواد یا باجگیر میرن میگن مرگ بر آمریکا ، خب معلومه ۸۰ میلیون باید چوب سیاست کثیف چند هزار نفر را بخورند و آمریکا با ایران لَج کنه ، ای کاش روزی این کینه ها تمام بشه در دنیای سیاست که همه را از تر و خشک دارد میسوزاند و دیگه واقعاً کشور داره تو یه باتلاق اقتصادی و فساد فرو میره که همه ما از خوب و بد به عنوان یک ایرانی نابود میشیم )) .
net
۱۲ بهمن ۱۳۹۸قوص اطراف شیشه دربها قشنگه و شبیه قوص شیشه دربهای ایودی a7 اسپرت بک هست و شیشه عقب و صندوق عقب و چراغ متصل عقب مثل ایودی a7 اسپرت بک هست
(Saeed(peugeot
۱۲ بهمن ۱۳۹۸خواهشا بعضی از دوستان وقتی از مزایا و معایب یه خودرو……اونم نسبت به سلیقه خودشون اظهار نظر میکنند
یه جمله ( نظر شخصی ) در پایان جمله شون اضافه کنند قشنگ تره …..چون این ۵۰۸ جدید و …..با این ظرافت طراحی …با این طراحی هوشمندانه …و این تعداد فروش….به همه چیزش ایراد گرفتن جز اگزوز دایره ای ….
طراحی های پژو بسیار زیبا بوده و خواهد بود ….