کارلوس تاوارس رئیس گروه خودروسازی پژو-سیتروئن میگوید حضور این شرکت در چین فرصتی کلیدی برای موفقیت جهانی این برند خواهد بود.
همزمان با معرفی سیتروئن C5 ایر کراس در نمایشگاه خودروی شانگهای، تاوارس در مصاحبه با اتوکار گفت که این کمپانی در بازار چین جهتگیری صحیحی نداشته و نیاز به تمرکز دوباره دارد.
او گفت:
چین بزرگترین بازار خودروی دنیاست. ما میخواهیم یک خودروساز جهانی شویم بنابراین موفقیت در چین برای ما مهم است. موفق بودن در این بازار نشان میدهد که ما قادریم یک خودروساز جهانی باشیم. به همین دلیل است که حضور در چین برای ما استراتژیک است.
تاوارس معتقد است سه برند اصلی شرکت یعنی پژو، سیتروئن و DS با شاسی بلندهای جدید خود (۳۰۰۸، C5 ایرکراس و DS 7 کراس بک) در چین باعث بازگرداندن موقعیت از دست رفتهی این گروه خواهد شد. فروش این شرکت در چین و جنوب شرق آسیا با کاهش حدود ۱۶ درصدی در سال ۲۰۱۶ مواجه شد.
طبق گفتههای رئیس کمپانی، مشکل اصلی در چین نبود آگاهی و اطلاعات دربارهی این برند فرانسوی بوده و محکم کردن ریشههای شرکت در این کشور زمانبر خواهد بود.
پژو علاوه بر تمرکز دوباره روی بازار چین برنامههایی برای ورود دوباره به بازار خودروی آمریکای شمالی نیز دارد.
sunmartin
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶پژو رنو و سیتروئن هیچگاه یک خودروی درجه یک و یا درجه دو اروپایی نبودند در خود اروپا فقط بواسطه قیمت های پایین و انواع تسهیلات فروش داشتند حالا که قراره بیشتر از 60 درصد از قطعات PSA در چین تولید بشه همونطور که در سال 2014 بخشی از سهام PSA به دست دانگ فنگ افتاد فکر کنم مشخصه کیفیت پژو و سیتروئن و ds چقدر افت پیدا میکنه اتفاقا باید روی بازار هایی مثل چین بیشتر فکر کنند چون هم جمعیت زیادی داره هم بزرگترین بازار مصرفی است پس از آمریکا
امیرحسین (Lion26)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶شما خودروی فرانسوی نخر، همون کره ای ها رو بخر که موتوراش مثل ساعت کار می کنه ( مثلا فراخوان برای نقص پیشرانه نمیدن :ِD )
http://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%a7-%d9%86%d9%82%d8%b5-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87/
همین پژو 3008 یا سیتروئن C3 خودروی سال اروپا شد. رنو و گروه پژو به ترتیب دومین و سومین برند خودروساز پرفروش اروپا هستن. اصلا کره ای ها تو اروپا حرفی برای گفتن دارن؟
بعدشم چه دلیلی داره زیر تمام پست های مرتبط با خودروهای فرانسوی بیای نظر بدی، همچین از خودرو های کره ای طرفداری می کنی که انگار بنزن.
یه توصیه می کنم که حتما از نزدیک یه تالیسمن ببین.
Just France and Japan
پرسپولیس
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیق خلاصه خوب گفتی چیزی گفتی که سایت پدال ازآن زیادخشنودنیست فرانسه باآلمان وژاپن وآمریکاوایتالیاننیتواندرقابت کندبعدازاین کشورهابعدازقرارمیگیرد
یاسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶جناب سان مارتین عزیز فرمایشات حضرت عالی کاملا متینه علی ایهحاله ذکر چند موضوع در تکمیل فرمایشات شما
یکی اینکه کاملا درسته اصلا برند های اقتصادی هرگز محصولات درجه یکی نیستند محصول درجه یک در دنیای خودروسازی ژرمن ها هستند سامورایی ها هستند و….
اما وقتی شما اسم رنو رو میاری باید اسم نیسان رو هم کنارش بیاری چون اگر درک درستی از اتحاد خودرویی داشته باشیم میدونیم که در یک اتحاد خودرویی محصولاتبا پلتفرم مشترک مهندسی مشترک تحت نظر کنترل کیفیت مشترک تولید میشن پس به قول شما یا نیسان برند درجه 3 ای که استغفرالله یا رنو خیلی مارمولکه وسط تولید اب میبنده توش
استاد گرامی وقتی محصولات این گروه خودرو سازی تحت یک استاندارد در جهان تولید میشن فقط درجاهای مختلفت دنیا با توجه به مارکتینگ جایی با برند رنو میرن جایی با برند نیسان نشون دهنده سطح مشابه کیفی محصولات کیفی این گروه مثل شباهت کیفی کولئوس و ایکس تریل که دیگه نزدیک ترین مثالشه
در مورد برند PSA که هیچ معامله خودرویی باهاش نمیکنن میگن بدبخت برو تو لیاقت نداری همشم تو ورشکستگیه هیچکسم باهاش هیچ کار مشترکی انجام نمیده BMW با ایران خودرو اومد تکنولوژی تویین اسکرول پاور رو کار کرد با PSA نبود که و صبح تا شبم محصولات فراخوان میخورن اقا ماشیناتون به زودی نصف میشن از وسط و امتیاز های ایمنی یورو انکپشون همش یک نهایتا دو ستارس و 26 امین گروه خودرو سازی اروپاست و امریکا هم کیفیت ماشیناش رو تایید نکرد که سیستم اشتراک گذاریش راه بیفته میخواد قاچاقی بره امریکا ذکر این نکته مهمه که اولا شما همین الان برنامه 15 ساله یه برند خودروسازی رو بستی رفت دوست عزیز الان طرف میگه من بازار چین برام مهمه چه ربطی کاهش کیفی محصولاتش تو دنیا داره و اصلا چه ربطی به رنو داشت این وسط گودرز چه ربطی به شقایق داره به قول گفتنی
همه شرکت های بزرگ حتی فولکس بازار چین رو دارن و ماشین های مخصوص بازار چین رو تو چین تولید میکنن کیفیت پایین تری هم نداره تفاوت های خاصی داره که برای بازار چین مطلوب بشه مثل ب ام وه که سری 5 رو اندازه اتاق سری 7 میزنه ولی قرار نیست که مثلا PSA محصولاتی که قراره تو بازارهای دیگه رو بفروشته تو چین تولید کنه محصولاتی از پژو که تو دانگ فنگ تولید میشن فقط در چین فروخته به طور همین 301 ماشینی بود اول فقط تو چین تولید شد بعد پژو این ماشین رو برای عرضه در بازار اروپا در اسپانیا تولید کرد یا همین الان پژو 508 و 3008 تو چین هم تولید میشن ولی اون مدلهایی که در جهان فروخته میشن یا تولید فرانسن یا تولید سایتهای PSA تو کشورهای دیگن و ضمنا اون بخشی از سهامه PSA که بدست شریک چینیش افتاده فقط 10 درصده که شامل همین سایت خودرو سازی صرف بازار چین میشه و الا الان قطعات یدکی PSA که برای خودروهاشون تو نقاط دیگه دنیاست تو سایت های خودروسازی PSA تو جاهایی مثل ترکیه و اسپانیا تولید میشه جناب سان مارتین عزیز خلاصه ببخشید که این برندهای فرانسوی ماشین تولید میکنن بیچاره ها اول راهن دیگه تجربه ندارن نیسانم خیلی شوت تشریف داشت اومد با رنو اتحاد خودرویی تشکیل داد دیگه در کل شما به کره ای بودن خودتون ببخشید
ونوم اف ۵
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶چین همه خودروسازها رو نجات میده ببین ما چی هستیم که خودروسازی چین رو نجات دادیم خودروهایی که اسمشون رو هیچکس نشنیده بود اینجا پیش فروش شدن مثل بسترن ( وسترن ) و لیفقان و چک و هوال و دنگ و فنگ و چینگ چونگ اون
hamid3x
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چی میگی داداش ،بچه های صنایع میدون تو صنعت برای دقت ، کیفیت و میزان حداقل خطا شاخص داریم ،اگه یکم تحقیق کنی می بینی شاخص دقت تولید ام اس ای پژو فرانسه1.67هستش در حالیکه ایرانخودرو بزور به یک میرسه همین یه عدد برای اثبات کیفیت اش کافیه،جالبه اینو بدونی پی پی ام میزان خطا در قطعات ساخت پژو صفره یعنی در یک ملیون قطعه هم نباید خرابی داشته باشی،من خودم تو شرکت قطعه سازی ام ،این فرانسوی ها بازدید خیلی اومدن بهترین حالت مارو براحتی رد کیفی میزنن،برای یه قطعه ساده هزار جور پارامتر سنجش کیفی دارن،شاید رو محصولات از رده خارج شون نظارت نکنن،ولی اصلا اجازه نمیدن محصولات جدیدشون زیر سوال بره ،مصداقشم اینه که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت تولید کننده قطعات الکتریکی ایران رو برای محصول 301 عدم صلاحیت زدن ،حالا بیا بگو محصول درجه چندم اروپاست،عزیزم شما سوار این محصولات بی کیفیت وطنی شدی،نگاهت منفی شده
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز جناب sunmartin احتمالا شما نه تنها شما سواری مدل های به روز پژو و سیتروئن رو تجربه نکردین بلکه چیز خاصی از خودرو هم نمیدونید .
اتفاقا محصولات پژو سیتروئن توی کلاس بندی های خودشون معمولا قیمت بالایی دارن و از قضا تسهیلات پایینی هم دارن بر خلاف خیلی از برندها ی کره ای که تو کشور همسایمون تازه بعد از دو سال پرداخت اقسات شروع میشه!
دوام خودروهای فرانسوی به خصوص پژو سیتروئن توی خود اروپا هم معروف هست و از نظر لذت رانندگی معمولا ممتاز هستن و از این بابت حتی در مقایسه با برند هایی مثل بنز و بی ام و هم به چشم میان.
هرچند پژو سیتروئن چند سالی افت داشتن اما حداقل نشون دادن تو این چند ساله با مدلهایی مثل 3008 و 2008 دارن جون میگیرن و اتفاقا 3008 ماشین سال اروپا شناخته شد قبل از اون هم خودروهای پژو سیتروئن بارها این جایزه رو کسب کردن بالاتر از برند های آلمانی
shayan
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه پژو کمپانی درست و حسابی بود باید جلوی تولید 405 رو میگرفت…
ahmad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶طبق گفتههای رئیس کمپانی، مشکل اصلی در چین نبود آگاهی و اطلاعات دربارهی این برند فرانسوی بوده و محکم کردن ریشههای شرکت در این کشور زمانبر خواهد بود.
_
جالبه چینی ها اصلا با برند پژو آشنایی ندارن!
ولی تا دلت بخواد ایرانی ها از ریشه با اون مانوس شدن! :)
اصلا تنها برند اتومبیلی که همه ایرانی ها بلااستثنا میشناسنش پژو است
البته عمدتاً با تصور برندی بدنام، به لطف محصولات قدیمی که ازش توی بازارمون ریخته…
بیژن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶احمد جون باها ت موافقم. یکی نیست به این یارو ( تاوارس) بگه جمع کنه بیاد ایران…آخه مردم ایران خوب پژو رو میشناسن…خوب واسش پول میدن…البته جون هم میدن…
خسته شدیم بخدا ازین پژوها….
آرش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحیاشون واقعا فاجعه است …
کیفیت مطلوبی هم ندارن
دوستی که در اروپا زندگی میکنه میگفت تا زمانی که یک اروپایی پول خرید ماشین آلمانی ایتالیایی یا ژاپنی رو داشته باشه هیچوقت به برند های فرانسوی فکر هم نمیکنه …
طراحی های بد کیفیت نه چندان مطلوب خدمات ضعیف از مشکلات فرانسوی هاست …
امپراتور لامبورگینی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین های فرانسوی فکر میکنم از کره ای ها بهتر باشن.
amir
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶هر چقدر فکر میکنم که بفهمم فاز مخالفان خودروهای فرانسوی چیه واقعا نمی فهمم!!من ادعا نمیکنم که خودروهای فرانسوی بی نقص هستند چون دست بالای دست بسیاره و از پژو و سیتروئن و …ماشین بهتر توی دنیا کم نیست ولی واقعا کامنتهای دوزاری که بعضی از دوستان اینور و ونور میزارن و متاسفانه تعدادش کم نیست واقعا واسم غیر قابل هضمه!
آخه داداچ با چه اعتماد بنفسی میگی پژو یا سیتروئن یا رنو برند درجه 3 هست!!توی چهار سال اخیر پژو دو بار عنوان خودروی سال اروپا را کسب کرده بعد شما میگی درجه 3!!؟تویوتا و هوندا و هیوندا و کیا هم توی همون اروپا ماشین میفروشن چرا نتونستن خودروی سال بشن؟
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶معمولا اینجور بوده که فرانسوی ها نه فقط از کره ای ها نه فقط از خیلی از امریکا یی ها و ژاپنی ها بلکه از برند های معروفتر آلمانی هم گاهی بهتر عمل میکنند مخصوصا تو بحث آسایش اتاق و سیستم تعلیق که خیلی مهمه واسه مردم ما با این اوضاع جاده ها. من هنوز کمتر ماشینی میبینم که مثل پژوها و سیتروئن ها چاله و دست انداز رو جوری رد کنه که راننده شب خوابش ببره و عذاب وجدان نگیره. به عنوان مثال مقایسه کنید سواری ماشینی مثل c5 رو با سی کلاس و سری 3
امپراتور لامبورگینی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دیگه در حد آلمانی ها و ژاپنی ها هم نیستن.
یا در حال افراطیم یا تفریط …
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶چرا وقتی فقر اطلاعاتی دارین ملت رو به افراط و تفریط متهم میکنید؟ اول تحقیق کنید این پژو سیتروئن که با تامل میگین ممکنه از کره ای ها بهتر باشن چه قدمتی دارن چه جوایزی گرفتن چه تکنولوژی هایی تاحالا عرضه کردن بعد نطق بفرمایید
موتورهای مکلارن تو فرمول وان سالهای دهه نود رو همین پژو میساخت چرا نباید با ژاپنی ها و آلمانیها مقایسه بشه؟!
sunmartin
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شما جایگاه (رنکینگ) فرانسه در خودرو جهان ببینن
دهم و یازدهم است
حالا کره ای های هیونداو کیا را بیین پنجم است شما هرچقدر هم خروس ها را دوست داشته باشی که نماد فرانسه است اما حقیقت اینه که برند های درجه سومی در اروپا محسوب میشن و از سال 1980 هم ورود فرانسوی های پژو رنو سیتروئن به آمریکا ممنوع شد الان رایزنی کردن که اجازه ورود بدن که معلوم نیست با این کیفیت پایینی و ایمنی بنوانند استاندارد های وحشتناک آمریکا پاس کنند بحث کیا هیوندا فرق داره این دوشرکت مبتنی بر دانش آلمانی ها جلو میروند و حرکت میکنند تا خودروهای مطرحی مثل بنز بی ام دبلیو فولوکس آئودی اشکودا سئات فورد و از ایتالیایی های مطرح و انگلیسی های خوش ساخت ژاپنی های خوب و کره ای های پرآپشن و قابل اعتماد است کسی سراغ فرانسوی نمیره البته استثنا هم هست مثل 3008 که خودروی برگزیده خبرنگاران اروپا شد و یا 308 که سال 2013 خودروی سال اروپا شد
حمیدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶باید خیلی بیشتر تلاش کنن چون در بازار چین فولکس و جنرال موتور سهم خیلی زیادی از بازارو جذب کردن منتهی پژو سیتروئن خصوصا با رویکرد ساخت شاسی بلندها حتما خواهد تونست ایندشو تغییر بده