زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو ۵۰۸ SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل میکند اما رقبای بزرگتر و کاربردیتری دارد.
اما آیا همین داستان پس از یک هفته تست و بررسی ۵۰۸ SW در جادههای بریتانیا هنوز هم برقرار است؟ به منظور اینکه بدانیم جدیدترین نسل این خودرو چیزی بیش از خط سقف متمایز و تریم چرمی جذاب است نسخهی محبوب BlueHDi 130 را در تریم GT Line تست کردهایم تا پاسخ این سؤالات را به دست آوریم.
اول از همه اینکه خودروی استیشن باید جادار باشد و البته که سنگ محک این کلاس را باید در نظر بگیریم که خودرویی نیست به جز اشکودا ساپرب استیت. این خودرو نه تنها استیشنی جذاب است بلکه بزرگترین خودروی کلاس نیز محسوب میشود. محفظه بار ۶۶۰ لیتری این خودرو ۱۳۰ لیتر بیشتر از پژو بوده و این اختلاف فضا در زمان خواباندن صندلیها به ۱۷۰ لیتر افزایش مییابد. البته پژو در همه زمینهها بازنده نیست چراکه به لطف درب پشتی پهن و فاصلهی بین محوری طویل، این خودرو بدون تغییر خاصی میتواند یک دوچرخهی بزرگ را در کابین جای دهد.
فضای پشت صندلیهای عقب نیز جادار بوده و برای سرنشینان قدبلند فضای سر زیادی وجود دارد؛ بنابراین در عین اینکه ۵۰۸ SW از خط سقف پایینی استفاده کرده اما بهطور باورنکردنیای یک خودروی خانوادگی منعطف است. محصول جدید پژو خودرویی راحت هم بوده و سواری آن خاص محصولات فرانسوی است که حتی با وجود رینگهای سفارشی ۱۹ اینچی هم نیز ناراحت نمیشود. رقبای زیادی در این کلاس از چنین رینگهای بزرگی استفاده نمیکنند.
خبر خوب اینکه سواری نرم این خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ نداشته است. ۵۰۸ SW به تیزی ب ام و سری ۳ تورینگ نیست اما قابل پیشبینی بوده و توازنی طبیعی دارد که سواری خودرو را آسان و ریلکس میکند. این خودرو در سرعتهای بالا ساکت بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عالی به همراه پیشرانهی دیزلی پایه ترکیبی مناسب در سفرهای بین شهری ایجاد میکنند.
فرمان کوچک که در مدلهای ۲۰۸ و ۳۰۸ به خوبی جواب داده برای چنین خودرویی کمی نامناسب به نظر میرسد اما خب حس متمایزی ایجاد میکند که در نسل پیشین وجود نداشته است. سیستم فرمان سبک بوده و احساس چندانی ندارد. پدال شیفترهای کوچک نصب شده روی ستون فرمان نیز هر از گاهی با دستان شما برخورد خواهند کرد. این موضوع میتواند بسیار عجیب باشد مخصوصاً اگر در حال حرکت در بزرگراه باشید.
اما با وجود برخی نقاط ضعف، این خودرو همچنین از نظر سواری و فضای بار و کابین خوب عمل کرده است. خب از نظر هزینههای نگهداری وضعیت چگونه است؟ این خودرو معمولاً توسط سازمانها و ارگانها خریداری میشود بنابراین هزینههای مالیاتی و مصرف سوخت جزو فاکتورهای اصلی هستند. خوشبختانه ۵۰۸ SW حاضر در تست از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در هر کیلومتر تنها ۱۰۴ گرم دیاکسید کربن تولید میکند که از نظر مالیاتی آن را در ردهای پایینتر از ساپرب قرار میدهد.
پژو ۵۰۸ SW جدید بهترین استیشن بازار نیست اما هنوز هم خودرویی خانوادگی و کاربردی میباشد. خط سقف خمیدهی این خودرو فضای داخلی زیاد و منعطفش را پنهان میکند ولی داخل خودرو شاهد استفاده از بهترین متریال هستیم. سواری خودرو نیز ایمن و قابل پیشبینی بوده و لیست تجهیزات قوی و هزینههای نگهداری پایین جزو نقاط قوت ۵۰۸ SW محسوب میشوند.
مشخصات پژو ۵۰۸ SW GT Line 1.5 BlueHDi 130 EAT8
- قیمت: 31495 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 207 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
sina
۲۳ خرداد ۱۳۹۸فوق العاده زیباست ولی موتورش ضعیفه به نظرم
سورنا
۲۳ خرداد ۱۳۹۸اکثر خودروهای اروپایی بیشتر از اینکه به فکر قدرت موتور باشن دنبال خودرویی با ظاهر خوب و مشخصات شهری با آلایندگی کمتر هستن
psycho ci7ic
۲۳ خرداد ۱۳۹۸برای این زبان طراحی و این فرم خشن و جدی ماشین و البته تعلیق بسیار خوب که پژو تو این زمینه استاده زیر ۲۰۰ اسب ظلمه !
فرزاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۸نمای جلو علاوه بر ظرافت خاصی که داره یه جورایی با ابهت هم هست .
Abbas
۲۳ خرداد ۱۳۹۸طراحی کابینش از فوق مدرنم یچیزی اونورتره،این نسلش یه جهش فوق العاده بزرگ نسبت به نسل قبل داشت
محسن
۲۳ خرداد ۱۳۹۸چرا اروپایی ها علاقه خاصی به این مدل ماشین دارن عین نعش کشای بهشت زهرا میمونن
Ahmad
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ایول 508 داره یکی یکی آزمون های موفقیت رو پشت سر میزاره و سر بلند بیرون میاد فکر کنم دیگه وقتشه مثل 208 از نسل جدید 308 هم رونمایی کنن .
Khosrow
۲۴ خرداد ۱۳۹۸عکس 21 معرکه ست / کابین معرکه ست ..
رنو 5 زرد قناری
۲۴ خرداد ۱۳۹۸واقعا طراحی داخلش از زمان خودش جلوتره فکر کنم در آینده خیلی از خودروسازها طراحی های داخلشون به این سبک پیش بره تقریبا اگه مدل E-Legend که کانسپتش بر اساس پلت فرم 504 کوپه همین چند وقت پیش معرفی شد تولید بشه که واقعا محشر میشه چون شرکت پژو گفت احتمال تولید محدود این مدل هست
(Saeed(peugeot
۲۴ خرداد ۱۳۹۸واقعا باید به آقای ژیل ویدال (طراح ارشد پژو) آفرین گفت با این سبک فوق العاده ای که توی طراحی های پژو آورده.
واقعا فوق العادس
porschesport
۲۴ خرداد ۱۳۹۸چه فرمان زیبایی داره , کابین بی نظیره
یاس ی
۲۵ خرداد ۱۳۹۸بسیار زیباست ولی به قول دوستان کاشکی موتور قویتری هم میداشت، هر چند بسته به نوع کاربریش قدرتش مناسبه بازار اروپا هستش.
طراحیش زیباست خصوصا داخلش و دسته دنده که شبیه دسته دنده دی اس 7 هستش.