در روزهای پایانی سال ۱۳۸۷ شرکت سیتکو زیرمجموعه ی ایران خودرو برای معرفی جدیدترین محصول پژو در ایران از خبرنگاران دعوت کرد تا یک روز را با این اتومبیل رانندگی کرده و آن را بیازمایند . این اقدام که برای اولین بار به این صورت در کشور انجام شد باعث شد تا این اتومبیل به خوبی در نشریات معرفی گردیده و علاقمندان به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ۴۰۷ بیابند. مسیری که برای تست ۴۰۷ انتخاب شده بود از اصفهان آغاز شده و انواع راه ها از اتوبان گرفته تا جاده های ناهموار را شامل میشد. کل مسیر حدود ۳۰۰ کیلومتر بود و خبرنگاران حق انتخاب بین هر دو نوع اتوماتیک و دنده ای را داشتند، گزارشی که میخوانید حاصل تجربه ی رانندگی با ۴۰۷ در دو نوع دنده ای و اتوماتیک در این مسیرهاست.
ظاهر:
چهره اتومبیل در ظاهر و با نگاه کلی بدون عیب و نقص اساسی به نظر می رسد شاید در جزئیاتی بتوان موارد غیرعادی دید ولی این غیرهادی بودن بعد از چند لحظه در ذهن بیننده به نوآوری تبدیل میشود ، فراموش نکنیم که تمام محصولات پژو در بدو معرفی غیرعادی شمرده میشدند ولی به سرعت جای خود را در دل مردم باز کرده و در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی از لحاظ زیبایی بدنه پیدا کردند. چراغ های کشیده جلو شخصیت خاصی به ۴۰۷ داده و اصالت در طراحی را به دلیل شباهت به تمام محصولات دیگر پژو میرساند، ستون جلو دارای شیب بسیار زیادی بوده و شیشه جلو بسیار بزرگ است که دید فوق العاده به راننده داده ولی محل قرارگیری ستون کمی غیر عادی است. در عقب اتومبیل با ستونی بسیار کم ارتفاع ولی پهن مواجه هستیم که به صورتی جالب از دید سرنشینان عقب و حتی راننده نکاسته است.
ابعاد کلی اتومبیل عبارت است از: ۴۶۹ سانتی متر طول، ۱۸۱ سانتی متر عرض و ۱۴۴ سانتی متر ارتفاع. اندازه اتومبیل کوچکتر از اندازه ای است که به نظر میرسد.
تنها ایراد اتومبیل در بدنه را میتوان طرح بزرگ جلو دانست که در پارکینگ های کوچک کمی مشکل ساز خواهد بود. در رانندگی روزمره نیز به علت فاصله زیاد جلوی اتومبیل با چرخ های جلو و محل قرارگیری راننده ، نمیتوان به درستی محل جلوی اتومبیل را درک کرد. مدیریت پژو این امر را به علت طراحی ضرب گیر های متعدد در جلوی شاسی و ایجاد فضای جاذب انرژی در جلو دانسته و آنرا با بهبود آیرودینامیک و ایمنی توجیح کرده اند. این مدل دارای ضریب پسا ۰.۲۹ است که رقم بسیار خوبی محسوب میشود. برای کنترل قسمت جلوی اتومبیل از سنسورهای پارک به صورت استاندارد استفاده شده است.
موتور و گیربکس:
اساس موتور ۴۰۷ با زانتیا مشترک بوده ولی در مواردی بهیته سازی شده تا آلایندگی آن بسیار کاهش یافته و نحوه ارسال قدرت اندکی بهبود یابد. این موتور چهار سیلندر دارای ۱۹۹۷ سی سی حجم بوده و به صورت عرضی در بدنه جای گرفته است. حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به چرخ های جلو میرسند. موتور دارای بلوک آلومینیومی و سر سیلندر آلیاژ سبک با ۱۶ سوپاپ است. گیربکس در مدل دستی دارای ۵ دنده جلو و در مدل اتوماتیک دارای ۴ دنده در جلو است. متأسفانه موتور در مدلهای وارداتی به ایران اندکی ضعیف بوده و انتظار بیشتری از آن میرود. موتورهای ۶ سیلندر قوی تر با اختلاف قیمت اندک در ۴۰۷ هایی که در اروپا فروخته میشوند وجود دارند ولی به هرحال خریدار ایرانی مجبور است نمونه ۴ سیلندر را فقط با قدرت انتخاب بین دنده ای و اتوماتیک انتخاب نماید.
این موتور در آغاز به حرکت ضعیف بوده و با عبور دور موتور از حدود ۴۰۰۰ با کشش کافی مواجه هستیم. این اتفاق در شتاب گیری ناگهانی در دنده ۲ نیز وجود دارد و گویی پدال گاز واکنش چندانی به فشار پای راست نشان نمیدهد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون در بهترین حالت با نمونه ای دنده ای به ۹ ثانیه و در نمونه اتوماتیک به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز است. جالب است بدانید زانتیا، مزدا ۳،نیسان ماکسیما،هیوندای آزرا،کیا اپیروس و اکثر اتومبیلهایی که بین ۲۵ تا ۵۲ میلیون تومان قیمت دارند دارای شتاب های بهتر هستند.
در اتوبان ها و جاده ها شتاب گیری فقط با معکوس های ناگهانی قابل انجام است و قدرت مانور راننده به دور موتور ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ محدود شده است. در نمونه های اتوماتیک خوشبختانه قابلیت تعویض دستی وجود دارد و با گیربکس دنده ای میتوان تعویض های سریع و دقیقی را تجربه کرد.
مصرف سوخت پایین ۴۰۷ که توجیه مدیریت ایران خودرو برای انتخاب مدل ۴ سیلندر است در شهر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر و در اتوبان ۶ تا ۶.۵ لیتر اندازه گیری شده است. در مجموع میتوان مصرف سوخت را به صورت میانگین در سیکل ترکیبی ۸.۳ لیتر دانست.
در نهایت باید گفت که تنها نکته قوت موتور ۴۰۷ این است که استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده و مصرف ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داراست. نکته ای که مسئولان از آن غافل هستند این است که مصرف سوخت در اتومبیلی که بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد چندان فاکتور تعیین کننده ای نیست و کسی که توانایی پرداخت ۵۰ میلیون تومان را دارد اهمیت چندانی به این که هفته ای ۴۰ لیتر بنزین میزند یا ۶۰ لیتر، نمیدهد! به نظر شما کسی که ۵۱ یا ۵۴ میلیون تومان بابت ۴۰۷ میپردازد به کدام مورد اهمیت بیشتری میدهد. هفته ای ۸ هزار تومان بیشتر بابت بنزین یا قابلیت های دینامیک و لذت رانندگی؟ قطعأ ایران خودرو میتوانست نمونه ۶ سیلندر فول ۴۰۷ را با قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان وارد بازار کند و علاوه بر فروش بیشتر، لذت رانندگی بیشتری به طرفداران پژو بدهد.
فرمان پذیری و سواری:
در این قسمت میرسیم به برتری ۴۰۷ نسبت به رقبای کره ای و ژاپنی. هندلینگ و سواری ۴۰۷ به دلایلی که عرض خواهیم کرد فوق العاده است. راننده در سرعت های بسیار بالا نیز کنترل کامل بر خودرو دارد و بعد از چند دقیقه رانندگی هر راننده ای جرأت انجام مانورهای سنگین را پیدا میکند. سیستم ESP عالی اتومبیل نیز تا حدی منطقی اجازه کارهای خطرناک را به اتومبیل میدهد ولی به محض جدی شدن خطر در چند ثانیه این سیستم با کنترل مجزای ترمزها اتومبیل را به مسیر بازمیگرداند. ترمزهای ABS اتومبیل دارای سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز و نیروی کمکی اضطراری ترمز نیز هستند. تمامی سیستم ترمز با جدیدترین نسخه کنترلر بوش آلمان مدیریت میشود. خوشبختانه خبرنگاران آزادی کامل در نحوه رانندگی داشتند. همین مسأله باعث شد تا بتوانیم قابلیت های حرکتی اتومبیل را حتی در سرعت ۱۹۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بیازماییم. در طی مسیر شخصأ چند بار به دلیل عدم شناخت جاده کنترل اتومبیل را از دست دادم که سیستم تعلیق عالی و ESP خطاهای من را اصلاح کردند.
البته رانندگان دیگر چندان خوش شانس نبودند زیرا یکی از دوستان در یک مسیر روستایی با بلوک های چیده شده کنار مسیر تصادف کرده و دوست دیگری با سرعت بسیار زیاد وارد دور برگردان شده و در انتهای پیچ با جدول برخورد کرد. در هر دو مورد تصادف بعد از معاینه اتومبیل ها و صحبت با راننده متوجه شدیم که دلیل تصادف فقط سرعت بسیار زیاد و نداشتن شناخت از مسیر بوده است و ۴۰۷ به هیچ عنوان کوتاهی نکرده بود. سواری و فرمان پذیری عالی بی دلیل نیستند زیرا در ۴۰۷ ده ها مورد نوآوری مشاهده میشود. برای مثال به دلیل استفاده فوق العاده زیاد از آلومینیوم در اجزای تعلیق و بدنه، وزن اتومبیل فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم است. برای مقایسه خوب است بدانید پژو پارس حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد! توزیع وزن به نسبت ۶۲ به ۳۸ روی اکسل جلو و عقب است.
فرمان دارای ضریب متغییر به نسبت سرعت، زاویه فرمان و دمای روغن است. سیستم تعلیق در جلو دارای بازوهای جناقی دوبل، فنرهای لول و ضربگیر های هیدرولیکی بوده و در عقب اتصالات چندگانه با فنرها و ضربگیر های مشابه جلو مشاهده میشود.
داخل کابین:
۴۰۷ در دو نوع اتوماتیک و دنده ای عرضه میشود که به ترتیب دارای قیمت ۵۴ و ۵۱ میلیون تومان هستند. مدل اتوماتیک دارای سانروف برقی،صندلی تمام برقی،تهویه مجزا برای سرنشینان جلو و تودوزی لوکس تر نسبت به مدل دنده ای است. سر و صدای وارده به کابین بسیار کم بوده و فقط در دور موتورهای بالا میتوان صدای موتور را شنید که نکته ی منفی محسوب نمیشود. دید جلو عالی بوده و موقعیت نشستن بسیار مناسب است. داشبورد هماهنگی بالایی داشته و کنترل ادوات دارای موقعیت های در دسترس هستند. تنها ایراد داخل کابین این است که در صورتی که فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی متر در صندلی راننده بشیند، فرد پشت سر حتمأ باید دارای جثه کوچکی باشد!
صندوق عقب به اندازه ی کافی برای کلاس سدان های بزرگ جا داشته و دسترسی آن مناسب است. در داخل کابین ۶ ایربگ نیز بکار گرفته شده است.
گزارش : هیوا حسینی
بهنام
۱۱ بهمن ۱۳۹۰با سلام
قیمت تمام شده یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب یه کالاست.
متأسفانه قیمت این اتومبیل و سایر بسیار بالاست.
(در طی این چند هفته اخیر هم که شاهد سیر صعودی بیش از حد قیمت اکثر اتومبیلها بوده ایم)
عدم قیمت گذاری صحیح موجب عدم موفقیت این مدل پژو در ایران شد. بلایی که بر سر سیتروئن C5 نیز آمد (اتومبیلی که در Top Gear نیز بررسی شده بود).
دیگر اینکه این اتومبیل با چنین ابعادی واقعاً به یه موتور 6 سیلندر نیاز داره تا بتوان بهترین عملکرد آن را نتیجه گرفت.
پژو یکی از با کیفیت ترین اتومبیلها در ایران بوده. کسی نمیتونه منکر سواری خوب پژوهای 504 در سالهای گذشته بشه.در بازار آن زمان 504ها رقیب BMW 518 بودند،اما در این سالهای اخیر متأسفانه شاهد کاهش کیفیت قطعات و مونتاژ پژوهای ایران خودرو هستیم که این نوع عملکرد ضعیف باعث ایجاد ذهنیت نسبتاً بدی جهت برند پژو خواهد شد.لازم است مسئولین خودرو ساز کشور کمی هم به دنیای اطراف خود نگاه کنن.
(طراحی و ساخت یه اتومبیل با هزاران عیب و نقص در کشور بهتر از بدنام کردن برندهای خوب دنیاست!)
SANA
۱۱ بهمن ۱۳۹۰با سلام
منم تا حدودی با نظرت موافقم ولی یک نکته رو هم نباید از نظر دور کنی که پژو تو چند سال اخیر سیر نزولی رو داره تو ارائه کیفیت و خدمات طی میکنه(در سطح جهانی) و این عمل به لطف ایران خودرو تو ایران داره بیشتر هم نمود پیدا میکنه….
slr722
۹ دی ۱۳۹۱چقدر چقدر من از این 407 بدم میاد…
اشقاله نخرین…
آرمین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳تو خودتو چی فرض کردی که در مورد یک ماشین اروپایی و گرون قیمت اینجوری نظر می دی
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۳407 خیلی هم عالیه از هر نظر
مهدی
۸ شهریور ۱۳۹۴منم خیلی
از تو بدم میاد
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۰خدا ایران را از این شرکت پژو نگیرد. اگه ایران نبود این شرکت تا حالا نابود شده بود.
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۱اشتباهه
میدونید کشورهایی مثل مصر تونس هر کدوم به تنهایی یک و نیم برابر ایران محصول پژو رو تولید میکنن؟
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۱خدا صداتو شنیده انگار که از شون گرفته دارن ورشکست میشن!
blueit
۹ اسفند ۱۳۹۰سلام!
ما تا خودمون نخوایم، هیچ اتفاقی نمی افته؛ اینو مطمئن باشید!!
اگه ما این اتومبیل های بی کیفیت رو نخریم، ایران خودرو و سایپا رو به ورشکستگی میره، در نتیجه بلاجبار مجبور می شن برن با شرکت های روز دنیا قرار داد ببند و مدل های جدیدتر با کیفیت بالاتر و قیمتی پایین تر حتی نسبت به قیمتی که آن شرکت در کشور خودش داره!!!
سعید
۱۲ مرداد ۱۳۹۱کاملا با این حرفت موافقم کاش مردم کمی به خودشون ارزش قایل بودن
فرامرز
۵ خرداد ۱۳۹۲موافقم، نخریم. ولی اونا خودرو روز نمیارن! واردات خودرو متوقف میشه ما مجبور میشیم دوباره از اینا بخریم! اگه واقعاً انحصار در صنعت خودرو نبود ما خیلی از شرکت ها و مدل ها رو دیگه نمیدیدم (نظیر ایران خودرو، سایپا، پراید، سمند و انواع پژوهای از رده خارج).
راستین
۲۰ مرداد ۱۳۹۲407 یکی از باکیفیتترین ماشینهای داخل ایران است شما در مورد چی دارید حرف میزنید.؟بحث این فروم در مورد 407 هست نه ایرانخودرو و مشکلات خودروسازی ایران اگر واقعا تجربه ای در باره 407 دارید بفرمائید دیگران هم استفاده کنند و الا توی دردودل و حرفهای شعاری و کلی هممون استادیم.
محسن
۱۰ فروردین ۱۳۹۱انگار که گوش 405 رو کشیدن
از نظر ظاهر بسیار قدییمی و فاقد هرگونه جذابیت
سید علیرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۱این ماشین را من از ایران خودرو گرفتم ونمونه توربو را هم دارد ولی این مدل که من از ایران خودرو گرفتم پیش رانه خوبی نسبت به توربو
امين
۲۰ فروردین ۱۳۹۱سلام به همه دوستان من یک دونه مدل 2099 دارم به نظرم فوق العادست . من بابام نمایشگاه ماشین داره و همه مدل ماشین سوار شدم ولی این یکجور خاصیه . شاید از دیدی اول نمای قدیمی داشته باشه ولی توجه می کنی یک جذابیت خاص داره . حالت s که بی نظیره ماشین از جاده می کنه. من ازش که خیلیل راضی هستم ولی به آزرا نمیرسه
اشکان
۲۷ فروردین ۱۳۹۱من ماشین ندارم
سامان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱حال کردم با دیدگاه اشکان…والا !ماشین میخوای چیکار.نداشتن ماشین یک دردسره ،داشتنش هزار دردسر البته در کشور ما
محسن آبادان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱407 های وارداتی آبادان همه 6 سسیلندر هستند و دنده دستی اصلا ندیدم وارد شه
nima
۲۵ خرداد ۱۳۹۱محسن قیمتا چه جورین یه کم توضیح بده
galardo
۱۸ خرداد ۱۳۹۱ولى دکمه و از این جور چیزا زیاد داره
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۱من پول خرید خوردو دارم و ولی وقتی میدونم نمیتونم ازش لذتی ببرم میگم همون بهتر که نداشته باشم . با این کیفیت ماشین ها و خدمات و جاده هایی که داریم ، خرید خودرو فقط پول هدر دادن و بازی با اعصابه . فقط کسی باید ماشین بخره با درآمد یک ماهش بتونه یه 407 بخره نه برای قشر متوسط و فقیر جامعه.
مرتضي
۶ شهریور ۱۳۹۱لااقل یکیتون بگین قیمتش چنده ؟
علیرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۱تو رو خدا یکی بگه قیمت اتوماتش چقدره یا به نظر شما خرید مگان 2000 با ارزش تره یا 407 اتومات ولی یک مشکله من اینه که 407 رو خوب نمیخرنش و دو اینکه صفرش اصلا گیر نمیاد.
علیرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۱اقا مرتضی لطفا اگر شما فهمیده اید قیمت اتوماتش چقدره به من اطلاع بدید.
Mehrshad
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اقا مرتضی قیمتش با۵۵۰۰۰کارکرد میلیون۵۲
مجید
۲ مهر ۱۳۹۱من تا حالابیشتر از10ماشین داغون کردم وموتورشو جر دادم ولی 405کمی دیرتر جر خورد واسه همینم خانواده پزو رو دوست دارم.
فرهاد F7
۱۲ مهر ۱۳۹۱من تا الان سه بار با پژو تصادف کردم که هر سه بارو جون سالم بدر بردم.خدابیامرزه آرماندو پژو!
علي اكبر
۲۱ اسفند ۱۳۹۱من کلاً از ماشین های ایرانی بدم میاد
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۱همون شما ها باید ماشین های آشغال کره ای بخرین که تو هیچ جای دنیا ارزشی ندارن و فقط تونستن تو ایران به دلیل عدم وجود ماشین های اروپایی محبوبیت کسب کنن!!
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۲کدوم مدل از ماشین کره ای رو داری؟ بگو ببینم چی از کیا میدونی؟ قدرت خرید کدوم مدلشو داری؟ من خودم کیا موهاوی V8 دارم این ماشینو وقتی خریدم 5 سال گارانتی بدون احتساب کیلومتر داشت این یعنی اینکه مو لای درز این ماشین نمیره
armin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بابا پولدار تو که با موهاوی پز می دی من با بنز سی ال اس چی بگم آخه هان بعدشم 407 عالیه و ماشین اروپایی سگش به کره ای ها می ارزه
راد
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ببخشید قصد جسارت به کسی رو ندارم.از نفر اول تا این اخر یک جمله در مورد مسائل فنی این ماشین کسی ننوشته.تموم زندگیمون شده شعار .واقعا شرم اوره ما که هنوز مشغول خراب کردن 405 تولید 24 سال پیش پژو هستیم به تولیدات کارخونه ای که بیش از400 سال سابقه کار صنعتی دارد و اولین خودرو خودشو 120 سال پیش تولید کرده میگیم اشغال.اگر کسی واقعا این ماشینو داشته تجربه خودشو از نظر شتاب,تاپ اسپید,پایداری,جاداربودن,وضعیت قطعات نرمی ,رد کردن دست اندازها ووو اگرهم ندارید ما هرروز این کلمات اشغال و افتضاح وو را زیاد شنیدیم لطفا اینجا دیگر تکرار نکنید.
راد
۱۶ خرداد ۱۳۹۲.از نفر اول تا این اخر یک جمله در مورد مسائل فنی این ماشین کسی ننوشته.تموم زندگیمون شده شعار .واقعا شرم اوره ما که هنوز مشغول خراب کردن 405 تولید 24 سال پیش پژو هستیم به تولیدات کارخونه ای که بیش از400 سال سابقه کار صنعتی دارد و اولین خودرو خودشو 120 سال پیش تولید کرده میگیم اشغال.اگر کسی واقعا این ماشینو داشته تجربه خودشو از نظر شتاب,تاپ اسپید,پایداری,جاداربودن,وضعیت قطعات نرمی ,رد کردن دست اندازها ووو اگرهم ندارید ما هرروز این کلمات اشغال و افتضاح وو را زیاد شنیدیم لطفا اینجا دیگر تکرار نکنید.
amir.t.
۷ شهریور ۱۳۹۲به خدا پول خراب کردنه که کلا برند پزو بخری.اصلا به چشم نمیاد ماشین های پزو
سیاوش
۱۴ خرداد ۱۳۹۳هندلینگ و چسبندگی و لذت رانندگی با 407 اگر اغراق نکنم 100درصد بهتر از اپتیما هست.نه 407دارم و نه اپتیما ولی هر دوتاشونو آزمایش کردم و هر 2تاشونم دوست دارم.ولی وقتی 407 رو میرونید احساس میکنی یه ریزه کاریهائی برای کیفیت سواری هست که هنوز کره ایها بهش نرسیدند.اگر کسی واقعا قصد نگه داشتن ماشینشو داره الان به قیمتترین ماشین 407 هست که در تیونینگ سنتر با مزدا3 مدل اتوماتش همپا میرفت یعنی با وجود 150 کیلو سنگینتر بودن شتاب خوبی هم داره.گیربکس دستیش هم که دیگه از نظر شتاب عالیه.اگر منصفانه بخواهیم بگیم هیچ ایرادی در 407 نمیتونی پیدا کنی نسبت به قیمتش و حتی تا 40 میلیون بالاتر هم.
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۳حیف از 407 وماشینهای اروپایی نیست که طرف میره ،ماشین کره ای و چینی میخره؟
ARASH
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ماشینهای اروپایی حرف اول روتوجهان میزنن وماشینهای چین ازآخر حرف اول رو.ودرموردکمپانی پژوسیتروئن:پژو407که مدل پایه2004 بودهوتا2008تولیدشده تودبی از16تا23هزاردلارصفرش قیمت داشته که قدرت انتخاب بین 6سیلندر.دیزل.4سیلندرو…داشته الان هم508جایگزینش شده اما توایران407دستدوم 70میلیون. وضعیت نوسان اقتصادی ایرانم دلیل بربدبودن خودرویی که توجهان به ارزان قیمت بودن معروفه نمبشه.
یاسر
۱ اسفند ۱۳۹۲فکر میکنید با کم شدن تحریمها مجددا شاهد ورودش باشیم؟
یاسر
۱ اسفند ۱۳۹۲407 فقط همین رنگ
PEUGEOT
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو از همه لحاظ عالیه
یعنی سگش میرزه به این کره ای ها
حميد
۱۳ خرداد ۱۳۹۳من دارم .خداییش عالیه
MPS
۲۴ خرداد ۱۳۹۳خوبه فقط لشه!
محمد
۵ تیر ۱۳۹۳یک کلام عالیه
خودم
۱۷ تیر ۱۳۹۳عالیه هشت سال یکی دارم مدل 2005