سام کاویانی: اخیراً با نزدیک شدن زمان عرضه خودروی پژو ۲۰۰۸ توسط ایرانخودرو، بحثهای بسیاری پیرامون آن در فضای مجازی و مکتوب کشورمان در حال انجام است که به نظر میرسد که بسیاری از این بحث و جدلها با کماطلاعی و یا بعضاً غرضورزیهایی توأم است که ممکن است خود تردیدها و شبهات بسیاری را در ذهن خریداران آتی این خودرو ایجاد نماید. لذا برای رفع این دست از شبهات و پاسخ به آن طیف از عزیزانی که با پرسشهایی درباره این خودرو مواجهاند، متن پرسش و پاسخی را تهیه دیدم که امیدوارم که مورد لطف و پسند قرار گیرد.
آیا پژو ۲۰۰۸ یک خودروی هاچبک است؟
پاسخ: خیر. پژو ۲۰۰۸ در کلاس و یا سگمنت خودروهای کراساوور ساب کامپکت (SUBCOMPACT CROSSOVER) و یا به قولی «مینی کراساوور» جای میگیرد. این دسته از خودروها، عمدتاً از ارتفاع بیشتری نسبت به انواع هاچبک برخوردارند و فاصله کف آنها نیز از سطح زمین بالاتر است. بازار اصلی فروش این گروه از خودروها در کشورهای قاره اروپاست. پژو ۲۰۰۸ بر مبنای پلتفرم PF1 شرکت PSA تکوین و توسعه یافته است که با پژو ۲۰۸ مشترک است و به لحاظ ابعادی هم تقریباً در حد و اندازه خودرویی چون لیفان X50 است.
آیا پژو ۲۰۰۸ فقط در چین تولید میشود؟
پاسخ: خیر. کشور چین تنها یکی از نقاطی است که این خودرو در آن تولید میشود. فرانسه که سرزمین مادری آن است و برزیل و مالزی هم از دیگر مکانهایی هستند که ۲۰۰۸ در آنها به تولید میرسد. ایران نیز بهعنوان پنجمین کشور سازنده، بهزودی به این جمع ملحق میشود.
آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی قدیمی بهحساب میرود؟
پاسخ: خیر. از زمان عرضه این خودرو به بازارهای جهانی تقریباً سه سالی است که میگذرد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی و در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی هم وارد بازار شد و اخیراً نیز، دستخوش یک فیسلیفت در طراحی داخلی و خارجی خود گردید که البته نمای جذابتر و گیراتری را برای آن مهیا ساخته است.
آیا نسخه اولیه و یا غیر فیسلیفت پژو ۲۰۰۸ در ایران تولید میشود؟
پاسخ: خیر. بنا به واپسین اظهارات مسئولین شرکت ایکاپ، جدیدترین نسخه از این خودرو که همان نسخه فیسلیفت و بهروز آن است در ایران تولید خواهد شد.
آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی ناموفق و شکستخورده در بازارهای جهانی است؟
پاسخ: هرگز اینطور نیست. این خودرو یکی از موفقترین محصولات پژو و از ستونهای اصلی فروش آن در بازارهای جهانی محسوب میشود. در بازار اروپا نیز این خودرو موفقیت بسیاری را کسب نموده است؛ بهگونهای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، با فروشی معادل ۱۷۵,۰۷۹ دستگاه، جایگاه دومین خودروی پرفروش این قاره را در کلاس «کراساوورهای ساب کامپکت» پس از رنو کپچر، از آن خود نمود.
آیا قرار است که نسخه ضعیفی از پژو ۲۰۰۸ در ایران تولید شود؟
پاسخ: خیر. بنا به اظهارات مسئولین مربوطه، قرار است که قویترین نسخه از این خودرو که دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به توان ۱۶۵ اسب بخار است در ایران تولید شود.
آیا خودروهای مدرن ساخت پژو محصولاتی بیکیفیت هستند؟
پاسخ: خیر. خودروهای پژو عمدتاً به محصولاتی جانسخت و باکیفیت در بازارهای جهانی معروف هستند و بر پایه آخرین گزارشی که اخیراً سایت معتبر جی.دی پاور (J.D POWER) درباره بازار آلمان انتشار داده است، محصولات برند پژو بعد از میتسوبیشی توانستند دومین جایگاه را به لحاظ کسب رضایت مشتریان از آن خود نموده و بهعنوان «کم ایرادترین» خودروهای بازار آلمان مطرح شوند. این تحقیق شامل خودروهای مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و یا خودروهایی دارای حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه کارکرد بود.
در اینجا ممکن است بسیاری از عزیزان خواننده با توجه به کیفیت نهچندان مطلوب خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶، درباره محصولات مدرن و فعلی پژوی فرانسه نیز همانگونه قضاوت نموده و در کیفیت و کارکرد آنها تشکیک نمایند. در اینجا بنده پرسشی از این دسته از عزیزان دارم. آیا این دوستان درباره تولیدات دیگر برندها هم اینگونه قضاوت و داوری میکنند؟ آیا میتوان درباره کیفیت عالی تولیدات جدید شرکت نیسان ژاپن، بهحساب کیفیت نهچندان مطلوب «وانت نیسان آبی ساخت ایران» تردید نمود؟ و آیا اصولاً میتوان کیفیت ساختههای جدید شرکتهایی چون مزدا و کیا را با استناد به کیفیت محصولات از رده خارجی چون «مزدا وانت» و «پراید» زیر سؤال برد؟ مسلم است که نمیتوان چنین نمود. پس درباره محصولات مدرن پژو هم نمیتوان برحسب محصولات قدیمی و از رده خارج آن قضاوت و داوری نمود.
آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی ضعیف و نا امن است؟
پاسخ: خیر. پژو ۲۰۰۸ با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکاپ (EURONCAP) یکی از ایمنترین خودروها در کلاس خود به شمار میرود. درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال نیز در آن معادل ۸۸ درصد است.
مهمترین رقبای پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران چه خودروهایی هستند؟
اگر پژو ۲۰۰۸، آنچنانکه گفته میشود با قیمتی بین ۸۵ الی ۹۵ میلیون به بازار داخلی کشورمان عرضه شود، میتوان مهمترین رقبای قیمتی آن را خودروهایی چون رنو کپچر، سانگیانگ تیوولی، جک S5، چری تیگو ۵ و هایما S7 توربو دانست.
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…
ديفندر
۱۳ اسفند ۱۳۹۵تجربه ثابت کرده پای تولید هر محصولی به ایران باز بشه تغییرات اساسی مخربی روش صورت میگیره .
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۵این حرف کاملا درسته اما فکر میکنم کمی این رویه داره تغییر میکنه. با تغییرات یکی دو سال گذشته به ناچار تولید کننده های داخلی واسه موندن تو کورس رقابت (با حداق چینی ها) باید رو بیارن به مونتاژ محصولات بهتر و تو رده ی فول آپشن
Sina
۱۳ اسفند ۱۳۹۵آیا با این رپورتاژ تبلیغاتی حالا دیگه حاضرین برید بخرینش یا نه؟؟
ببین من خودم بشخصه اینو از رقباش مثل رنو کچجار و چینیا خیلی بیشتر دوست دارم چون شیک تره اما عزیز والله بعد از اون فیس لیفتی که واسه رنو لوگان یا همون تندر 90 عرضه کردن و فقط چندتا شب رنگ بهش اضاف کرده بودن و نوشته بودن نثل جدید من به این نتیجه رسیدم اینها هیچ وقت درست نمیشن خداییش اینا ملت رو چی فرض میکنن که اینجور مضحکشون میکنن و بهمون میخندن
در نتیجه به این ***ها هیچ اعتمادی نیست شاید سری اولشو واسه تبلیغ با کیفیت خوب بدن ولی مطمئن باش سرانجامی مثل 405 و بقیه داره
شما یه 405 نثل اولو گیر بیار پشتش بشین تودوزی داخلشو با سرتا پا تلق و پلاستیک 405 امروزی مقایسه کن دست به بدنه حلبی الان بزن میفهمی چی میگم
طرف پارس خریده صفر کیلومتر تو جاده لاستیکهاش منفجر شدن کشته شده تحقیق کردن 5سال از عمر لاستیکه گذشته بوده برادر مشکل از کارخونه مادر پژو نیست مشکل از اینور آبیاست
اگه مستقیم وارداتیشو بیارن من میگم با این قیمت ارزششو داره حتی همون منتاژ توی چینش قابل اعتماد تره مثل ام جی که انگلیسیه ولی توی چین میزنن
ahmad
۱۴ اسفند ۱۳۹۵البته یک نکته اینکه
ام جی های امروزی به گور اجدادشون خندیده باشن اگر انگلیسی باشن!
الان حتی ریز ترین پیچ های ام چی هم در چین ساخته میشه و فقط دارن از لیبل و برند مادر اون که سابقا در انگلیس بوده سوء استفاده تبلیغاتی میکنه
سراسرش مد این چینا است!!!
Milad
۱۳ اسفند ۱۳۹۵در کل سوال من از تمام مسئولان ایران خودرو اینه : چه زمانی در کارخانه رو میبندید و ورشکست میشید ؟
هرچند جواب این سوال دست خود مردم هست
TRX
۱۳ اسفند ۱۳۹۵نمونه بارزش 206 چنان بلایی سر این ماشین آوردن که تو دنیای واقعی میشه با فاجعه هیروشیما مقایسش کرد.
amir2020
۱۳ اسفند ۱۳۹۵من تو نمایشگاه دیدم درسته 95 تومنه ولی شما حتی یه سانروف ندارید چه برسه پاناروما کیلس نداره حساب آپشن اصلا نکنید به غیر از مانیتور من که هیچی ندیدم به غیر از مانیتور آپشناش با 206 یکیه مگه اینکه در آینده نسخه آپشنالشو با 20 تومن گرونتر بفروشند
عطا
۱۵ اسفند ۱۳۹۵داش اصلا بحث اینجاس که این ماشین چرا تو خارج موفق بوده چون نسبت به قیمتش خوب بوده …
الان به قول ما ترک ها اونقد (قپ) میزارن تو ماشین یه عالمه هم قیمتشو زیاد میکنن من یکی نمیخرم.
Amirhosein_msm
۱۳ اسفند ۱۳۹۵اگه واقعا بخواد با موتور 160 اسبی با قیمت 85 تا 95 بیاد
که دیگه مشتری ای واسه کپچر و تیولی و این چینی های بنجل باقی نمی مونه
فکر نکنم با این قیمت بدن بیرون
رنو کپچر 120 اسبی الان 120 میلیون پولشه بعد چطور رقیب 160 اسبی و با کیفیت تقریبا برابر رو 90 میلیون بدن
مگر این که با پژو چین قرارداد بسته باشند وکیفیت آن مثل ماشین هایی بی مصرف و بی کیفیت چینی و مانند شاسی بلند نما های چینی 70 تا 100میلیون باشه
شایعاتی پخش شده بود که با پژو چین قرار داد بستند . حقیقت داره ؟
Mehran
۱۳ اسفند ۱۳۹۵الان میگن ۹۵ بعد روز ثبت نام میگن ۱۰۵ بعد ۱۰۵ میگیرن شیش ماه پول مردم نگه میدارن با احتساب سوددمشارکت ۱۲ درصد میاد روش بعد میگن بیاین ۱۰ تومن دیگه بریزین ماشین گرون شده خب تا اینجا شد ۱۳۰ تومن بعد ازینکه یه تعداد محدودی تحویل دادن مسه کپچر و ساندرو میفته دست بازار سیاه بعدشم که خودت بهتر میدونی.یکی از نزدیکان من ابتدای امسال واسه مادرش کپچر گرفت( ازون ثبت نامی های عید فطر) فکر میکنم براش ۹۴ تومن تموم شد ولی تا الان…
رامتین
۱۳ اسفند ۱۳۹۵نگران کپچر نباش. اصلا کپچر در برنامه های ایران خودرو نیست. به عبارتی به …ش هم نیست که کپچر فروش نره و از طرف دیگه تیولی را به آتش بکشه و فروششو به صفر برسونه. وقتی پژو 165 اسبی هست آدم مغز… نخورده تیولی بگیره که نمای پشتش افتضاحه.
Mehdi
۱۴ اسفند ۱۳۹۵امکانات این با تییولی قابل مقایسه نیست تو ایران با هر انتخاب ی چیزی از دست میدی یا کیفیت یا امکانات
F.A
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ایران خودرو با *** و مونتاژ فرغونی؛ داغونش میکنه و تحویل مردم ناچار ایران میده!! هرکس در پارت اول بخره؛ برده.
Madjid
۱۳ اسفند ۱۳۹۵بهترین خودروها در این کلاس در بازار داخل کشور 3 رقیب هستند :
1- رنو کپجر
2- پژو 2008
3- سانگ یانگ تیوولی
TRX
۱۳ اسفند ۱۳۹۵کپچر با موتور ۱.۲ توربو که ضعیف تر از ۱.۶ توربوی ۲۰۰۸ هست هیچ برتری عددی و آپشنی نسبت به ۲۰۰۸ نداره حتی سایزی هم یکمی کوچکتر از ۲۰۰۸ هست اما تیولی از جفتشون بزرگتره و آپشنی هم بهتر هست اما موتور ۱.۶ معمولی داره که نسبتا شتاب کمتری به این دو داره
Madjid
۱۳ اسفند ۱۳۹۵.
به 2 مورد اشاره کردی :
1- آپشن
2- عدد
1- آپشن : وقتی به آپشن توجه کن که بخوای ماشین لوکس بخری.
2- قدرت و گشتاور و … : وقتی مهم میشن که بخوای ماشین اسپورت بخری.
واسه خودروی داخل شهر ، در مرتبه ی اول فقط اعتبار برند ، زنجیره ی تامین قطعات و آشنایی تعمیرکاران با سیستم اون ماشین و وجود نمایندگی خوب و گسترده مهمه.
تنها آپشنی که در خودروهای شهری کاربرد داره گیربکس اتوماتیکه.
ببخشید که اینو میگم ، اما کسی برای یک شاسی بلند ساب کامپکت به اختلافات جزئی قدرت و گشتاور توجه میکنه که به ماشین سواری در شهر ، نه به چشم یک وسیله برای رفتن به سر کار و محل تحصیل و .. ، بلکه به چشم اسباب بازی نگاه میکنه و خیابون ها رو به دید پیست اتومبیل رانی میبینه.
Madjid
۱۳ اسفند ۱۳۹۵.
جوری صحبت از شتاب و گشتاور میکنی که انگار میخوای بین ب ام و M3 و بنز C63 انتخاب کنی !!! ???
این بیچاره ها قدرت و گشتاورشون با یک موتور حدودا 1.5 لیتری فوق فوقش میخواد چقدر باشه ؟!
مورچه خودش چیه که کله پاچش چی باشه.?
اینا ماشین داخل شهرن.
یکی حالا در 10 ثانیه به 100 میرسه یکی در 11 ! چه فرقی میکنه به حال کسی میکنه ! ?
واسه این جور خودروها کیفیت و اعتبار سازنده حرف اول و آخر رو میزنه.
TRX
۱۳ اسفند ۱۳۹۵من واقعیت این ۳ تا ماشینو گفتم نقات مثبت و منفیشو حالا هر جور دوست داری از حرفم برداشت کن!
Parvaz
۱۳ اسفند ۱۳۹۵۹۰ت میگیرن بدون پاناروما بدون سانروف بدون سیستم های پیشگیری تصادف بدون ایربگ های پرده ای بدون … بدون … بدون… بدون….، فکر کنم نکنم تولید ایرانخودرو اون ۵ستاره رو بتونه بگیره، ۹۰ت میدی به یه ماشین فوقش امکانات ۲۰۷ رو داشته باشه حالا یکی دو قلم بیشتر
نوید جهرمی
۱۳ اسفند ۱۳۹۵مقاله خوبی بود. ممنون جناب کاویانی
فک میکردم قیمتش پایین تر و در حد قیمت مناطق آزاد بشه. لاقل امیدوارم از آپشن ها و تجهیزات و کیفیتش چیزی کم نکنن. با به بازار اومدنش بیشتر از همه بازار چینی ها تحت تأثیر قرارمیگیره.
البته دیدگاه مردم به پژو فقط در ایران اینجور نیس. کشورهای حاشیه خلیج و استرالیا به روز ترین محصولات پژو سیتروئن در اختیارشونه اما استقبالی مثل اروپا ازشون نمیشه. محصولات پژو-سیتروئن کیفیت دارن اما پیچیدگی مهندسیشون هم زیاده.هزینه نگهداریشون و قطعاتشون هم کم نیس.آمار جی دی پاور درسته خیلی خوب بود اما همون میتسوبیشی که در آلمان رتبه 1 رو بدست آورد در امریکا رتبه پایینی داشت. باید صبر کرد و دید عملکرد پژو در ایران چطوری میشه. در جهت اصلاح و بهبود موقعیتش پیش میره یا خیر.اما به نظر میاد که استقبال ازش خوب خواهد بود.
سام
۱۳ اسفند ۱۳۹۵خواهش می کنم نوید عزیز،لطف داری شما.
فقط تویوتا و هوندا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵به نظر منم اگه همون 90 میلیونی که گفتن باشه، بی رقیب میشه تو این قیمت و بهترین انتخاب تو صفر کیلومترهاست (نه کلا بهترین انتخاب). کلا تو حول و حوش این قیمت ماشین صفر با برند با اصالتی تو ایران نداشتیم اخیراً که با اومدن 2008 این خلا پر میشه. قطعاً استقبال خوبی خواهد شد ازش. شک نکنید. مگر اینکه قیمتش بره بالای 100 میلیون که در این صورت کار براش سخت میشه. راستی اون 2008 که کنار فورد مشکی و سیتروئن زرده، رنگش خیلی قشنگه. توصیه می کنم هر کی خواست بگیره اونم درنظر داشته باشه. البته اگه تو ایران اون رنگیشو بزنن :)
Omid
۱۳ اسفند ۱۳۹۵احتمالا تو ایران فقط رنگ سفیدش فروش بره. مثل بقیه مدل ها.
چون مردم به ماشین بعنوان سرمایه نگاه میکنن. همه ی ماشین هارو سفید میخرن که ریسک نکنن و توبازار دست دوم افت قیمتش کم باشه!
سامان اذری
۱۳ اسفند ۱۳۹۵90 تومن میگن دلالها به شدت پیش خرید میکنند موقع تحویل خودرو قیمت ماشین میاد 113 تومن من قول میدم
کورش
۱۳ اسفند ۱۳۹۵لطفا بنویسید خلیج فارس
TRX
۱۳ اسفند ۱۳۹۵۳/۴ جذابیت این ماشین به اون سقف پانارومیکش بود که …
Mehdi
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تو مقاله ننوشته سقفش پانارومیک نیست،شاید من ندیدم
nima
۱۳ اسفند ۱۳۹۵من این خودرو را بسیار میپسندم.فقط امیدوارم قیمتش بالاتر نره که بتونم بخرم
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵نکته ای که هیچ اشاره ای بهش نکردید این هست : خودروهای تولیدی پژو قراره با حداقل ۳۰ درصد قطعات تولید داخل تولید بشه و این حداقل هست یعنی قطعا بیش از این درصد خواهد بود و از آنجا که عزیزان در چرخه تولید قطعه هیچ تغییری ایجاد نمیکنن(که مبادا متضرر بشن!!) بنابراین مشابه همین آشغالهای تولیدی ایران خودرو روانه بازار میشن ، ظاهرا جدید باطن همان قطعات آشغال داخلی .
البته تبلیغات حق شماست
سام
۱۳ اسفند ۱۳۹۵محمدرضا عزیز،تمامی داده هایی که در این متن آمده مبتنی بر منابع معتبر است و بنده به عنوان عضو کوچکی از سایت پدال،وظیفه خود می دانم که در مورد تک تک خودروهایی که وارد کشور می شوند اطلاع رسانی کنم.حال شما می خواهید اسمش را تبلیغات بگذارید و هر چیز دیگری، مختارید.اما درباره کیفیت این خودرو،تنها با یک کلمه پاسخ تان را می دهم و آن اینکه،تمامی خودروسازان معروف دنیا از تویوتا گرفته تا هیوندای و پژو و…..تا آنجایی که ممکن است اجازه نمی دهند که به کیفیت و اعتبار خودروهای مدل روز آنها خدشه ای وارد شده و ماهیت آنها زیر سئوال برود.اگر می بینید که احیانا خودروهایی چون پژو 405 و 206 و ….با کیفیت نه چندان مطلوبی به دست مصرف کننده می رسند به دلایل ذیل است:
1- این خودروها کاملا از رده تولیدات روز پژو خارج بوده و سال هاست که دیگر تولید نمی شوند.مثلا پژو 405 در آخرین نقطه ای از دنیا که تولید شد کشور آفریقایی زیمبابوه بود که البته تولیدش دراین کشور نیز در سال 2002 میلادی خاتمه یافت و سپس امتیاز ساخت آن به طرف ایرانی واگذار شد.قدیمی بودن و به روز نبودن این خودرو و دیگر محصولات قدیمی پژو که در ایران تولید می شوند،موجب شد که پروسه ساخت و تولید این خودرو از شمول نظارت شرکت مادر،یعنی پژو فرانسه خارج شود.خودروهای دیگری چون وانت نیسان،وانت مزدا و پراید نیز به درد محصولات قدیمی پژو گرفتارند و بر نحوه ساخت آنها نیز،نظارتی از سوی شرکت های نیسان،مزدا و کیا اعمال نمی شود زیرا که این سه خودرو هم از رده خارج بوده و دیگر محصول روز شرکت های خود نیستند.
2-طی این سال ها،خودروساز ایرانی به دلایلی چون تحریم های ظالمانه غرب مجبور به استفاده از قطعات احیانا نامناسب در این خودروها شده بود که این روند تا مدتی پیش هم ادامه داشت اما شواهد جدید حاکی از آن است که کیفیت محصولات قدیمی پژو هم در این یکسال اخیر بهبود محسوسی یافته و مدل های سال 95 اندکی بهتر از سال های قبل ظاهر شدند.
کورش
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ولی در همان زمان شروع تولید 405، کیفیت خودروی مونتاژ شده بسیار پایین تر از همزاد فرانسویشان بود مثلا شیشه عقب آن در حین حرکت خارج می شد یا اینکه رنگ بدنه می ریخت. باید بپذیریم که دقت کافی در مونتاژ محصولات نمیشود حتی با قطعات اصل
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اسفند ۱۳۹۵درود بر سام عزیز .
یکسری حرفات مشکل داره از نظر من .
شما گفتی:- این خودروها کاملا از رده تولیدات روز پژو خارج بوده و سال هاست که دیگر تولید نمی شوند.مثلا پژو 405 در آخرین نقطه ای از دنیا که تولید شد کشور آفریقایی زیمبابوه بود که البته تولیدش دراین کشور نیز در سال 2002 میلادی خاتمه یافت و سپس امتیاز ساخت آن به طرف ایرانی واگذار شد.قدیمی بودن و به روز نبودن این خودرو و دیگر محصولات قدیمی پژو که در ایران تولید می شوند،موجب شد که پروسه ساخت و تولید این خودرو از شمول نظارت شرکت مادر،یعنی پژو فرانسه خارج شود.خودروهای دیگری چون وانت نیسان،وانت مزدا و پراید نیز به درد محصولات قدیمی پژو گرفتارند و بر نحوه ساخت آنها نیز،نظارتی از سوی شرکت های نیسان،مزدا و کیا اعمال نمی شود زیرا که این سه خودرو هم از رده خارج بوده و دیگر محصول روز شرکت های خود نیستند.
2-طی این سال ها،خودروساز ایرانی به دلایلی چون تحریم های ظالمانه غرب مجبور به استفاده از قطعات احیانا نامناسب در این خودروها شده بود که این روند تا مدتی پیش هم ادامه داشت اما شواهد جدید حاکی از آن است که کیفیت محصولات قدیمی پژو هم در این یکسال اخیر بهبود محسوسی یافته و مدل های سال 95 اندکی بهتر از سال های قبل ظاهر شدند.)
بفرمایید لوگوی پژو روی این ماشینا چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟
بفرمایید چرا این ماشین ها جز گزارش فروش رسمی کمپانی اعلام میشن؟؟؟؟
خودت جواب خودت رو دادی!!!! بفرمایید کجای وانت مزدا لوگوی مزدا میخوره؟ بگید ما هم بدونیم! کجای وانت نیسان اسم نیسان خورده؟ کجای پراید اسم پراید خورده؟؟؟؟ این ۳ محصول واگذار شدن، امروز نه لوگو کمپانی قبلیشون روشون هست ، نه جز فروش کمپانیاشون حساب میشن !!!! نه اسم قبلیشون روشونه!!! چه ربطی به پژو داره؟
شرکت پژو هنوز داره برای 208 فراخوان میده. خودرویی که پلتش برای 206 است . توجه کنید:
پلتی که ۲۰ سال از تولیدش میگذره، هنوز ایراد داره باید فراخوان داد!!!! تو این ۲۰ سال اصلاح کافی نشده!!!!!! اینجا تفاوت کار پژو با دیگر برندها مشخص میشه .
اگر اشتباه نکنم ، دلیل اصلی خروج ریو از تولید ، پایان دادن شرکت کیا به تولید اون محصول و دو ایربگ نکردن اون خودرو بود .
این سبد پژوعه :
۱۰۸ که آیگوعه
۲۰۸ که همون ۲۰۶
۳۰۸ قابل قبوله
۴۰۸ که فقط تو چینه همونجا هم پخی نیست
۵۰۸ هم زیر هم رده هاشه
۲۰۰۸ که باز همون ۲۰۶
۳۰۰۸ که نمیشناسمش گویا ماشین خوبیه ولی رقبا بهترن همچنان
۴۰۰۸ که موتور فورد پلت و چهار چرخ asx
۵۰۰۸ که کنسل شده اصلا معلوم نیست کجا رفت !!!!
خل شدن اینا
اون برقیه هم میتسوبیشیه. این وضعیت شرکت پژوهه . خداییش قابل قیاس خودروسازهای درپیته .
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ اسفند ۱۳۹۵درود . اینو بخون :
مدیر اروپای پژو میگوید هدف گرفتن شاسی بلندهای ژاپنی و کرهای یکی از کارهای اصلی است. هدف قرار دادن برندهای اروپایی یک کار احمقانه است زیرا خودروسازان آسیایی بیشتر و بیشتر بهسوی تحتفشار قرار دادن اروپاییها حرکت میکنند.
او میگوید:
برای فروش، اروپایی بودن یک چیز خوب است اما مردم تنها به محصولی خوب پول میدهند؛ بنابراین ما تنها نمیخواهیم روی اروپایی بودن تمرکز کنیم. ما باید قادر باشیم تا در بازار مدلهای میانی فروش بالایی را ثبت کنیم.
واضح است که اروپاییها محصولات فوقالعادهای داشته و چالش و وظیفهی ما به دست آوردن سهمی مناسب از بازار خواهد بود؛ و من فکر میکنم که محصولات فوقالعادهای داریم و همین باعث رقابتیتر شدن برندمان خواهد شد.مدیر اروپای پژو میگوید محصولات جدید پژو که در آیندهای نزدیک عرضه خواهند شد این شرکت را به سطحی جدید ارتقا خواهند داد:
خودروی 3008 واقعاً بالاتر از ماه است. طراحی بیرونی و کابین و کیفیت آن فوقالعاده است. پژو تاکنون در چنین سطحی نبوده است.این مدیر پژو در نهایت میگوید به منظور رقابت با محصولات سطح میانی باید قیمتی در همان محدوده داشت و این چیزی است که پژو با 3008 هدف گرفته است:
ما نمیتوانیم خیلی از CX-5 دور شویم؛ اما ظاهر و احساس خودرو به حدی خوب است که ما مجبور نیستیم خودمان را پشت دیگر رقبا پنهان کنیم.
این مدیر پژو در نهایت میگوید به منظور رقابت با محصولات سطح میانی باید قیمتی در همان محدوده داشت و این چیزی است که پژو با 3008 هدف گرفته است:
ما نمیتوانیم خیلی از CX-5 دور شویم؛ اما ظاهر و احساس خودرو به حدی خوب است که ما مجبور نیستیم خودمان را پشت دیگر رقبا پنهان کنیم.
انقدر بدم میاد . یارو همچین میاد حرف میزنه ، انگار 1 برند چینی نو پا داره حرف میزنه . تو 120 ساله خودروسازی ، تازه اومدی میگی اینو هدف بگیریم یا اونو!!!!!!!!
حالا اینو بخون: مدیر پژو در استرالیا Kai Bruesewitz گفته که این کمپانی درسهای ارزشمندی را برای ساخت شاسی بلندهای جدید خود فرا گرفته است. او گفت:
این اولین باری نیست که ما شاسیبلند داریم. تا پایان سال ما سه مدل شاسیبلند خواهیم داشت. ما میدانیم که در گذشته چه اشتباهاتی داشتهایم. برای مثال مدل 2008 قوای محرکهی جذابی نداشت و پیشرانهی آن واقعاً فوقالعاده نبود بنابراین ترکیب کلی خوب کار نمیکرد.
تازه درس گرفته یارو . سی سال پیش هیوندای اینطوری حرف میزد میخواست بره امریکا . چقدر هم مورد تمجید قرار گرفته این ۲۰۰۸ .
خودش میگه به درد نمیخورد . تازه این موفق ترین شاسی بلند پژوعه! تاکنون در چنین سطحی نبوده😐 گند زد به تاریخ پژو ! حالا سطح فعلی نه که خیلی بر قله خودروسازی جهان تکیه زده!!!!!!۲۰ سال دیگه میاد میگه تا کنون در این سطح نبودیم ، گند میزنه به محصولات 2017 خودش .
بنده امار دارم !!! اگر فرانسه رو از کل اروپا کم کنی ، فروش قابل توجهی در بقیه کشور های اروپایی نداشتن .فرانسه رو بذاری کنار کل psa تو اروپا میاد زیر فرود.
پژو در تاریخش هیچوقت به اندازه امروز محصولهای قرضی از اینو اون نداشته .
من میگم اصلا امروز پژویی باقی نمونده😒اگر بهترین پژو امروزه این نهایت بدبختی پژوعه و نشون میده چقدر سطحش پایینه . زحمت کشیده با ۱۲۰ سال سابقه.
خودروساز ۱۲۰ ساله باید منوی پذیراییش از مشتری این باشه ؟؟؟؟ .
اصلا پلتش خوب ! پلتش بهترین ! بقیه محصولاتشو توجیه کنه ! چرا باید کمپانی 120 ساله لیست محصولاتش این شکلی باشه ؟ فقط 1 کمپانی قدیمی به من نشون بده عین پژو محصول تولید کنه.
اینها به اوپل هم گند میزنن . ببین: گند زدن در اوپل آغاز شد!! امسال اوپل ۱ کراس اوور معرفی میکنه روی پلت ۲۰۶!!!! اینطوری به سوددهی میرسه!!!!!
Opel Corsa Reportedly First In Line To Be Moved To PSA Platform.
اینا اوپل رو عهد بوقی میکنن تا به سوددهی برسه .
2008 که یکی از پرفروش ترین و موفق ترین محصولات اخیر پژو بوده ، اینطوری در موردش نظر میدن واای به حال بقیه محصولاتش .
تازه داره در مورد شاسی بلند ساختن چیز یاد میگیره
بعضیا 40 50 60 سال پیش شاسی بلند های حرفه ای میساختن(جی پاترول لند….)
بعضیا 80 سال پیش شاسی بلند حرفه ای میساختن(سابربن)
بعد این الان تازه داره یاد میگیره
اخه یکی نیست بگه
فولکس و تویوتا و جی ام با اون عرض و طولش نمیتونن در اون کلاس با پای cx5 برسن
تو چه جرات میکنی حرف از cx5 بزنی.
یارو با ۱۲۰ سال خودروسازی تازه میخواد شاسی بلند یاد بگیره!!! سابربن بیش از ۸۰ ساله تو بازاره! پاترول و لندکروزر ۶۰ ساله فروش میرن! این تازه میخواد یاد بگیره ! 😕 اونم نه چیزی در حد اونا! لنگ کراس اوور ساختنه! این کمپانی جای دفاع و افتخار داره؟ .
تمام حرف من اینه این خودروساز آشغاله .
saeid
۱۴ اسفند ۱۳۹۵از همون قسمت آخر حرفت که گفتی” خودرو ساز آشغال “معلومه افکار و اطلاعاتت در حد یه کودکه .برای خودت داستان سرایی کردی . فقط یه چیز میشه گفت شما نخر.
نمیدونم مشکلت چیه ولی با بد گفتن از پژو ، مشکلت حل نمیشه.
شما یادت نمیاد یه زمانی پژو عالی کار میکرد مخصوصا تو کلاس هاچبک ، مثل 205 افسانه ایش ، یعنی شاهکاره پژو بود با کلی افتخارات . یا همین 206 ، سه سال ( 2001 تا 2003) پرفروشترین خودرو در اروپا بوده. پس میبینی که آشغال ساز نیست.
یه دورانی افت کرد مخصوصا نسل 7 ولی دوباره داره با نسل 8 به دوران خوبش برمیگرده
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ اسفند ۱۳۹۵درود .
محض اطلاعاتتون :
پژو گروه روتز رو خریدن . اصلا میدونی روتز برا کجاست و چه شرکتیه؟؟؟کارشناس!!!!!!!
گروه روتز رو خریدن.
گند زدن توش.
روتز و 7 برند زیر مجموعشو نابود کردن.
کرایسلر اروپارو نابود کردن کسی حرفی نزد.
سیمکا خودروساز نامدار فرانسوی رو خریدن و نابود کردن.
سیمکا همونی که فیس لیفت پیکان از محصولاتش الگو برداری شد.
باریروس یکی از معدود خودروساز های اسپانیایی رو خریدن و نابود کردن .
این لعنتیا در تمام سایتهای تولیدی سیمکا و کرایسلر ، محصولات خودشون رو گذشتن رو تولید.
بدون اینکه کار خاصی برای احیا کرایسلر و سیمکا کنن.
فرض مثال ، یکی از سایتهای انگلستان ، عملا شد خط تولید پژو.
و دست آخر پس از اتمام تولید ۲۰۶ در سال ۲۰۰۶ ،درش گل گرفته شد.
یک سایت دیگری هم بود که به جگوار فروختن.
یک سایت دیگه رو به رنو فروختن ،و اون سایت همون جایی شد که رنو اسپیس ازش در اومد.
کمپانی ها رو تیکه تیکه کردن?.
یکی دیگش رو کردن دفتر پژو????.
رسما داری بخاطر طرفداری از پژو عقلانیت و منطق رو پایمال میکنی? چیییش چه وضعشه؟
درتاریخ پژو یک کمپانی نام ببر که پژو مالکش شده و اون کمپانی شکوفا شده .
تمام برندهای خریداری شده به دست پژو نابود شدن .
سیمکا و کرایسلر تیکه تیکه شدن . سایت انگلیسشون شد خط تولید پژو تا سال 2006 که 206 رو خط تولید بود . بعدش گل گرفتن درشو . بدون اینکه کار و هزینه خاصی برای کرایسلر و سیمکا بکنن .
یک خط تولید تبدیل به دفتر اداری شد . خداشاهده اگر یدونه ازینهارو میدونستی آقای باسواد و با اطلاعات .
سیتروئن قبل از ادغام با پژو برای خودش 4 تا اختراع داشته . سیستم و مهندسی خودشو داشته. سیتروئن الان چی از خودش داره؟؟فقط یک تیم طراحی ، که وظیفه طراحی متفاوت با پژو دارن . سیتروئنی که برای خودش روزی همه چیز داشت . مخترع سیستم تعلیق بادی و گازی . چراغ های گردشی سر پیچ و …. ، نه تنها براش سرمایه گزاری نشد و توسعه نیافت . بلکه درجا زد . فقط ازش یک نام و برند سیتروئن مونده .
من دربالا سخنان مدیر ارشد اروپای پژو رو گذاشتم . خودش اقرار کرد . تو میگی نه …. هرکس مخالفه بره برای حرفام تحقیق کنه . همش سند و مدرک داره . از رو هوا حرف نزدم . تمام حرفام منبع داره . از همه روشن تر عملکرد شرکت هاست که گویای همه چیزه . و میبینیم جایگاهشون رو .
حقیقت
۱۵ اسفند ۱۳۹۵آقای میلاد شما یه موقعی دائما به ژاپنی ها فحش می دادی و زیر علم اروپایی ها سینه می زدی و ژاپنی ها را بی اصالت می دانستی حالا که هم ظاهرا تغییر موضع دادی و طرفدار ژاپنی ها شدی و به پژو می پری؟می توانم از شما که خودت رو خیلی باسواد هم می دانی بپرسم که چرا این همه زیگزاکی می روی و هی تغییر موضع می دهی؟بالاخره اروپایی ها خوبند یا بد؟با اصالتند یا بی اصالت؟با کیفیتند و یا بی کیفیت؟یادم می آید یه موقعی خودت از مدل های جدید پژو در همین پدال تعریف می کردی حالا چه اتفاقی افتاده این طور تغییر موضع دادی؟جایگزین شما برای پژو چی هست؟مثلا اگر به جای پژو سوزوکی در داخل ایران می آمد جنابعالی حالا داشتی به سوزوکی فحش می دادی؟ از اینکه ماشین های جدید داخل ایران می آیند ناراحت می شوی و دوست داری هنوز هم پیکان در داخل مونتاژ بشود.اصلا حرف حساب شما چیست؟اگر بگویی ممنون می شوم.
محمدرضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۵سام عزیز من ارادت دارم خدمت شما و سایر دوستان تحریریه پدال اما سیاست های غلط خودروسازهای داخلی همیشه باعث شرمساری ما بوده .
خیلی دوست دارم خوش بین باشم اما امیدی نمی بینم چون رویکرد مدیران صنعت خودرو نسبت به قبل تغییری نکرده (کسب سود با هر شرایطی حتی متضرر شدن مشتری در اولویت بوده براشون و هست)
بارم ممنون از توجه و زحماتت
ارادتمند دوست عزیز
فرزاد
۱۳ اسفند ۱۳۹۵بنا به گفته مسعولین؟؟؟؟
مسعولین کی حرفشون با عملشون یکی بوده که اینبار هم باشه؟؟
Sardar
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ذکر 2 نکته لازمه
یک اینکه قطعا از کیفیت مورد انتظار ما پایینتره
دو اینکه قطعا قیمت زیر 90 نیست
با همه این اوصاف اگه زیر 90 باشه خیلی خوبه اما بالای 90 انتخابای بهتری هم هست و بالای 90 باشه ارزش خریدش کم میشه
هادی
۱۳ اسفند ۱۳۹۵عالی بود ممنون برای 208 و 301 هم همینطور پرسش و پاسخ بزارین.
محمد رضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵با این تبلیغات هم فروشی نخواهد داشت
همین بس که توی بازار های رقابتی مثل آمریکا وحوزه ی خلیج فارس فروشی نداره توی آمریکا هیچ کس حاضر نیست یه دونه پژو بخره
Mehran
۱۳ اسفند ۱۳۹۵اینو محمدرضا خوب گفت. توی امارات پژو خیلی کمه نمیگم نیست ولی خیلی کم به چشم میخوره انگار اصلا ماشین حساب نمیشه حتی واسه تاکسی. انگار تا ماشینای مقاومی مسه تویوتا هست کسی اینارو نگاه نمیکنه.
عليتاليا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵نگفتین آیا با جعبه دنده اتوماتیک عرضه میشه یا نه؟
Saeed
۱۳ اسفند ۱۳۹۵اره
ASA
۱۳ اسفند ۱۳۹۵هرچی باشه از چینی جماعت بهتره
ELEMENTO
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ماشین های چینی خوب و بد دارن. همون تولید یک شرکت نیستن که.
به نظر من BYD – هاوال ماشین های خیلی خوبی میسازن.
شهریار
۱۶ اسفند ۱۳۹۵کلا خود چینی ها هم چینی سوار نمیشن، اونوقت اون بنده خدایی که اینجا میخره، مجبور خودشو خر کنه و راضی کنه که گیربکسش ژاپنیه یا بردندش قبلا انگلیسی بوده.
Ali King
۱۳ اسفند ۱۳۹۵اعتبار زیادی بخاطر پژو بودنش نمیشه بهش. داد
ولی خب بالاخره چون مونتاژ ایران خودرو هست از لحاظ پشتیبانی ساپورت خوبی خواهد داشت
و طراحی بروز و قشنگش رو هم نمیشه فراموش کرد
اگر با این رده قیمت عرضه بشه قطعا یک برگه برنده برای ایران خودرو خواهد بود
فقط مانده عرضه به موقع پیش فروش که بازار سیاه راه نندازه
Sardar
۱۴ اسفند ۱۳۹۵کدوم پشتیباتی؟؟؟
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۵همین الان گرند ویتارا و کپچر مشکلات زیادی برای سرویس های دوره ای شون دارن 206 هم که بعضی قطعاتش سخت گیر میاد اونوقت دقیقا کدوم ساپورت؟
احمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۵اگه سقف پاناروما حذف شده باشه، یعنی اینکه طبق محاسبات هنوز جا واسه دوشیدن هست!
احمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵یک تشکر ویژه میکنم از سام کاویانی عزیز. سعی میکنم اکثر نوشته های این عزیز رو توی پدال بخونم. واقعاً نوشته های ایشون خالی از تعصب هست. چه وقتی در مورد چینی ها مطلب مینویسه یا وقتی که مثلاً در مورد خودرویی فرانسوی مثل پژو 2008 مینویسه.
سام
۱۳ اسفند ۱۳۹۵لطف داری احمدرضا عزیز،خوشحالم که این متن مورد توجه و عنایت جنابعالی واقع شد.
کاوه
۱۳ اسفند ۱۳۹۵با تشکر از نویسنده محترم، ذکر چند نکته را بر خودم لازم میدونم:
جناب آقای کاویانی، شما در اول مقاله به بی اعتمادی مردم به برند پژو اشاره کرده آیید، اما مردم میدانند پژو ماشین با کیفیت هم دارد و به نا مدیران خودرویی ایران بی اعتماد هستند و ایمان دارند هم کیفیت مونتاژ پایین خواهد آمد، هم اپشن ها دزدی خواهند شد.(مثال زنده سراتو در سایپا)
در ضمن، به نظر من برند پژو با اجازه دادن به ویران خودرو در تبدیل 206 به یک لگن ثابت کرد که ارزش برند را فدای پول میکند (برای رنو و تندر کاهش کیفیت اتفاق نیافتاد)
در جایی فرمودید به خاطر تحریم های ظالمانه مجبور شده اند که قطعه بیکیفیت بزنند در حالی که. این بهانه ایی بیش نیست، چرا که داشبورد آشغال و صندلی لق و تق و بدنه نازک شده قطعه نیستند اولا، دوما وقتی قطعه از چین میومد، چرا قطعه خوب رو نیاوردن و فقط آشغال آوردند؟
ودر پایان حرف زیاده و من حال تایپ ندارم. فقط به شخصه به دلایلی کاملا بدبین هستم به ویران خودرو و آن هم انتخاب شریک چینی پژو -سیتروئن که دانگ فنگ باشه و از اون طریق بتونه ارزون سازی بکنه تو قطعه، از طرفی سایپا هم با سیتروین قرار داد بسته با همون موتور 1.6 توربو، در نهایت به نظر من این مثلث عشقی ایران خودرو -سایپا، پژو _سیتروئن و دانگ _فنگ خوابی دیده اند که قضیه 405 برای 30 سال دیگه در ایران تکرار بشه،
در آخر، مردم توقع دارند با داخلی سازی (بخوانید چینی سازی) و دزدی اپشن قیمت نهایی بسیار پایین تر از قیمت در کشور مبدا باشد نه 28000دلار اونم با درآمد ما ایرانی ها
جناب کاویانی، با حرف های مدیران نالایق خودرویی به ته چاه نروید و بلند گوی اونا نباشید. اونا خودشون اندازه کافی بلند گو دارند به بزرگی وزارت صنعت
یا حق…
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ اسفند ۱۳۹۵درود . آفرین بر تو کاوه عزیز .
کاوه
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ممنون دوست عزیز، واقعاً حرف و درد زیاده، ممنون از سایت وزین پدال که جایی شده برای درد و دل دوست داران بینوای ماشین در کشور
سهيل
۱۴ اسفند ۱۳۹۵این کلاس خودرو به درد خیابونای ایران نمیخوره و تو حرکت تکون زیادی داره من که هیچوقت از اینا نمیخرم
ali
۱۴ اسفند ۱۳۹۵خیلی آش دهن سوزی هم نیست این 2008…. تو قیمت بالای 100 میلیون سدان سراتو و النترا و کرولا همشون ازش بهترن… تو این کلاس هم تیوولی رو کاملا به این ترجیح میدم…ولی خب چه میشه کرد که پژو با ایران خودرو میخوان بازم ایرانو پژو بارون کنن ! حداقا قیمت خوبی روش بزارن اینده شاید خوده منم خریدم…
ahmad
۱۴ اسفند ۱۳۹۵پژو بارون شدن خیلی بهتر از مصیبت محصولات چینی است که امروز گرفتارش شدیم!
خداکنه همین محصولات معمولی پژو بیاد توی بازار تا بلکه از شر چینی ها راحت بشیم!
ali
۱۴ اسفند ۱۳۹۵بنظر من پژو 308 رو باید این قیمت بفروشه ایران خودرو …اون واقعا ماشینی هست تو کلاس خودش حرفی واسه گفتن داره… بالای 100 تا 125 هم پژو 3008 گزینه جذابی هست اگه عرضه شه اونم تو این قیمت !!!
مهدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۵گول این آگهی گزارش تبلیغاتی را نخورید اگه قیمتش که تولید انبوه است تا 55 میلیون باشه ارزش داره پدال طرف کیه طرف مردم یا تبلیغ کرده تا قیمت سنگینش توجیه بشه
تو نمایشگاه دیدم رنگ بدنه بسیار بد – بدنه هم ضعیف – داخل خودرو مثل 206 خفه علی الخصوص صندلی های عقب – موتوری هم نمیدانم توربو شارزبا بنزین ایران مصیبته هرروز تعمیرگاهی
یک کلام باور کنید 206 را بیست درصد بهبود دادند اسمش شده 2008 – الکی قیمت فکر کنم بالای شصت میلیون اگه تا 55 باشه قابل قبوله وگرنه خیانته
Omid
۱۴ اسفند ۱۳۹۵خیلی دلم میخواست با خود نگارنده صحبت میکردم اگه ایمیل شون رو داشتم!
واقعا مردم رو چی فرض کردن.با این تبلیغات کسی گول نمیخوره مخصوصا کسانی که به این سایت و امثال این سایت سر میزنن اکثریت همه قشر باسواد هستن و اطلاعات خودرویی شون نسبت به بقیه مردم جامعه بالاتره و به روز هستن
و خوشبختانه خودشون میتونن تشخیص بدن کدوم مطلب سایت ارزش علمی داره و کدوم صرفا برای تبلیغ و بازارگرمیه.
ممل
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تو نمایشگاه از نزدیک دیدمش و اشکالات زیر بنظرم رسید
از چیزی که فکر میکردم خیلی کوچیک تر بود،
کیفیت رنگش اصلا خوب نبود در مقابل یه 508 بود که واقعا کیفیت رنگش عالی بود،
فضای صندلی های عقب نا امید کننده و تقریبا به اندازه 206 بود که مناسب برای دو نفر هست،
کیفیت روکش صندلی افتضاح بود،
متاسفانه اهرم تعویض دنده همون اهرم 206 تیپ 6 بود،
صدای موتور بسیار شبیه صدای موتور 206 بود،
من با قد 183 تو صندلی راننده و پشت فرمان راحت نبودم صندلی راحتی نبود و فرمون هم تو دست خیلی کوچیک بود.
سانروف و پانوراما هم نداشت که فضای خفه ای توش ایجاد کرده بود البته چون دورتا دور ماشین هم کلی آدم جمع شده بود این حس تقویت میشد،
کی لس هم نداشت،
با این همه هیایو وقتی از نزدیک دیدمش نامیدم کرد…
یاسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۵خیلی ممنون بابت این پرسش و پاسخ
واقعا با خوندن بعضی از کامنت ها ادم نمیدونه چی بگه اولا دوستان از نظر قیمتی این ماشین رو با کپچر و تیوولی مقایسه نکنید چون اونا وارداتیان و این قراره در ایران تولید که باعث میشه فرمول محاسبه قیمتشون متفاوت بشه
دوما به نسخه ای که در نمایشگاه خودرو تهران دیدید توجه نکنید منم اولا به اشتباه افتادم به اطلاعاتی که شنیدم از یکی از ادمای ایکاپ این نسخه نسخه تولیدی نیست 2008 قراره در ایران در چهار تیپ تولید بشه که در فولترین تیپ سانروف کیلس رادار نقطه کور سیستم گریپ کنترل پنج گانه موجود باشه و قراره در پارت اول احتمالا یک پله پایین تر از فول ارئه بشه که سیستم کنترل گریپ پنج حالته رو فقط داره ولی طیف موتوری این چهار نسخه مشخص نیست هنوز ولی احتمالا دو تیپش دستی خواهند بود
ضمنا قراره نگران افت کیفیتش هم در طول زمان نباشیم اگه به حرفشون پایبند باشن قراره اون بخش هایی که در طول زمان ایرانی سازی بشه توسط خود پژو کنترل کیفیت بشه هر سال چیزی که در اوایل تولید مدلهای قبلی هم بود ولی بعد که به خاطر تحریمها قطع شد ایران خودرو با پررویی به تولید ادامه داد
ممل
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تو نمایشگاه من با یه آقای مهندس جوون صحبت کردم میگفت من کارمند شرکت ایکاپ هستم و سعی داشت بگه ایکاپ از ایران خودرو جداست و ایکاپ ماشینهای با کیفیتی تولید میکنه، ایشون تو جمع کسایی که اونجا بودن مطلع تر بود(خانمها کلا اطلاع خاصی نداشتند) ایشون قویا تاکید کرد برنامه ایکاپ تولید همین خودرویی است که تو نمایشگاه هست و تا اطلاع ثانوی فقط در یه تیپ تولید میشه…
یاسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۵اونو که راست گفته حتی قراره نمایندگی های تعمیرات و قطعات ایکاپم جدا باشه چون کلا یه کارخونه جداس عملا ولی منم با اون اقا صحبت کردم دقیقا همینم گفت ولی انقدر از داخل اطلاعات متفاوتی بیرون درز میکنه نمیشه واقعا مطمئن بود کدومش درسته منطقا در طول مثلا چهار یا پنج سال تیپ های متفاوتی ازش ارائه میشه کما اینکه من اگه قصد خرید این ماشینو داشتم مشکلی با این تیپ نداشتم که پانورما و کیلس و رادار نقطه کور نداره مشکلم فقط با این بود که سیستم گریپ کنترلش حذف شده
Kasra
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تو این رنج تیولى هیچ رقیبى نداره
Omid622
۱۴ اسفند ۱۳۹۵# اگه شرکت ایکاپ که می خوان این ماشین رو بسازن اگه این مقاله رو بخونه به احتمال فراوان قیمت رو می بره به ۱۲۰ میلیون این که قرار بود ۷۰ میلیونی باشه #
سام
۱۴ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز،خود مسئولین شرکت در آخرین اظهارات خود ارقام بین 85 الی 95 میلیون تومان را برای این خودرو اعلام نمودند.البته ناگفته نماند رقم 70 میلیون در چند ماه پیش ذکر شده بود ولی همانطور که خودتان شاهد هستید این رقم هر روز توسط مسئولین شرکت بالاتر رفته است که امیدواریم در هنگام عرضه از صد میلیون فراتر نرود.
شایان
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تو نمایشگاه می گفتن بین 70 تا 100 البته مطمئن باشید بیش از اینا قیمتش رو میذارن مثل تندر 90 (پلاس????) که فعلا فقط اسم فامیل مینویسن تا بعدا قیمتش رو بگن اینم همین بلا رو سرش میارن
محاله ممکنه ایران فرغون با قیمت گذاری 80 90 میلیونی بازار هایما رو خراب کنه
احمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۵سلام.من تین ماشین رو تو نمایشگاه شیراز و تهران دیدم چیزی که تو شیراز بود با تهران زمین تا آسمان فرق داشت:
1. رنگ: سفید صدفی بود تو شیراز اما تهران سفت سمندی
2. رینگ ها متفاوت بود و کیفیت و زیباییش ب مراتب پایینتر از شیراز
3. پاناروما داشت تو شیراز اما تهران سانرف هم.نداشت
4. کلید استارت داشت اما تهران سوئیچ داشت
5. روکش صندلی تو شیراز چرم و پارچه با کیفیت بود انا تو تهران پارچه نازیبا
حالا هرکی دوست داشت بره بخره از من می شنوید نود و خورده ای بدید سانگ یانگ تیولی وارداتی که حالیه
شیر خفته
۵ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز تا به امروز 2008 با هیچ سیستم کیلس استارتری وارد بازار نشده…شما چجوری تو شیراز دیدی
Amir.dp
۱۵ اسفند ۱۳۹۵این یه 208 شاسی بلنده که اگر هم کیفیتی داشته باشه نهایتا تا سری اولش دوام میاره بعدشم بروبچ ایران فرقون یه حال اساسی به کیفیتش میدن ،2تا 3 سال بعد یه سانروف اضافه میکنند و به اسم 2008 پلاس به ما قالب میکنند .در ضمن بعضی دوستان جوری میگن اگر 85 یا 90میلیون باشه آدم احساس میکنه که 90هزار تومنه .بابا ایول