آیا پژو ۱۰۸ بهعنوان کوچکترین عضو خانواده شیرهای فرانسوی، دچار بیماری کراساوور نمایی شده است. ظاهراً این اپیدمی حتی به جان خودروهای جمعوجور شهری هم افتاده است. بنابراین با افزودن فاصله کف از زمین به میزان چند سانتیمتر بیشتر، افزودن قطعات پلاستیکی به سپرها و گلگیرهای متورم، یک خودروی مینی کراساوور دیگر متولد خواهد شد.تصاویر جاسوسی از بدنه عجیب یک ۲۰۸ با ابعادی غیر معقول حکایت دارند.
از نکات عجیب این خودرو، اگزوزهای دوگانه آن هستند بعلاوه فاصله عرضی چرخها نیز از هم افزایش یافته است. بنابراین امکان دارد در زیر این پوسته، یک پلتفرم جدید پنهان شده باشد. سؤال این است که آیا این خودرو روی پلتفرم EMP1 که توسط پژو و دانگ فنگ توسعه یافته، میشود؟ در این صورت آن طور که پژو گفته شاهد کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی خواهیم بود.
طبق اعلام پژو و دانگ فنگ، اولین محصول روی پلتفرم EMP1 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار میشود. اما بعدها تا ۲۰ مدل ازجمله مدلهای هاچبک، کراساوور و سدان روی همین پلتفرم توسعه یافته سوار خواهند شد. این پلتفرم قابلانعطاف با سرمایهگذاری ۲۰۰ میلیون یورویی و با سهم ۶۰ درصدی پژو و ۴۰ درصدی چینیها توسعه مییابد. (قابل توجه کسانی که برای طراحی پلتفرم ملی به دنبال یک میلیارد دلار بودجه هستند)
خوب به ماجرای کراساوور مینی پژو برگردیم. این خودرو شاید بهعنوان برادر کوچکتر ۲۰۰۸ با نام ۱۰۰۸ معرفی شود. پژو قبلاً هم از یک مینی کراس کانسپت با نام HR1 در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرده بود که البته تنها دو درب داشت. شاید این خودرو در نهایت یک مینی کراساوور با نشان اوپل از آب درآید. شاید هم این خودروی استتاری، نسل آینده پژو ۲۰۸ باشد که لباس کهنهای را برای ردگم کردن پوشیده است.
” این پلتفرم قابلانعطاف با سرمایهگذاری 200 میلیون یورویی و با سهم 60 درصدی پژو و 40 درصدی چینیها توسعه مییابد. (قابل توجه کسانی که برای طراحی پلتفرم ملی به دنبال یک میلیارد دلار بودجه هستند)”
این قسمت فوق العاده بود من نمیدونم چرا همه تولیدات ما باید گرون در بیاد و با کیفیت کمتر یه سمند تولید میکنیم قیمت هیوندا اکسنت و تویوتا یاریس در میاد البته نه با کیفیت و بروز بودن آنها
یه جک تلخ هست میگن خارجیه از ایرانیه میپرسه شما چطور اختلاس میکنید ایرانیه میگه اون پروژه رو میبینی؟ میگه اونجا ک بیابونه چیزی نیست ایرانیه میگه آ قربون دهنت . همون ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته قصه پلت فرم و موتور و گیربکس ملی هم همینه میگن توسعه EF7 بالای ۴۰۰ میلیون یورو هزینه داشته ولی هزینه یسال فرمولا وان فراری ۳۰۰ میلیون یوروئه همه چیز واضح و مبرهنه
دیگه این داستان کراس اوور بازی مسخره شده، از این میترسم ده سال دیگه نسل هرچی سدان و هاچبک و کوپه اسپرت زیبا ور بیوفته همش بشه کراس اوور، این عقده بالا نشینی متاسفانه….
کراس اور نماییه شخمی ! از این کلاس من درآوردی متنفرم مثل این و ساندرو استپ وی… با چند سانتی متر ارتفاع بیشتر و پلاستیک بیشتر ..سود بیشتر روی ماشین میکنن چون اصلا هزینه ای برای کارخونه نداره..هرکی هم میره میخره واقعا سواد خودرویی نداره!. جرمی کلارکسون هم حرف باحالی زده بود که کسایی که میرن این ماشین ها رو میگیرن که پول ماشین شاسی بلند یا suv رو ندارن !! :)
دلیل اینکه خودروسازهای فرانسوی نمیتونن در کشور های بزرگی مانند آمریکا و آلمان زاپن رقابت کنن دقیقا همینه که مدیران این شرکت ها فاسد هستند و از نظر مالی فقط تو کشوره هایی میتونن پیشرفت کنن که فساد مالی شدید دارن. نیجریه ، مراکش و کشور های اروپای شرقی . ایران هم که زباله دان فرانسوی هاس متاسفانه.
فرشاد
۷ شهریور ۱۳۹۶به احتمال فراوان دارن یه خودروی دیگه رو تست میکن اما بنا به دلایلی مثل رد گم کردن، کاهش هزینه و یا آماده نبودن بدنه اصلی، بدنه ۱۰۷ روش نصب کردن.
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۶” این پلتفرم قابلانعطاف با سرمایهگذاری 200 میلیون یورویی و با سهم 60 درصدی پژو و 40 درصدی چینیها توسعه مییابد. (قابل توجه کسانی که برای طراحی پلتفرم ملی به دنبال یک میلیارد دلار بودجه هستند)”
این قسمت فوق العاده بود
من نمیدونم چرا همه تولیدات ما باید گرون در بیاد و با کیفیت کمتر
یه سمند تولید میکنیم قیمت هیوندا اکسنت و تویوتا یاریس در میاد البته نه با کیفیت و بروز بودن آنها
علی
۸ شهریور ۱۳۹۶یه جک تلخ هست
میگن خارجیه از ایرانیه میپرسه شما چطور اختلاس میکنید
ایرانیه میگه اون پروژه رو میبینی؟
میگه اونجا ک بیابونه چیزی نیست
ایرانیه میگه آ قربون دهنت . همون ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته
قصه پلت فرم و موتور و گیربکس ملی هم همینه
میگن توسعه EF7 بالای ۴۰۰ میلیون یورو هزینه داشته
ولی هزینه یسال فرمولا وان فراری ۳۰۰ میلیون یوروئه
همه چیز واضح و مبرهنه
peyman
۸ شهریور ۱۳۹۶این خودرو تو چه کلاسی هست کلا???
CH
۷ شهریور ۱۳۹۶اه اه اه
چقد بدم میاد از این حرکت
هروقت تو خیابون یه ساندرو استپ وی میبینم عق میزنم??
این چه کاریه عاخه
دوسانت ماشینو میارن بالا دوتیکه پلاستیکم میزنن زیرش
تبریک ماشین شخمی شما اماده است
سعید(تهران)
۷ شهریور ۱۳۹۶دیگه این داستان کراس اوور بازی مسخره شده، از این میترسم ده سال دیگه نسل هرچی سدان و هاچبک و کوپه اسپرت زیبا ور بیوفته همش بشه کراس اوور، این عقده بالا نشینی متاسفانه….
ساسان.م
۷ شهریور ۱۳۹۶سدان همیشه بوده و هست و خواهد بود
Hemichan
۷ شهریور ۱۳۹۶به حدی عجیب بود که با 206 اشتباه گرفته میشد
Omid622
۸ شهریور ۱۳۹۶پف بالای چرغهای عقب جز زشت ترین ماشین های حال حاضره این نوع کراس اور کوچک شهری گند زده به کل تقسیم بندی و کلاس بندی ماشین ها
با دیدنش حالم بهم خورد
ونوم اف ۵
۸ شهریور ۱۳۹۶اخه سه سیلندر ۱.۲ لیتر دیگه اگزوز دو گانه میخواد
ونوم اف ۵
۸ شهریور ۱۳۹۶عکس شماره ۹ مثل بادکنکیه که فشارش دادی خدایی پژو گندشو دراورده
ali a
۸ شهریور ۱۳۹۶کراس اور نماییه شخمی ! از این کلاس من درآوردی متنفرم مثل این و ساندرو استپ وی… با چند سانتی متر ارتفاع بیشتر و پلاستیک بیشتر ..سود بیشتر روی ماشین میکنن چون اصلا هزینه ای برای کارخونه نداره..هرکی هم میره میخره واقعا سواد خودرویی نداره!. جرمی کلارکسون هم حرف باحالی زده بود که کسایی که میرن این ماشین ها رو میگیرن که پول ماشین شاسی بلند یا suv رو ندارن !! :)
وهاب
۸ شهریور ۱۳۹۶دلیل اینکه خودروسازهای فرانسوی نمیتونن در کشور های بزرگی مانند آمریکا و آلمان زاپن رقابت کنن دقیقا همینه که مدیران این شرکت ها فاسد هستند و از نظر مالی فقط تو کشوره هایی میتونن پیشرفت کنن که فساد مالی شدید دارن. نیجریه ، مراکش و کشور های اروپای شرقی . ایران هم که زباله دان فرانسوی هاس متاسفانه.