پژو نسل جدید ۵۰۸ با مشخصات لوکس زیادی عرضه کرد اما برای رقابت در سال ۲۰۲۰ باید از قوای محرکه پلاگین هیبریدی هم استفاده کنید. به همین خاطر است که فرانسویها این نسخه جدید ۲۲۵ PHEV را به خانواده ۵۰۸ اضافه کردهاند.
خودروهای پریمیوم بزرگی همچون ۵۰۸ معمولاً باب میل خریداران سازمانی هستند و با توجه به مزیتهایی که محصولات پلاگین هیبریدی از نظر مالیاتی دارند، ۵۰۸ پلاگین هیبریدی میتواند محصولی مناسب در زمانی مناسب باشد.
ترکیب پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی باعث شده میزان دیاکسید کربن تولیدی در هر کیلومتر تنها ۲۹ گرم باشد. این خودرو همچنین شعاع حرکتی ۶۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد. به این ترتیب مدل Allure که قیمت ۳۴۹۴۵ پوندی دارد در سال تنها ۱۳۶۵ پوند هزینه مالیاتی برای افراد پردرآمد خواهد داشت. بد نیست بدانید مدل ضعیفتر و ارزانتر پژو ۵۰۸ با همین ویژگیها هزینه سالانه ۳۹۹۶ پوندی خواهد داشت و قطعاً مدل پلاگین هیبریدی از نظر هزینههای مالکیت و نگهداری برتری محسوسی را نشان میدهد.
پژو مدعی است مصرف سوخت رسمی این خودرو زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است و اگرچه هنوز مشخص نیست که این رقم واقعبینانه باشد یا خیر اما ما آن را به دیده اغراق میبینیم. اگر میزان تردد روزانه شما کمتر از برد الکتریکی خودرو بوده و هر شب میتوانید خودرو را به برق بزنید بنابراین شاید یک باک سوخت بتواند ماهها دوام بیاورد؛ اما اگر مسافت زیادی را طی کرده و سریعاً از حالت الکتریکی استفاده میکنید شاید مصرف سوخت خودرو بالا برود. البته حتی با وجود باتری خالی نیز این پژو مصرف سوخت زیر ۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت که مناسب است.
باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی با استفاده از شارژر خانگی ۷ کیلوواتی در یک ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ خواهد شد. البته استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی داخل خودرو یک آپشن ۳۰۰ پوندی است.
باتری یک پیشرانه الکتریکی ۱۰۸ اسبی را تغذیه میکند. این پیشرانه با همکاری واحد بنزینی قدرت ۲۲۲ اسبی تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیهای میشود اما بهترین عملکرد پیشرانه در سرعتهای پایین دیده میشود. دلیل آنهم پرفورمنس آنی پیشرانه الکتریکی است که کمکحال پیشرانه درونسوز خواهد بود.
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک پژو بهترین و نرمترین تعویضها را نداشته ولی گشتاور اضافی پیشرانه الکتریکی به بهبود عملکرد آن کمک کرده و بنابراین تأخیر بین تعویض دندهها کمتر حس میشود.
اما با گذشت زمان حس کردیم که امکان یکپارچگی بهتر پیشرانه بنزینی و الکتریکی وجود داشت. ما فهمیدیم زمانی که باتری خالی شده و پیشرانه بنزینی وارد مدار میشود ۵۰۸ تمایل دارد جلوتر رفته و کمی شتاب بگیرد، این در حالی بود که فشار ناگهانی به پدال گاز وارد نمیشد.
سواری نرم ۵۰۸ پلاگین هیبریدی نیز باعث شده این خودرو یکی از بهترین محصولاتی باشد که بر پایه پلتفرم EMP2 شکل گرفته است. اگرچه برخی تکان ها در بدنه وجود داشته اما خودرو در کل پایدار و نسبتاً چسبنده بوده و با توجه به افزایش وزن ۳۰۰ کیلوگرمی نسبت به مدل بنزینی، ماهیت کلی خودرو پایدار ارزیابی میشود.
یکی از نقاط قوت این خودرو محفظه بار ۴۸۷ لیتری است که دستنخورده باقی مانده است. فضای سر و پای ۵۰۸ خیلی زیاد نیست اما کیفیت کابین خوب بوده و اگرچه موقعیت رانندگی پایین و داشبورد با ارتفاع بالا باعث شدهاند این خودرو متقاعدکنندهترین وضعیت در بین محصولات استفاده کننده از کاکپیت پژو را داشته باشد اما خب این طراحی را همه رانندگان نخواهند پسندید.
شما تجهیزات زیادی را خواهید داشت اما مشکلات صفحه لمسی ۱۰ اینچی همچنان پابرجاست. این واحد میتوانست پاسخ بهتر و سریعتری داشته باشد. البته دکمههای میانبر پیانوبلک زیر صفحهنمایش عملکرد آسانی دارند.
علاوه بر حالتهای مختلف رانندگی تنظیماتی نیز برای شارژ باتری با استفاده از پیشرانه وجود دارد.
پژو ۵۰۸ پلاگین هیبریدی خودروی گرانقیمتی است اما هزینههای نگهداری و مالکیت پایین میتواند به توجیه این مساله کمک کند. ۵۰۸ از نظر دینامیکی مشکلی نداشته اما خب خودروی هیجانانگیزی نیست. البته تریم Allure از نظر تجهیزات کاملاً غنی است. فقط برخی مشکلات در خودرویی با این قیمت وجود ندارد که خیلی با ویژگیهای پریمیوم ۵۰۸ همخوانی نداشته اما در کل میتوان نمره قبولی به قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو داد.
مشخصات پژو ۵۰۸ هیبرید ۲۲۵ Allure PHEV
- قیمت: 34945 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و الکتریکی
- قدرت: 222 اسب بخار
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹خدا لعنتت کنه ترامپ با این پاره کردن برجامت
این ماشین الان باید ایران ، در نمایندگیهای ایرانخودرو میبود .
همیشه همینطوره ، تا داریم چندتا ماشین خوب مونتاژ میکنیم ، یه اتفاقی میوفته میریم تَهِ دره و دوباره روز از نو روزی از نو .
پژو ۵۰۸ جدید ، واقعاً ماشین درخور توجهیه ، خیلی ساختارشکن طراحی و تولید شده چه در بیرون چه در داخل .
بچه مشهد
۵ تیر ۱۳۹۹من پژو 308 رو ترجیح میدم
Mahmood
۶ تیر ۱۳۹۹چه طراحی ای به به همیشه با احسات ادم بازی میکنه این پژو
لامذهب فرانسوی ?
رضا
۶ تیر ۱۳۹۹اگر ۵ ماه دبگه ترامپ تو انتخابات شکست بخوره همه چیز درست میشه
مهدی
۶ تیر ۱۳۹۹مسله ایران مسله امنیت ملی امریکاس ترامپ بره بعدی سخت میشه چون ترامپ اهل معامله هستش ولی بایدن و هر کس دیگه ای اینطور نیست
Malt hill
۵ تیر ۱۳۹۹Snow leopard
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹?
♤ANGUS_812♤
۵ تیر ۱۳۹۹خدایی فیس جلوش میارزه به تمام طراحی های کیا و هیوندای
خیلی تهاجمی و لوکسه
این مصرف سوخت رو ایران تا ۱۰۰ دیگه هم بهش نمیرسه
جاش واقعا تو ایران خالیه
بهترین خودرو ها برای ایران فرانسوی ها هستن(نظر شخصی)
L
۵ تیر ۱۳۹۹کامنت قرن:بهترین خودروها فرانسوی هستند
♤ANGUS_812♤
۵ تیر ۱۳۹۹من گفتم برای ایران نه کل دنیا
L
۵ تیر ۱۳۹۹ببخشید اشتباه متوجه شدم
اما باز هم فرقی نمیکند
فرشاد
۵ تیر ۱۳۹۹بنظرم ژاپنی ها بهتر جواب بدن تو ایران
ولی چرا انقد دیس خورد کامنت بنده خدا
فرانسویا ک ب استهلاکشون معروفن
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹حالا کاری به اینکه فرانسوی خوبه یا کرهای ندارم که مطمئناً فرانسوی اصالتی در طراحیش داره که کاملاً مشهوده .
ولی ماشینهای فرانسوی بخاطر اینکه اروپایی هستند و معروف هستند به گرما دوست و شرایط جوی کشور ایران خیلی فرق داره با اروپا حتی اگر کامپیوتر ماشینهای فرانسوی را برای ایران بسازند ، باز مثل کرهایها و ژاپنیها به درد ایران نمیخورند بخصوص اگر توربو باشند که دیگه بدتر .
مطمئن باشید اگر فرانسوی خوب بود ، کشورهای خاورمیانه اینقدر ژاپنی سوار نمیشدن با خیال راحت .
کلاً فلسفه ساخت ماشینهای اروپایی اینه که دقیقتر و حساستر از بقیه نفاط جهان ساخته میشن و برای همینه خودروهای اروپایی در هرجایی از دنیا فروششون کم و زیاد میشه و برعکس کره و ژاپن هستند که برای عموم جامعه و برای تمام شرایط آبوهوایی ماشین میسازند ، بخصوص ژاپن که تخصصیتر عمل میکنه و ماشینی میسازه برای تمام صلایق و شرایط جوی در دنیا .
فرزاد
۵ تیر ۱۳۹۹مطمئنا اگر مسئولین ما موقع بستن قرار داد با هر خودروسازی تو دنیا ذکر کنن که مطابق با جاده ها و شرایط اب و هوایی کشور ما اون خودروساز موتوراشو بسازه کمپانی مذکور اینکارو خواهد کرد مشکل اینه هست که اینا میرن دقیقا همان مدلهایی که برای شرایط اب و هوایی اروپا ساخته شده بر میدارن میارن تو ایران مونتاژ میکنن وگرنه همین شرکت پژو 50 60 سال پیش مدلهای 404 و 504 طراحی و ساخت که تو بدترین شرایط اب و هوایی افریقا و کشورهای عربی دوام میاورد که تو سگ جونی زبانزد بود که حتی جیمز می هم تو یکی از برنامه های تخته گاز چند سال پیش به اون اعتراف کرد دوستان اگر مستند ان مرد با ماک امد را دیده باشند مرحوم احمد یا اصغر قندچی اگه اسمشو اشتباه نکنم میگفت امریکاییها یه ضرب المثلی دارن که میگن american car for american road ماشین امریکایی برای جاده امریکایی همین مثل برای اروپاییها هم صدق میکنه و میگفت ما تریلی های ماک اون زمانو متناسب با شرایط اب و هوایی ایران و مخصوص جادهای ایران تولید میکردیم که حتی نسبت به نمونه امریکاییش بادوام تر و پر استقامت تر بود .
Amir
۲۷ تیر ۱۳۹۹یکی از دلایلی که ماشین های ژاپنی و کره ای فروش زیادی دارن قیمت ارزان انها هست کلا برند های اروپایی و امریکایی بخاطر گرون بودن کارگر هزینه تموم شده بیشتری دارن بخاطر همین فروش برند های اسیا شرقی بیشتره
OMID
۵ تیر ۱۳۹۹ماشینای ژاپنی و آمریکایی به نظرم مناسب ایران باشند
چون اینا به قول خودمون سگ جون ترن:)
مخصوصاً با بنزین اشغالی و لوازم مصرفی تقلبی و … اینا بهتر دووم میارن
ژاپنیا که تقریباً همشون مقاومن
آمریکایی ها هم سدان ها و مخصوصا پیکاپ های جون سختی دارن
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۹واقعا جذابه ?
فرزاد
۵ تیر ۱۳۹۹مطمئنا اگر مسئولین ما موقع بستن قرار داد با هر خودروسازی تو دنیا ذکر کنن که مطابق با جاده ها و شرایط اب و هوایی کشور ما اون خودروساز موتوراشو بسازه کمپانی مذکور اینکارو خواهد کرد مشکل اینه هست که اینا میرن دقیقا همان مدلهایی که برای شرایط اب و هوایی اروپا ساخته شده بر میدارن میارن تو ایران مونتاژ میکنن وگرنه همین شرکت پژو 50 60 سال پیش مدلهای 404 و 504 طراحی و ساخت که تو بدترین شرایط اب و هوایی افریقا و کشورهای عربی دوام میاورد که تو سگ جونی زبانزد بود که حتی جیمز می هم تو یکی از برنامه های تخته گاز چند سال پیش به اون اعتراف کرد دوستان اگر مستند ان مرد با ماک امد را دیده باشند مرحوم احمد یا اصغر قندچی اگه اسمشو اشتباه نکنم میگفت امریکاییها یه ضرب المثلی دارن که میگن american car for american road ماشین امریکایی برای جاده امریکایی همین مثل برای اروپاییها هم صدق میکنه و میگفت ما تریلی های ماک اون زمانو متناسب با شرایط اب و هوایی ایران و مخصوص جادهای ایران تولید میکردیم که حتی نسبت به نمونه امریکاییش بادوام تر و پر استقامت تر بود .
(Saeed(peugeot
۵ تیر ۱۳۹۹فوق العاده زیبا و جذاب و دوست داشتنی……قول شرف میدم اگه تحریم ها نبود تو ایران ….
و این ماشین کنار جدیدترین محصولات هم رده مثل پاسات و اپتیما و سوناتا و کمری و ….همزمان عرضه میشدند همشون و قیچی میکرد تو فروش …..
Hadi
۶ تیر ۱۳۹۹آره خیلی طراحی خوب و برجستهای داره که تازگی خاصی داره تو گذر زمان کمتر قدیمی میشه…
درست مثل ۴۰۵ که با گذشت حدود سی سال هنوز از بعضی جهات زیبا بنظر میرسه…
واقعاً فرانسه تو زمینه طراحی کارش درسته?…
همینطور ایتالیا…
Mohsen. G
۶ تیر ۱۳۹۹این خودرو زیباست، مطمئنا از لحاظ فنی هم پیشرفته است… ولی خیلی اغراق آمیز ازش تعریف میشه… کاکپیت پژو خلاقانه و زیباست ولی من داشبرد تویوتا و نیسان رو بهش ترجیح میدم… فولکس واگن آرتئون از همه نظر با سلیقه من جور در میاد… ولی این؟؟؟؟! .. حتی تلیسمان فیس لیفت زیباتر از اینه… حالا برند های کره ای بماند… نسل قدیم 508 هم خودروی خوبی بود ولی در مقایسه با رقباش حرفی واسه گفتن نداشت… این نسل پیشرفته تر از نسل قبله ولی حریفان هم پیشرفته تر شدن… فرانسوی های پر ادعا بیش از حد دارن 508 رو بزرگ میکنند