حدود ۵ سال از عرضهی پژو ۲۰۸ میگذرد بنابراین جای تعجبی ندارد که پژو-سیتروئن حالا در سوئد باشد تا تستهای اولیهی نسل آیندهی این هاچبک جذاب را انجام دهد. با توجه به اینکه این خودرو از بدنهی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساختهای خود بهره برده بنابراین نمیتوان دربارهی طراحی آن نظری داد؛ اما خب قوسهای چرخ پفکردهتر نشان میدهد که نسل جدید ۲۰۸ پهنتر خواهد بود و بدین ترتیب شاید ابعاد آن رشد کرده و متعاقب آن شاهد کابین جادارتری باشیم.
همچنین انتظار میرود فاصلهی بین محورها نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای پاها فراهم شود. همین موضوع میتواند روی فضای محفظهی بار نیز تأثیر بگذارد.
اگرچه که این خودرو در این لحظه کاملاً جدید به نظر نمیآید اما نسل بعدی پژو ۲۰۸ در حقیقت بسیار متفاوتتر از نسل فعلی خواهد بود. دقیقاً به همین خاطر است که پژو-سیتروئن سه سال پیش با دانگ فنگ همکاری نمود تا پلتفرم جدید CMP را توسعه دهد. در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو روی این ساختار سرمایهگذاری شده و نسبت ساخت آن بین شرکت فرانسوی و چینی ۶۰ به ۴۰ خواهد بود.
پژو ۲۰۸ جدید بجای پلتفرم PF1 کنونی از پلتفرم یاد شدهی CMP استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، علیرغم افزایش ابعاد شاهد کاهش وزن این خودرو خواهیم بود. در مورد برادر بزرگتر یعنی پژو ۳۰۸، استفاده از پلتفرم EMP2 باعث کاهش وزن ۷۵ کیلویی نسبت به نسل قبل شده است؛ اما پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده استفاده از پلتفرم CMP باعث کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی خواهد شد و ۵۰ کیلوگرم نیز از بدنه و تریم کاسته خواهد شد. با این وجود، کاهش وزن یاد شده باعث خواهد شد نسل جدید ۲۰۸ مصرف سوخت و عملکرد بهتری داشته باشد.
از آنجایی که خودروی یاد شده در مراحل اولیه آزمایش است انتظار نداریم که به این زودیها آن را ببینیم. پژو-سیتروئن قبلاً قول دادهاند که اولین محصولات ساخته شده بر پایهی پلتفرم CMP در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهند شد بنابراین ما باید حداقل یک سال دیگر برای معرفی این سوپرمینی جدید صبر کنیم.
شايان
۲۸ اسفند ۱۳۹۵رینگارو از ایران خودرو گرفتین؟??
احساس میکنم پشتش شبیه جلوی نیسان جوک شده.
peyman
۲۸ اسفند ۱۳۹۵نه رینگا و اینه هاش قراره تو ایران نصب بشه بعد مدیران خودروساز بگن این ماشین رو داریم در داخل مونتاژ میکنیم
shelby_1990
۲۸ اسفند ۱۳۹۵چقدر پشتش زشته
طراح دشمنی داشته انگار :|
ahmad
۲۹ اسفند ۱۳۹۵بابا لامصبا اول متنو بخونید بعد نظر بدید!
این نمای اصلیش نیست و فقط برای پنهان کردن جزئیات نسخه اصلیش استفاده شده…
_
در بخشی از متن آمده:
“با توجه به اینکه این خودرو از بدنهی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساختهای خود بهره برده بنابراین نمیتوان دربارهی طراحی آن نظری داد”
سیاوش
۲۸ اسفند ۱۳۹۵طراحیش اصلا به دل نمیشینه
noble
۲۸ اسفند ۱۳۹۵.
سپر عقبش زشته ?
ونوم اف ۵
۲۸ اسفند ۱۳۹۵اقا من خبر رو نخوندم ولی مطمئن هستم انجینش ۱.۶ هست الان میخونم اگه نبود حتما عذر خواهی میکنم
ونوم اف ۵
۲۸ اسفند ۱۳۹۵متن خبر اشاره ای نکرده بود ولی مطمئن هستم از نسل جدید انجین tu 25 با ۱.۶ لیتر حجم و قدرت ۱۱۶ اسب بخار بدون توربو بهره میبره که نسبت به tu5 با ۱۱۵ اسب جهش خوبیه
DODGE
۲۸ اسفند ۱۳۹۵تغییراتش نسبت به نسل قبلش خیلی کمه خداکنه واقعا این نباشه??
اگه میخواین کامنتاتون زیاد لایک بخوره اصلا به موضوع کامنتتون کاری نداشته باشین فقط اخرش بنویسین پژو اشغاله!! چون دوستان به این جمله خیلی علاقمندند??
Amir.dp
۲۸ اسفند ۱۳۹۵احساس میکنم این ماشین یه جوریه انگار(مخصوصا عقبش)،درهر صورت توی ایران چند ساله صحبت نسل قبلیشو میکنند هنوز تولید نشده و نسل بعدیش میخواد تولید بشه .به نظر من ایرانم که بیاد ایران خودرو tu5 روی این ماشین میذاره و همه اپشنهاشون برای ارزون سازی بر میداره.
خسرو
۲۸ اسفند ۱۳۹۵اینجور طراحی مال ه یک دهه پیشه/دیر زدی خیلی دیر ..
شاهین
۲۸ اسفند ۱۳۹۵دوستان عزیز
اگه پاراگراف اول رو به دقت بخونید می بینید که گفته شده پژو از بدنه ی فعلی 208 واسه پنهان کردن زیرساخت های نسل جدید استفاده کرده.
در واقع به اینجور پروتوتایپ ها و همچنین خودروهایی که از بدنه های مدل های دیگه استفاده می کنن test mule میگن.
حمیدرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم داخلش بزرگ بشه چون این کلاس پژو خیلی فضاش کمه اندازه سوپر مینی با فضای یه خودروی کلاس a
مهدي
۸ فروردین ۱۳۹۶کارلوس تاوارس واقعا ازون روزی که به پژو اومده این شرکت رو زیر و رو کرده.من فکر میکنم یجورایی نقش کارلوس گون در رنو رو تو پژو داره بازی میکنه و در یکی دو سال آینده گروه پژو سیتروئن بازارهای زیادی رو تصرف خواهند کرد.
فرزین
۲۲ خرداد ۱۳۹۶خداوکیلی پشتش اصلا با جلوش هماهنگی نداره