همانطور که پیشبینی میشد، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن توافق خود برای ادغام را اعلام کردهاند و بنابراین شاهد شکلگیری چهارمین خودروساز بزرگ دنیا از لحاظ فروش جهانی خواهیم بود. این دو خودروساز در بیانهٔ مشترکی اعلام کردهاند که در ادغامی ۵۰-۵۰ به هم خواهند پیوست و سهامداران هر شرکت ۵۰ درصد از شرکت ادغامی را در اختیار خواهند داشت. هیئتمدیرهٔ هردو شرکت طی هفتههای آینده مذاکرات را نهایی خواهند کرد و تخمین زده شده ۸۰ درصد از همکاریها بعد از چهار سال حاصل گردد.
هیئتمدیرهٔ شرکت ادغامی از یازده عضو تشکیل میشود که پنج نفر از آنها توسط FCA معرفی میشوند و پنج نفر هم از PSA خواهند بود. ریاست هیئتمدیره با «جان الکان» از فیات-کرایسلر خواهد بود درحالیکه مدیر مستقل ارشد و معاون ارشد توسط پژو-سیتروئن تعیین میشوند. «کارلوس تاوارس» نیز مسئولیت مدیر اجرایی را برای مدل اولیهٔ پنجساله بر عهده خواهد گرفت. مدیرعامل گروه PSA «کارلوس تاوارس» دراینباره گفته است:
این ادغام برای همهٔ سهامداران ارزش قابلتوجهی را به ارمغان میآورد و آیندهٔ روشنی را برای این شرکت مشترک باز میکند. من از کارهایی که قبلاً با «مایک منلی» (مدیرعامل FCA) انجام دادهام خشنودم و بسیار خوشحال خواهم شد که با او همکاری کنیم تا بتوانیم یک شرکت بزرگ را باهم بسازیم
مدیرعامل FCA «مایک منلی» هم اضافه کرده است:
من به خاطر فرصت همکاری با کارلوس و تیمش در این ادغام که پتانسیل تغییر صنعت خودروسازی را دارد خوشحالم. ما سابقهای طولانی در همکاری موفقیتآمیز با گروه PSA داریم و اطمینان دارم که به همراه افراد بزرگ میتوانیم یک شرکت خودروسازی جهانی را ایجاد کنیم
پیشبینی میشود سرمایهگذاران FCA سود ۵.۵ میلیارد یورویی دریافت کنند درحالیکه PSA هم ۴۶ درصد از سهام خود در شرکت قطعهسازی Faurecia را به سهامداران خود عرضه میکند.
فرزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۸همانطور که ادغام رنو با نیسان به نفع نیسان شد این ادغام هم بیشتر به نفع فیات کرایسلره چون فیات کرایسلر تو این چند سال اخیر سود چندانی برای شرکت خودش نداشته هم تو امریکا فروش محصولاتش بد بوده و هم در اروپا اما با ادغام با پژو سیتروئن میتونه دوباره یه شرکت سود اور بشه
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ آبان ۱۳۹۸اقای فرزاد جیپ و داج رم فروششون عالی بوده و سود اوری خوبی داشتن
فقط مازراتی و الفا وضعشون بد بوده
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۸البته این مطلب به معنی خداحافظی همیشگی پژو و البته سیتروئن از ایران هم هست
و احتمالا وضع نامعلوم تامین قطعات ۲۰۰۸ و c3
.
ایشالا رنو هم یه همکار از ایالات متحده پیدا کنه
تا بالاخره خودروسازان ما به شرکتهای دیگه بجز پژو-رنو هم فکر کنن
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۸دوست عزیز حرفتون تا ۲سال پیش درس بود اما مدتیه برند های امریکایی زیرمجموعه این شرکت فروش بسیار خوبی داشتن و همینطور جوایز متعدد و در لیست های قابلیت اطمینان و … هم. عملکرد بهتری نسبت به قبل داشتن(البته ک باید بهتر بشن)
تقریبا تمامی سودی ک فیات کرایسلر داشته بابت رم و جیپ و بعدش دوج بوده
تو این ادغام هم پی اس ای سود زیادی میبره چون ورودش به بازار امریکا راحتتر میشه(دومین بازار بزرگ خودرو)
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۸تو این ترکیب جنرال موتورز هم هستا.بلاخره تعدادی از خودروهای اپل واکسهال با دانش و پلتفرمهای جی ام ساخته شدن و فعلا هم ادامه داره
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ آبان ۱۳۹۸با اینکه دوس نداشتم این اتفاق بیوفته
ولی از لحاظ مالی بد نیست برای هر دو طرف
فرانسوی ها به بازار امریکا دست پیدا میکنن
جیپ و داج هم به بازار اروپا
تنها ضرر ماجرا رو فلکس و تویوتا میخورن چون هم تو اروپا هم تو امریکا رقیب پیدا میکنن
از لحاظ الکتریکی سازی هم خیلی پیشرفت میکنن هم دو طرف فعلا باید خوش بین بود
فرانسوی ها به احیای مازراتی هم میتونن کمک کنن
شاهد پلتفرم ها جدید مشترک زیاد خواهیم بود و گسترش محصولات همه زیر برند ها
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ آبان ۱۳۹۸تنها خواهشی که دارم
نیاید بگید
پزو 308 هلکت و چلنجر 1.6 لیتری و اینا چون خیلی بی مزس
فرزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۸به هر حال امیدوارم هر دو شرکت اینده ای درخشانی داشته باشن
VIPER
۱۰ آبان ۱۳۹۸پژو با این اقدام میتونه به قوای چهار چرخ متحرک دست پیدا کنه،مزراتی میتونه سرو سامون پیدا کنه
و با این سرمایه جدید میتونن تمرکز بیشتری رو محصولات الکتریکی داشته باشن،
دستیابی پژو به بازار امریکا،چیزی که رنو فعلا از دست داد
بهزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۸ببخشید در بازار فقط فولکس و تویوتا رقیب حساب میشن؟ مثلا فورد و gm رقیب نیستن و با پژو برادرن؟
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۳۹۸ای بابا، از اینهمه جای دنیا، آمریکایی باید با فرانسوی اونم پژو سیتروئن تک دیفرانسیله زیر دولیتری همکاری کنه. بلخره فرانسه به آرزوش که بازار آمریکاس رسید گویا.
Alireza
۱۰ آبان ۱۳۹۸اسمشون قراره چی بشه
در جدیدترین اخبار کمپانی فیات_کرایسلر_پژو_سیتروئن چند درصد سود کرد
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸نمی دونم FCA چه اصراری داره شریک داشته باشه و با یک گروه خودروسازی ادغام بشه ؟؟؟؟
امیدوارم اوضاع خوب پیش بره و شاهد اوج گیری مازراتی و تا حدودی آلفا رومئو باشیم
موتور ۱.۶ لیتری پژو روی محصولات دوج سوار نشه صلوات
فکرشو بکنید دوج دیمن با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸با شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ?
.
نه دوست عزیز این ادغام در درجه اول به منظور قدرت بیشتر برای طراحی پلتفرم های التریکی هست که FCA به آنها نیاز داره چون از Ford و GM عقب افتاده و در درجه دوم ورود PSA به بازار آمریکا هست که فرانسوی ها حضور بسیار ضعیفی در آن دارن و دلیل تمایل رنو هم همین بود .
.
.
وگرنه هم FCA و هم PSA به خوبی می دانند غولهای کرایسلر Dodge ، RAM و Jeep به واسطه داشتن انجین های پر حجم و نیرومنده که آنقدر خوب فروش می رن و هرگز نمیان با این دستکاری های غلط فروش شونو خراب کنند….
حمید
۱۰ آبان ۱۳۹۸این جایزه اطاعت پژو از تحریمهاست
(Saeed(peugeot
۱۰ آبان ۱۳۹۸با آرزوی موفقیت برای هر دو شرکت …..
برنامه ریزی و مدیریت پژو جوری که اپل و واکسهال و تو عرض ۱/۵ سال سود ده کرد ، بعد حدود (۲ دهه) ،مطمئنا همون شگرد تو بعضی برندهای فیات کرایسلر که ضعیف شدن کمک زیادی میکنه و همچنین خودروهای کم مصرف و جمع و جور که تو اروپا تقاضا براش زیاده و پژو استاده تو این کار به سود فیات کرایسلر هستش.
از طرفی ….هم بازار خوبه آمریکا و دسترسی به دانش شاسی هایی مثل رانگلر و امثالهم که فوق العاده هستند هم برای پژو خوبه حتما …..
هرچند که پژو تو رالی داکار با شاسی بلنداش فوق العاده ظاهر شده تو چند سال اخیر ….
نوید جهرمی
۱۰ آبان ۱۳۹۸پس از قبل برنامه داشتن که عطای بازار ایران رو به لقاش بخشیدن.
ظاهرا یکی از بهترین ادغام های تاریخ خودروسازی رو در پیش داریم. یه معامله بردبرد هم برای سهامداران و هم مشتریان.
عملکرد PSA مخصوصا در پی خرید اوپل اثبات شده است. میتونیم امیدوار باشیم که فیات کرایسلر هم جون تازه ای بگیره با این همکاری و حتی مدل هایی که دوستشون داریم پرقدرت تر از همیشه در بازار عرض اندام کنن.
fr
۱۰ آبان ۱۳۹۸چه قدر بازار امریکا رقابتی تر بشه با این خبر مخصوصا با ورود گسترده خودرو های کاملا الکتریکی که پژو میخواد بفرسته امریکا
از اون طرف هم چینی ها می خوان محصولات ارزون اما فوق العاده با کیفتشون بیارن امریکا
واقعا خوش بحال مصرف کننده ،رقابت خیلی بالا کیفت خوب تو همه کلاس ها
ali
۱۱ آبان ۱۳۹۸فکر کنید ایران خودرو و سایپا سهام پژو رو بخرن
ببینید چه وضعی میشه
بی نام
۱۱ آبان ۱۳۹۸دیگه پژو برای همیشه از ایران میره